بازدید 3698

تحریم‌ پنج بانک‌ ایرانی در راستای تحریم‌های ثانویه است

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعتقاد دارد تحریم های بانکی اخیر آمریکا در راستای تحریم ثانویه است اما به نتیجه نخواهد رسید.
کد خبر: ۸۴۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 20 October 2018

محمد کاظمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه چند بانک و شرکت ایرانی، گفت: تحریم های مذکور در راستای اعمال تحریم های 13 آبان است که ایالات متحده در نظر دارد حوزه نفت و بانک کشورمان را با محدودیت مواجه کند.

تحریم های ضد ایرانی آمریکا با اجماع جهانی همراه نیست

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا دوام نخواهد آورد، اظهار کرد: به عبارتی در سنوات گذشته تحریم هایی که علیه کشورمان از سوی آمریکا اعمال میشد با اجماع جهانی رخ می داد اما اکنون این کشور تنها بوده و باید در مقابل اجماع جهانی اقداماتش را پیگیری کند که به نتیجه نخواهد رسید.

سناریو تحریم های ثانویه سبب افزایش قیمت نفت در بازارجهانی شده است

وی با بیان اینکه هم اکنون سناریوهای مختلفی از سوی مسئولان کشورمان برای مواجه با تحریم های نفتی و بانکی پیش بینی شده است، ادامه داد: این مهم در حالیست که صحبت از تحریم نفتی کشورمان موجب شد قیمت نفت خام در دنیا افزایش یابد و واکنش های ضد آمریکایی بیشتر شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه تحریم های مذکور با بهانه نقض حقوق بشراعمال شده است، تصریح کرد: ایران خودش قربانی ترور است و به طور مستمر در حال مبارزه با تروریست است؛ به عنوان مثال آخرین حادثه تروریستی مربوط به حادثه اهواز و مرز میرجاوه می شود از این رو بهانه گیری های ایالات متحده نیز دیگر نخ‌نما شده و صرفا موجب تنهاتر شدن این کشور می شود.

عقب نشینی ترامپ از اعمال محدودیت های نفتی برای ایران

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ و همپیمانانش متوجه شدند که نمی توانند تحریم های ثانویه که مربوط به حوزه نفتی است را اجرایی کنند، خاطرنشان کرد: در وقاع سعودی ها توان و مکانیزم جایگزینی نفت ایران را ندارند از این رو مشاهده می شود که آمریکایی ها به طور نامحسوس معافیت هایی را برای برخی کشورهای واردکننده نفت از ایران قائل می شوند تا بازار نفت با تلاطم جدی مواجه نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل