بازدید 5253
۱

یک باخت دیگر و ناکامی قطبی برای پیداکردن مشتری ایرانی

کد خبر: ۷۹۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰ 09 May 2018

شکست امروز مقابل ژوان زال و هفتمین بازی پیاپی بدون برد، جایگاه قطبی در تیم شیجیاژوانگ را به خطر انداخته است.

به گزارش تابناک ورزشی، پس از دوران ناموفق قطبی در تایلند، او در دسته دوم فوتبال چین شروع نسبتا خوبی داشت اما نتایج ضعیف اخیر و باخت امروز، ممکن است به قیمت جدایی او از این باشگاه تمام شود. سومین تجربه سرمربیگری قطبی در شرق آسیا، که فعلا شرایط خوبی ندارد. قطبی بعد از ترک ایران در ژاپن مربی شیمیزو اسپالس شد. سه فصل اول، قطبی در رده‌های نهم و دهم قرار گرفت اما سال آخر، اوضاع بد تیم باعث شد مدیران باشگاه برای فرار از سقوط قطبی را کنار بگذارند. قطبی بعد از ترک ژاپن کمک مربی تیم ملی ناشناخته کوراسائو شد و مدتی را هم در بوریرام تایلند گذراند. بوریرام قهرمان بلامنازع فوتبال تایلند، سال ۲۰۱۶ که قهرمانی‌اش به خطر افتاده بود اوایل فصل قطبی را جانشین الکساندر گاما کرد اما قطبی، تا پایان فصل هم دوام نیاورد و با ۷ برد در ۱۶ بازی و حذف از جام حذفی، خیلی زود برکنار شد.

قطبی که برای احیا یک رده عقب رفته و در دسته دوم چین مربیگری می‌کند، فصل پیش نتایج خوبی گرفت. تیم او به سوپرلیگ چین نرسید اما با قرار گرفتن در رده سوم، کارنامه نسبتا موفقی داشت. این فصل اما اوضاع برای قطبی خوب جلو نمی‌رود و شیجیاژوانگ، با باخت امروز برای هفتمین بازی پیاپی نتوانست پیروز شود. آن‌ها فصل جدید را با سه برد پیاپی آغاز کردند اما حالا در نیمه دوم جدول، پایین می‌روند و این هفته به رده دهم جدول شانزده تیمی سقوط کردند.

باخت سنگین به ژوان زال مدعی صعود، شانس‌های شیجیاژوانگ برای رسیدن به سوپرلیگ را کمتر از همیشه کرده و آن‌ها بعد از این هفت بازی، در بن بست قرار گرفته‌اند. سه بازی دیگر، تا تعطیلات دو ماهه فوتبال چین برای نیم فصل باقی مانده و اگر قطبی تا آن زمان نتواند تیمش را از این شرایط نجات دهد، باید جام جهانی را از خانه تماشا کند و برای تابستان، دنبال تیم جدیدی بگردد. به خصوص که در ایران شایعه پیشنهاد چند تیم به او از طرف نزدیکانش مطرح شده و بعد از سومین تجربه ناموفق، شاید بازار شرق آسیا برای او تمام شده باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نوع گزارش نشان دهنده خوشحالی نویسنده از عدم موفقیت سرمربی اسبق تیم ملی ایران است ! خیلی متاسفم که چنین برخوردهایی صورت میگیرد ۰ درهرصورت ایشان یک ایرانیست و خدماتی هم به فوتبال مملکت کرده و این نوع رفتار صحیح نیست !
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم