بازدید 3310

دولتمردان پزشکان خیر را شناسایی و به عنوان الگو مطرح کنند

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: بسیاری از پزشکانی که در حوزه های بشر دوستانه و کمک‌های خیریه وارد می‌شوند تمایلی برای مطرح شدن ندارند،اما وظیفه دولتمردان و مسئولین است که با شناسایی این افراد، آنها را به عنوان الگو مطرح کنند.
کد خبر: ۸۴۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 19 October 2018

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با فعالیت‌های بشردوستانه پزشکان در کشور گفت: فعالیت بشردوستانه پزشکان و کادر‌های درمانی از زمان جنگ جهانی اول و دوم به صورت جدی آغاز شده است، سازمان صلیب سرخ جهانی نیز به همین منظور و برای کمک به مجروحین و سربازان زخمی تشکیل شد اما بعدها برای تسکین همه دردهای بشری گسترش یافت. این سازمان به مردم بی‌پناه بدون هیچ تبعیضی از لحاظ طبقه، رنگ، عقیده و ملیت خدمت می‌کند.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در حال حاضر ما نیز پزشکان بدون مرز زیادی داریم که در کلیه کشور‌ها و نقاط حادثه خیز جنگی با به خطر انداختن جان خودشان به آسیب‌دیدگان کمک می‌کنند. پزشکان و کادر درمانی کشور ما به دلیل بستر‌های مذهبی و دینی و توانمندیهای علمی ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای کمک‌رسانی به بیماران همه کشور‌ها دارند.

مناطق محروم چشم انتظار حضور پزشکان معالج

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ما در کشورمان مناطق توسعه نیافته و محروم زیادی داریم که نیازمند کمک‌های مادی، معنوی، پزشکی و درمانی هستند. در برخی از این مناطق تیم‌های پزشکی با تجهیزات کامل حضور پیدا می‌کنند و خدمات پزشکی و درمانی بسیاری را به بیماران ارائه می‌کنند. اکثر بیماران در این مناطق به دلیل مشکلات مالی و مسیر طولانی به مراکز درمانی و شهر‌ها از درمان محروم می‌ماند و بیماریشان مزمن تر می‌شود. در این راستا لازم است ارگانی برای تجمیع و ساماندهی این کمک‌ها تشکیل شود و از ظرفیت پزشکان و کادر درمانی بهداشتی کشورمان در تمامی مناطق محروم و حادثه دیده استفاده کنیم.

دلتمردان پزشکان خیر را شناسایی و به عنوان الگو مطرح کنند

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروفسور کیوان مزدا از نوابغ پزشکی ایران که به غیر از توانمندی های علمی، روحیه بشردوستی او نیز الگو است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در حوزه های بشر دوستانه و کمک‌های خیریه وارد می‌شوند تمایلی برای مطرح شدن ندارند،اما وظیفه دولتمردان و مسئولین است که با شناسایی این افراد، آنها را به عنوان الگو مطرح کنند تا پزشکان دیگری که می‌خواهند در این زمینه کار کنند تشویق شوند، رسانه‌ها نیز باید به گسترش نیکوکاری، امید و نشاط در جامعه کمک کنند و فعالیت بشردوستانه این افراد اطلاع رسانی شده و تقدیر‌های لازم را در زمان حیاطشان انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل