بازدید 7889

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در آستانه سقوط

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 28 October 2016
حمیدنیا: گروه ملی صنعتی فولاد ایران واقع در شهر اهواز با بیش از 50 سال سابقه نخستین تولید کننده محصولات نوردی میلگرد و تیرآهن و همچنین تنها تولید کننده لوله بدون درز در ایران می باشد که ظرفیت تولید بیش از یک میلیون تن فولاد نورد شده با کیفیت بالا را داراست. این مجموعه بیش از 3000 پرسنل دارد و می توان گفت منبع ارتزاق بیش از 10000 نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم می باشد که برای نخستین بار طی 50 سال اخیر بیش از سه ماه است حقوق پرسنل را پرداخت نکرده است.

قسمتی از مشکلات این مجموعه بزرگ که جزو 5 مجموعه بزرگ صنعتی استان خوزستان و بزرگترین تولید کننده میلگرد ایران در سالهای پیشین و همچنین برندی شناخته شده در کشورهایی نظیر عراق می باشد، مربوط به بلاتکلیفی مالکیت این مجموعه بزرگ است که بین دادستانی و بانک ملی و خانواده امیر منصور آریا متهم فساد 3000 میلیارد تومانی کشمکش می باشد. قسمتی دیگر اما ضعف مدیریتی و دودستگی قدرت مابین مدیران منصوب از طرف بانک ملی و مدیران داخلی منصوب و یا منسوب از طرف امیرمنصور و دادستانی می باشد.

اما دود این کشمکش ها و ضعف های مدیریتی و خلاهای قانونی به چشم کارگران و مهندسانی می رود که در گرمای 60 درجه اهواز کار می کنند تا همچون وضع کنونی شرمندهء خانواده خود نشوند. برخی از پرسنل دارای فرزند یا وابستهء بیمار هستند و شرایط کنونی باعث تشدید بحران در خانواده های این افراد شده است. کارگرانی که عمدتا یک تا دوسال بیشتر از قراردادی شدنشان نمی گذرد و با کم شدن ساعت اضافه کار و حذف مزایا و تعویق در پرداخت حقوق به سختی قادر به ادامهء زندگی شرافتمندانه هستند. از پرسنل تازه استخدام هم جوانان مجرد و یا تازه متاهلی هستند که زیر بار مشکلات کمر خم کرده اند. با این وضع موجود دامنهء بحران به سطوح مهندسین و پرسنل رده بالای این مجموعه هم رسیده است.

جای بسیار بسیار تاسف است که مجموعه ای با چنین ظرفیت تولیدی و مشتری های دست به نقد و بازار نسبتا خوب که می تواند با استفاده از 10 درصد ظرفیت تولیدی، حقوق و مطالبات پرسنل خود را بدهد، اینچنین دچار بازی های سیاسی، بوروکراسی های قانونی و بی سر و سامانی شده است. گو که در این مجموعه، در این شهر و در این استان هیچ مدیر توانمند و مدبری پیدا نمی شود که به داد کارگران و زحمتکشان گروه ملی فولاد برسد.

لذا خواهشمند است با انعکاس خبری این مشکل از طریق رسانه ای، از فاجعه های نه چندان دور از انتظار آینده جلوگیری و کمکی به چرخاندن چرخ این مجموعه بزرگ صنعتی بکنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان