بازدید 28077
۱

کاهش خیره‌کننده نرخ بلیت هواپیما

کد خبر: ۸۴۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 29 October 2018

بالا رفتن نرخ ارز و متعاقب با آن، افزایش بی‌رویه نرخ بلیط هواپیما در ماه‌های اخیر بسیاری از مسافران و خریداران بلیط هواپیما را از انجام سفر باز داشته و سبب خالی‌تر شدن فرودگاه‌های کشور شده است. مسأله‌ای نگران‌کننده که نه‌تنها موجب ایجاد اختلال در کسب‌وکار شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های فروشنده بلیط هواپیما شده بلکه صنعت گردشگری کشور را هم با مشکلات جدی مواجه کرده است. در این بین، افزایش نرخ بلیط هواپیما بیش از همه، موجبات نگرانی مسافران را فراهم آورده و به همین دلیل دست‌اندکاران و مسئولان امر هر یک درصدد ارائه راه حلی مناسب برای برطرف کردن مشکل بلیط هواپیما و کاهش قیمت آن بوده‌اند. عوامل متعددی برای صعودی شدن قیمت بلیط هواپیما می‌توان عنوان کرد. در عین حال راهکارهای مختلفی هم توسط کارشناسان ارائه شده که برخی از آنها حتی به خوبی چاره‌ساز شده و توانسته‌اند کمک شایانی در کنترل و کاهش نرخ بلیط هواپیما داشته باشند.

عوامل افزایش نرخ بلیت هواپیما

گرچه از نقش ارز در بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما نمی توان چشم‌پوشی کرد اما به‌گفته اغلب کارشناسان این حوزه، از این موضوع نباید غافل شد که بخش مهمی از دلیل افزایش قیمت بلیط هواپیما به جنبه‌های روانی این قضیه مربوط می‌شود. چراکه برخی سودجویان، با سواستفاده از موقعیت پیش آمده به دنبال افزایش هرچه بیشتر قیمت بلیط هواپیما و سود بیشتر هنگام فروش بلیط هواپیما بوده‌اند. این در حالیست که بررسی‌های میدانی از نرخ بلیط هواپیما شرایط را به‌گونه دیگری نشان می‌دهد.

کاهش نرخ بلیط هواپیما

همانطور که از چند هفته قبل پیش‌بینی می‌شد، با توافقات انجام‌شده بین شرکت‌های هواپیمایی و همچنین مساعدت مسئولان امر، هم قیمت بلیط هواپیما داخلی و هم نرخ بلیط هواپیما خارجی نه‌تنها نسبت به چند ماه پیش به خوبی تحت کنترل قرار گرفته بلکه با کاهش محسوسی هم روبه‌رو شده است. به نظر می‌رسد که با ادامه همین روند در روزهای آتی شاهد ادامه روند نزولی قیمت بلیط هواپیما خواهیم بود. البته در این بین راهکارهای جدیدتری هم ارائه شده که مطمئنا بررسی و اتخاذ آنها هم می‌تواند تاثیر فراوانی در پائین آمدن قیمت بلیط هواپیما داشته باشد.  برای خرید بلیط هواپیما ارزان این سایت معتبر را ببینید.

خرید بلیط هواپیما از آژانس‌های معتبر

یکی از راهکارهای قابل اطمینانی که در این مدت برای کنترل قیمت بلیط هواپیما ارائه شده، الزام مسافران به خرید بلیط هواپیما از آژانس‌های معتبر می‌باشد. همانطور که گفتیم بررسی میدانی قیمت بلیط هواپیما نشان می‌دهد که آژانس‌های معتبر، نرخ بلیط هواپیما را بسیار معقول‌تر از برخی سایت‌های غیرقابل اعتبار فروش آنلاین بلیط هواپیما ارائه کرده‌اند. برای مثال با مراجعه به سایت آژانس معتبری همچون سفرستان این موضوع کاملا ملموس می‌شود. جایی که می‌توان قیمت انواع بلیط هواپیما را مشاهده و با سایر سایت‌ها مقایسه کرد و در نهایت بلیط هواپیما ارزان خرید. مشاهده بلیط هواپیما استانبول و یا خرید بلیط مسیرهای پروازی دیگر.

حتی جالب اینجاست که با مراجعه به اپلیکیشن آژانس سفرستان می‌توان با گزینه‌های ارزان‌تری برای خرید بلیط هواپیما روبه‌رو شد. مطمئنا، تدابیر اتخاذ شده توسط چنین آژانس‌های معتبری باعث ایجاد فرصت مناسب برای ارائه تخفیف در قیمت بلیط هواپیما شده و شرایط را برای خرید بلیط هواپیما توسط مسافران بسیار مساعد می‌کند. بنابراین خرید بلیط هواپیما ارزان از آژانس‌های معتبر را می‌توان راهکاری مناسب برای کنترل اوضاع دانست.

آیا به کاهش بیشتر قیمت بلیط هواپیما امیدوار باشیم؟

با وجود پائین آمدن نرخ بلیط هواپیما، همچنان به نظر می‌رسد که عده‌ای از مسافران به امید کاهش هرچه بیشتر قیمت بلیط هواپیما، سفرهای خود را به تاخیر انداخته‌اند. گرچه نمی توان با اطمینان از این موضوع سخن گفت اما وضعیت حوزه خرید و فروش بلیط هواپیما در هفته‌های گذشته به مراتب نسبت به چند ماه قبل مثبت‌تر و سازنده‌تر بوده است. به همین دلیل این امید به وجود می‌آید که با ادامه روند فعلی حتی شرایط بهتر از این باشد.

در ماه‌های اخیر شرایط به گونه‌ای رقم خورده که مطابق میل گردشگران و خریداران بلیط هواپیما نبوده است. اما بی‌تردید، حل چنین مسأله‌ای با ایجاد همکاری و تعامل بین تمامی عوامل دخیل در امر خرید و فروش بلیط هواپیما از جمله آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های هواپیمایی و همچنین خود مسافران، بسیار آسان‌تر خواهد بود. شکی نیست که چنین تعاملی می‌تواند در کنار نظارت کافی باعث ایجاد سازوکاری مطمئن برای کاهش خیره‌کننده بلیط هواپیما شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
چند سال پیش بلیط تهران به وین و بالعکس با ایران ایر می‌شد ۸۰۰ هزار تومان، امروز میخواستم بلیط پرواز اهواز به تهران روز جمعه ساعت ۸:۳۰ صبح ایران ایرتور رو بگیرم سایت.... مبلغ ۶۲۳۰۰۰ تومان رو برای هر نفر اعلام کرد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی