بازدید 2429

مخالفت نمایندگان با بررسی طرح اصلاح قانون بانکی در کمیسیون اقتصادی

نمایندگان مردم در خانه ملت با بررسی طرح اصلاح قانون بانکی در کمیسیون اقتصادی به استناد اصل ۸۵ قانون اساسی مخالفت کردند.
کد خبر: ۸۴۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 24 October 2018

نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه 2 آبان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان جهت رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران طبق اصل 85 قانون اساسی با 89 رأِ موافق، 111 رأی مخالف، 3 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر مخالفت کردند.

گفتنی است طرح مذکور طبق اصل 85 در کمیسیون اقتصادی بررسی نخواهد شد و در دستور کار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در توضیح تقاضای نمایندگان یادآور شد: مسائل نظام بانکی شاهد وضعیت نابسامان به لحاظ فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است، تا جایی که دغدغه مراجع نیز به گوش می رسد، از این رو اصلاح قانون نظام بانکداری می تواند در کمیسیون اقتصادی سریع تر بررسی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کمیته پولی و بانکی مجلس نیز به مدت 2 سال است که با استفاده از نظر دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های برنامه هایی در این زمینه را در دستور کار قرار داده است.

بر این اساس محمدمهدی مفتح به استناد اصل 85 قانون اساسی اخطاری داد و گفت: طبق این اصل مجلس نمی تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند و تنها در موارد ضروری این اختیار به برخی از کمیسیون ها واگذار می شود. با توجه به حساسیت طرح، این موضوع باید در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان