بازدید 13112

یک جودوکار رئیس‌جمهور مغولستان شد

کد خبر: ۷۱۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 10 July 2017
«خالتما باتولگا» قهرمان سابق جودو و از اعضای حزب مخالف دمکراتیک مغولستان، به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، نتایج رسمی منتشر شده نشان می دهد که «باتولگا» که از او به عنوان سرمایه داری بزرگ نام برده می شود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مغولستان موفق به کسب 50.6 درصد آرای مردم شده است.
 
پس از آنکه هیچ یک از سه نامزد ریاست جمهوری نتوانستند در دور اول انتخابات در ماه ژوئن اکثریت آرا را کسب کنند، دور دوم انتخابات در روز جمعه گذشته برگزار شد.
 
«باتولگا» پس از پیروزی در این انتخابات بر اساس گزارش روز دوشنبه تلویزیون «ان.اچ.کی» ژاپن، متعهد شده که کنترل کشور را بر توسعه منابع طبیعی و نیز تقویت رشد اقتصادی را از طریق ارتقاء صادرات افزایش دهد.
 
اقتصاد مغولستان هم اکنون به دلیل کاهش بهای منابع طبیعی راکد و با مشکلات عدیده ای دست و پنچه نرم می کند و به شدت به کمک های اقتصادی کشورهای دیگر نیاز مبرم دارد.
 
این کشور طی چند سال اخیر رشد اقتصادی خوبی داشت، به گونه ای که در سال 2011 با نرخ رشد 17 درصد تولید ناخالص داخلی سریعترین رشد اقتصادی جهان را به خود اختصاص داد.
به باور تحلیلگران؛ شعار مهین پرستانه «مغولستان پیروز خواهد شد»، از دلایل اصلی جذب آرای مردم و بویژه جوانان توسط وی و پیروزی او در این انتخابات بوده است.
 
باتولگا، رئیس جمهور جدید مغولستان هم اکنون صاحب صنایع غذایی، هتل، املاک و همچنین یک مجتمع تفریحی با فضایی مشابه دوران چنگیز خان است.
 
او پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی گفت که حل مشکلات اقتصادی اولویت نخست وی خواهد بود و تلاش می کند بر اساس قولی که به مردم داده، کشور را از بدهی خارجی رهایی بخشد.
 
حفظ ارزش پول و پرداخت بدهی کشورهای دیگر از جمله معضلات مغولستان به حساب می آید و رشد اقتصادی آن در سال 2016 میلادی تنها یک درصد اعلام شد که پایین ترین رقم در چند سال گذشته بوده است.
 
موضوع بدهی سنگین مغولستان حتی باعث شده بود مردم این کشور برای کمک به دولت سال گذشته میلادی، اقدام به فروش جواهرات و اقلام قیمتی خود از جمله دام هایشان کنند.
 
بانک توسعه آسیا نیز اعلام کرده است که مغولستان هنوز از زیر بار تلف شدن یک میلیون راس دام در سال گذشته میلادی رهایی نیافته است و چنانچه موفقیت هایی نیز بدست آورد، رشد اقتصادی این کشور در سال 2017 میلادی فقط می تواند به 1.4 درصد برسد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل