بازدید 3371

سیاست‌های تحریمی ترامپ دوام نمی‌آورد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه عربستان به دنبال دور زدن ایران و جایگزینی نفت ایران است، گفت: این در حالی است که سیاست‌های تحریمی ترامپ دوام نمی‌آورد و سعودی‌ها نمی‌توانند فضای روانی علیه ایران در عرصه بین‌المللی ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۴۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 19 October 2018

حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص تاکید و اصرار عربستان بر جایگزینی نفت ایران با هدف جلب نظر آمریکا و به صفر رساندن صادرات نفت ایران تا 13 آبان‌ماه، گفت: کُشتن روزنامه نگار سعودی و موضع گیری دنیا در مقابل عربستان این واقعیت را نشان داد که جمع ناصادقی علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته که منشا آنها برخی کشورهای مرتجع است که حداقل‌های انسانی را رعایت نمی‌کنند

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی با رویکرد مشارکت‌جویانه به ویژه با اثبات این موضوع بعد از برجام نباید مورد حمله کشورهایی که از لحاظ عقیدتی تروریست‌ بوده و یا مواضع ضد انسانی آنها مشخص است، قرار گیرد.

وی افزود: در ایامی که دنیا عربستان را تحت فشار گذاشته به جهت اقدام غیر انسانی در کنسولگری عربستان در ترکیه شاهد بیان اظهارنظرهای مختلف از سوی دو جریان عربستان هستیم، یک جریان سنتی معتقد به تنش زدایی با ایران است و استفاده از این شرایط برای رفع اختلاف با ایران را لازم می‌داند اما جریان دیگر فرار به جلو را انتخاب کرده تا مانع همراهی ترامپ با موج انسان دوستان عربستان شود در همین کش و قوس‌ها موضوع ایران و جایگزینی نفت ایران را مطرح کردند.

فلاحت پیشه معتقد است: جامعه جهانی در معرض یک انتخاب جدی بین ایران به عنوان قربانی تروریسم و عربستان تروریست با پشتوانه مالی قرار گرفته است، سعودی‌هایی که بعد از جنگ‌طلبی در منطقه دست به اقدام فجیع در ترکیه زدند، در چنین شرایطی آمریکایی‌ها به دلیل پشتوانه مالی به سمت سعودی‌ها تمایل بیشتر دارند و بعد از پاره کردن برجام تمام تحریم‌های مستقیم و مشارکتی علیه ایران اعمال کردند اما تحریم جدیدی برای 13 آبان ندارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در چنین شرایطی جامعه ایرانی باید به خوبی این موضوع را درک کند لذا عربستان نمی‌تواند فضای روانی در عرصه بین‌المللی ایجاد کند اما دولت با مدیریت لازمه و اقتدار باید برنامه مقابله با این جنگ روانی را داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دوران تحریم آمریکایی‌ها به زودی سپری خواهد شد زیرا برای طولانی مدت نمی‌توانند سیاست تحریمی را در پی گیرند. بنابراین ما بخشی از این هزینه جنگ اقتصادی را باید بر دوش بگیریم و با مقاومت ضد تحریمی این دوران را بگذرانیم.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ محمد بن سلمان به آمریکا اطمینان داد که عربستان سعودی با تولید بیشتر، قیمت‌های صعودی نفت در بازار جهانی را کنترل خواهد کرد. همچنین بر پایبندی به وعده خود به آمریکا برای جایگزین کردن نفت ایران پس از تحریم‌ها تاکید و خاطرنشان کرد که هرگونه کاهش تولید ایران را جبران خواهد کرد.

گفتنی است؛ دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد صادرات نفت ایران را تا 13 آبان به صفر برساند. بسیاری از مقامات ایرانی و کارشناسان بین المللی این تصمیم واشنگتن را غیرممکن دانسته‌اند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها