بازدید 3281

دولت برای تامین اعتبار بسته های حمایتی اختیار قانونی دارد

نمایندگان مجلس می گویند دولت برای ارائه بسته حمایتی نیاز به مصوبه مجلس ندارد چرا که در قانون هدفمندی یارانه و قانون برنامه توسعه ردیف هایی برای یارانه نقدی و غیر نقدی پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۴۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 25 October 2018

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص بسته های حمایتی و مجوز قانون دولت برای تامین این بسته ها اظهار داشت: بعید به نظر می رسد که دولت برای ارائه بسته های حمایتی نیاز به مجوز مجلس داشته باشد چرا که در قانون هدفمندی یارانه ها اعتبارات لازم برای ارائه یارانه نقدی و غیر نقدی دیده شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون هدفمندی یارانه ها اعتبارات لازم پیش بینی شده است، ادامه داد: دولت اگر برای تهیه و تامین بسته های حمایتی با کمبود اعتبار مواجه شود باید برای پیش بینی اعتبارات متمم بودجه ارائه دهد در واقع در صورتی که کسر بودجه وجود داشت و ردیف هایی برای آن دیده نشده بود باید برای رفع کمبود از مجلس اجازه بگیرد.

بررسی بسته حمایتی در کمیسیون های تخصصی

نماینده مردم شاهرود در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص نحوه اجرای بسته حمایتی گفت: اگر مکانیزم توزیع بسته های حمایتی قانونی باشد اشکالی به عملکرد دولت وارد نیست اما باید به مجلس در این باره توضیح دهد، با این حال اگر دولت تصمیم داشته باشد با مکانیزمی که در قانون پیش بینی نشده است اقدام کند باید متمم بودجه بیاورد.

وی تاکید کرد: طبیعی است که دولت باید بسته های حمایتی را به کمیسیون های تخصصی برنامه، بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی مجلس توضیح دهد و به طور معمول وزرای مربوطه گزارش خود را ارائه می دهند اما مجوز نیاز ندارند.

از سوی دیگر علی اصغر یوسف نژاد در این باره گفت: بسته حمایتی دولت مجوز لازم را طبق قانون برنامه ششم توسعه دارد به همین دلیل زمانی که طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس مطرح بود وقتی مشخص شد دولت چنین اختیاری دارد نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و موضوع از دستورکار خارج شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی باتاکید براینکه دولت اختیار لازم برای تامین بسته حمایتی را دارد، بیان داشت: طبیعی است که دولت در باره نحوه اجرای بسته حمایتی به مجلس توضیح دهد و معمولا این کار را در جلسات غیر علنی انجام می شود.

بسته حمایتی در یک قدمی اجرا

نماینده مردم ساری در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: توضیح دادن به مجلس به نفع دولت است، زمانی که نمایندگان از نحوه و فرآیند تصمیمات و مصوبات مطلع باشند همکاری لازم با دولت صورت می گیرد.
دولت اگر برای تهیه و تامین بسته های حمایتی با کمبود اعتبار مواجه شود باید برای پیش بینی اعتبارات متمم بودجه ارائه دهد

این عضو هیات رئیسه مجلس در باره زمان اجرای بسته حمایتی گفت: هنوز زمان اجرای آن مشخص نیست اما مراحل نهایی دو بخش از چهار بخش بسته های حمایتی رو به اتمام است و باید اجرایی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر