بازدید 14632

نامه احمد توکلی به روحانی

کد خبر: ۶۹۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 10 May 2017
بدنبال سخنان اخیر آقای روحانی در همدان و کرمانشاه احمد توکلی طی نامه‌ای به روحانی به وی هشدار داد.ضرر این سخنان، برای عاقبت شما به مراتب بیشتر از نفع کوتاه مدت احتمالی آن برای جنابعالی خواهد بود و شما را در آغاز مسیری قرار خواهد داد که برخی از پیشنیان با همین تصور در آن قدم گذاشته اند، مسیری که بیش از آنکه خوشنامی و عاقبت بخیری برایشان داشته باشد بدعاقبتی و بدنامی را برایشان رقم زد.

به گزارش الف متن کامل نامه احمد توکلی به شرح زیر است :
 
بسم الله الرحمن الرحیم
مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَار
چه بسیار است عبرتها و چه اندک است عبرت گرفتن – علی علیه السلام

ملت شریف ایران
این روزها حوادثی رخ میدهد و مواضعی از دوم مقام رسمی کشور سر میزند که انسان میماند به امام و شهداء چه بگوید! از روزهای نخست تبلیغات انتخاباتی به آقای روحانی برادرانه تذکر دادم که چون شما نامزدی هستید که در عین حال رئیس جمهور مستقر است، اگر به مصالح ملی مقید باشید، نمی توانید هر حرفی را بزنید. مقصودم از هر حرفی خطاب به سایر نامزدها بود. متاسفانه وی نه تنها به این تذکر توجهی نکرد که هیچ، حالا میبینیم در هیئت یک اپوزیسیون تیغ به روی نظام جمهوری اسلامی میکشد! کاش ما نبودیم و این استحاله ها را نمی دیدیم.

به عبارات زیر که آقای رئیس جمهور در سخنرانی خود در همدان، ارومیه و کرمانشاه ایراد کرده است نگاهی بیاندازید (به نقل از خبرگزاری ها):

- اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده رو های ما هم دیوار خواهد بود. آنها می خواستند پیاده روی زنانه و مردانه ایجاد کنند، همانطور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند.

- اردیبهشت 96 هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول 38 سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند.

- منطق شما ممنوع کردن است و چیز دیگری ندارید. منطق شما هوچی بازی است و چیز دیگری ندارید.

- ما انحصارگرایان را نمی خواهیم. ما آنهایی که پشت میز نشسته اند و حکم صادر کرده اند، نمی خواهیم.

- می خواهند ناامنی را به کشور بازگرداند و می خواهند آرامش منطقه را برهم بزنند.

- شما آنها را نمی شناسید من آنها را می شناسم.

- بدانید همه آنهایی که امروز آمده اند و می خواهند قدرت را بگیرند در 4 سال اخیر می خواستند شبکه های اجتماعی را فیلتر کنند.

- شما از آزادی حرف نزنید، آزادی خجالت می کشد.

از آزادی انتقاد و بیان سخن می گویند. یا للعجب! همانها که زبان ها را بریدند و دهان ها رو دوختند! این سخنان را رئیس جمهوری با حرارت بیان می کند، که در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید سوگند یاد کرده است که «از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کند».
این سخنان را رئیس جمهوری با حرارت بیان می کند که 28 سال تمام، از مهر 1368 تا کنون دبیر شورای عالی امنیت ملی و عضو یا رئیس آن بوده است و ذیل مصوبات مرتبط با امنیت کشور را امضا و ابلاغ کرده و قبل از آن نیز در مناصب متعدد تقنینی،‌ اجرایی، نظامی و امنیتی مسئولیت داشته است.

به آقای روحانی باید گفت :
اگر شما راست بگویید، با آن سابقه سطوح بالای امنیتی، در خیر و شر کارکرد نظام در بالاترین سطح شریک هستید و نمی توانید مدعی کسی باشید و اگر این سخنان تهمت و توهینی بیش نباشد-که چنین است- که برای جلب رأی مخالفان نظام بر زبان جاری میکنید، وای به حال شما!

شما که با این سخنان بخش عظیمی از مردم را طرفدار نامزدهایی با آن ویژگی ها میشمارید، حرمت مردم را رعایت کرده اید؟ در این صورت جنابعالی رئیسِ "جمهور" هستید؟ این است پاسداشت جمهوریت و مردمسالاری؟

اگر امام بود و یا مدارا و حلم رهبری نبود، شما جرئت تیغ کشیدن بر روی نظام را داشتید؟

آقای روحانی، شما، و مشاوران شما که چنین جملاتی را در ذهن و زبان شما قرار داده اند، به این امید واهی که صدارتتان تداوم یابد باید بدانید که:اولا: ضرر این سخنان، برای عاقبت شما به مراتب بیشتر از نفع کوتاه مدت احتمالی آن برای جنابعالی خواهد بود و شما را در آغاز مسیری قرار خواهد داد که برخی از پیشنیان با همین تصور در آن قدم گذاشته اند، مسیری که بیش از آنکه خوشنامی و عاقبت بخیری برایشان داشته باشد بدعاقبتی و بدنامی را برایشان رقم زد. یکی از شرایط تدبیر و رفتار عقلایی، محاسبه منطقی هزینه و فایده است. در هزینه و فایده این سخنان و اقدامات بیاندیشید.

ثانیا: فضای کشور را در مسیری قرار خواهد داد که بوی فتنه و آتش از آن به مشام می رسد. خودکامگی برای جلب رای،‌ نباید به قیمت رقیب هراسی، دیو و دلبرنمایی،‌ احساساتی کردن جوانان و طرفداران و برانگیختن نفرت نسبت به رقیبان و طرفداران آن ها، و در نهایت به جان هم انداختن توده های مردم تمام شود. هزینه کردن از سرمایه اجتماعی کشور برای پیش برد منافع فردی، خطایی نابخشودنی است که در سال 1388 عده ای با وعده های مردم فریبانه و عده ای دیگر با طغیان در مقابل قانون و نظام به آن دست زدند و زخمی را ایجاد کردند که آثار آن به زحمت در حال بهبود است. مگر در آن انتخابات نامزدی که رئیس جمهور بود چه حرفی می زد که شما این روزها نزده اید. از جمله سیاستمداران بدعاقبتی نباشید که نه تنها مانع ترمیم این زخم می شوند که بر آن خنجری دیگر می زنند.

ثالثا: به دلیل مناصب متعدد شما از اول انقلاب تاکنون، هرگونه اظهار نظر خلاف واقع شما در مورد سیاست های دفاعی و قضایی کشور در گذشته در مبارزه با داعش های داخلی، منافقین کوردلی که سال ها پیش از آنکه داعش به آتش زدن و مثله کردن روی بیاورد، در این راه پیش قدم شدند و پوست سر مردم کوچه و بازار را در حالی که زنده بودند، میکندند؛ و هرگونه اظهار نظر خلاف واقع شما در امور بین المللی، که منافع نظامی و تجاری خود را در آتش افروزی و بمباران ملل بی دفاع و کم دفاع به بهانه های مجعول دنبال می کنند، می تواند به عنوان گواهی نظام علیه خودش توسط معاندان ایران استفاده شود و زمینه ساز محدودیت ها و اقدامات جدید علیه این نظام و مردم مظلوم شود؛ چرا که این سخنان را رئیس جمهور مستقر ابراز میکند!!

ملت شریف ایران!

هشیار باشید! کسی که امروز ملت را برخلاف مصلحت مسلم عمومی و دستور رهبری، به دو قطب متخاصم تقسیم میکند و با زیر سئوال بردن تمام تاریخ انقلاب زمینه فتنه را فراهم می سازد، و تمام مخالفان خود را طرد و نفی می نماید، و خط امام و رهبری را نادیده میگیرد، قوه قضاییه، سپاه و نیروهای انقلابی غیرمتمایل به خویش را بیراهه و خود را راه نجات میخواند، در فرض پیروزی در انتخابات، چگونه میتواند کشور را اداره کند؟

این انتخابات فرصتی بود برای احیاء اصلاح طلبان وفادار به نظام و وظن خواه ولی با این روش فرصت مذکور ازبین میرود. به خواهران و برادران اصلاح طلبی که با تمام قوا در صحنه حمایت از آقای روحانی به میدان آمده اند عرض میکنم، باید وظیفه دینی و ملی خویش بدانید که از ادامه این روند جلوگیری کنید وگرنه در تمام مظالمی که احتمالا در اثر آن پیدا شود سهیم و شریک هستید.

به آقای روحانی هم میگویم، فاین تذهبون؟ از راهی که در پیش گرفته اید بازگردید که این راه برای شما در دنیا و آخرت جز خذلان و برای ملت و نظام، جز خسارت در پی نخواهد داشت. ردای ریاست جمهوری،‌ ولو با تمسک به چنین رفتاری حاصل شود، حتی اگر بداخلاقی احتمالی رقبا، شما را به افتادن در چنین دامی وسوسه کند، به خسارات آن نمی ارزد.

من آن چه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال
خدمتگزار و خیرخواه ملت شریف ایران
احمد توکلی 20/02/1396

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۷۶
آقای توکلی بد نبود در مورد بقیه کاندیدا ها هم اظهار نظر میفرمودن.
خود ایشون هم مناسب بالای امنیتی داشتند و در مجلس بودند کاری نکردند و خوب نامه مینویسند
روحانی منتظر عدم حضور ماست تا با خالی کردن صحنه فرصت را برای حضور مجددش فراهم کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
منفی هات رو بشمار پسرم
هنوز این بنده خدا چیزی نگفته که همه به وحشت افتادید
اشکالات اقای توکلی وارد ولی چرا در مدت 8سال دولت اقای احمدی نژاد که تمامی ارکان نظام را به سخره گرفتند سکوت کردید والان داد فاین تذهبون میزنید ؟
واقعاً اي کاش شما نبوديد ...
درود بر احمد توکلی
سكوت آقاي توكلي در برابر شعار 4 درصدي آقاي قاليباف كه به راحتي نزديك 40 سال تاثيرات انقلاب اسلامي را زير سوال برد، جالب توجه است؟ آيا جامعه ما واقعا 4 درصد كاخ نشين و 96 درصد كوخ نشين است؟ آن هم بعد از 40 سال از انقلاب كه فاصله طبقاتي را تا حدود زيادي كاهش داده است؟ آيا قاليباف با شعار كاسب كارانه 250 هزار تومان يارانه كه فقط براي خريد راي نيازمندان مطرح شده لياقت رياست جمهوري را دارد؟
آيا آقاي رييسي بدون يك روز سابقه اجرايي و با تيمي از ياران معلوم الحال رييس جمهور سابق پيرو جريان انحرافي كه خود اقاي توكلي منتقد صريح عملكرد ايشان در اواخر دولت شان بودند، صلاحيت بدست گرفتن سكان رياست جمهوري را دارا مي باشد؟ متاسفانه زبان تيز منتقدان اصول گرا فقط براي روحاني و طيف روحاني برنده است و براي هم كيشان الكن.

مسلما بخشي از عملكرد اقاي روحاني هم از نظر من قابل نقد است و هيچ انساني غير از اوليا الله مصون از اشتباه نيست و قابل نقد است، ولي نقد منصفانه. خداوند همه ما را به راه راست هدايت كند و از طمع دنيا و جاه طلبي مصون نگه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
روی 4 درصد و 96 درصد خیلی مانور ندین احتمالا آقای قالیباف دیده امسال سال 96 هست گفته 96 درصد و چون از صد کم کرده شده 4 درصد-و احتمال دیگه اینه که 4 علامت دوره ریاست جمهوریه که از 96 شروع میشه و تا 1400 ادامه داره-بالاخره این عدد من درآوردیه و خیلی مبنای درستی نداره
توکلی خیره خواه؟؟؟دوست دار؟؟؟
آقای توکلی چرا همفکران شما هر چه که دلشان خواست می گویند و غیرت شما برانگیخته نمی شود ؟ واقعاً به نظر شما اگر احمدی نژادی ها در دور قبل پیروز می شدند وضعیت مملکت در حال حاضر چگونه بود ؟ آیا الان به سرنوشت ونزوئلا دچار نشده بودیم ؟ تایناک موضع ضد روحانی شما بر همگان روشن است . بهتر است لااقل شما با وزش باد حرکت نکنید و نگاه منصفانه به مسایل داشته باشید . نگاه بعضی از کاندیدا ها به برخی مسایل روز از جمله کار کردن زنان و شادی و تفریح جوانان کاملاً روشن است و احتیاجی به روشنگری آقای روحانی ندارد . یکی از کاندیدا ها فرموده اند زنان ریحانه هستند و بهتر است در خانه بنشینند و کار نکنند . آن یکی گفته غیرت ما قبول نمی کند زنان در ادارات با مردان نامحرم همنشین باشند . سومی هم که طبیعتاً از تفکرات پدر همسرشان تبعیت می کنند آشکار است که چه تفکری دارند . لذا بیایید صادقانه قبول کنیم که سخنان آقای روحانی دور از حقیقت نیست . از تابناک انتظار می رود از سانسور مطالب خودداری کرده و نظرات را منعکس نماید .
ملاك من در انتخابات بواسطه 2 فرمول است كه در ذيل مي آيد
1 ) فرمايش هدايتگر حضرت امير عليه السلام : در خائن بودن تو همين بس كه دشمنان از تو راضي باشند - ولو 1 درصد نسبت به ديگري از تو بيشتر راضي باشند -
2 ) با علم دشمن شناسي كه من دارم و ميدانم دشمن در محاسباتش دقيق و حساب شده عمل مي كند
حالا با توجه به دو مقدمه فوق و سخن اخير كاخ سفيد كه گفته عدم انتخاب آقاي روحاني نگران كننده است
پس من نتيجه ميگيرم كه به ايشان راي ندهم . چون دقت محاسباتي آمريكا را بهش ايمان دارم و نمي خواهم با انتخابم ولو 1 درصد هم كه شده نسبت به ديگري بيشتر به نفع امريكا و ضرر ايران عزيزمان شود.
این خوب است که وعده سه برابر کردن یارانه ها را بدهند ؟
خاموشی خیلی وقتها نشانه تکامل عقلیه اقای توکلی ! په قد میخاین با نامه نگاریهای متعدد خودتونو جامع به تمام امور نشون بدین
اقای توکلی یادشان میرود زمانی که احمدینژاد هرچه خواست وکرد وایران وانقلاب را به نابودی سوق داد .توکلی باید این حقیقت را در سالهای پیش میگفت که او هم گول خورد .او هم مانند بسیاری لز اصولگرایان مرتکب خطا شد. امروز به روحانی از این گونه سخن گفتن هشدار میدهی ولی در طول سالها لب به سکوت بستی وهیچ نگفتی چرا؟؟؟
به آقای توکلی بفرمایید وقتی 4% و 96% شدیم کجا بودند؟؟؟ آیا اینترنتشون قطع بوده یا خودکارشون جوهر نداشته؟؟
وقتی انقلابی و ضد انقلابی شدیم چی؟؟؟ وقتی به تمام مشکلات 12 سال گذشته آقای روحانی باید جواب بدن کجا بودید؟؟؟

بازم بگم؟ بگم؟

البته این نکته هم فراموش نشه که حرفاهای آقای روحانی هم درست نیست و نباید این حرفها مطرح میشد ولی وقتی روش تبلیغ توی مملکت اینجوریه نمیشه کاریش کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
روی 4 درصد و 96 درصد خیلی مانور ندین احتمالا آقای قالیباف دیده امسال سال 96 هست گفته 96 درصد و چون از صد کم کرده شده 4 درصد-و احتمال دیگه اینه که 4 علامت دوره ریاست جمهوریه که از 96 شروع میشه و تا 1400 ادامه داره-بالاخره این عدد من درآوردیه و خیلی مبنای درستی نداره
احمد توکلی توسط مردم طرد شد پس بهتر است سکوت کند و برای منتخب مردم و رئیس جمهور آنها دلسوزی نکند و انتقاد نکند.وقتی هم حزبی های ایشان درپی دو قطبی کردن جامعه بودند چرا ساکت بودند
احسنت، درود به شرفت که نصیحت و اخطار به موقع داده ای. خداوند همه ما را عاقبت به خیر کند.
آقای دکتر توکلی
سلام

کاش چنین تذکری را به براداران قالیباف و رییسی نیز می دادید؛ زیرا
1- خدایی آقای رییسی چه سابقه درخشانی داشته است؛ 10 سال رییس سازمان بازرسی کشور بود چه اقدام مثبتی داشته است لطفا چند مورد را فقط ن
اقای توکلی مشفقانه ودلسوزانه گفتید.اما ایا قبول ندارید که جواب های هوی است؟رقیبان ایشان بیمحابا به ایشان تاختند واوضاع کشور را چنان تصویر کردند که همه دشمنان نظام به وجد امدند.برای ناکارامد نشان دادن دولت ۴ ساله دستاوردهای ۳۸ ساله را زیر سوال بردند وشما که قطعا منصفانه نقد میکنید چرا در انزمان به انها هشدار ندادید؟شما به یکطرف اجازه هر نوع تهمت وافترا ودروغپردازی بدهید وطرف مقابل را از جواب دادن به همان روش منع کنید مصداق عدالت نمیباشد.
نماینده عزل شده از طرف مردم خود را خیرخواه همان مردم میداند؟؟؟؟عجب!!!
دنشد دیگه توکلی جان این.مثل این میمونه که بیایی وسط دعوا مثلا جلو دعوا رابگیری اما عمدا یه طرف را میگیری تا طرف مقابل هرچقدر که دوستداره ضربه بزنه؟
ملت شریف ایران ! این ها همان اشخاصی هستند که وقتی احمدی نژاد با بگم بگم ها رییس جمعور شد سکوت کرذند و در محفل هایشان جشن گرفتند .
اقاي توكلي حرفهايتان يك طرفه است ،كاش كمي مي انديشيد و ميديد كه در مناظره ها چطور اقايان اصول گرا متحد هم تاخت و تاز را شروع كردند كاش همان روز نامه اي به جناب قاليباف و رييسي مينوشتيد تا مردم باور كنند كه شما خير وصلاح همه را ميخواهيد
آقای توکلی شما را انسان. منصفی می دانستم. بالاخره چه کسی باید سخنان گره شده در گلوی بخش بزرگی از مردم ایران را بیان کند؟
یکی از این آقای توکلی بپرسه اون وقتی که آقایون رقبا هرگونه تهمت و اقترایی رو خواستند به رییس جمهور نسبت دادند و همچنان میدن شما کجا بودین؟؟؟؟چرا نگفتین و نخواستین شان ایشون حفظ بشه .آقای توکلی و دوستانشون نمیخوان پیغام مردم در دو انتخابات اخیر رو باور کنند.والسلام
قالیباف هرحرفی بزنه چون رفیقته چیزی نیست
ملت شریف ایران ! اگر مسئولی دغدغه شما را داشت ، از خرف های روحانی دلگیر نمی شد در عوض رفتار های اشتباهش را اصلاح می کرد .
تا دیروز احمدی نژاد وامروز بقیه از آن حرفها را می زنند وعده های دروغی می دهند اشکال نداشت امام زمانی بود چطور الان بد شد منافع چه میکند
آقای خیرخواه زمانی که همکیشان شما مردم را خس و خاشاک خواندند کجا بودید و افازات نمیکیردید، ای عوام فریب
آقای توکلی
چه عاملی باعث شد روحانی به این سمت برود شما طرف دیگر قضیه که کاندیدای مخالف روحانی باشند و آتشبیار مغرکه هستند را نادیده گرفته اید این نشاندهنده این است یا شما دارای بینش سیاسی ضعیفی هستید یا اینکه یک طرفه به قاضی رفتید چون از طیف خود و دار و دسته خودتان هستند که دوست دارید به هر قیمتی قدرت برسید. مردم دیگر شما هارو شناخته اند و نسبت به مسائل آگاهند.
رقیب هراسی را نامزدهای دیگر اغاز کردند که همه دستاوردهای دولت را زیر سوال بردند و به مردم گفتند این دولت 4 درصدی اقلیت است
فرار رو به جلو از نوع احمد توکلی،
چرا الان زبان باز کردی چرا سال 88 از این افاضات نمی کردی
درود بر روحانی
رای ما روحانی
رای ما به روحانی 96 است نه روحانی 78، قطعا رفتارهای قبلی روحانی پسندیده نبوده است.
آقای دکتر توکلی، ضمن قدردانی، زحمت بکشید و چنین نصایح خیرخواهانه ای را به آقای رییسی و خبرگزاری های حامی ایشان شامل فارس و رجانیوز که جز توهین به روحانی و اصلاح طلبان کار دیگری نمی کنند اعلام فرمایید.
جناب توکلی مردم با چه زبانی به شما بگویند که حرفها و عملکرد شما را قبول ندارند. آقا در دوره های قبل برای ریاست جمهوری رای نیاوردید. در انتخابات مجلس که ردتان کردند. آقا به خدا شما را قبول ندارند این را بدان. و برای افراد هم تعیین تکلیف نکتید.
بسیار گویا و مناسب بودامید که این تدکرات مشفقانه مورد پذیرش قرار گیرذ
به عنوان طرفدار روحانی این نطلب را تأیید می کنم، اما متاسفانه نفرت پراکنی کاری است که نه تنها از طرف رقبا بلکه سالهاست که از طرف رسانه ملی و ناقدان برجام به شکل خفیف انجام می شد و البته واکنش روحانی به این موضوع نسنجیده و غلط بود
ماموریت توکلی در حمله به دولت شروع شد . هر یک در نوبت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
چشماتونو باز کنین واقعیت ها رو ببینین این آقا داره شیعه و سنی را بجان هم میندازه یک نگاه به سوریه و عراق بیندازید اینها آینه عبرت هستند فکر نکنید مرگ فقط واسه همسایه است
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
امام روحانیت رو از پست و مقام برحذر داشته بود
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
به قوا اوباما ملت ایران رییس جمهوری را انتخاب کردند که لیاقتش رو داشتند
88 که رئیس جمهور وقت همه نوع بی اخلاقی مرتکب شد کجا بودی؟؟؟
تا الان آقای رئیس و قالیباف هر تهمتی که خواستند به آقای روحانی زدند و آقای توکلی سکوت کرده بود. چطور شد تا آقای روحانی شروع به جواب دادن کردند به رگ غیرتشون برخورد؟ ضمن اینکه چطور دو کاندیدای اصول گرای ریاست جمهوری رو معادل نظام میدونند؟ آقای روحانی یه صجبتی راجع به آقای رئیسی و قالیباف داشتند، چرا می گویید نسبت به نظام موضع گرفتند؟ اگر اینها معادل نظام هستند پس انتخابات رو تعطیل کنید و هرکس رو که دلتون می خواد رئیس جمهور کنید. دیگه اینقدر هم دم از مردم سالاری دینی و الگو بودن در منطقه و جهان نزنید. شما هم یکی مثل بقیه دیکتاتوری های منطقه باشید تا مردم هم تکلیف خودشون رو بدونند. طبیعت هر انتخابات اینه که هر دو رقیب از سوابق و تفکرات همدیگه بگن تا مردم بهتر بشناسند و اون تفکری که بهشون نزدیکتر هست رو انتخاب کنند. چرا اینقدر از برملا شدن تفکراتتون وحشت کردید؟ اگر اینقدر وحشتناکه که حتی نمی خواید کسی اون رو حتی به زبون بیاره پس خودتون رو اصلاح کنید
تيغ كشيدن روي نظام چيه داداش توكلي! اين نتيجه تهاجم هاي گاز عنبري دوتا عزيز تو هست كه چنين ثمر ميده و مگر چقدر بايد روحاني صبر كند و اين سه كانديد حرّافي و بمب باران تهمت و افترا كنند!! صبر تا كي كنند خوب خيلي هم خوبم يشد كه اين سه نفر كمي ادب داشته باشند و به همه چيز وصله نچسبانند اما بحث نظام جداست نظام ما اسلامي و مردمي و جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد است و حضرتعالي تلاش بيهوده نكنيد براي نظام دشمن بتراشيد
احسنت
متعجبم از این"خدمتگزار و خیرخواه ملت". آقای توکلی قبلا جواب خدمتگزاری هایشان را از ملت دریافت کرده اند...
کلوخ انداز را پاداش سنگ است .جناب توکلی خوب گفتی اما دیر گفتی
وقت بگم بگم همه ساکت نشستند تا مردم را خس و خاشاک بنامند . اصلاً به روی مبارک هم نمی آورند که چه کسی کشور را به این روز انداخت .
این روحانی از جان ما چی می خواد
چرا جناب توکلی در سال 88 این فرمایشات را به احمدی نژاد گوشزد نکردند ؟....
اقای توکلی اول ببینید به ایشان چه جوری از هرطرف
واقعا ناجوانمردانه حمله شدتا ایشان را مجبور به چنین
عکس العملی کردند بهتر است منصف باشید
فردی شاخه درختی ای را که خود بر سرش نشسته بود میبرید عاقلی او را هشدار داد اما ان فرد گوش نداد عاقبت با بریدن شاخه خودش بهمراه شاخه با سر بر زمین وازگون شد و موجب خنده رهگذران شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
یکی بر سر شاخ ، بن می برید !!!
واقعا چه انگیزه ای غیر از خیرخواهی عمومی در این نامه هست.چرا ما از دلسوزی وحسن نیت این برادر بزرگوار و مطلع بهره برداری نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
برادر مطلع!!!!!واقعا كه.
اين برادران مطلع طي هشت سال چه كه بر سر اين مملكت نياوردن. الان هم افاضاتشان از حب علي(ع) نيست بلكه از بغض معاويه است.دلشون براي مملكت نسوخته ميگن چرا ما نيستيم تابناك هم شده بوق تبليغاتيشون.
اقای توکلی ، اقای قالیباف 4% یعنی 3,600,000 نفرا از مردم ایران را زالوصفت و فاسد مینامد ، مگر اقای روحانی در مناضرات باید نقش کتک خور را بازی کند ، چرا وقتی آن سه نامزد حرف های خلاف و نامربوط و دروغ گفتند جیک شما در نیامد ؟
شفافیت شما کاملا کدر شده است !
بارک الله آقای دکتر توکلی! انصافا خوب گفتی
جواب امام و شهدا، همون است که شما ها دارید. بعد از 38 سال مدیریت در سطح بالای کشور، این وضعی است که داریم
جناب توکلی. ممنون از آطلاع رسانی و پند کشیش مآبانه شما! میشود شما که موجه هستید لطف کنید و به سایر نامزدهای انتخابات هم توصیه هایی احیانا داشته باشید! فکر نمیکنم آنها نیز در صراط مسبقیم باشند!!
خداوکیلی شما که پبر مجلس هستید منصفانه قلم و دم میزنید!؟
مردم هوشیارتر از آن هستند که شما تصور میکنید! شما نیز کم در تدوین قوانین مجلس و رسیدن مملکت به اینجا مقصر نیستید حداقل کمتر از روحانی مقصر نیستید.
آقای توکلی:
1- چرا تقسم جامعه به 4% و96% ، به دید شما نیامده است؟ مگر قالیباف جزئ 4% نیست؟ مگر رودررو قردادن جامعه از این صریح تر نیز می‌شود؟
2- آیا وعده صریح تقسیم پولی که منبع آن مشخص نیست و مراجع رسمی و مجلس آنرا رد می کند، تقلب صریح در انتخابات نیست؟ بازکردن یک سایت، به قصد ثبت نام داوطلبان دریافت پول و یا شغل از طرف کسی که فاقد مقام رسمی است که بتواند چنین اقدامی کند، آیا تقلب و اقدام به تبانی و خرید رای نیست؟ چرا ساکت هستی؟
اصل حرفها را رد نکرده فقط اینکه چرا از زبان روحانی گفته می شود! یاللعجب!
آقای توکلی شما که خودتان استاد اقتصاد هستید آیا وعده وعیدهای وسوسه انگیزی که جناح مقابل می دهد قابل اجرا است؟ آیا اصلاً اقتصاد ایران ظرفیت یک چنین حرکات اقتصادیی را دارد؟ آیا این یک نمونه ی بارز حقه بازی نیست؟ تا رای مردم نیازمند را به نفع خود بخرند؟ واقعاً اگر می خواهید عدالت را رعایت کنید و عاقبت به خیر شوید لطف کنید بررسی کارشناسانه ی خود را در رابطه با وعده های اقتصادی طرف مقابل هم چیزی بنویسید.
دم حسن روحانی گرم. روحانی تا 1400
جناب توکلی فکر کنم شما بازخورد مربوط به شیوه و منش خود را از مردم در انتخابات مجلس دریافت کردید. شرط عقل و انصاف این است که به این بازخورد از مردم اهمیت داده و مطابق آن در اصلاح رفتار خود بکوشید.
کاش ذره ای از بصیرت شما در روح دولتیان مجذوب قدرت بود
آقای توکلی در همان سال 88 که الآن می گویید رییس جمهور وقت چنین و چنان بود چرا درآن روز سکوت محض پیشه کرده بودید واقعاً چرا جناح اصولگرا این قدر آشکار و تابلو بی تقوایی خود را جار می زنند. بدانید رفتار و کردار شما ازدید مردم ایران مخفی نیست. تعرض امروزتان به ریاست محترم جمهوری و سکوت مرگبار دیروزتان در برابر احمدی نژاد از یادها نمی رود
آقاي توكلي روحاني درست گفته بيخودي شلوغش نكن
آخه آقای توکلی اون جاهایی که کاندیداهای اصولگرا میان در رسانه ملی شمشیر رو از رو میبندن و عملا دعوا و جنجال ایجاد میکنن و جامعه رو به 4 درصد و 96 درصد تقسیم میکنن اشکال نداره و جامعه دو قطبی نمیشه ولی هرجا به ضرر شماست روحانی حتما مقصره.

این همه شعار های غیر اجرایی و خالی بندی محض میدن و اینکه توقع مردم بیچاره رو هزار برابر میکنن و بعد اگر هم نتونستن اجرایی کنن مردم بیچاره سرخورده میشن اشکال نداره چون این شعار ها از بچه های حذب شماست.

شما نگران خودتون و اون رییس جمهور مطبوع قبلی تون باشید که خدای دو قطبی کردن بود و حالا هم دو کامدای اصول گرای دیگه با شعار های خالی بندی دارن راه اون رو پیش میرن عملا.....
این اعتراض ها اثر مثبت دارد
دوستان به نظر من حرفي كه درسته را بايد هر وقت شنيديم قبول كنيم نه اينكه چون و چرا بياريم چرا اول به اونا نگفتي حالا به ماداري ميگي اگه به نظر شما كه دوستدار ايران هستيد اين حرف به نفع ايران هست بايد پذيرفت. ايشان هم بايد به دوطرف تذكر بدهند.
نامه نقادانه خوبی بود اما ای کاش به طرف مقابل هم اشتباهاتشون رو یادآوری می کرد تا در خیر خواهی آقای توکلی شک و شبهه ایجاد نشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی