بازدید 10249
۲
مروری بر روزنامه های دوشنبه 17 آبان ماه،

نوبت تظلم‌خواهی برادر روحانی!/ تابوشکنی جدید در سیاست خارجی رخ می دهد؟

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در امریکا تحلیل ها در رابطه با پیروز انتخابات امریکا افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران و همچنین خبر احتمال بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۳۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 07 November 2016

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات در امریکا تحلیل ها در رابطه با پیروز انتخابات امریکا افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران و همچنین خبر احتمال بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

تیتر اول برخی روزنامه های دوشنبه 17 آبان:

شرق:چراغ سبز برای گشایش دفتر اتحادیه اروپا

همدلی: روایت احمدی‌نژاد از جلسه نهی از نامزدی

کیهان: حال اقتصاد خوب است اما روی کاغذ

خبر ورزشی:فرهاد: گریه‌ام بند نمی‌آید

وطن امروز:پناه بر خدا!

آرمان: جزئیات بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران

آفتاب: روایت روحانی از مشقت‌های اقتصادی دولت در سال قبل: پول نداشتیم حقوق بدهیم

ایران: روحانی: حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی ضروری است

اطلاعات: آیت‌الله هاشمی: اگر خصوصی‌سازی انجام شده بود شاهد بیکاری و رکود نبویدم

اعتماد: پول مردم علیه مردم

جوان: نیویورک‌تایمز: آمریکا با هیلاری و ترامپ در ایران مسخره شد

به گزارش«تابناک»، انتخابات امریکا در کانون توجه روزنامه های امرزو قرار دارد.

نوبت تظلم‌خواهی برادر روحانی!/ تابوشکنی جدید در سیاست خارجی رخ می دهد؟ 

روزنامه ایران امروز ویژه نامه ای در این باره منتشر کرده است. علی خرم کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی در این ویژه نامه با عنوان« نگرانی جهان از انتخابات امریکا» نوشت:« امکان دارد همچون رفراندوم اخیر در بریتانیا که احساسات بر نظرات تخصصی و کارشناسی غلبه پیدا کرد و با 52درصد آرا بریتانیا مجبور به خروج از اتحادیه اروپا شد، در امریکا هم چنین امری به وقوع پیوسته و احساسات عوام بر نظرات کارشناسی و ملاحظات امنیت ملی امریکا پیشی بگیرد و آقای ترامپ پیروز از صندوق‌های انتخابات بیرون آید. چنانچه این امر به وقوع پیوندد، همه بازیگران بین‌المللی از چنین انتخاباتی دچار نگرانی شده و می‌توان گفت حداقل 4 سال اضطراب بر جامعه جهانی سایه خواهد انداخت. در عصر حاضرمسائل مهم جهانی و بویژه مسائل پیچیده خاورمیانه نیازمند تجربه طولانی و وقوف و آگاهی بر ریشه‌های مسائل به وجود آمده و استفاده از هماهنگی و همکاری با بازیگران منطقه‌ای جهت رفع این قبیل مشکلات است. مهم‌ترین مسأله حاضر جهان، تروریسم و افراط‌گری گروه‌هایی همچون داعش و القاعده در سطح جهان است که با حرکات ناشیانه و نمایشی نه‌تنها متوقف نمی‌شود، بلکه زمینه رشد و ارتقای آن در سطح بین‌المللی افزایش خواهد داشت.»

 

روزنامه شهروند نیز در ستون کاریکاتور خود به انتخابات امریکا واکنش نشان داده است.

نوبت تظلم‌خواهی برادر روحانی!/ تابوشکنی جدید در سیاست خارجی رخ می دهد؟ 

روزنامه جوان نیز گزارش یک امروز خود را به موضوع انتخابات امریکا اختصاص داده است. این روزنامه در این گزارش با عنوان« نيويورك‌تايمز: امريكا با هيلاري و ترامپ در ايران مسخره شد » نوشت:« رقابت ميان دو نامزد دو حزب اصلي اين دوره رياست جمهوري امريكا سرشار از سرافكندگي براي امريكايي‌هاست و نكته ‏اين است كه خود امريكايي‏ها اين را خوب مي‌دانند. اولين اعتراف از اين دست، سخنان هفته پيش وزير امور خارجه امريكا در ‏لندن بود كه رقابت‌هاي انتخاباتي كشورش را شرم‌آور خواند و حالا يكي از روزنامه‌هاي امريكايي نوشته كه مناظره‌هاي انتخاباتي ‏به ابزار ايراني‌ها براي استهزاي دموكراسي امريكا تبديل شده است. در همين شرايط يك شبكه تلويزيوني نزديك به ‏جمهوريخواهان در گزارشي با اشاره به موارد مختلفي از قبيل ثبت‌نام مردگان درباره احتمال «تقلب» هشدار داده است تا عمق ‏دروغين بودن به اصطلاح دموكراسي امريكايي روشن‌تر شود. نخست وزير رژيم صهيونيستي هم از تداوم روابط مستحكم ‏تل‌آويو ـ واشنگتن بعد از هر كسي كه رئيس‌جمهور بشود، سخن گفته است تا نشانه ديگري از نمايشي بودن اين دموكراسي ‏رونمايي شود.

نوبت تظلم‌خواهی برادر روحانی!/ تابوشکنی جدید در سیاست خارجی رخ می دهد؟ 

رئيس دفتر نيويورك‌تايمز در تهران در گزارشي آورده است: «در گذشته، ايراني‌هايي كه مي‌خواستند امريكا را مسخره كنند، ‏آدمك‌هاي مقوايي عمو سام را آتش مي‌زدند اما در ماه‌هاي اخير و با توجه به مجموعه‌اي از اتفاقات عجيب در انتخابات رياست ‏جمهوري امريكا، ايراني‌ها با روشن كردن تلويزيون‌هايشان و كشيدن كاريكاتورها، «شيطان بزرگ» را مسخره مي‌كنند.» ‏

انتخابات ایران

صادق زیباکلام در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان« اتحاد اصلاح‌طلبان و روحاني » نوشت:« نخستين و بنيادي‌ترين پرسشي كه اصلاح‌طلبان امروز از خودشان بايد بكنند اين است كه آيا بايد همچنان استوار پشت آقاي روحاني در سال ٩٦ بايستند يا خير. اگر بدنه اجتماعي اصلاح‌طلبان از آنها بپرسد كه آيا اصلاح‌طلبان همچنان از آقاي روحاني حمايت مي‌كنند يا نه چه پاسخي دارند؟ و آيا اين بدنه اجتماعي از آنها مي‌خواهد كه در انتخابات ارديبهشت ٩٦ همچنان به روحاني راي بدهند؟ يعني مثل انتخابات ٢٤ خرداد ٩٢ همان درخواست را از بدنه اجتماعي جريان اصلاح‌طلب دريافت مي‌كنند يا خير. مساله‌اي كه در حال حاضر موضوعيت دارد اين است كه در اين صورت پاسخ اصلاح‌طلبان چه بايد باشد. هر پاسخي كه حكايت از اما و اگر و شرط و شروط براي آقاي روحاني داشته باشد، پاسخ مناسبي به مردم نيست. پاسخ اصلاح‌طلبان به مردم نبايد اما و اگر داشته باشد و بايد پاسخي صريح، واضح و روشن باشد. پاسخ بايد آري يا نه باشد. اصلاح‌طلبان بايد بگويند كه همچنان استوار پشت آقاي روحاني ايستاده‌اند و از هر كس كه اصلاح‌طلبان را قبول دارد، مي‌خواهند كه به آقاي روحاني راي بدهد يا اينكه پاسخ‌شان اين است كه هنوز تصميمي در اين باره نگرفته‌اند يا از او حمايت نمي‌كنند. »

آخرین وضعیت شکایت برادر رئیس جمهور

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان« نوبت تظلم‌خواهی برادر روحانی » درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت برادر رئیس جمهور نوشت:« نوبت به رسیدگی به شکایات برادر رئیس‌جمهور رسید؛ برادری که از اولین روزهای آغاز به کار دولت یازدهم آماج حمله مخالفان اعتدال قرار گرفت و سکوت کرد تا اینکه دیروز سخنگوی «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» از بررسی پرونده چند نفر از نمایندگان مجالس نهم و دهم که شاکی آنان، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور دولت یازدهم است، خبر داد؛ شکایتی که ناظر بر «اظهار نمایندگان و مصاحبه‌های آنان با نشریه‌ها و رسانه‌ها بوده است که همین امر شکایت حسین فریدون را سبب شده است» و حال این پرونده‌ها مفتوح است و در مرحله «بررسی و ارزیابی شواهد، قرائن و مستندات». به عبارت دیگر، پرونده حمله‌های دلواپسانه نمایندگان دلواپس به حسین فریدون در جریان است.

نوبت تظلم‌خواهی برادر روحانی!/ تابوشکنی جدید در سیاست خارجی رخ می دهد؟ 

سید جواد جمالی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس در گفت‌وگو با «آرمان امروز» درباره پرونده «شکایت حسین فریدون از چند نماینده مجلس» گفت: این پرونده یک پرونده کلی، اما در واقع متشکل از چند پرونده است که تعدادی از نمایندگان مجلس نهم و همچنین نمایندگان مجلس دهم را شامل می‌شود. وی افزود: شکایت دستیار ویژه رئیس‌جمهور مبتنی بر مصاحبه‌هایی بوده است که تعدادی از نمایندگان علیه آقای فریدون ایراد کرده بودند و همین سبب طرح شکایت ایشان از این نمایندگان شده است که ما در هیات رسیدگی بر رفتار نمایندگان در حال بررسی اسناد و مستندات هستیم تا نتیجه نهایی را اعلام کنیم. جمالی اما از بردن نام نمایندگانی که از آنان شکایت شده است، خودداری کرد.»

جزئیات بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران

نوبت تظلم‌خواهی برادر روحانی!/ تابوشکنی جدید در سیاست خارجی رخ می دهد؟ 

روزنامه شرق در گزارشی نوشت:« دولت حسن روحانی چند ماه دیگر زمان دارد تا تابوشکنی‌های دیپلماتیکش را به انجام برساند. جدیدترین آنها، بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران است که مجید تخت روانچی، معاون اروپایی وزیر خارجه خبر داده، تا چند ماه آینده بازگشایی می‌شود. «نمی‌توانم به طور قطع بگویم بازگشایی چقدر زمان می‌برد. اما می‌توانم بگویم در چند ماه آینده این کار صورت خواهد گرفت».

دولت حسن روحانی که دو فصل دیگر از دولتش باقی مانده، در گام اول از تابوشکنی‌های دیپلماتیک، به مذاکره دوجانبه با آمریکا، گفت‌وگوی تلفنی با اوباما و نهایتا توافق هسته‌ای با ١+٥ دست یافت، در گام بعد، با کمترین سروصدای رسانه‌ای سفارت انگلیس در تهران را که در دولت محمود احمدی‌نژاد بسته شده بود، باز کرد و بین دو کشور سفیر ردوبدل شد.

روز گذشته مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه در گفت‌وگو با ایلنا درباره بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران توضیح داده که «اتحادیه اروپا الان دو دیپلمات در سفارت هلند در ایران دارد. ما با اتحادیه اروپا در تماس هستیم و مسئله را دنبال می‌کنیم. دلیل اینکه اینها فعلا این دو دیپلمات را فرستاده‌اند این است که در گذشته فعالیت‌های تحت عنوان اتحادیه اروپا با ایران چندان نبود که نیاز باشد یک یا چند دیپلمات مستقر در تهران فعالیت‌ها را دنبال کنند. معمولا اتحادیه اروپا از طریق رئیس دوره‌ای و سفیر رئیس دوره‌ای کارهای مربوط به اتحادیه را پیش می‌برد». »

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
اینها نمایندگان سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل هستند که به نام دیپلمات اتحادیه اروپا و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای جاسوسی و ایجاد فتنه و آشوب به ایران اعزام می شوند . مسئولین اطلاعاتی و امنیتی و هکذا وزارت خارجه بایستی خیلی مراقب باشند و افراد ناسالم را راه ندهند .
عروسِ پشتِ پرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر