بازدید 8229

ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال ممنوع می‌شود

کد خبر: ۸۲۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 06 August 2018

 عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح «کودک همسری» که بر اساس آن سن ازدواج دختران و پسران افزایش می یابد و ازدواج زیر 13 سال نیز ممنوع می شود، بعد از تعطیلات یک هفته ای خانه ملت در دستور کار نمایندگان قرار می گیرد.

«فاطمه ذوالقدر» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهارداشت: یکی از معضلات موجود ازدواج دختران و پسران در سن پایین است، فرزندانی که هنوز در سنین کودکی هستند ولی مجبور به ازدواج می شوند.
وی افزود: بر اساس طرحی که فراکسیون زنان مجلس تهیه کرده است، سن ازدواج پسران 18 سال و دختران 16 سال تعیین می شود و ازدواج بین 13 تا 15 سال تنها با شرایطی همچون اذن پدر و مصلحت دادگاه امکان پذیر خواهد بود.


عضو فراکسیون زنان مجلس دهم تاکید کرد: امروز جمعی از کودکان در سنین 9 تا 13 سال از سوی خانواده های خود مجبور به ازدواج می شوند که مشکلات زیادی برای آنان ایجاد می کند.


ذوالقدر یادآور شد: هم اکنون ازدواج از سن 9 سال در کشور انجام می شود که ما تلاش داریم با این طرح جلوی این کار را بگیریم.


وی اظهار داشت: کاهش سن ازدواج معضلات زیاد اجتماعی را ایجاد کرده که ما اثر آن را در جامعه و افراد مشاهده می کنیم، این معضل باعث محرومیت این کودکان از تحصیل و مشکلات جسمی و روحی زیادی برای آنان شده است.


عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: در مورد این طرح جلسات متعدد کارشناسی با مرکز تحقیقات قم، مرکز سلامت و روان و مرکز پژوهش های مجلس، حقوقدانان و فعالان حقوقی برگزار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
هزار سال طول می کشد تصویب شود و اینقدر تغییر می کند که ازدواج کودکان زیر 5 سال ممنوع شود بعدبرخی مسئولان ان را خلاف شرع تشخیص می دهد و تمام! این ساختار قانونگزاری دیگر پاسخگو نیست.
تازه!!!
حالا 14 ساله چه فرقی داره با 13 ساله ...کلا زیر 18 سال مشکل داره چون کودک و نوجوانن
باید زیر 18 سال ممنوع میشد
باید زیر 18 سال ممنوع میشد
سیزده سال............یعنی متاسفم ..............بچه یعنی زیر هجده سال.....خودتون حاضرید بچه تون تو این سن ازدواج کنه ...........پدری که رضایت به ازدواج در سن کودکی بدهد یک نامرد است وهمین طور جانوری که بخواهد با بچه ازدواج کند.............
مافکر میکردیم سن18سال مبنا ی رشد است حداقل 15 سال دیگر نباید چانه زنی کرد
مثلاً پانزده سال آمادگی زندگی مشترک دارد؟؟؟
به تو چه آخه؟
حالا كه قرار به تصويب بود سن قانوني را در نظر مي گرفتند كه از خلاف و جهالت خانواده ها به وسيله قانون درست و خوب جلوگيري كامل بشه! ولي به هر حال براي شروع خوب هست! خوشحالم! :)
یعنی ممنوع نبود
مگه داریم؟؟؟
مشکل ما ازدواج جوانان زیر 15 سال نیست
مشکل ما بیکاری جوانهاست که فقر فساد طلاق و هزار بدبختی را می آورد .اگر جوانی بلوغ جنسی زود رس داشته باشد با این فرهنگ غلطی که باب کردید چه خاکی به سرش بریزه
لطف کنید اگر سودی ندارید حداقل ضرر نداشته باشید
اکثر ازدواج های دختران در سنین زیر 18 سال به علت فقر پدر ان دختر است. آیا ازدواج یک دختر 13 تا 15 ساله با یک مرد 50 ساله یا بیشتر انسانیست؟ چرا ازدواج دختران با سنین پایین را مشروط به تناسب سنی با آقای داماد نکردند؟
هشیار باشید.: دشمنان از هر راهی برای تضعیف ایران از جمله کاهش قدرت جمعیتی ایران تلاش می نمایند . مثل الویت تحصیل به ازدواج و فرزند آوری و فرزند کمتر که موفق هم شده اند.
مشکل اصلی تجرد قطعی جوانان و رواج و آسانی طلاق می باشد نه سن ازدواج، آنها را حل نمایید. انرژی خود را صرف مشکلات واقعی نظیر فقر و قاچاق و فساد، اقتصاد نفتی و وابسته نمایید. قانون مالیات مناسب قوانین بانکی و افزایش قیمت ها را چاره نمایید. در غرب رابطه جنسی از دبستان شروع می شود ولی ازدواج بد است. هرگونه رابطه جنسی با افراد مختلف و فراوان و .. غیره آزاد می باشد . مثل داستان معروف فرزند کمتر و زندگی بهتر که غلط بود. مشکلات مالی مردم را حل نمایید دیگر کسی از روی فقر دخترش را شوهر ندهد. سن بلوغ در ایران از غرب بسیار کم تر می باشد. اصولا تعداد این جور ازدواج ها در مقابل کل ازدواج ها با توجه به افزایش سن ازدواج ایرانیان ناچیز و در حد صفر می باشد. اگر غربی ها واقعا دنبال حقوق کودکان می باشند اول ترامپ کودکان را از مادران جدا و زندانی ننماید. کودکان یمن و سوریه و... عراق را نکشند. آنها داعش را ساختند که دختر بچه های زیادی را به کنیزی گرفته و در جهاد نکاح مورد تجاوز ده ها نفر قرار گرفتند.
اول مشکل گرانی که 80 ملیون را عذاب می دهد حل نمایید. دلار 11 هزار تومانی و فروش کلیه را رها کردید و به آمارهای جعلی و هالیوودی پرداخته اید؟
هشیار باشید.: دشمنان از هر راهی برای تضعیف ایران از جمله کاهش قدرت جمعیتی ایران تلاش می نمایند . مثل الویت تحصیل به ازدواج و فرزند آوری موفق هم شده اند.
خانم ذوالقدر ابتدا باید بدانند که افراد زیر 18 سال همه کودکند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار