بازدید 22588

چرا وزارت پزشکان بر وزارت‌خانه بهداشت غلط است؟

اظهار نظری که نه یک فرد عادی، که از زبان پزشکی بیان می‌شود که متخصص است و احتمالا از دید خودش، در مهم‌ترین تخصص هم تحصیل و فعالیت کرده است. پزشکی که فیزیوتراپ در چشمش چیزی بیشتر از مشت و مال دهنده نیست و نیاموخته، چه برسد به دیگر متخصصان شاغل در عرصه بهداشت و درمان.
کد خبر: ۸۳۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 29 September 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

مگر فیزیوتراپ‌ها چه می‌کنند؟ آیا غیر از مالیدن کاری می‌کنند؟ پرستار‌ها چه؟ آیا اصلا کارشان قابل قیاس با کار جراح‌ها هست؟ تکنیسین‌ها چه؟ بهیار‌ها چطور؟ روانشناس‌ها، متخصصین شنوایی سنجی، رایولوژیست‌ها و دیگران چه؟

به گزارش «تابناک»، طی روز‌های گذشته و پس از آنکه فیلمی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که در آن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به پیرمردی که از هزینه‌های بالای یک خدمت پزشکی گلایه داشت، شوخی‌های زننده‌ای بیان می‌کرد، بار دیگر این سوال به وجود آمد که آیا براستی فارغ التحصیلان پزشکی برتری خاصی به دیگر متخصصان دارند؟

سوالی که از قدیم الایام مطرح است و ظاهرا از دید برخی پزشکان پاسخش مثبت است و به وضوح مشخص. امثال قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت کشورمان که به صراحت مقابل چشمان هیات همراه و مردم بجستان و از آن مهم تر، دوربین‌هایی نامحرم، تاکید می‌کند فیزیوتراپی چیزی جز مالیدن نیست و متخصصان این رشته هم کار خاصی نمی‌کنند.

اظهار نظری که نه یک فرد عادی، که از زبان پزشکی بیان می‌شود که متخصص است و احتمالا از دید خودش، در مهم‌ترین تخصص هم تحصیل و فعالیت کرده است. پزشکی که فیزیوتراپ در چشمش چیزی بیشتر از مشت و مال دهنده نیست و نیاموخته، چه برسد به دیگر متخصصان شاغل در عرصه بهداشت و درمان.

البته این ماجرا در قیاس با دیگر موضع‌گیری‌های وزیر کوچک به نظر می‌رسد، به ویژه اگر به یاد آوریم این وزیر مجری طرح تحول نظام سلامت است و با نگاه یک پزشک، همه ارکان طرح را پیش برده؛ چه در مقوله تخصیص اعتبارات، چه در توجه به رئوس طرح تحول و چه در موارد مرتبط با این طرح. رویکردی که بسیاری بر این باورند موجب شده طرح تحول به نفع عده‌ای قلیل و به زیان جمعیتی بزرگ از متخصصان و در نهایت مردم شود.

از افزایش چشمگیر درآمد پزشکان در این طرح گرفته تا بی توجهی به اقشار دیگر شاغل در عرصه بهداشت و درمان از جمله پرستاران (که بار‌ها در این خصوص اعتراض کرده و کوشیده‌اند وزیر را از خواسته هایشان مطلع نمایند)، و از درگیری با بیمه‌ها گرفته تا مناقشه طولانی مدت با وزارت تعاون برای دستیابی به منابع امثال سازمان تامین اجتماعی، شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد نگاه وزیر بهداشت به مسائل، نگاه یک پزشک است نه نگاه یک وزیر.

موضوعی که البته پیشتر نیز در دوران حضور دیگر پزشکان در راس این وزارت خانه به اشکال مختلف بروز و نمود یافته و شائبه آفرینی کرده است. شائبه‌هایی که ممکن است برخی شان درست هم نبوده باشند، اما به خلق ابهامات فراوان منجر شده و کمترین اشکالشان، انسجام زدایی از بدنه وزارت بهداشت و درمان بوده است.

مسائلی که شاید یکی از دلایل مهم گماردن افرادی با تخصص غیر پزشکی در وزارت بهداشت در دیگر کشور‌ها باشد. وزارت خانه‌ای که ماموریتش برقرار کردن نظام بهداشت و درمان است و توجه اصلی‌اش می‌بایست به مردم باشد. مردمی که در میانشان متخصصانی که در این عرصه شاغل هستند (از جمله پزشکان) هم قرار دارند. ماموریتی که به سرانجام نخواهد رسید مگر آنکه اقتصاد این وزارت خانه بچرخد، به همه نیاز‌های مردم توجه شود، نیاز‌های متخصصان و کارکنان ساختار بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد و همه در جای خود محترم و مهم شمرده شوند.

رویکردی که بر اساس آن، فیزیوتراپ، شغلی بسیار کلیدی و مهم دارد، مراجعین به وی نیازمند حمایت‌های مالی هستند و می‌بایست دیده شوند، پرستاران در آن سهم بزرگی دارند و مردم در آن آنقدر مهم اند که می‌بایست تک تک خواسته هایشان را شنید و بدان‌ها پاسخ داد، ولو پزشکی ندانند و تخصص نداشته باشند و به قدر وزیر تحصیل نکرده باشند و نابغه محسوب نگردند!

هدفی که امثال آلمانی ها، فرانسویان، انگلیسی ها، آمریکایی‌ها و... دریافته‌اند برای تحقق اش نیازمند فردی آشنا به مدیریت یا اقتصاد یا حتی سیاست در راس وزارت بهداشت هستند نه یک پزشک. درست مثل نیاز به حضور افرادی با چنین تخصص‌هایی در راس وزارت خانه‌های دیگر، خواه وزارت تعاون و کار باشد و خواه وزارت صنعت. وزارت خانه‌هایی که قرار است اهداف بزرگی را محقق کنند، نه اینکه به قضاوت درباره اهمیت مشاغل بپردازند و نگاه وزیرشانبه مسائل از بالا به پایین باشد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱۵
والله این آقای دکتر با این نظرات و افکارشانم به هیچ وجه نماینده جامعه ی پزشکان نیست. مگر می توان منکر ارزش و اهمین خدمات ارائه شده توسط گروه های غیر پزشک در نظام بهداشت و درمان شد. به نظر می رسد از دید ایشان پزشکی فقط و فقط در چشم پزشکی خلاصه می شود و سایرین خس و خاشاکی هستند کهخ در اطراف این رشته پراکنده اند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
وزیر بهداشت فرانسه که پزشک هست.
Agnès Buzyn
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
در کشورهای غربی ، سیستم انچنان چیده شده و همه چیز طبق روال است که خیلی تفاوت نمیکند چه کسی وزیر باشد.
معلم
| Germany |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
تنها پزشکان وزیر پزشک دادند و تنها پزشکان در کشور در نظام پزشکی خودشان دستمزد خودشان را تعیین می کنند. آری
دامون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
خودتون رو بکشید باز هم پزشک نخبه هست و حق اش هست درآمد بالایی داشته باشه
بیخود حرص نزنید چون کار ما رو بیشتر میکنین
به جا حسادت بهتره واقعیت رو بپذیرید
بگذریم از اینکه درآمد ما الان بشدت به نسبت نرم جهانی کم هست و داریم به نوغی با موندن در ایران فداکاری می کنیم
به هر پزشکی هر جای دنیا بگی 3000 دلار ماهانه بهت میدم بیا طبابت کن ازت تست الکل میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
در جواب برخی سیاه نمایی ها
کجا درآمد یه عمومی 30 میلیون تومن هست؟؟؟ پزشک عمومی درآمدش با تمام حقوق و مزایاش به 20 تومن نمیرسه که همشو یه جا هم نمیدن
متخصص آخه کی 500 میلیون تا یه میلیارد درآمد داشته؟؟؟ یه چی بگین با عقل بگنجه
به جز 10 درصد پزشکان معروف بقیه نهایت 200 تومن درآمد دارن
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
شما شوخی یک وزیر را با یک مراجعه کننده، اساس نظر وی درباره فیزوتراپی گذاشتید که از اساس اشتباه است
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
البته صحبتی غیر از این انتظار نمی رود.
ناشناس
| Romania |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
یک مدیر باید در راس وزارت خانه باشد حالا فرقی نمی کند پزشک باشد یا نه اما پزشکان در ایران به خاطر هرج و مرجی که به وجود آمده چنان خودشیفته شده اند که خدا را بنده نیستند برخی از این قشر هزاران میلیارد تومان مالیات گریزی دارد و متاسفانه اکثر آنها روز به روز تهی از دانش و تخصص و تهی از اخلاق انسانی می شوند.به نظر من پزشکان تا ۳۰ سال باید حقوق بگیر دولت باشند و پس از آن اجازه کار خصوصی پیدا کنند آن موقع معلوم می شود این نخبه ها !!!! باز هم با علاقه به سمت پزشکی می روند یا نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
هیچ پزشک عمومی در ایران درامد بالای 40 میلیونی نداره و هیچ پزشک متخصصی هم بیشتر از 300 میلیون کارانه نگرفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
سال 1366 در کوران جنگ تحمیلی پذیرش پزشکی 4030 نفر بود ولی الان به لطف وزیر پزشکان با چندین برابر شدن بودجه و دو برابر شدن جمعیت تعداد پذیرش پزشکی کمتر هم شده و به عدد 3716 نفر کاهش یافته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
در جواب تست الکل:
تست الکل رو باید از منی بگیرن که همزمان با تو و با رتبه بسیار بهتر از جنابعالی رفتم دکتری مهندسی گرفتم و الان 300 دلار، یا 4.5 میلیون حقوقمه
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
وقتی پزشکان بشن نخبه و تمام مهندسان که کشورو میسازن بیکار باشن بایدم ناراضی باشن دوستان چنان میگن 200 میلیون یا بیست میلیون انگار هزار تومنه بابا پیاده شید باهم بریم هیچوقت درس دانشگاه یک پزشک از ی دکترا فیزیک هسته ای والکترونیک و.....سختر نیست که
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
ببین 14:03 فکر کردی با عده ای کور طر فی؟ از فامیلامون فوق تخصص مغزه و اینجا پارسال 50 میلیون تومن درامد داشت.پاشد مهاجرت کرد کانادا و بهش گفتن با این سوادی که تو دا ری فقط باید مایع مغزی نخاعی بگیری در بیمارستان و طبابت نمیتونی انجام بدی و ماهی 6 میلیون تومن فقط بهش حقوق دادن.اونوقت فداکاری می کنید؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
یادش بخیر یه معلم زیست داشتیم که اکثر کسانی که از پزشکی قبول میشدن با این دبیرمون خصوصی میخوندن.قسم میخورد نصف بیشتر کسانی که الان پزشکی میخونن به درد چوپونی میخورن تا پزشکی از بس بیسوادن.میگفت با خرید سوال و چند معلم خصوصی برای یک درس و انواع روشهای تست زنی بدون حل مساله و این جنقولک بازیا و با کمک سهمیه ها اکثرشون نشستن تو کلاس پزشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
اتفاقا آقای دکتر قاضی زاده یکی از شریف ترین و انسان ترین مدیران کشور هستند که به مقام چشم داشتی ندارند و هر چه دارند از تخصص بالاشون هست. حالا اینکه یک عده کمر به تخریب بستن با خدا. واقعا حقمون همون مسئولان بی سواد و پشت میز نشین منفعت طلب هست نه افرادی مثل ایشون که واقعا اهل فکر هستند و حرفی برای گفتن دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
دوست دارید تنتان به ناز طبیبان نیازمند نباشد(حالا خوبه دور ه سعدی فقط ناز می کردند الان تحقیر می کنند و فخر می فروشند.(کمتر غذا بخورید وبیشتر ورزش کنید و رابطتون را با خدا صاف کنید)
شبلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
سلام به همه دوستان.
در خصوص موضوع معضل رشته پزشکی_ درآمدشان و جنبه عمومی قضیه چند تا نکته کلیدی ( البته به نظر بنده ) وجود داره که باید مورد توجه قرار بدیم.
البته اولش بگم کارشناس ارشد مهندسی با رتبه ۱۰۰ روزانه بدون داشتن سهمیه از یکی از دانشگاههای تهران هستم. پس دوستان توهم نخبگی منحصر به فرد رو، دخیل قبول شدن در رشته پزشکی و از این قبیل حرفها نفرمایند
۱. اینکه پزشکان محترم دارای توانایی فراگیری دانش بالاتری هستند رو ( به دلیل همون قبولی در رشته پزشکی) هممون قبول داریم.
۲. مشکل از اونجایی شروع میشه که دانشجوهای رشته پزشکی در دوره تحصیل همه چیزشون از بقیه دانشجوها جدا میشه مثل رفاه دانشجویی، سلف سرویس، سرویس ایاب و ذهاب و غیره لذا توهم برتری دانش از همینجا قوت میگیره.
۳. به دلیل نیاز افراد خاص به استفاده از تخصص پزشکان محترم در داخل کشور، به دلیل اینکه همیشه درمان بیماریها، دارای ضرب الاجل هست برا همه، دست پزشکان برای فرو کردن در جیب عموم مردم باز گذاشته شده است تا پزشکان به دلیل وجود فشارهای سیاسی اجتماعی از کشور فرار نکنند و فقط به دلیل درآمد سرشار اقتصادی در کشور بمونن و حتی میتونم به جرات ادعا کنم که تنها رشته ای که مهاجرت معکوس مقطعی داره، پزشکی هست. همه دیدیم فلان پزشک شش ماه از سال اینجاست بقیه رو آمریکا. اینجا اومدنش برای رضای خدا و کمک به هموطن نیست ( فقط)، برای درآمد سرشار و بدون مالیاته.
۴. همین درآمد سرشار نوعی کرنش اجتماعی رو، که در کشور ما نسبت به پولدارها داریم، باعث میشه که ادبیات خاص گاها بی ادبانه پزشکان نسبت به بیماران و همراهان را در کشور توجیه میکنه
۵. همین درآمد سرشار در مرحله بعد باعث بوجود آمدن مافیای پزشکی تخصص و بالاتر میشه که باعث میشه با توجیه غیرقابل قبول * آقا با جون آدمها سر و کار داریم* از ورود پزشکان عمومی محترم ( که بنده معتقدم در حق این متخصصین بسیار جفا شده) به درجه های بالاتر
جلوگیری بعمل بیاد وگرنه همشون از قیف کنکور عبور کردن و توانایی دارند.
۶. پس از مقایسه سطح درآمد پزشکان متخصص با دیگر متخصصانی که در دوره دبیرستان دارای سطح معدل برابر و چه بسا بالاتر از همین افراد بودند و بدلیل علایق شخصی دیگر رشته ها رو انتخاب کردن، متخصصین سایر رشته ها دچار سرخوردگی از لحاظ سطح زندگی و دیگر قضایا خواهند شد.
۷. به دلیل درآمد سرشار پزشکان متخصص، پس از مدتی درآمد ناشی از طبابت دیگر جوابگویی میل پول دوستی این گروه نمی باشد لذا اقدام به سرمایه گذاری در دیگر فعالیتهای اقتصادی در دیگر تخصصها خواهند نمود که خود باعث دو گروه مشکل میشود یکی اینکه باعث برهم خوردن روند طبیعی اقتصادی در مکان هدف و سوداگریهای اقتصادی میشود و دیگری به دلیل ورود پزشک به حساب و کتاب اقتصادی، همواره بیمار به زاویه یک کیسه پول در چشم پزشک مینماید و بدین ترتیب خواهد شد که برای بیماریهای هر چند جزئی و با داشتن علم لازم بر جزئی بودن بیماری، فرد مراجعه چندین و چند باره به پزشکان فراخوانده شده و ایجاد چرخه های فساد عجیب و غریب بین پزشکان و آزمایشگاه‌ها و لابراتوارها خواهد شد.
به کجا چنین شتابان تابناک جان
حقیقتی است تلخ ولی مگه میشه و میزارن جامعه پزشک سالار وزارت بهداشت غیر از وزارت پزشکان باشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
پزشک یه فرد نخبه هست که از آزمون هایی گذر کرده که 95 درصد افراد جامعه توانایی و کشش رقابت ندارن
کمترین حق این افراد داشتن حقوق بالا و امتیازات ویژه هست. پس الکی با این جور موارد برای خودتون بیماری ذهنی درست نکنین
چون بهتر می دونین هیچ کاری نمی تونین بکنین و به تخصص پزشک نیاز دارید
به جا این کارا سه شیفت کار کنین تا درآمدتون بیشتر بشه به جا حسادت به پزشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
کی گفته پزشکا نخبن چون نشستن کتابخ ون نمیدونی که بیلگست تنبل بوده یا انیشتن شما ها فقط قواعد بازی تو یه کشور جهان سوم بلدید وگرنه تو امریکا بیشتر درامد برای برنامه نویسان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اونی نخبه هست که مهندسی قبول میشه در دانشگاهی مثل شریف با مطالعه دروس سخت ریاضی و فیزیک نه اون پزشکی که با حفظ کردن زیست پزشک شده
االکی خودتون رو نخبه جلوه ندین
در همه جای دنیا تعادل درآمدی وجود داره بین سطوح مختلف مردم کجای دنیا یه پزشک 20 برابر یه مهندس نیروگاه درآمد داره؟
اآقایون انقدر درامدشون رفته بالا که به جای طبابت تجارت می کنن
به قول پزشکیان ایران بهشت پزشکاست
چون هیچ جا مثل ایران اختلاف درآمدی بین پزشک و مهندس و معلم و استاد دانشگاه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
لطفا آدرس چندتا از این نخبه‌ها رو به ما هم بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
راستش من شخصا چند ساله به هر متخصصي مراجعه ميكنم قبل از استفاده از نسخه اش حتما سايتهاي خارجي رو براي مشكلم سرچ ميكنم چون به هيچ كدوم از اين مثلا نخبه ها اعتماد ندارم من پزشك نيستم ولي به پزشكي كه وقت براي معاينه و شنيدن شرح حال بيمار نميذاره اطمينان نميكنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
کاربری که با نخبه قلمداد کردن پزشکان با ادبیات نامناسبی پاسخ کامنت بالا را بنظر خودت دادی ودر حالیکه پزشک را تافته جدابافته فرض کرده ای دیگران را مریض خطاب کرده ای و محتاج به پزشک، در حالیکه بنظر میاد شما خودت به مرض روانی خودبزرگ بینی دچار هستی چرا که نمی‌دانی همانطور که جامعه به پزشک نیاز دارد به سایر مشاغل مانند مثلاً یک مقنی ،یا رفتگر نیز نیاز دارد و برتری انسان ها نه به شغل شأن که به انسانیت شأن است.
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
کم نخبه نخبه کنید درسای مهندسی ده برابر شما سخته باهزار سهمیه پزشک شدید پروییم میکنید تو کل دنیا درآمد ها مثل همه و پزشکان از مهندسین کمتر میگیرن راضیم نیست به این همه پول برید خارج گورتونو گم کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
افراد نخبه در همه رشته ها وجود دارند درآمد بالای پزشکان ربطی به نخبگی ندارد و فقط مربوط به نیاز مردم به خدمات پزشکی است و از طرفی مسئولین رده بالای کشور بی جهت بها به این قشر داده اند پزشک از هند و پاکستان وارد کنید و بعد به اینها بگویید به هر کجای دنیا میخواهید بروید آنگاه خواهیم دید که آیا اینها زبان درازی میکنند بیشتر ایسن پزشکان را که به یمن سهمیه های خاص به ایجا رسیده اند حتی افغانستان هم پذیرش نمی کند تنها راه حل بازگشت دانشگاه علوم پزشکی به وزارت علوم و تتفکیک بهداشت تحت عنوان وزارت بهداری است تا اینها بجای تجارت به کار خدماتی مشغول شوند یک پزشک عمومی معادل یک فوق لیسانس در رشته های دیگر است بی جهت دچار توهم و نخبه گرایی نشویم
متاسفانه با روشی که در وزارت خانه در حال اجرا است. وزیر به سمتی سوق داده می شود که بیشتر توان خود را صرف جذب بودجه و انتقال آن به سمت کارانه های پزشکی و کم نگه داشتن تعداد ظرفیت تخصص کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
کم نگه داشان ظرفیت تخصص ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما از ظرفیت تخصص و افزایش بدون کارشناسی و بسیار زیاد آن در دوره قاضی زاده اطلاع دارید؟
هر کسی که دکترا داشته باشه لزوما باسواد نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
خصوصا پزشکان که اغلب تصور می کنند در دوران ابن سینا هستند و حکیم باشی علاوه بر طبابت در همه علوم زمانه سر رشته دارد
من عضو هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی هستم. متاسفانه تمامی پزشکان این دیدگاه را دارند و بقیه رشته ها را به حساب نمی آورند. پستهای مهم دانشگاه و وزارت خانه نیز در دست همین افراد است و در نتیجه تصمیم گیری ها و سیاست گذاریهای آنها همیشه به نفع قشر متخصصان بوده و سایر رشته ها را به چشم شهروند درجه دو می نگرند.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
تا موقعیکه پزشکان مطب دار و سهامدار بیمارستان خصوصی گرداننده وزارت بهداشت هستند وضع بهداشت و درمان اصلاح نخواهد شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
واقعا طرح تحول سلامت فقط بودجه ای بی نهایت را به جیب پزشکان سرازیر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
برای یک روز که شده پرستاران و سایر تکنسین های بهداشتی و درمانی در بیمارستانها خود را از کارها کنار بکشند ببینیم این پزشکان مدعی نخبه گرای چه میکنند آیا حتی قیچی جراحی را میشناسند ؟
همه جا رانت وجود دارد.
قوانین باید بازنگری شود
چرا مالیات پزشکان شفاف نیست؟

وزیر فعلی ناکارامدترین کارنامه در بین وزرای بهداشت را دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
بقیه وزرای بهداشت و غیربهداشت چه گلی به سر مردم زدن. اتفاقا ایشون بهترین وزیر هستند برای همین اینقدر بهش حمله میشه. اما در مورد درآمد پزشکان و مالیات حق با شماست. پزشکی که حتی حاضر نیست از دستگاه برای دریافت پول استفاده کنه و فقط نقد دریافت میکنه اسمش دزده چرا کارمند باید مالیاتش قبل از دریافت حقوق برداشته بشه اما یک پزشک که عمدتا هم پزشکان پردرامد این کار رو انجام میدن حاضر نیست مالیات بده مگر نه اینکه بیشترین استفاده رو انها از امکانات میبرن
ایراد بیخود نگیرید پزشکان همشون همینطورین شوخی می کنن با مریضا که اولا روحیه اونو خوب کنن دوما نشون بدن بیماریش چیز مهمی نیست . چرا دنبال بهونه هستین شما ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
برادر گرامی؛ متاسفانه فرمایش شما صحیح نیس
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
شماچقدرراستگوهستی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
ایشان در مصاحبه جدیدشان در خصوص کمبود دارو فرمودند برای یک دو سال عمر بیشتر، بودجه اختصاص نمیدونم.
این دیگر یعنی چه.
برای بستگان خودش هم همینطور است.
وظیفه پزشکی نجات جان بیمار است. حال اگر یک روز باشد
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
نه بابا.پس شوخی بوده.تو که فرق شوخی و مسخره کر ن رو نمیدونی اسمت اونوقت دکتره.ای خدا ببین دکترمملکتکیا شدن.ت
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
پس برای همین می گفتن برای بیماری که با دارو عمرش چند سال اضافه میشه هزینه کردن اشتباهه. بیمار بره بمیره بهتره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
اتفاقا فرمایش صحیح است. آقای دکتر قاضی زاده بسیار خوش رو و مردم دوست هستن. انتظار داشتید پول بزاره جیبش بده به مردم یا بفرسته همه رو پیش متخصص. اینکه ماساپ بده رو شما پیش هر دکتری بری برای درد اگر مشکل حاد نیباشه توصیه اولشون هست. پس بیخود با این شلوغ بازیا بیسوادی خودتون رو به رخ جامعه نکشید. واقعا فکر میکنید از لحاظ تخصص در مقابل دکتر قاضی زاده حرفی برای گفتن دارین؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
ایشان ظاهراً از برنامه کاری حضرت عزرائیل هم مطلع اند که بیماران را معاینه نکرده باقی مانده عمرشان را دقیقا محاسبه می کنند
جالبه هر وقت مشکلی در کشور بوجود میاد،خبرمزاری های رسمی میزنن در کار پزشکی
پوشک کم شده،لاستیک نیس،ی سری دارو نیس،دلار گرون شده،مواد غذایی گرون شده همش تقصیر پزشکاست.
رجوع کنید به علل پیروزی ترامپ و نقش روسیه و رسانه ها در انتخابات امریکا.جهت دهی افکار
به کجا داریم میریم؟
باسلام متاسفانه از بیت المال صرف آموزش و امکانات برای تربیت پزشک میشود اما در اکثر سازمانهای مرتبط و غیر مرتبط در راس آنها پزشک قرار میدهند در صورتی که مدیر باید دانش مدیریت داشته باشد و دانشگاهها نیز در گرایش های مختلف مدیر تربیت میکنند برای همین اما با این حال صنفی نگری حاکم است همانطوری که یک غیر پزشک حق دخالت در امور پزشکی را ندارد یک پزشک نباید در یک امور تحصصی مانند مدیریت دخالت کند چه برسد که مدیر باشد اگر خیلی علاقه مند به مدیریت بود باید از ابتدا تکلیف خود را معلوم میکرد و جای دیگری را در رشته پزشکی اشغال نمیکرد و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
بفرمایند این همه تحصیل کرده مدیریت از تمامی دانشگاهها دقیقا جکار انجام داده اند؟ هرکسی از هر رشته ای برای تحصیلات تکمیلی مراجعه به رشته های مدیریت میکند
ایشون نمایندگان پزشکان هستند!!!‌ماشالا همیشه هم حمایت می کنند، راستم می گه، طفلکیا درس خوندن بقیه یک قل دو قل بازی می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
متاسفانه اغلب پزشکان در بهترین حالت فقط از رشته تخصصی خودشان اطلاع دارند. اطلاعات عمومی شان بسیار ناچیز است چون اصلا لازم نمی دانند چیزی بیش از رشته تخصصی شان یاد بگیرند. این آقای وزیر اگر علاوه بر چشم پزشکی کمی هم از علم سیاست یاد گرفته بود چنین اظهارتی به ضرر خودش بیان نمی کرد
وزیر بهداشت در دولت کنونی در ابتدا فردی بسیار مردم دوست به نظر میرسید ولی در ادامه ثابت کرد که فقط درامد پزشکان قرار بوده نجومی بشه و بدبختی هاش بمونه برای مردم.. صد هزار رحمت به دولت احمدی نژاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
همینه و بس دکتری که 55 هزارتومان ویزتش هست و ظرف 3 دقیه مریض رو ویزیت میکنه میخواهی قدیس باشه این آدما که 99 درصد پزشک ها رو شامل میشن فقط پول میشناسن
احسنت بسیار عالی ولی جای بسیار تاسف با جنین وزیری
پزشک بهتر است یا کسی که اختلاس می کند ؟ تا به حال کدام یک از اختلاس گران را محاکمه کردید ؟ لااقل پزشک درد مردم را دوا می کند و دردی به درد های دیگر اضافه نمی کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
پزشک بی تعهد نجومی و زیر میزی بگیر از سلامت مردم اختلاس میکنه... کثیری از پزشکانی که میشناسم این صفت رو دارن متاسفانه
آیا به نظر شما افرادی که در راس امور قرار می گیرند این اطلاعات را ندارند؟
چرا با ید مسوولین علاوه بر مسوللیت دولتی فعالیت خصوصی حتا در همان زمینه دولتی داشته باشند کجای دنیا اینگونه است
ای ول
کاملا درست و بجا بود

پزشکان نجومی بگیر پر از قصور پزشکی...
کجای دنیا کسی که تو کار واردات دارو و تجهیزات پزشکیه و انحصار واردات این اقلام رو در دست داره و خودش بیمارستان شخصی برا خودش تاسیس کرده و سرمایش به قدری زیاده که اگر از صدر اسلام به یک نفر روزی 5 میلیون تومن بدن میشه سرمایه این آدم رو میزارن به عنوان وزیر بهداشت

وزارت بهداشت به جای اینکه هدف خودش رو بزاره روی بهداشت و پیشگیری الان همه بودجه طرح تحول رو ریخته تو جیب پزشک تا اونها راضی باشن.

بهترین کار به نظر من اینه که آدم به این چیزا فکر نکنه تا بوده همین بوده
چیز دیگه ای تو کارنامه این بنده خدا پیدا نکردید
خیلی از پزشکا انقد دچار غرور کاذب شدند که خداروهم نمیبینند ونمیشناسند چه برسه به مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
مردم مقصر اصلی هستند. کاملا جامعه پزشک سالاریه واقعا فک میکنی‌ پزشکان چرا دچار خود برتر بینی شدن؟ چون مردم این دیدگاه رو بهشون دادن
تعیین ظرفیت دوره تخصص توسط مافیای پزشکی از وزارت پزشکان هم غلط تر است.
وزیر بهداشت هر کاری دلش می خواد می کنه،کل سیستم درمان کشور خراب شده کسی هم جرات نداره بهش حرفی بزنه
این آقا را از نزدیک می شناسم. ما در کشور متخصص چشم پزشکی زیاد داریم وایشان درجه پنجم هستند. فقط به لحاظ مالی درجه یک می باشند وبیشتر از حد بزر گش کرده اند
با الهام از ابتکار وزیر محترم بیان یک نام جایگزین پیدا کنن برای فیزیوتراپی که هم پارسی باشد و هم از ابتکارات وزیر بهره ای برده باشدو هم زمان استفاده از ان شوخی بیمورد وزیر هم یادی بشه ازش.
مالیدنکده - مالیدنسرا- شاید بد نباشن. نظر وزیر چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
مالش درمانی هم بنا به گفته جناب وزیر میشود معادل فیزیوتراپی!!!!!؟نه؟؟
کی گفته نادرسته
شیرین زبانی های علامه دهر شیخ الرئیس الهاشمی القاضی الزاده را ببین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
چه خبر شده یا قرار است بشود که همه حضرات دارند نقاب خدمتگزار ی را که سالها دراز روی صورتشان گرفته بودند برمی دارند و با اظهارتی از قبیل همینه که هست، خودتان انتخاب کردید، خودتان رأی دادید، نان خشک بخورید، دارو نخواهید، لنگ بپوشید و...چهره واقعی شان را به نمایش می گذارند
تابناک محترم چون شفافیت را با برداشتن مثبت و منفیها کنار گذاشته ای هیچ نظری نمی دهم.
پاسخ ها
H
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
موافقم
از خونه های جردن هم که به داشنجوی تخصص میدن خبری بزنیدِ
بدبختا دانشجویای مهندسی دانشگاه تهران شیش تا شیش تا توی نواب به زور خونه اجاره میکنن. اینا خونه جردن میگیرن
وزیری که فیزیوتراپی را با مالیدن یکی میدونه کارامد وزارت نیست .ایکاش ایشان قدری مطالعه میکرد که ببیند در کشورهای پیشرفه بیشتر بیماران را بجای استفاده از داروهای شیمیایی وجراحی های بیمورد از دانش فیزیوتراپی درمان میکنند.در کشوری مثل کانادا و امریکا وحتی پاکستان برای این رشته مقطع دکترا ایجاد کرده اند ولی شخص وزیر با این مطلب مخالفند چون فیزیوتراپی را مالیدن میدونند
کشور پزشک ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
بیش از ۱۰ وزارتخانه توسط مهندسین اداره میشود
چه تحليل صحيح و بجايي، مرحبا
تابی باور کن پزشکی شغلی سخت است.تابی فکر کن داری یک قلب و جراحی می کنی،یا پروستات.یا آپاندیس.یا کلیه آیا قابل قیاس با وصل کردن یک سرم است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
همه پزشکان این جراحی ها رو انجام میدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
پزشکان خیال می کنند حساس ترین شغل عالم را دارند آیا کار خلبان یا مسئول برج مراقبت که باید امنیت جان صدها نفر را تأمین کند حساس نیست؟صدها شغل دیگر هستند که اهمیت شان برای مردم ، اجتماع و کشور کمتر از اهمیت کار پزشک نیست
البته که تلفیق مدیریت و تخصص (در اینجا پزشکی) بهتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
ببینید چند مورد از کشورهای با رنکینگ بالا در شاخص های نظام
سلامت از این تلفیق که فرمودید استفاده کرده اند
هیچ
علیرغم توانمندی و تخصص سایر رشته های علوم پزشکی از قبیل پرستاری و حیطه یهداشت، پزشکان هرگز نخواسته اند دانش سایرین را به رسیمت بشناسند. یکی از علل اینست که به رسمیت شناختن دانش و توانمندی سایرین یعنی ایجاد رقابت در کسب سمت های اداری و سازمانی از دانشگاه تا وزارت خانه/.
پاسخ ها
.همراه بیمارناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
خدا وکیلی پرستارا بعد از مثلا رگ گیری ووصل کردن سرم به جایگاه خود جلوس کرده ومشغول نوشتن مشقهاشون
میشن
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
از نگاه همراه بيمار ناشناس، پرستــار يه رباته كه فقط بايد بالا سر مريض ها آماده باش بمونه. نه عزيز من! پرستار هم انسانه
از روزی که وزارت بهداری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تبدیل شد و وزیر هم یک پزشک بود، دیگر بازار سلامت مردم تبدیل به بنگاه چاپ اسمناس پزشکان شد، هر وقت متخصص زیاد شود، در آموزش ورودی را کم می کنند هر وقت درآمد کم شود برای پزشکان در بیمارستان درصدها را بالا می برن امروز ناکارامدترین نهاد و وزارتخانه در ایران وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است و تنها چیزی که مهم نیست سلامت جامعه است و اولویت درآمد پزشکان است و بس. بهتر اسن در قدم اول بخش آموزش به وزارت علوم بازگردد و در قدم بعدی تعیین دستمزد پزشکان و کادر درمانی بر عهده وزارت کار قرار بگیرد....
شما هم گیر دادی به چه چیزهایی ! مثلا اگه یه مهندس یا وکیل یا بنا و نجار بشه وزیر بهداشت کارها روبراه میشه ؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
ی بنا بهتره حداقل مردمو درک میکنه چنان میگه انگار فقط پزشک آدمه جمع کن خودتو معتاد
ضربه ای که وزیر بهداشت بر اقتصاد این مملکت وارد آورد بزرگتر از ضربه دلالان اقتصادی بود.
سلام. همه به خوبی واقفید که جمله جنجالی وزیر بهداشت مزاحی بیش نبوده است. کنی با انصاف باشید.انصاف هم چیز خوبی است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
بره با پدر خودش مزاح کنه مردم انقلاب کردن تا مسخرشون کنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
در مورد حکم کلی ایشان نسبت به باقی مانده عمر همه بیمارانی که ایشان ندیده و معاینه نکرده یکی دو سال تعین می کنند و حاضر به تهیه دارو برایشان نیستند چه می فر مایید.
آفرین تابناک
حرف دل ما رو زدی
بنده خدا یک شوخی برای خنده در جمع بچه محلی ها گفته که تا تکفیر ایشون پیش رفته .بروید وبررسی کنید این شوخی کوچک چه مفهومی داره .مثل تورقوز آباد تهران یا مفت ۀآباد اصفهان که تهرونی ها واصفهانی ها بهتر معنی اش را می فهمند .تابناک موج سواری نکن .
اگر فیزیوتراپی همان مشت و مال است پس چرا اینهمه استاد و دانشگاه و اتلاف وقت می کنید از این پس به افرادی که در این رشته تحصیل می کنند بجای دانشگاه بفرستید به حمامهای عمومی البته این حمامها هم متاسفانه دیگر وجود خارجی ندارند.
؟!
اگر ظرفیت تخصص پزشکی زیاد شود تمام مافیای این قشر به خودی خود حذف خواهد شد.
اتفاقا شوخی و ملاطفت یک وزیر با یک فرد عادی و مستاصل، ارزش هست نه ضد ارزش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
شوخی بعدی ایشان در مورد باقی مانده عمر کل بیماران نیازمند دارو هم بسیار بامزه بود
حقوق يك متخصص رشته پزشكي در ماه بيش از 500 ميليون تومان (مطب،درمانگاه ،بيمارستان و...) حقوق يك كارگردر ماه 1 ميليون تومان ابن اختلاف دستمزد در كدام كشور جهان وجود دارد كه در كشور ما به اين صورت است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با اين اختلاف دستمزد بر پزشكان اين امر مشتبه شده است كه تافته اي جدا بافته اند .
چرا تمام رشته ها اشباع شدند .
ولي رشته هاي پزشكي انقدر كم پذيرشند ايا واقعا ما جز اين دانش اموختگان شخص ديگري را را نداريم كه بتواند پزشك شود يا وزارت پزشكان بخاطر انحصاري و محدود ماندن پزشكان اين سياست را بر سيستم دانشگاهي ديكته كرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
پذیرش پزشکی کم است چون باید نخبگان جذب شوند نه هر کسی ... شما خودت حاضری جونت رو بدی دست هر
کسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
انحصار درست کردن آقا. هر چی تعداد کمتر ثروت تضمینتره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
ما که هنوز نخبه ای ندیدیم توی این همه پزشکی که مراجعه کردیم
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
خدا شاهده رفتم پیش پزشک هرچی که خودم گفتم رو برام نوشته نخبه مثل آب خوردن گولشون میزدم نامه میگرفتم برا دانشگاه هه
متخصص
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
دوست عزیز من متخصص داخلی هستم و حداکثر 50 میلیون ماهانه دریافتی دارم
هر حا پونصد می دن بگو ما میریم. نصفش رو هم به تو میدم
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
فقط پزشکای معروف وبعضی هیئت علمی درامدهای بالا
. دارند اکثرا درامدها معمولی است وکار پر زحمت ومسئولیت
چرا امکان اعمال + و - رو از سایت حذف کردین!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
چون یک عده از نظر مردم وحشت دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
با این روش بهتر می توانند نظرات را سانسورکنند. انکار شما چیزی را عوض نمی کند فقط خودتان گول می زنید
بابا اين چه وضعيه ؟؟؟؟
چن وقتيه كه همتون نون وآبتون رو ول كردين و چسبيدين به گير دادن به يك وزيرى كه حداقل يك بينائى مختصرى داره!!!!
آخه ناسلامتى اين وزير هم كه از آسمون نيومده ، خودش گفته كه از مردم عادى و فرزند يك عطار ه..حالا يك لحظه برگشته به اصليتش و فكر كرده پير مرده جاى خان عموشه و به شوخى يك چيزى بش گقته ،،،،، اينو ديگه پيرهن عثمون كردن كه نداره،،،
بزارين كارش رو بكنه ،،البته اگه ، نسبت به پيشرفت برنامه هاش اونم اگر لازمه ، حتما تذكر بدين
خلاصه:
لزوم توجه به مشگل اقتصاد مملكت رو لطفا به جاهاى كم اهميت تر شيفت نكنيد،، خواهشا
بابا یکی به داد این مردم برسه از دست این پزشکان که درآمدهای نجومی دارن به فکر هیچکس نیستند و مالیات هم نمی پردازند اونم از وزیر که اصل نمی دونه بی پولی یعنی چی
بابا ماهم تحصیل کردیم مهندس هستیم هشتمون گرو نه است
روانشناس فقط حرف میزنه، فیزیوتراپ فقط مشت و مال میده! جامعه شناس فقط مقاله مینویسه، اقتصاد دان فقط آمار میده! سیاست مدار فقط شعار میده! ..... کلا همه بد هستن فقط ما پزشکان آنهم از نوع متخصص خیلی خوب هستیم!
اگر ظرفیت تخصص پزشکی زیاد شود تمام مافیای این قشر به خودی خود حذف خواهد شد.
تابی حداقل مثبت و منفی را برای تحلیل های غیر سیاسی فعال کن
تا زمانی که پزشکان در راس هرم آن باشند مردم و کارکنان وزارت بهداشت باید تاوان بدهند و همچنین این وزارت باید به سه وزارت بهداشت ،درمان ،و آموزش بطور کامل از هم جدا شوند
به همون علتی که مدیریت پزشکان بر بیمارستان ها غلط است و وضعیت بسیار بدی را در بیمارستان ها می بینیم.
قصد عقده گشایی ندارم
و واقعا نای عقده گشایی هم ندارم
ابتدای حرفام میخام عرض کنم خودم رو در حدی نمیدونم که بخام به نمایندگی از قشر مهندسین حرف بزنم
ولی لازمه بعضی چیزا گفته بشه
امیدوارم عزیزان پزشک هم دلخور نشن از حرفهای ما
متاسفانه از وقتی که مهندسی و رشته های مهندسی بی ارزش شدن در اثر تخصیص ظرفیتهای نابجا ، خیلی ازین مشکلات رو مشاهده کردیم.همین سایت خبری داره با عوان اینکه داور فیلم های سینمایی یک پزشک عمومی هستن.بنده قضاوتی ندارم شاید ایشون واقعا سواد کار رو داشته باشن
ولی از زمانی که صنعت و مهندسی رو فلج کردیم و ظرفیت هارو بردیم بالا روز به روز به بی عدالتی بین رشته ها افزوده شد و الان خیلی ها با ۴۰ سال سن برگشتن و پزشکی شرکت میکنن. دو دلیل وجود داره یکی مشکلات مالی
و دلیل بزرگتر و اصلی تر وجه اجتماعی هست
مهندس برقی که سخت ترین دروس تمام رشته های دانشگاهی رو پاس میکنه
و میتونه به درد مملکت بخوره بیکار باقی میمونه ولی خیلی از رشته های پیراپزشکی بصورت کامل شغل و درامد رو دارن و جلوترن.درحالی که واقعا شاید حتی رشته پزشکی هم از نظر سختی دروس نتونه پایاپای برخی مهندسی ها باشه.البته منظورم سختی کار و شیفت نیست که اونها رو قبول داریم.منظورم صرفا تحصیل و درسه
امیدوارم این وضع نامساعد بین رشته ها درست بشه.خیلی رشته ها حقشون این نیست.و متاسفانه داریم میریم به سمت تربیت مهندسینی با سواد کم.۱۰ سال پیش بنده در کنکور با درصد های بالای ریاضی تونستم قبول شم مهندسی.اونم نه تهران.درحالی که الان با درصد ریاضی منفی مهندسی روزانه قبول میشن.نتیجه اش جز تربیت مهندسی بی سواد و در آینده محتاج شدن صنعت به مهندسین نیست...
کاش بیشتر توجه کنیم ..و اینقد سنگ پولدار تر کردن قشر مرفه مملکت رو نزنیم ... خیلی از اعمال جراحی پزشکان حاصل محاسبات پیچیده و دقیق و پروژه های عظیم مهندسی بوده خیلی از دستگاه ها و خیلی از ابزار...ولی ...بگذریم
بخند بخند از حال این مردم همین مردم فقیر از امنیت کشور در نقاط مرزی با قاقچیان ومنافقین با جان خود دفاع میکنند وپاسداران با امکانان حداقل زن وبچه هاشان زندگی میکننداز کشور دفاع میکنند بعد مسولین ومدیران چگونه با این گرانی ها چگونه رفتار میکنن مردم بدبین نکنید
تخصص خوبه فقط برای کار خودش برای وزارت باید سواد وفهم ودرک ان را به صورت تخصصی در دانشگاهها تدریس کنن مثل فرانسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
اگر یک پزشک می خواهد وزیر شود باید علاوه بر چشم پزشکی علم مدیریت، و تا حدودی اقتصاد ، سیاست و حقوق را هم بیاموزد شغل وزارت اگر قرار باشد همانند کشور های پیش رفته انجام شود بسیار مشکل تر و پیچیده تر و حساس تر از کار پزشکی است
منم میخام وزیر بشم صبح بخابم شب متخصص بشم...
متاسفانه این جامعه پزشکی بدلیل حق الزحمه ناعادلانه بالا فکر می کنند آدمهای دیگری هستند درحالیکه برخی آدمهای پول پرست بیش نیستند و هشتاد درصد کارشان با سعی و خطاست تا تشخیص صحیح. امروز بنده با مدرک دکترای مهندسی و عضو هیات علمی یک سوم آنها هم حقوق نمی گیرم. متاسفانه سیاستهای غلط چنین شرایطی را برای آنها فراهم کرده که امیدوارم روزی به حق واقعیشان برسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
ببخشید چرا شما هم نمی رید با این سعی و خطا پول در بیارید . در آمد فقط به ساعت کاری نیست بلکه به ریسک و ارزش ذاتی کار بستگی دارد . شما جناب مثلا مدرسه می ساریدکه با زلزله 5 ریشتری کل منابع انسانی و مالی هرینه شده در عرض دو ثانیه میاد پایین و آب ار آب تکون نمی خوره؟؟!!
ممنون از اطلاع رسانی شما عزیزان روزنامه نگار که با حساسیت شغل مهم خبر رسانی و خبر نگاری موضوعی که در جامعه لازم است مطرح شود، بیشتر می پردازید..ای کاش و صدبار و بیشتر ای کاش در زمان آقای احمدی نژاد پس از جلسه هیئت دولت که خبر نگاران از ایشان سوالاتی را می پرسیدن بجای پاسخ دادن به آنها به آنان میگوید آیا نهار خوردید؟خبرنگاران گفتند بله. او مجددا اعلام کرد خوب برید خونهاتون دیگه.؟؟؟ یعنی شما فقط برای خوردن نهار و ...ای کاش شما یک متن در آن زمان برای دفاع از قشر روزنامه نگار در مقابل این توهین مینوشت.صد افسوس.
باید به تفکر احمدی نژادیسم و کار جهادی برگشت. پدر مردم رو درآوردن. احمدی با 12 میلیون مسکن مهر و هزاران کیلومتر راه و هزاران مدرسه ساخته شده رو اشتباه کردیم رها کردیم. احمدی حرف میزد نفت بالا پایین میشد الان ترامپ حرف میزنه دلار بالاپایین.
وزارت با طبابت خیلی فرق میکنه ، یک طبیب خوب الزاما یک مدیر خوب نیست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اتفاقا ایشان مدیر خیلی خوبی هم هستند. من خودم شونه ام مشکل پیدا کرده بود رفتم پیش دو تا دکتر اورتوپد گقتند جتما باید بری فیزیو تراپی . ولی من خودم شش ماه ورزش دادم و کاملا خوب شد. مگه وقتی متخصص قلب به مریض فشار خونی میگه رژیم کم نمک و کم چربی بخور تا مشکلت کمتر باشد معنی اش بی اهمیت کردن متخصص تغذیه است . من موندم که آیا یه سری بیکارند یا اهداف پشت پرده خاصی را دنبال می کنند که الکی دنبال سوژه هستند
همه به قانون عرضه و تقاضا اعتقاد دارند ولی وزارت بهداشتی ها عمدا ظرفیت پدیرش دانشجو را کم نگه می دارند که بازار اقناع " نه اشباع" نشود تا خدایی نکرده درامد میلیاردی پزشکان کم نشود. راه حل یا افزایش ظرفیت پدیرش دانشجو و یا اعزام دانشجو است
پاسخ ها
muhammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
که پزشکی هم مثل مهندسی یه مدرک الکی بشه...
همه با نظر شما موافق بودند واقعا چقدر مطابق واقعه
خداگذرهیچکس رابه بیمارستانهای دولتی نندازه..‌ادمهای ازخودراضی وکم حوصله وبسیارپرخاشگر
از بس که حمایت سر این پزشکا هست
ما مهندسین نه حمایتی داریم نه جایگاهی و نه حقوقی حتی یک درصد پزشکان
نبود ما باعث بیکاری پزشکان میشه ولی توجهی به ما نیست
چند وقت پيش اين وزير محترم درخواست تعطيلي آشپزخانه هاي بيمارستاني براي سال آتي را هم داده بود.
کاش در کنار تحصیل کمی هم اخلاق حرفه ای به ایشان اموزش داده شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
دقیقا
آفرررررین
اگر به قبای شما برنمیخوره و یک کامنت رو هم برنمی تابید باید گفت که همه وزارت خونه هاتون داره اینطورمدیریت میشه ، بحث یه سال و ده سالم نیست ،
خود این وزیربهداشت 1200 میلیازدثروتشه. انحصارواردات خیلی ازتجهیزات چشم پزشکی روداره. باانحصاری که راه انداختن خدمات پزشکی روخیلی گرانترازنرخ واقعی به مردم عرضه میکنن.

پزشکان تافته جدا بافته در این کشور هستند درامدهای نجومی که دارند دستگاه کارت خوان که برای فرار از مالیات استفاده نمی کنند هر وقت عشقشان بکشد سر کار حاضر می شوند و هر قدر که عشقشان بکشد از مریض پول می گیرند.البته در کل این تعطیلات نوروزی باید ساماندهی بشود اینجور نمیشه که عملا کشور از نیمه اسفند تا 20فروردین تعطیل باشد در کجای دنیا کشور دیگری را می شود نام برد که پزشکانش اینقدر درامد داشته باشند و اینقدر تعطیلات داشته باشند
یادتون میاد وزیر اقتصاد سابق دستور حذف قیمت کالاها از روی اجناس تولید داخل را داده بود؟علت این بود که ایشان خودش از کارخانه داران قدیمی و تولید کنندگان بود و قبل از کنارگذاشته شدن قصد داشت تا کاری برای افزایش قیمت کالاها به بهانه های مختلف، برای سود بیشتر انجام دهد.
طرح سلامت وزیر بهداشت هم دقیقا برای افزایش درآمد پزشکان طراحی و اجرا شد و خیلی از اعمال جراحی غیر ضرور را موجب شد که نتیجه آن هزینه زیاد برای جامعه و لطمه خوردن سلامتی کسانی بود که برای کسب درآمد پزشکان به عمل جراحی وادار شده بودند.
متاسفانه هر قشری فقط به فکر منافع صنفی خود است
حالا اگر اون پیر مرد با وزیر این شوخی رو میکرد قیامتی بر پا میشد که هیهات به مقام پزشک و وزیر توهین شد
با سلام فکر میکنید چند درصد پزشکان مانند اقای وزیر هستند اینجور قضاوت کردن درمورد قشری که تمام وقت در خدمت سلامت جامعه است درست نیست ادم های پول دوست بین تمام اقشار هستند بین مهندسین ،معلمین ،وکلاو.....در حالا حاضر درامد یک پزشک عمومی با ان همه مسولیت بیشتر یا یک ارایشگر ویزیت یک پزشک عمومی که قسمتی از ان باید توسط بیمه پرداخت بشه وبا یکسال تاخیر پرداخت میشه بیشتر یا یک بنگاه معاملاتی این یک وزی باید یک حرف نابجایی بزن وما عملکرد کل مجموعه را زیر سوال ببیرم کار درست نیست بله انتقاد به وزیر وارده وباید عذر خواهی میگرد شما تصور میکنید کارکنان وزارت بهداشت ودرمان از عملکرد وزی راضی هستند نه اصلا این طور نیست یادمون باشه یه احسلسی قضاوت نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
با سلام
بالای 90% همانند وزیرشان هستند
با تشکر
اتفاقا وزیر باید پزشک باشد اما پزشکی که کار بالینی دغدغه‌اش نباشد و در عوض تخصص پزشکی‌ ، ادامه تحصیل در زمینه‌های مدیریت سلامت (در کشورهای دیگر دارند) داده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
در بسباری از کشورهای غربی که آقایون الگو برداری می کنن وزیز پزشک نیست. علت هم مسایل اقتصاد کلان بهداشت ودرمان است که عمدتا یه مدیر مقتدر اقتصادی رو بر سر این وزارت خانه می گذارند. علاوه بر این متاسفانه در کشور ما هر کس هوای هم صنف و رشته باند خود رو اکثرا دارن. شما نگاه کنید این آقا با چه دبدبه و کبکبه ای طرح بیمه سلامت اجرا کرد اما وضعیت الان اون دفترچه سلامت رو الان یه رصد بکنید می بینید که چی بود و چی شد.
اقاى وزير ايا مى دانى بازنشسته ادارى ومالى وزاررتخانه شما جزو فقيرترين قشر درميان وزارت خانه ها هستند هيچ وسيله رفاهى ندارند حتى از بيمه درمانى ومكمل پايين برخوار هستند يك پزشك كه هيت علمى در مطب خود از من هشتاد هزارتومان (پزشك متخصص گوارش )دريافت كرد تازه همكار هم هست دارو هم تا هفتاد درصد از من گرفته شده خوب اين دفتر چه درمانى به چه درد مى خوره ؟ اين براى كسانيكه درمان سر پايي دارند كابرد ندارد براي اكثر مردم ما كاركنان ورارت بهداشت از وزارت خانه ديگر از نظر درمان سرپايي مشكل بيشترى داريم رفاه ببماند
به نظر شمای نویسنده یه فیزیکدان میتونه وزیر اقتصاد بشه؟! یا باید یه اقتصاددان باشه؟ اصلا چطوره وزیر بهداشت رو بذاریم وزیر نیرو، وزیر صنعت رو بذاریم وزیر اقتصاد، وزیر آموزش پرورش رو بذاریم وزیر بهداشت و...؟ آدم حسابی پست وزیر باید مرتبط با مدرک تحصیلیش باشه، هرچیزی باید سرجای خودش باشه، هرچند هیچی سرجاش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
قبلا اين پيام رو فرستادند نديديد؟
در بسباری از کشورهای غربی که آقایون الگو برداری می کنن وزیز پزشک نیست. علت هم مسایل اقتصاد کلان بهداشت ودرمان است که عمدتا یه مدیر مقتدر اقتصادی رو بر سر این وزارت خانه می گذارند. علاوه بر این متاسفانه در کشور ما هر کس هوای هم صنف و رشته باند خود رو اکثرا دارن. شما نگاه کنید این آقا با چه دبدبه و کبکبه ای طرح بیمه سلامت اجرا کرد اما وضعیت الان اون دفترچه سلامت رو الان یه رصد بکنید می بینید که چی بود و چی شد.
ناشناس
| - |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
البته همه جای دنیا افرادی را به وزرات انتخاب می کنند که مدیر باشن و مدیرت های مرتبط با اون خدمات را خوانده باشه و بلد باشه
نه اینکه صرفا یک مدرک مرتبط داشته باشه

وزارات و ریاست به مدیر نیاز داره نه مدرک
تابناک، بهتر است + و - را دوباره فعال گنید اگر نه در نظر خوانندگانتان، تابناک به سانسور عقاید دیگران دگردیسی نموده است
با سپاس
بایا بیچاره یه شوخی کرد.گنده کردن یه شوخی کار ادمهای نااگاهه.هرچند یه عملکردش ایراد جدی وارد باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
بستگی داره این شوخی رو کی کرده باشه و کجا

اگر شما و دوستت و هم محلیهات بودی هیچ مهم نبود کسی ایراد نمی گرفت

حداقل فرق آداب معاشرت و صمیمیت یک مثلا وزیر آدم نما را با بقیه درک کنید
عقده پزشکی مردم ایران رو کشته
شما هم که سانسورچی هستید و نظرات مخالف رو منتشکر نمی کنید
برخی پزشکان به جای اینکه سخاوتمند و مهربان باشند در جامعه امروز از پول پرست ترین اقشار جامعه هستند و مریض را به چشم مشتری و اسکناس می بینند.
ایشون فقط وزیر پزشکان است کارکنان غیر پزشک این وزارتخانه وضعیت اسفناکی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
دقیقا
بدترین و منفی ترین عملکرد این عطار زاده این بود که به جنگ تمام عیار با طب سنتی ایرانی رفت طبی که مورد تایید ائمه اطهار بوده و جوابهای قانع کننده تری برای مشکلات دارد البته نیاز به بروز رسانی دارد اما پزشکان غربزده چنان با طب سنتی دشمنی می ورزند که گویی با قاتلان پدرشان می جنگند . این یعنی پروژه خاموش نفوذ . اگر ما بخواهیم تمدن اسلامی داشته باشیم حتما باید به پایه های پزشکی سالم که متکی بر انساندوستی و اخلاق است بر گردیم و طرحی نو در اندازیم . در نظام فعلی پزشکی منفعت حرف اول را می زند و پزشگان چنان لابی قدرتمندی دارند که هر معامله ای با جان بیماران بی پناه کنند کسی حریفشان نیست . وقتی می خواهند مریض مستاصل بدبخت را زیر تیغ جراحی ببرند هشتاد هزارتا امضا از خودش وبستگانش می گیرند که اگر هر کاری کردند کسی حق اعتراض نداشته باشد در حالیکه نظام پزشکی تمام اشتباهاتش را تا کنون ماله کشی کرده است . البته من مخالف پزشکی مدرن نیستم اما باید فضا و امکانات از حالت انحصاری خارج شده و متناسب با این همه تخصیص اعتبار برای طب سطح نگر غربی یک دهم آن برای طب سنتی اختصاص یابد نه اینکه اطبا سنتی دائم در معرض تهمت و توهین و تهدید باشند . شما را به خدا کسی هست اسب زین شده این سربازان فرهنگی غرب را متوقف کند و فرهنگ انسانی و حکیمانه طب اسلامی و ایرانی را به رشد و شکوفایی برساند و طب واقعی را به دنیا معرفی کند و میلیونها انسان را از دست این تاجران سفید پوش نجات دهد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
مالاریا را طب سنتی ریشه کن کرد؟ سل را طب سنتی ریشه کن کرد؟ فلج اطفال را طب سنتی ریشه کن کرد؟ کچلی و تیفوس و ده ها بیماری وحشتناک دیگر را طب سنتی ریشه کن کرد؟ آنژیوگرافی را طب سنتی به بیماران قلبی بخشید؟ ام آر آی را طب سنتی اختراع کرد؟ جراحی قرنیه و پیوند قلب و کبد را طب سنتی به بیماران بخشید؟
این همه داروی نجات بخش را طب سنتی اختراع کرد؟ آبله را طب سنتی ریشه کن.کرد؟
تقریبا تمام جامعه و بدنه بهداشت و درمان کشور زیر یوغ پزشکان در حال خرد شدنه
سخن وزیر سخن حقی است که بخاطر آنکه با منافع فیزیوتراپیست ها همخوانی ندارد عصبانی شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
پزشکی دیگه باید از این وزیر حمایت کنی
چگونه آسمان را به ریسمان بستید. کمی به شعور خوانندگان خود احترام بگذارید. بهتر است به جای مجکوم کردن آقای وزیر و ژست حمایت از مردم کمی حودتان را نقد کنید.
بالاخره یک روزی در این مملکت از کجا آورده ای مطرح خواهد شد و آقای پورشه سوار و دیگران باید پاسخگو باشند.
دکترا دیگه ابن سینا نیسن برخی یه مشت دلال شدن
یادم می آید اوایل دهه ۶۰ پزشکان هندی در ایران کار می کردند و خدایی چقدر متخصص و متعهد بودند به نظر من الان نیز باید همین کار را کرد تا برخی از این جماعت پول پرست درست رفتار کنند .
نظراتی که منتشر شده، نشون میده آقای وزیر بهداشت، واقعا عصاره فضائل جامعه پزشکان کشور هستند و هیچ ایرادی به کار ایشون وارد نیست. متاسفانه حرص و طمع پول چشم اکثر پزشکان جامعه رو کور کرده و به اونها احساس غرور و خودبرتربینی داده. بنابراین جای تعجب نداره که وزیر بهداشت کشور، توی برنامه تلویزیونی پا رو از حد مالش دادن فراتر بگذاره و بگه جان انسانها براش ارزش نداره و دلار رو خرج بیماران نمی کنه.
به علت درد دندان به مطب دندن پزشکی مراجعه کردم در جواب اعتراض نسبت به مبلغ درخواستی فرمودند به گفته وزیر بهداشت بر منزل خودت یکش
با سلام انتخاب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی از ابتدا اشتباه بوده اولا یک وزیر با این همه ثروت که نمی تواند نداری و بدبختی افرادجامعه را باور کند .فقط این مصاحبه اخیر ایشان نیست که اینقدر توهین آمیز است شما صحبت های قبلی شان را هم ببینیدتو همین مایه هاست.انتخابهایی که ایشان در وزارتخانه انجام داده اند بعضا خیلی مشکل آفرین شده ما در وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی خیلی دردها از دست ایشان در سینه داریم اینجا وزارتخانه پزشکان است
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
حیف کلمه " آقا" و دکتر
با سلام بنده مسول محاسبه دستمزد پزشکان یا همون قاصدک یا کارانه هستم در یک بیمارستان دولتی شلوغ دریافتی پزشکان هرکز اونقدری که میگن نیست اگه چهل میلیون کار کنن و نمره درمان کامل بگیرن تازه بیست و نه میلیون بهشون میدن که از اونم مالیات کسر میشه یعنی حدود بیست و پنج تومن،هر چی بیشتر کار کنن پلکان شدیدتری بهشون میخوره و دریافتی کمتر میشه به نسبت ،و درنهایت سقف پرداخت شصت میلیون هست.خودمم هم کارمند ساده ام
تا وقتی تمام هزینه های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی میره روی درمان و آموزش پزشکی وضع همینه
چرا در حوزه بهداشت کاری انجام نمیشه این همه برنجی که باعث سرطان و هزار تا مرز دیگه میشه
این اب و هوای الوده و هزار تا چیز دیگه که هیچ فکری براش نمیشه نتیجه اش این میشه که 4 تا پزشک بیان شاخ شونه بکشن که ایا 3 سال زندگی بیشتر ارزش هزینه میلیاردی داره یا نه
حتی آن درآمدی هم که به آن اعتراف می کنید در مقایسه با سطح متوسط دریافت ها و حتی از حقوق یک استاد دانشگاه هم بیشتر و ناعادلانه است. همه حاضرند از ایران کوچ کنند ولی این تنها پزشکان هستند که در مقایسه دیگر کشورها،ایران بهترین جا برای یکه تازی ایشان است.
پزشک بی سواد و بدون پشتوانه علمی همین است . تو ایران انقدر به پزشکان بها می دهند که احساس کد خدایی میکنند . اگر درب دانشگاه ها را مثل بقیه رشته باز کنید و سهمیه ها ارگانها و نهادها برچینید متوجه میشوید که این رشته هم مثل بقیه رشته ها خواهد شد . متاسفانه مافیای پزشکان خیلی قوی هست در ایران .
اتفاقا وزیربهداشت روحانی ماهیت واقعی دولت روحانی رابرملا کرد چراکه این دولت درطول 5سال کوچکترین اقدامی برای بهبود وضعیت اقتصضادی بازنشستگان وکارمندان وکارگران برنداشته ودرعمل ثابت نموده برخلاف بنیانگذارکبیرانقلاب اسلامی خمینی کبیر دشمن واقعی مستضعفین است دولت روحانی با پرداختیبهاتی ناعادلانه بین کارمندان وبازنشستگان با مقامات ووزرا کمر 80درصد آنان رازیر فشاراقتصادی خم نموده
99دصد پزشکان فقط مجوز مهر دارندبه استثنای جراحان علت هم سهمیه های بی پایان .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
بگذریم که سهمیه آزاد ها هم چین گهی نیستند
همه با هم بی سوادن سهمیه و غیر سهمیه نداره جانم
بیخود حاشیه نرو
مصاحبه اي از ايشان ديدم كه ميگويند به اين دليل داروهاي خاص وارد نميكنيم كه سالي يك ميليارد دلار هزينه دارد و فقط چند سالي عمر بيمار را افزايش ميدهد جاي شرمساري است براي ايشان و رئيس جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
من هم اون مصاحبه را دیدن
می گن مردم راضی نیستند سالی یک میلیارد برای اون بچه ها هزینه بشه که دو سال بیشتر عمر کنند !!!
حالا اون موسسه فرهنگی که سالیانه میلیاردها تومان از بیت المال می گیره و حساب و کتاب هم نداره حتما خیلی مفیده و لی اون بچه های بدبخت و خانواده هاشون نه
من یکی حتی یک ریال هم راضی نیستم به اون موسسات داده بشه ولی برای اون بچه ها با جون و دل راضی هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
متاسفانه با درمانهای جدید حوزه بیماریهای خاص بدلیل هزینه مخالفند. متاسفم براشون که جون ادما براشون مهم نیست
بايد أر سيستم پرشكي كانادا ياد گرفت كه حقوق پرشك حداكثر دو برابر پرسنار است وًدر صورت تحلف و بي احترامي به مريض اخراج و يا حتي بازداشت ميشه و خدمات پزشكي كلا رايگان است
و پزشكان خدمتگذار و مدارك پرشكي پزشكان ايران را هم قبول ندارد
اصولا وزرا وکابینه روحانی فقط برای استفاده ازمزایا دراین دولت جمع شده اند بعنوان نمونه رییس حفاظت محیط زیستش که قبلا متجاوزاز12سال صدارت وزارت کشاورزی راداشته وکشاورزی کشوررا بکلی شخم زد وبا پست احیا دریاچه ارومیه با هزینه چندین میلیارد تومان دریاچه ارومیه را خشک نمود حال در پست جدید برای رفع آلودگی شهرها به ملت توصیه میکند ازخدابخواهندبجای بادطوفان بفرستد تا هوا پاک شود وزیربهداشتهم بجای توصیه های علمی برای سلامتی بیماران توصیه مالاندن میکند و زندگی ملت برایش کوچکترین ارزشی ندارد ودنبال حفظ پول است وبجای جلوگیری ازفسادهای گسترده اعلام میکند هزینه کردن یک میلیارد برای واردات دارو برای بیماران صعب العلاج ارزشی ندارد
واقعا توهم بعضی از مردم راجب کارانه پزشکی برام خنده دار و تاسف برانگیزه که البته این به خاطر سیاه نمایی و دروغ پراکنی رسانه هایی امثال تابناک هست در حالی وزارت خانه که مسوول پرداخت حقوق هست اعلام کرد که میانگین پرداخت به پزشکان متخصص ۱۵و پزشکان عمومی ۷تومان بوده و طبق طرح قاصدک سقف پرداخت کارانه به پزشکان ۶۰میلیون هست حتی اگرروی کاغذ کارانه بیشتری کار کرده باشی و بیشترین درصد مالیات در کشور مربوط به پزشکان هست همین کارانه بعد از یه سال پرداخت میشه اونم کلی از سرو تهش زده میشه ضمن اینکه اون درامد بالا مربوط به کمتر از ده درصد پزشکا و یه سری تخصص های خاص و محدود هست که البته داشتن اون درامد بالا کاملا حقشون هست به علت مسوولیت و استرس و ساعت کاری بسیار زیاد ضمن اینکه با طرح تحول حقوق پرستارا هم بسیار بیشتر از قبل شد و در بین لیسانسه ها پرستار ها بیشترین حقوق دارن ولی نمیدونم چرا باید حقوق پرستار با پزشک مقایسه بشه چون هیچ شباهتی بین کار پزشک و پرستار نیست مسوولیت کامل تشخیص و درمان و پیگیری بیمار با پزشکه ساعت کار پزشک چند برابره پرستاره پرستار فقط اوردر پزشک اجرا میکنه ایا واقعا انتظار دارید کارانه یه امپول زدن و سوند گذاشتن با یه عمل جراحی یکی باشه که این مقایسه بی ربط انجام میدید و نکته دیگه اینه که تعرفه های پزشکی در ایران تقریبا جز پایین ترین تعرفه ها در دنیاست اگه تعرفه های درمانی کشورای دیگه رو بدونید هیچ وقت این تصور بالا بودن دستمزد در ایران رو پیدا نمیکنید الان ویزیت یه پزشک متخصص با اون همه مسوولیت از دستمزد یه مکانیک و ارایشگرم پایینتره . اینکه چرا همیشه وزیر پزشکه دلیلش اینه که یه پزشک تمام این فیلدها رو در دوران تحصیلش گذرانده از داروشناسی تا رادیولوژی فیزیوتراپی مامایی و کارای پرستاری و غیره ولی این رشته ها فقط یه علم محدود راجب رشته خودشون دارن و قطعا اطلاعی از مشکلات و نیازهای سایر بخش ها ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
معلومه خودت ذینفعی
ناشناس
| Denmark |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
پرستار فقط آمپول میزنه؟؟؟مثل اینکه تزریقاتی رو با .هسته اصلی تیم درمان یعنی پرستار اشتباه گرفتی
وزیر بهداشت فقط باید غیر پزشک باشه .
بعنوان یک پزشک متخصص متوسط پرکیس دریافتیم از ۷میلیون در بیمارستان دولتی بیشتر نیست درامد پانصد میایونی اگر برخی داشته باشند باید بااخذ مالیات و محدودیت ویزیت بیماران والزام پزشکان به ویزیت استاندارد تعدیل شود در بخش دولتی هم عدالت بین پزشکان رعایت شود که نمی شود اما اینکه ۹۹درصد پزشکان پول پرست بنامیم واقعابی انصافی است
پزشک عمومی 20 میلیون خودشون میگن درامد داره!!! واقعا این حق ایشونه؟ وقتی استاد دانشگاه 5 میلیون میگیره؟ واقعا به کجا داریم میریم
بدبختی ما همین که : نماینده ها و سیاستداران ما هم پزشک هستند و خودشان را همه کاره می دانند و خودشان را مخ برتر می دانند
متاسفانه درس اخلاق حرفه ای که مهمترین درس در بسیاری از رشته های کشورهای پیشرفته مثل پزشکی و حقوق در کشور ما کاملا تشریفاتی است و مغفول مانده است. نتیجه اش میشود افرادی مثل دکتر قاضی زاده هاشمی و‌درصد بسیار بالایی از پزشکان حاذق ولی بی اخلاق فعلی، قضات ووکلای فاسد و ناکارامد، مهندسین فاقد حس مسوولیت ایمنی و‌حرفه ای و قص علیهذا!
بخش پزشکی البته نه همه پزشکان بلکه بخش پزشکی دچار فساد مالی هست و اگر بخوان تو ایران فساد را کنترل کنند باید اول به درآمد بسیار بالای پزشکی رسیدگی کنن و‌ پذیرش متخصص را هم زیاد کنن اگر نه فساد در ایران قابل کنارل نخواهد بود
با سلام
بنده چند سال بعنوان مهندس ارشد برنامه نویس سیستم در مدیریت IT یکی از دانشگاه های برتر علوم پزشکی کشور خدمت می کردم اما خدا رو شکر استعفا دادم
یکی از مهمترین دلایلم، سیستم پر تبعیض حاکم بر این وزارت خانه بود
وقتی میدیدم همکارانم در فلان بیمارستان چندین سال شبانه روز زحمت میکشیدند و تمام زحمات و مسئولیت های سیستم را بر عهده داشتند، اما براحتی مدیریت IT بیمارستان را به یک پزشک عمومی که هنوز جوهر مدرکش خشک نشده بود می دادند و تمام مزایا، پست ها، کارانه ها و ... اول برای پزشکان محترم و دوم داکتر های عزیز بود، بسیار برایم برخورنده و ناشایست بود.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
دمت گرم
همه جای وزارت و دانشگا ها های علوم پزشکی
همههمه پرسنل باید کار کنند تاهمین طوره
یه عده پزشک باید همه از مزایا اعم از پست و رتبه و دریافتی و... برخوردار بشه
ما نیاز به اصلاحات اساسی در ساختارهای اداری پزشکی داریم. مثلا اینکه یک نهاد مستقل داشته باشیم برای نظارت بر کار پزشکان نه اینکه مثل نظام پزشکی فقط خود پزشکان برکار خودشون نظارت کنند.
1-یکی از کارهای نادرست روبروفراردادن رشته های مختلف علمی در مقابل یکدیگر که بد بختانه بعضی هم دم میگیرند دوست مهندس درسهای همه رشته ها مشکله اما اگر خدای نکرده دچار بیماری بشوی تمام دار وندارت را برای برگشت سلامت میپردازی حالا چه میفرمایی کار پزشکی بصورت تیمی است وتمام رشته های وابسته بسیار محترم مانند پرستاری فیزیوتراپی و.....مورد نیاز مبرم هستند اما واقییت اینه که هسته مرکزی این تیم پزشکه واما درامد بنده بعد از ۴۸ سال طبابت خانه ای کهنه تولید ۱۳۵۹ ومطبی ۴۰ متری وبدون اتوموبیل با اتوبوس در خدمتم در رشته خودم فوق هم هستم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
البته یادتون باشه پزشکا ها بدون تجهیزاتی که توسط مهندس ها ساخته شده و می شه ، هیچ کاری از دستشون بر نمیاد.
حتی همون تئوری های که خوندن را نمی توانند به یاد بیارن
غیر از چند تا داروی وسیع الطیف نوشتن هیچ غلطی نمی تونند بکنند
پزشک نمایی آن بالاتر نوشته که ما فداکاری می کنیم که مانده ایم و با کمتر از ۳۰۰۰ دلار کار می کنیم. خودت بهتر می دانی که هیچ کجای دنیا پزشکانی مانند شما را نمی پذیرد و فارغ التحصیلان غیر خودشان را راه نمی دهند وگرنه الان یکی از شما پول پرستان هم نمانده بود. پس پز الکی ندهید و آش ریخته را مد امامزاده نکنید.
چه خودشونم گم کردن این پزشکای بی سواد :) خوبه حالا 4سال بیشتر از ما پرستارا درس خوندی :) آخه وقتی یه بیمار ارست قلبی میده که دستوپاتونو گم میکنید و هی اورد میدید اینو بزن نه اونو بزن ما پرستارا که کار خودمونو بلدیم ولی خداییش بغیر از مشق نوشتن کار عملیتون صفره صفرااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
شما هم همون چیزای محدودی هم که بلدی به طور تجربی رو دست همین پزشکا یاد گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
یه مشت پزشک بی سواد فقط سالهای آینده میفهمید که چی به سر مردم بخت برگشته اومده دکتر دیدم از روی گوشیش دارو نگاه میکنه و مینویسه یا کتاب دارو شناسی و گذاشته جلوش یکی یکی پیدا میکنه مینویسه میگه همین خوبه :))))))
ولله این بنده خدا هم تو زرد از آب در اومد
دور اول مثل محمود خودشو خوب نشون داد ولی حالا چنان خراب کرده که دیگه از چشم همه افتاده
مرد حسابی اگر بیمار یک روز هم احتمال زنده بودنش باشد باید برای نجاتش باید تلاش کرد اگر فرزند خودت هم باشد اینچنین میکنی؟
وجود پزشكان برتري همچون پروفسور سميعي كه بعد از تحصيل و كسب ليسانس زيست شناسي در ايران به علت عدم قبولي در پزشكي كنكور ايران براي تحصيل رشته پزشكي راهي آلمان شد يا موفقيت تحصيلي دانشجويان پزشكي قبولي سهميه هاي مختلف كنكور سراسري يا موفقيت هاي دانشجويان خارجي كه حتي در دوره هاي تخصصي داخل كشور هم قبول مي شوند و.....صحبتهاي بعضي از آقايان در مورد نخبه سنجي كنكور سراسري كشور را زير سوال ميبرد ثانيا سختي دروس پزشكي فقط در حجم زياد آن است و يك دانشجوي متوسط به پايين هم توانايي يادگيري آنها را دارد به هر حال خود شيفتگي بد درديه و درمان آن هم سخت و شايد چند ين نسل بعد اين درد بي درمان با اصلاح وضعيت اجتماعي و اقتصادي و فرهنگي اندكي درمان شود
با ماهي ٥٠٠ دلار بهترين پرشك ها ميشود از كوبا به ايران أورد البته محل زندگي انها را بايستي تأمين كرد
اون پزشکهائی که فکر میکنن چون 4 تا تست زدن نخبه هستن و همه دیگه بهشون نیاز دارن ، اگر بنا به نیاز باشه شما امنیت نمیخواین. کار یک پلیس ، یک نیروی مرزبانی ، بچه های اطلاعات و ... کمتر از شماست. اگر اونا نبودن که باید الان شما پوشک به خودتون میبستین.
وقتی پزشکها و مهندسان بشند وزیر و مدیر باید فاتحه مملکتو خوند(اشتباه نشه من خودم ارشد مهندسی هستم...)
10 تا وزارتخانه دست بقیه نخبه ها بود این وضع مثلا اقتصاد...
یه وزارتخانه دست پزشکها بود ، با همه ایراد هایی که بهشون گرفته میشه ولی میتونید آمارهای سازمان بهداشت جهانی رو ببینید تا بفهمید وضعش چجوریه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
اصلا قبول ندارم حرفتونو
چرا علما و مراجع عظام در خصوص اینهمه فساد گسترده در زمینه های مختلف دولت روحانی هیچ موضع گیری نمیکنند.. حتما اب و نانشان را دولت میدهد. خدا شهید ایت الله حسن مدرس را رحمت کندکه حتی از مجلس رضا شاهی حقوق نمیگرفت و خودش کار میکرد تا با خیال راحت حرفش را در مجلس بزند
یک طلبه
حقیقت اینه که پزشک با کارگر هیچ تقاوتی نداره و کار هر کدام در جای خودش اهمیت بسیار داره.این نحوه ی پول دراوردن پزشکان حرام است و ظلم.پول بیماری مردم رو می خورند و باید خرج بیماری خودشون و خانوادشون کنند.
حقوق و درآمد پزشکان در ایران از بالاترین حقوق ها در سطح جهان است !! معلوم نیست چرا فقط پزشکان بایستی بالاترین حقوق در سطح جهان را داشته باشند!!!!! در برابر اون حقوق پرسنل زحمت کش پرستاری کمترین حقوق در سطح جهان است !! سیستم بیمار پزشکی حتی به هم صنف خودش یعنی پرستاران زحمت کش رحم نمی کند !!! ریشه حقوق نجومی در مملکت حقوق نا عادلانه و بعضا دریافتی های ناحق و غیر قانونی ( مثل پرداخت آنکال در وقتی که پزشک حتی ایران نیست !!!!! ) پزشکان است !! به هیچ وجه حقوق نجومی سیاسی نیست و همه جناح ها درگیر اون هستند و ریشه اون همین درامد و حقوق نجومی پزشکان است !! یک دکترای برق که کار پزشک کاملا وابسته به اوست از خودش سوال می گند چرا باید بارها حقوق اش از یک پزشک معمولی کمتر باشد !! یک دکترای نفت و زمین شناسی که کل مملکت و هنوز بالای 60 درصد بودجه مربوط به این حوزه هست از خودش سوال می کند چرا باید حقوق اش کمتر از پزشک باشد !! مدیر عامل بزرگ ترین منطقه گازی جهان از خودش سوال می کند چرا باد حقوق او با این مسیولیت عظیم از یک پزشکی که در درمانگاه هست کمتر باشد !!! این باعث شده این قشر متاسفانه به مقوله درمان هم سود و زیانی فکر کند !!!!! و اخلاق پزشکی کلا از بین رفته !! باعث شده آمار سزارین به دلیل پول پرستی به 85 درصد برسد !!! در حالی که در امریکا یک سزارین بی مورد باعث لغو پروانه پزشکی فرد می شود !!! متاسفانه سال ها خودشان تعرفه می دادند ( نظام پزشکی ) خودشان رعایت نکرده با کمال بی اخلاقی زیر میزی می گرفتند !!!!!! وزیر بهداشت کنونی که به اصطلاح اومد مشکل زیر میزی را حل کند !!!!( که بایستی فرد مجازات قانونی می شد ) !! زیر میزی ها را تحت عناوین مختلف به حقوق پزشکان اضافه کرد !! تا حقوق انها نجومی شود !!!!!! وقتی وزیر صنعت می گوید موز وارد کردیم چون موز را همه می خورند ولی بیماری های خاص تعداد اندکی هستند !! این جمله را کنار صحبت های وزیر بهداشت بگذارید به عمق فاجعه پی خواهید برد !! حرف های وزیر در ارتباط با بیماری های خاص و تخصیص بودجه متاسفانه کاملا غیر اخلاقی است و متاسفم که جامعه دیگر ظاهرا خیلی اوقات پایبندی و خطوط اخلاقی ندارد لذا بصورت بی معنی از او حمایت جناحی می کنند !! در صورتی که همه شوخی های او توهین آمیز بوده است و هم حرفش راجب بیماری های خاص !!عمق فاجعه اینجاست که بر طبق صحبت های وزیر بهداشت یعنی اگر روزی شرایط سخت تر شد اول اون ها که 3 سال بیشتر زنده نمی مانند حذف !! بعد اون ها که 5 سال !!!!!! و بعد اگر مشکا مثلا معیشتی بیشتر شد بگوییم اول به جوان تر ها بدهید !! سالمندان چند روز دیگر بیشتر زنده نیستند !!!!!!!! من هنوز باورم نمی شه وزیر چنین حرف هایی گفته !!!!! و واقعا فکر می کنم خواب نما شده ام !!!!!!!!! در جامعه امروز جهانی یا کسی اینگونه سخن نمی گوید و یا اگر بگوید قطعا از هر پستی دارد کنار گذاشته خواهد شد !!! من حاضرم با عدد اثبات کنم کل بودجه لازم جهت بیماری های خاص از محل حقوق ناعادلانه و غیر قانونی ( مثل پرداخت آنکال وقتی پزشک در ایران نیست و در خارج شکور در حال تفریح هست )!!!! قابل جبران هست !! سیستم پزشکی در این مملکت بیمار هست و خودش همه کرا می کند !! هم تشخیص !! هم عمل میکند !! هم بیمار باید مسِولیت عمل را کتبا قبول کند !!!! و بعد در نهایت در صورت ایجاد مشکل نیز خودش قاضی است !!! دقت کرده اید اگر در نخبه های دیگر رشته ها چیزی به اسم فرار مغزها داشته بایشم در بخش پزشکی هرگز چنین پدیه ای نداشته ایم !!!!!! در هیچ کشوری در دنیا پزشک نه چنین درامد دارد و نه هزار مسِله دیگر !! تا مردم و دولت نخواهند تکلیف این بخش را روشن و کارهایش را قانونمند کنند بسیاری از امور دیگر نیز اصلاح نخواهد شد !! کاری کنید حد اقل شاهد فرار مغزها در این صنف نیز باشیم !!!!!!!!!!!!!!!!
مشکل وزیر پزشک نیست متاسفانه بعضی از مردم و مسولین و صدا سیما عادت کردیم برای اینکه خودمان را بالا بکشیم گروههای دیگه مثل پزشکان را خراب کنیم و تا وقتی اینگونه فرهنگی داریم عقب گرد میزنیم اگر یه عده بیکارند یا درامد کم دارند والا مقصرش پزشکا نیستند بلکه مشکل در عدم برنامه ریزی و فرهنگ مناسبه
سلام، باور کنید مهندسانی که در دانشگاههای خوب درس خوانده اند از لحاظ قدرت تجزیه و تحلیل بسیار فراتر از پزشکان هستند. ولی باید بدانیم که در کشور ما رشته های خدماتی از احاظ درآمدی بهتر هستند.
رشته های مالی مهمتر از پزشکی هستند
رشته های مالی با تمام سزمایه و دارایی و مال مردم سرکار دارند دزدی از مال مردم باعث سکته و بیماری و مراجعه به پزشک میشود
بدبختی یک جامعه مریض اینه که پزشکی رشته تاپ و مخصوص نخبه ها به قول خودشونه!!!
مهندسا رو ببین ی جوری میگن مهندسی، انگار اینایی که بارتبه ۲۰۰ هزار مهندسی میخونن مهندس نیستن!
در ضمن تنها رشته ای که خوندش و پذیرشش تو ایران سختر از خارج هست پزشکیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار