بازدید 12528
۵

پوتین فروپاشی شوروی را فاجعه خواند

کد خبر: ۷۰۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸ 14 June 2017
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را که سال 1991 رخ داد، بزرگترین فاجعه قرن بیستم می داند و تاکید می کند که پیامدهای این رویداد برای روس ها در آن زمان بسیار زیان بار بود.

به گزارش ارینا، پوتین این اظهارات را در مصاحبه برای فیلم مستندی که با اولیور استون کارگردان روسی انجام داده است، اعلام کرد.
 
خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری روسیه در این فیلم و همچنین پیام سال 2005 وی به پارلمان این کشور، فروپاشی اتحاد شوروی را بزرگترین فاجعه ژئوپلتیک قرن 20 خوانده است.
 
رئیس جمهوری روسیه در این باره گفته است: به خاطر ابراز تاسف در رابطه با فروپاشی اتحاد شوروی، هدف انتقادهای زیادی قرار گرفته ام. نخست و مهم تر از همه این است که پس از فروپاشی، 25 میلیون روس طی یک شب بیرون از مرزهای میهن قرار گرفتند و واقعا این مساله یکی از بزرگ ترین فجایع قرن بیستم است.
 
پوتین خاطرنشان کرد: شهروندان شوروی در چارچوب کشوری واحد زندگی می کردند و روابط خویشاوندی، کار و مسکن داشتند و از برابری حقوقی برخوردار بودند، اما در یک ثانیه خارج از مرزهای میهن خود قرار گرفتند.
 
رئیس جمهوری روسیه افزود: ابتدا نشانه ها و سپس جنگ بزرگ داخلی در کشورآغاز شد و وقتی مدیر سازمان امنیت فدرال شدم، همه این ها را کامل دیدم.
 
وی گفت: همزمان نظام حمایت اجتماعی کامل تخریب شد، کار در شمار زیادی از بخش های اقتصادی متوقف و شبکه بهداشتی ویران شد. ارتش وضع ناگواری را تجربه می کرد و میلیون ها نفر از مردم آن سوی مرز فقر قرار گرفته بودند که نمی توان فراموش کرد.
 
اتحاد شوروی 25 دسامبر 1991 به موجودیت خود بطور رسمی پایان داد و میخائیل گورباچف رهبر وقت کناره گیری خود را اعلام کرد. بدین ترتیب عمر 74 ساله کشور وقت با بیش از 22 میلیون و 400 هزار کیلومتر مربع وسعت پایان یافت و از دل آن روسیه و 14 کشور مستقل شکل گرفتند که بزرگ ترین تحول تعیین کننده در نقشه سیاسی و جغرافیایی جهان پس از جنگ دوم جهانی شناخته می شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
متاسفانه روسها همیشه حالت دیکتاتورمابانه درپیش گرفتند وانسانهای خودخواهی بودند واین سرمنشا همه بدبختی های روسیه وشوروی سابق بوده وهستش.وهیچگاه هم قابل اعتماد نیستند.
قور باچف این عنصر انگلیسی باید اعدام میشد
تمام کشورهای جهنمی دیکتاتوری باید از هم پاشیده شود تا دنیا روز خوش ببیند خصوصا کمونیست ها
با نام خدا .
با سلام و تحیات .

باید به استحضار برسانم : ویل دورانت نویسنده تاریخ مینویسد : تمدنها زائیده میشوند و بعد میمیرند.
شما توجه داشته باشید هیچ وقت در دنیا هیچ تمدنی ثابت نیست ........همه چیز در حال تغییر است ..........یعنی طبیعت اینگونه است .........مهم این است که شما یکبار که خداوند فرصت زندگی اعطاء کرده قدرتهای بزرگ اجازه دهند هر فردی بتواند زندگی کند .....با قانون و عدالت ....
مطمئنید اولیور استون کارگردان روسه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل