بازدید 3666

ایرلاین ها در انتظار ارز نیمایی؛موج دوم گرانی بلیط در راه است؟

عضو کمیسیون عمران مجلس به تشریح مشکلات ایرلاین ها در بحث دریافت ارز نیمایی از سوی بانک مرکزی پرداخت.
کد خبر: ۸۱۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 31 October 2018

مجید کیانپور، با اشاره به اعتراض مسئولان سازمان هواپیمایی درباره روند تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین ها، گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر شاهد تخصیص آهسته ارز نیمایی به ایرلاین ها هستیم که این مسئله اعتراض شرکت ها را به دنبال داشته است.

ارزبری بالای صنعت هواپیمایی؛ ایرلاین ها نیازمند تخصیص ارز هستند

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعت هواپیمایی به ویژه ایرلاین ها یکی از بخش هایی هستند که ارزبری بالایی دارند، زیرا بخش قابل توجهی از تجهیزات و لوازم یدکی هواپیما و حتی بنزین و سوخت مورد نیاز باید از خارج تأمین شود.

سهم 55 درصدی ارز در هزینه های ایرلاین ها

وی با اعلام اینکه طبق آمار مسئولان سازمان هواپیمایی، حدود 55 درصد هزینه های ایرلاین ها با مسئله ارز در ارتباط است، گفت: این مسئله نشانگر اهمیت تخصیص ارز به شرکت های هواپیمایی است که در این مسیر نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی پررنگ است.


کیانپور ادامه داد: متأسفانه امروز ایرلاین ها برای تأمین ارز نیمایی، میان وزارت صمت و بانک مرکزی سرگردان هستند و این مسئله قطعا بر عملکرد آن ها در ارائه خدمات به مسافران تأثیر سوء خواهد گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی ایرلاین ها در گیر مشکلات بسیاری از جمله فرسودگی ناوگان، عدم تأمین به موقع و مناسب تجهیزات، کاهش حجم مسافران و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران هستند، حال مسئولان و دستگاه های دولتی نباید با سیاست های خود مانع جدیدی بر سر فعالیت ایرلاین ها شوند.

ایرلاین ها مجبور به خرید ارز آزاد هستند؛ بلیط گران می شود

وی تصریح کرد: طبق گفته مسئولان هواپیمایی کشور، در صورتی که روند تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین ها اصلاح نشده و مکانیزم اختصاص تسهیل نشود، آن زمان، شرکت ها مجبور هستند که ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تأمین کنند، که این مسئله نتیجه ای جزء افزایش قیمت بلیط هواپیما ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته این مسئله هم به ضرر مردم بوده و هم تبعات بسیاری برای ایرلاین ها به دنبال دارد، زیرا زمانی که بلیط گران شود، دیگر مردم نمی توانند از هواپیما استفاده کنند و تبعا، ایرلاین ها نیز با کمبود مسافران و کاهش حجم پروازهای هوایی روبه رو خواهند شد، از این رو دولت و بانک مرکزی باید تهمیدات لازم را برای تخصیص ارز به شرکت های هواپیمایی بیاندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر