بازدید 2617

ارتباط کم والدین با مدارس تحت تاثیر عوامل فرهنگی

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس معتقد است که عوامل فرهنگی در کم بودن ارتباط والدین دانش آموزان با مدارس نقش بسزایی دارند.
کد خبر: ۸۴۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 01 November 2018

محمد بیرانوندی، در خصوص لزوم حضور پر رنگ خانواده ها در محیط مدرسه و رفع موانع آن گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده ها به لحاظ فرهنگی از ارتباط با مدارس سرباز می زنند که باید با برگزاری جلسات در مدرسه برای آنها، موضوع ارتباط والدین دانش آموزان با مدرسه روشنگری و بر اهمیت آن تاکید شود.

مانعی بر سر ارتباط والدین با مدارس وجود ندارد

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه موانعی بر سر ارتباط اولیا و مربیان وجود ندارد؛ چه آن دسته از مدارسی که از شیوه های نوین برای ارتباط با والدین استفاده می کنند و چه آن دسته از مدارسی که به شیوه های سنتی و دستی ارتباط برقرار می کنند، اما مشکل اصلی بعد فرهنگی این موضوع است که باید روشنگری شود.

لزوم پیگیری دائم وضعیت تحصیلی دانش آموزان توسط والدین آنها

وی ادامه داد: برخی از والدین بسیار پیگیر وضعیت تحصیل فرزندانشان هستند و دائما با مدیر و معلمان مدارس در ارتباط هستند ولی برخی از والدین نیز وضعیت تحصیلی فرزندانشان آنطوری که شایسته است، پیگیری نمی کنند؛ بلکه بر این پندار هستند که فرزندانشان کاملا تحت نظر مدرسه هستند و نیازی به پیگیری نیست؛ بنابراین باید به این نکته توجه داشت که والدین وظیفه دارند همواره از وضعیت تحصیلی فرزندانشان در محیط های آموزشی همانند مدرسه با خبر بوده و اگر مشکلی وجود داشته باشد برای حل مشکلات به مدارس کمک کنند.

دو بال مدرسه و خانواده لازمه تربیت دانش آموزان

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: باید خانواده ها به این نکته واقف باشند که تربیت فزندانشان نیازمند دو بال تربیتی مدرسه و خانواده است و اگر یکی از این بالها آسیب ببیند، بطور قطع ایجاد مشکل می کند؛ لذا انتظار می رود که خانواده ها در مسیر تربیت فرزاندشان حمیت و جدیت بیشتری از خود نشان دهند و مدارس را در راه تعلیم و تربیت یاری کنند.

با برگزاری جلسات توسط مدارس در خصوص نقش والدین در تربیت دانش آموزان روشنگری شود

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: مدارس وظیفه دارند با برگزاری نشست هایی در خصوص ارتباط والدین دانش آموزان با مدرسه ، روشنگری در این خصوص صورت دهند و تلاش کنند در این جلسات، جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس را تقویت کرده و بیش از پیش بر نقش خانواده در تربیت بهتر دانش اموزان تاکید کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر