بازدید 3101

جدول شماره ۱۷ پرداخت رانت به موسسات غیرپاسخگو بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جدول شماره ۱۷ پرداخت رانت به موسسات غیرپاسخگو بود، افزود: انتظار داریم امسال مابقی دستگاه‌هایی که قطع بودجه‌شان سخت‌تر بود نیز حذف شوند.
کد خبر: ۸۴۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 18 October 2018

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص حذف جدول شماره 17 از بودجه سال 97 گفت: چند اقدام در تدوین بودجه انجام شد که البته پاسخ مثبت هم گرفت؛ یکی حذف جدول 17 و قطع پرداخت رانت به برخی موسسات و مراکزی و مکان‌هایی بود که به هیچ کجا پاسخگو نبودند و فقط بودجه می‌گرفتند؛ در بودجه سال گذشته بخش اعظم آنها حذف شد و انتظار داریم امسال مابقی آنها که قطع بودجه‌شان سخت‌تر بود، حذف شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از "شفافیت در بودجه" به عنوان اقدام مثبت دیگر نام برد و افزود: شفافیت در بودجه با این استدلال بود که محرم‌تر از مردم نداریم؛ لذا ما اکنون نیز از دولت می‌خواهیم سایتی راه‌اندازی شود و جزئیات تخصیص بودجه امسال را در آن بگذارند تا مردم بتوانند نظرات خود را در قالب کامنت ارائه دهند؛ چه بسا با این روش، علاوه بر مردم بسیاری از کارشناسان هم در فرایند تصمیم‌سازی‌ها مشارکت کنند.

متولیان فرهنگی کمتر شود

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه چیزی به نام جدول 17 یا غیر شفاف بودن نداشته باشیم، ادامه داد: پیشنهادی مطرح شد که بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی، در یک نهاد پاسخگو تجمیع و متولیان فرهنگی کمتر شود.

وی در ادامه توضیح داد: البته سال گذشته مشکل صفر شدن اعتبارات برخی از این دستگاه‌ها حل شد؛ بودجه‌ای در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت تا به آن دسته از نهادهایی که حتما باید بودجه می‌گرفتند، تخصص داده شود.

نهادهای خاص بودجه را به عنوان یک طلب مادرزادی دریافت می‌کردند

جعفرزاده اضافه کرد: به این دلیل که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به مجلس و نهادهای نظارتی همچون دیوان محاسبات پاسخگو باشد، این وزارتخانه هم بودجه را با نظارت میان آنها توزیع می‌کرد در حالیکه پیش از این، دستگاه‌های مذکور از سازمان برنامه و بودجه به عنوان یک طلب مادرزادی اعتبارات دریافت می‌کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: گزارش بودجه نشان نمی‌دهد که این دستگاه‌هایی که برای اخذ بودجه ذیل وزارت فرهنگ قرار گرفتند، پولی دریافت نکرده باشند؛ البته امسال کشور به دلایل مختلف با مضیقه مالی روبرو بود و 25 درصد از بودجه‌ها کاهش یافت که برای همه دستگاه‌ها بود و نه فقط فرهنگی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی