بازدید 7058
۴

کشف ۱۵ کامیون کتاب قاچاق

کد خبر: ۸۴۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 28 October 2018

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان گفت: در عملیاتی ۲ ماهه با همکاری پلیس امنیت، ۱۵ کامیون کتاب قاچاق کشف شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمود آموزگار گفت: این محموله حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار عنوان کتاب است که ارزش آن معادل ۱۰ میلیاردتومان برآورد می‌شود.

وی افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که این افراد نه تنها معیشت ناشران را هدف قرار می‌دادند بلکه با بی توجهی به قوانین کشور ریشه قلم و نوشتن را از بین می‌بردند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان گفت: این افراد باید بفهمند که به این سادگی‌ها هم نیست که بتوان کتابی را بدون پرداخت حق التالیف نویسندگان تکثیر کرد و با تخفیف‌های بالا و غیر عادی به مخاطبان فروخت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این برخورد‌های قانونی فقط در تهران صورت می‌گیرد، ​افزود: حوزه مسئولیت اتحادیه ناشران و کتاب فروشان در تهران است، ولی این کتاب‌ها در شهرستان‌ها هم تولید می‌شود و برای نمونه در اصفهان پاساژی وجود دارد که کارش تولید کتاب‌ های قاچاق است، ما تصمیم داریم با همکاری پلیس امنیت و قوه قضاییه در چهارچوب مورد نظر خود در هر نقطه از کشور این کار را انجام دهیم.

آموزگار گفت: حضور قوه قضاییه و پلیس امنیت ما را دلگرم کرد که بتوانیم هدفمان را دنبال کنیم، ولی این ماجرا نیاز به فرهنگ سازی دارد، این که بیاموزیم کتاب قاچاق نخریم و نفروشیم. این موضوع خودش زمان می‌برد این که ما از طریق تیزر در صدا و سیما و از طریق خود کتاب‌ها تبلیغ لازم را انجام دهیم.

وی در خصوص سرنوشت کتاب‌های کشف شده، افزود: ما تلاش می‌کنیم که این کتاب‌ها به چرخه نشر وارد نشود، ولی چیزی که در این مورد مهم است تصمیم گیری مقام قضایی است.

موضوع قاچاق کتاب بیشتر از دو سال است که گریبان دست اندرکاران نشر را گرفته است.

این کتاب‌ها که با دستگاه‌های پیشرفته چاپ به صورت زیرزمینی تولید می‌شوند از نظر کیفیت تفاوت زیادی با کتاب‌های نسخه اصلی ندارد.

شاخصه این کتاب‌ها عرضه با تخفیف ۵۰ درصد یا بیشتر در مترو‌ها، سینما‌ها و اماکن عمومی است.

قاچاقچیان کتاب، بیشتر کتاب‌های پرفروش ناشران را هدف می‌گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
چرا کتاب ها پخش نشود؟ به کتابخانه های عمومی واگذار بشه بقیش هم فروخته بشه حق تالیف نویسندگانش پرداخت بشه و جریمه های سنگین هم از متخلفان گرفته بشه تا باعث عبرت دیگران بشه
وقتی یک اثر با تخفیف 50 درصدی به فروش می رسد و قطعا دارای صرفه و سود اقتصادی هم هست چرا از همان اول توسط ناشر اصلی با قیمت معقول ارائه نمی شود.تا با فروش نسخ بیشتر چرخه مالی بیشتر داشته و حق التالیف بیشتری حتی به مولف ان پرداخت کرد ؟
عدم وجود قانون کپی رایت همینه !!
خوبه باز ما اینقدر کتاب میخونیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها