بازدید 6722

حدادعادل: رهبری راه بازگشت اصلاح‌طلبان را نبستند

کد خبر: ۷۸۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 25 March 2018

عضو شورای مرکزی جمنا گفت: اصلاح‌طلبان اگر معتقدند واقعا در انتخابات تقلب نشده، بیایند این را صریح بگویند؛ این داستان خیلی روشن است. رهبری هیچ وقت راه بازگشت آنها را نبسته‌اند.

غلامعلی حدادعادل گفت: کمتر جلسه ای است که بنده خدمت رهبرمعظم انقلاب برسم و درباره کتاب صحبت نکنیم. من کتاب‌هایی را می برم برای ایشان، راجع به هر کتابی توضیح می دهم. ایشان سر بعضی کتاب‎ها درنگ می کنند، سوال می کنند، ورق می زنند، اظهارنظر می کنند. اصلا یکی از اوقات خوبی که ما در خدمت ایشان داریم، همین صحبت مشترک درباره کتاب است؛ حالا انواع کتاب‌ها.

اهم اظهارات رئیس پیشین مجلس در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی هفته نامه مثلث به شرح زیر است:

*رهبری در طیف وسیع علوم انسانی خواننده کتاب هستند، یعنی در فلسفه و عرفان و شعر و ادبیات، تاریخ، علوم اجتماعی و بحث های سیاسی؛ در همه این زمینه ها علاقه دارند. رشته تخصصی خودشان هم که فقه و علوم دینی است که دیگر از حوزه تخصص بنده بیرون است. به ادبیات خیلی علاقه دارند، به زبان فارسی یک عشق خاصی دارند، خودشان هم شعر می گویند، هم نقد می کنند، شعر را خیلی مهم می دانند. به تاریخ ادبیات و تاریخ شعر تسلط بسیار خوبی دارند.

*رهبری مرتب فیلم می بینند. فکر می کنم در خیلی از هفته ها ایشان فیلم می بینند. نمی گویم در همه هفته های سال، ولی در تعدادی از هفته های سال ایشان فیلم می بینند و کارگردان‎ها و تهیه کننده ها و فیلمسازان و هنرمندان را می شناسند و درباره فیلم‎ها نظر می دهند، سبک و گرایش‌های فیلم سازان را می دانند. به سینما خیلی توجه دارند و تاثیر سینما را هیچ وقت دست کم نمی گیرند. یادم نیست، شاید چهار، پنج سال پیش بود که با هم فیلم دیدیم.

*رهبری موسیقی فاخر را که یک نوع والایی و تعالی به انسان می بخشد را تایید می کنند. نگرانی ایشان این است که موسیقی مبتذل از آن نوعی که قبل از انقلاب ترویج می شد و موسیقی‎دانان اصیل ما هم آن را نمی پسندیدند، در جامعه دوباره رواج پیدا کند، وگرنه مسلما ایشان به نوعی از موسیقی که هم مجاز است، هم لازم است و هم مفید است و هم ضروری است، اعتقاد دارند. گاهی اوقات در موسیقی متن بعضی از فیلمها ایشان اشاره می کنند و آهنگسازان را به فاخر بودن آن نوع موسیقی توجه می دهند و می گویند ما انتظار داریم شما در این سطح کار کنید.

*اگر اصلاح طلبان نقدی دارند به گذشته خودشان، بهتر است اعلام کنند و بگویند. مثلا در فتنه 88 بالاخره آیا در انتخابات تقلب شده یا نشده است. آن روزی که می شد با شعار تقلب در انتخابات جمعیت را به خیابان ها آورد، آقایان چه مواضعی داشتند؟ بعدا چه مواضعی یافتند؟ خب بگویند به چه دلیل ما معتقد بودیم در انتخابات تقلب شده است؟ اگر واقعا در انتخابات تقلب نشده، بیایند این را صریح بگویند. این داستان خیلی روشن است. به نظر من رهبری هیچ وقت راه بازگشت را نبسته اند.

*در مناظره های سال 96 بنده فکر می کنم اشکال کار در روش مناظره کنندگان یا لااقل بعضی از آنها بود که به جای نقدهای اصولی و مبنایی، صحنه مناظره را تبدیل کردند به جنگ شخصی و در واقع مناظره به نوعی همان دنباله بگم بگم احمدی نژاد شد! یعنی روح حاکم بر مناظره های انتخاباتی 96، بگم بگم بود. یعنی یک دعوایی شد شبیه دعواهای سر چهارراه بین بعضی از انواع جوان ها.

*ما این حرفهایی که دوستان خودمان درباره جمنا می زنند که انتقاد می کنند و نقد می کنند را خیلی جدی نمی گیریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر