بازدید 2499

تعهد وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد به اجرای احکام توسعه‌ای

وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار در نشست فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه ای برنامه‌های خود را ارائه کردن و متعهد شدند احکام برنامه ششم توسعه و احکام دائمی برنامه توسعه را اجرایی کنند.
کد خبر: ۸۴۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 22 October 2018

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز( یکشنبه 29 مهرماه) فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه ای کشور، اظهار داشت: نشست امروز با حضور وزاری پیشنهادی اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگذار شد.

رئیس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه ای کشور با بیان اینکه نظرات و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در خصوص احکام برنامه ششم توسعه و احکام دائمی برنامه توسعه دریافت کردیم، گفت: مصوبات مجلس احکام را تبدیل به قانون کرده، این انتظار وجود دارد تا وزرای پیشنهادی در صورت کسب رای اعتماد احکام مصوب را اجرایی کنند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی باید در دو وزارتخانه امور اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و تصویب می‌شد اما تا کنون معطل مانده‌اند، ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر آیین‌نامه‌های معطل مانده را در هیات دولت مصوب و در آینده‌ای نزدیک مصوب کنند.

وی ادامه داد: در خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت مثال از جمله احکامی که اجرایی نشده کاهش هشت دهم درصد نرخ بیکاری در سال معادل ایجاد یک میلیون شغل در هر سال، متناسب سازی حقوق بازنشستگی‌بگیران و مستمری بگیران با شاغلین، ارائه فهرست نقاط محروم در برنامه ششم و سند ملی کار شایسته است که توقع داریم هرچه زودتر اجرایی شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمینه وزارت امور اقتصاد و دارایی در لایحه احکام دائمی آمده که دولت مکلف است ارز را به‌صورت شناور مدیریت کند و اگر بیشتر از 10درصد نوسان در این بخش وجود داشته باشد دولت باید آن را جبران کند، عنوان کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان با مشکلات بسیار زیادی مواجه هشتند، آنهایی که از صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی با نرخ 4 هزار و 200تومان دریافت می‌کنند در سال‌های آینده باید با نرخ بالاتری ارز به منظور پرداخت اقساط دریافت کنند همین موضوع طرح‌ها را از توجیه اقتصادی می‌اندازد.

رئیس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه ای کشور در پایان با بیان اینکه دولت باید به منظور کاهش توجیه اقتصادی طرح‌هایی که تسهیلات ارزی دریافت می‌کنند باید پوشش بیمه‌ای ایجاد کند، خاطرنشان کرد: وزرای پیشنهادی در این نشست برنامه‌های خود را ارائه کردن و متعهد شدند احکام برنامه ششم توسعه و احکام دائمی برنامه توسعه را اجرایی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل