بازدید 19279
۵

ناگفته‌هایی از عملیات والفجر 10

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: خاطرات رزمندگان گنجینه‌ای با ارزش و گرانبها برای هنرمندان است که می‌توان با به تصویر کشیدن آنها، دستاوردهای انقلاب و ثمره خون شهیدان را حفظ کرد و خود این کار به اندازه یک دانشگاه اثرگذار است .
کد خبر: ۵۷۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 15 March 2016
رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: خاطرات رزمندگان گنجینه‌ای با ارزش و گرانبها برای هنرمندان است که می‌توان با به تصویر کشیدن آنها، دستاوردهای انقلاب و ثمره خون شهیدان را حفظ کرد و خود این کار به اندازه یک دانشگاه اثرگذار است .

به گزارش ایسنا، سردار «نعمان غلامی» در پنجمین یادواره شهدای گردان 502 امام‌حسین(ع) سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام که در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در فضایی معنوی و با حضور رزمندگان، ایثارگران و خانوادهای شهدا و بسیجیان در حسینیه قرارگاه سپاه امیرالمومنین (ع) منطقه بانروشان برگزار شد به بیان خاطرات و توصیف حال و هوای رزمندگان در روزهای قبل از عملیات پرداخت و اظهار کرد: رزمندگان در شب‌های قبل از عملیات شور و حال خاصی داشتند که قابل توصیف نیست، با شنیدن هم نمی‌توان آن را تجسم کرد و انسان فقط باید آن صحنه‌ها را ببیند تا آن را درک کند.

وی به بیان یکی از حالات رزمندگان قبل از عملیات اشاره کرد و افزود: در شب‌های منتهی به عملیات بچه‌های گردان 502 امام حسین(ع) لشکر 11 امیرالمومنین(ع) با شور و هال عجیبی جشن حنابندان می‌گرفتند و آنقدر خودشان را با نماز شب‌ها، تهجد و ایثارگری‌ها به درجه‌ای از خلوص رسانده بودند که می‌توانستند حدس بزنند فردای عملیات چه کسی شهید خواهد شد.

غلامی با بیان اینکه در آن زمان امکانات لازم برای به تصویر کشیدن این حالات رزمندگان فراهم نبود و یا کسی به فکرش نمی‌رسید که آنها را برای نسل بعد ثبت و ضبط کند، اضافه کرد: این خاطرات رزمندگان برای کسانی که دانشجوی هنر هستند گنجینه‌ای با ارزش و گرانبهاست که می‌توان با به تصویر کشیدن آن دستاوردهای انقلاب و ثمره خون شهیدان را حفظ کرد و خود این کار به اندازه یک دانشگاه اثرگذار است .

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه به تشریح عملیات والفجر 10 پرداخت و به فداکاری یکی از فرماندهان اشاره و عنوان کرد: در عملیات والفجر 10 ساعت 2 نیمه شب و در سرمای اسفند ماه منطقه شاخ شمیران و در مسیر رودخانه " سره ژن " و در شرایطی که امکان توجیه نیروها برای چگونگی عبور از رودخانه نبود، فرمانده گردان 502 خودش تا گردن در آب فرو رفت و با اشاره به رزمندها نشان داد که چگونه باید از رودخانه عبور کنند.

وی به بیان میزان تلفات نیروهای ما در عملیات والفجر 10 پرداخت و گفت: در ارتفاعات شاخ شمیران آنقدر از بچه‌های ما شهید شده بود که خون مطهرشان از شیارهای ارتفاعات به داخل رودخانه می‌ریخت و کل رودخانه تبدیل به جویی از خون شده بود.

غلامی یادآور شد: خانواده‌های معظم شهدا، مسئولین و بسیجیان که در یادواره شهدا دور هم جمع می‌شوند و مطیع امر رهبرشان هستند اجرشان کمتر از شهادت نیست، چرا که شهیدان در راه ولایت قدم برداشتند و از انقلابشان دفاع کردند و در این راه جانشان را فدا کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در پایان تاکید کرد: اگر می‌خواهید اسیر مادیات و مال دنیا نشوید، همیشه از شهدا یاد کنید و یادواره‌های شهدا را فراموش نکنید.

سردار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این یادواره با بیان اینکه شهیدان همچون حضرت زهرا(س) جان خود را تقدیم به اسلام کردند گفت: تقارن یادواره شهدای گردان 502 امام‌حسین(ع) با ایام سالروز شهادت حضرت زهرا(س) نشان از مظلومیت شهدای این گردان دارد.

وی نیز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 108 شهید عمیات والفجر 10 و 58 شهید این گردان، عنوان کرد: تقارن یادواره شهدای گردان 502 با ایام سالروز شهادت حضرت زهرا(س) نشان از مظلومیت شهدای این گردان است.

وی با اشاره به اینکه شهیدان ما همچون حضرت زهرا(س) برای اسلام مقاومت کردند و تا آخرین لحظه عمر خود از این کشور و اسلام دفاع کردند افزود: بیشتر افراد در اسارتگاه‌ها و حتی عملیات‌های که موفقیت‌آمیز نبودند به مقام شهادت رسیدند و پیروز جنگ واقعی و رو در رو با دشمن شدند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام اضافه کرد: جنگ در همه تاریخ‌ها تاکنون علیه اسلام وجود داشته و جدال حق و باطل ادامه خواهد داشت اما پیروزی و سرفرازی جبهه حق در خاتمه نمایان خواهدشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵
عزیز دلم تبلیغ فرهنگ شهادت و ایسار و بزرگداشت رزمندگان با دروغ گویی و نقل حوادث خیالی منافات دارد این حقیر شخصا در عملیات والفجر10 حضور داشتم و در محل مورد نظر مسئولیت نیز داشتم هرگز ما اینقدر شهید ندادیم که از لای سنگها خون جاری شود و به رودخانه بریزد اساسا اگر صدهزار نفر هم در یک مساحت کوچک شهید شوند هرگز به این اندازه خون جاری نمی شود که به رودخانه بریزد مگر سر آنها را بریده بودند؟ یا قصابی کرده بودند؟ . اکثر قریب به اتفاق کسانی که شهید می شوند یک گلوله ویا ترکش می خورند که شما خون کمی روی زخم می بینی بنده مخالف بیان رشادتها و حماسه های شهدا نیستم ولی خود شهدا هم راضی به دروغ پردازی نیستند و نسل جوان و نوجوان ما هم هرگز این دروغها را باور نمی کنند بلکه موجب می شود به خاطر این دروغها اصل فداکاریها هم باور پذیر نباشد. بگذرین از اینکه عملیات والفجر 10 اساسا یک فریب از سوی دشمن بود که همه استعداد ونیروهای ما را به شمالیترین نقطه جبهه کشیدند و در عملیات مصرف کردند و سپس از جنوبیترین نقطه عمل کردند و فاو را از دست ما خارج کردند در حالیکه اهداف والفجر10 شهر حلبچه و مناطق کرد نشین برای عراق ارزشی نداشت چون اساسا دست کردها بود و این عملیات باعث شد از اولین ساعات بعد از عملیات دشمن با بهانه کافی در سطح افکار عمومی بین المللی شروع به بمباران وحشیانه و شیمیایی حلبچه و کردها کرد .
ما كجا شهدا كجا؟
رو خانه تبديل به جوي خون و خون از شيار كوه به رو خانه سراً زير مي شد
در بیان خاطرت جنگ نباید اغراق کرد!! این چه حرفی است که به علت تعداد زیاد شهدا خون مبارکشان از شیار جاری و به رودخانه ریخته شد.این تحریف است!. بنده خودم در آن عملیات حضور داشتم و گردان حمزه سیدالشهدا از لشکر25کربلا.یکی از سخت ترین مراحل عملیات را انجام داد و در سه را سید صادق حلبچه در کنار رودخانه زلم و نهر آب موجود در کنار جاده بیش از 40 شهید تقدیم کرد ولی هیچ خونی به آن نهر یا رودخانه ریخته نشد.مگر خون شهدائی که در آن نهر و رودخانه شهید شدند.
عزیزان در بیان خاطرات جنگ دقت کنند.
بسیاری از دوستانم در کنارم شهید شدند و خون همه این عزیزان بعد از شهادت در اطرافشان لخته شد و جریان پیدا نکرد.
چرا در خاطره گفته می شود خون شهدا از شیار جاری و به رودخانه ریخته شد و رنگ آب را عوض کرد؟!!
مطمئنا یا گوینده اشتباه گفته یا تنظیم کننده خبر اشتباه تنظیم کرده است.در بیان خاطرات جنگ باید بسیار دقت شود. خواهشآ آیت خاطره را اصلاح کنید(بسیجی)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل