بازدید 31134
آموزش بورس

مزایای ورود به بورس برای شرکت‌ها

کد خبر: ۶۲۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 19 November 2018
مزاياي ورود به بورس براي شركتها
دراين بين سوالي مطرح مي شود و آن اين است كه واقعا ، چرا شركتها براي حضور دراين بازار از خود علاقه نشان مي دهند؟ و اساسا مزاياي حضور شركتها در بازار بورس چيست ؟ درپاسخ به اين پرسش سعي نموديم به اختصار پاره اي از عوامل با اهميت را بيان نمائيم كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره كرد:

•    استفاده از معافيت هاي مالياتي ، شركتهايي كه در بورس مورد پذيرش قرار مي گيرند ماداميكه از ليست سازمان بورس واوراق بهادار خارج نگرديده باشند ، مى توانند نسبت به نرخ مقطوع ماليات حداقل از % 10 معافيت مالياتي بهره مند گردند.

•    در بورس به جهت تمركز سرمايه كه با هدف مشاركت درحقوق شركتهاي مورد پذيرش صورت گرفته و تشكيل يك بازار هدفمند را داده است ، امكان افزايش سرمايه بسيار ساده تر از حالتي است كه شركتها در خارج از بورس به اين امر اقدام مي ورزند. چرا كه مجبور خواهند بود تا براي افزايش سرمايه به دنبال شركاي جديد ، كه بعضا با چانه زني نيز همراه خواهد بود و منجر به افزايش هزينه هاي مرتبط با توسعه را فراهم خواهد گردانيد،مواجه گردند .

•    انتشار اوراق قرضه كه براساس قانون تجارت به شركتهاي سهامي عام اين اجازه داده شده و طبعا حضور در يك بازار متمركز اين امر را به نحو چشمگيري تسهيل خواهد نمودالبته در ایران به جای این ابزار مالی از اوراق مشارکت استفاده می کنند.

•    به روز رساني ارزش واقعي شركت كه اين موضوع مي تواند انعکاس دهنده نگرش يك بازار متخصص نسبت به آتيه شركت مورد بررسي باشد و كاملا واضح خواهد بود كه اين امر توانايي ارايه خط مشي مديريتي به مجموعه مديران شركتهاي بورسي را در راهبرد اهداف خود فراهم خواهد ساخت .

•    ورود به بورس و عبور از فيلترهاي نظارتي و كنترلي آن بعضا موجب كسب وجهه و اعتبار براي شركتهاي پذيرفته شده را فراهم ساخته كه اين امر م يتواند موجبات يكسري منافع نادیده اي را براي اين شركتها فراهم آورد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر