کد خبر: ۶۸۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶ 24 April 2017
دبیر انجمن خودروسازان گفت: شوای رقابت همچنان بر نظام قیمت گذاری محصولات شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تاکید دارد.

به گزارش جام جم آنلاین، احمد نعمت بخش در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: شورای رقابت قیمت گذاری خودروهای بالای 40 میلیون تومان را به خودروسازان واگذار کرده است، زیرا معتقد است چنین خودروهای انحصاری نیست و هم رقیب داخلی و هم رقیب وارداتی دارد.

وی همچنبن با بیان اینکه شورا همچنان بر قیمت گذاری محصولات سایپا و ایران خودرو اصرار دارد، اظهارداشت: شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو‌ها دست خودروسازان را باز بگذارد چرا که فعالان این حوزه به خوبی از توان خرید مردم آگاه هستند و ملاحظه آنان را خواهند کرد.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز با افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها همواره به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت محصولات تولیدی خود هستند، گفت: متاسفانه در برخی از موارد برغم تمامی تلاش‌ها جلوگیری از افزایش قیمت امری اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه اغلب مواد اولیه در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ با افزایش قیمت رو به رو بوده است، افزود: ورق‌های فولادی ۲۰ درصد، آلومینیوم ۱۱ درصد، مس ۳۴ درصد، سرب ۱۴ درصد، کائوچو مصنوعی ۳۴ درصد، کائوچو طبیعی ۴۷ درصد، آهن قراضه برای قطعات ریخته گری ۱۱ درصد و ... نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است.

نعمت بخش اظهار داشت: نظر به اینکه محصولات متنوعی در کلاس‌های مختلف در کشور تولید می‌شود انتظار براینکه شورای رقابت همانطور که دیگر خودروسازان را از نظام قیمت‌گذاری معاف کرده خودروسازان داخلی را نیز از این قیمت‌گذاری معاف کند.

وی گفت: شرکت‌های خودروسازی اکنون در تهیه و تامین بعضی از مواد اولیه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که این مشکلات از سوی شرکت‌های خودروساز به شورای رقابت گزارش شده است.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: سیاست خودروسازان نخست براین اصل استوار بوده است تا حد ممکن بتوانند با افزایش تولید و کم کردن هزینه‌ها از گران شدن محصولات جلوگیری کنند، اما اگر چنین نشد برای جلوگیری از ضرر و زیان باید قیمت‌ها را افزایش دهند.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
1. چرا وقتی یک شرکت خودرو سازی به گفته خودشان زیان ده است مسوولان همان شرکت باید
پاداشهای ده ها میلیون دریافت کنند
2. تعرفه واردات را صفر کنند بعد هر چقدر دوست دارند افزایش قیمت دهند
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
ورود ماشین رو ازاد کنید
ورق‌های فولادی ۲۰ درصد، آلومینیوم ۱۱ درصد، مس ۳۴ درصد، سرب ۱۴ درصد، کائوچو مصنوعی ۳۴ درصد، کائوچو طبیعی ۴۷ درصد، آهن قراضه برای قطعات ریخته گری ۱۱ درصد و ...توی امریکا و المان و ژاپن و کره هم گرون شده؟
حداقل پولمون رو به دزدا نمیدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
فقط کمی دولت واردات خودرو را آزاد یا عوارض گمرکی را کم کند ببینیم باز هم این خودروسازان خودرو بی کیفیت و گران تولید میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
شما نگران نباشید خودرو سازان خودشون میدونند چطور همزمان هم کیفیت هم هزینه تولید کاهش بدهند و قیمت افزایش بدهند.
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
یکی از اشنایانم چند وقت پیش یک اپل امگا سال ۹۴ میلادی به قیمت ۳۰ میلیون تومان خریداری کرد به نظرم از تمام محصولات ایرانی بهتر بود
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
این 4 چرخ ها که ارزش 30 یا 40 میلیون ندارند.بعد تحویل باسد بری مستقیم تعمیر گاه.واردات رو ازاد کنید عینه امارات مردم هم مشکل ندارند قیمت خودرو داخلی بشه 200 میلیون.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
عاشق این جمله اشم
چرا که فعالان این حوزه به خوبی از توان خرید مردم آگاه هستند و ملاحظه آنان را خواهند کرد!!!
کاملا این موضوع به عینه در سالهای اخیر دیده شده!!!
اصلا کلا همه مسئولین و اونهایی که دارای قدرت هستند توی ایران فقط ملاحظه مردم را می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
باهمین قیمت ها هم خیلی ها توان خرید ندارند وافزایش قیمت به ضرر خود خودروسازان خواهد بود
رضا زیبایی
|
France
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
چرا ضررهای ناشی از فعالیت در کشورهای دیگر را نیز مصرف کننده داخلی باید پرداخت کند؟؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
تولیدات ایران خودرو و سایپا بسیار بد می باشد لیکن دیگر از مرز بسیار بد نیز گذشته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
ایران خودرو و سایپا دو زور گو هستند
ايراني 1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
جدا ازبحث قيمت وكيفيت خودروها براي من سواله كه قيمت مواد اوليه ودركل آمارهاي قيمتي را كه در منابع مختلف مي بينيم با بحث كاهش تورم سنخيت ندارد چطور دولت محترم دم از كاهش وتثبيت تورم تك رقمي مي زند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
بسمه تعالی
وقتی خودروهای چینی رو با قیمت های چند برابری در داخل عرضه میکنند چه توقعی از دولت میتوان داشت.
لازم به ذکر است توسعه صنایع خودروسازی در هر کشوری نشانه توسعه صنعتی آن کشور است .
وحال روز کشور و مردم و سطح معاش و سطح زندگی مردم را میتوان از تنوع محصولات خودرویی مشاهده کرد.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
یکی نیست جواب این پیرمرد را بده؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
گاری سازان داخلی !!!!
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
جان بولتون بغداد عشایر عراق پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام مسعود شجاعی
آخرین اخبار