بازدید 1776

مدیرعامل سافت بنک ژاپن در کنفرانس ریاض شرکت نمی‌کند

مدیرعامل سافت بنک ژاپن که نیمی از سرمایه آن توسط عربستان تأمین شده است نیز از شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض صرف‌نظر کرد.
کد خبر: ۸۴۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶ 23 October 2018

مدیرعامل سافت بنک ژاپن که نیمی از سرمایه آن توسط عربستان تأمین شده است نیز از شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض صرف‌نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، به گفته یک منبع آگاه مارسلو کلار، مدیرعامل گروه بانکی سافت بنک ژاپن نیز از سفر به عربستان و شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض صرف‌نظر کرد. این مسئله یک شکست دیگر برای عربستان محسوب شده و ضربه‌ای دیگر به سیاست آنها در جمع کردن شخصیت‌های اقتصادی بین‌المللی در ریاض محسوب می‌شود.

این منبع آگاه گفت: کلار از مسئولان برگزاری این کنفرانس خواسته است تا نام وی را لیست شرکت‌کنندگان کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض موسوم به داووس در کویر حذف کنند و گفته است در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

تاکنون تعداد زیادی از شخصیت‌های اقتصادی بین‌المللی از حضور در این کنفرانس منصرف شده‌اند اما نکته حائز اهمیت درباره سافت بنک این است که عربستان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در این موسسه محسوب شده و ماسایو شی‌سان، بنیانگذار این بانک ژاپنی یکی از نزدیک‌ترین شرکای بین‌المللی سعودی‌ها محسوب می‌شود.

قتل جمال خاشقچی، یک روزنامه نگار برجسته سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه به شکل‌گیری موجی منفی علیه سعودی‌ها منجر شده و بسیاری از مدیران عامل شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ بین‌المللی نظیر گوگل، بانک JP مورگان، بانک کردیت سوئیس، HSBC، خودروسازی فورد و حتی شرکت تاکسیرانی اوبر نیز از سفر به ریاض خودداری کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل