بازدید 11289
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

انتشار ویدئوی داعش از حملات تروریستی پاریس/ بازتاب آغاز سفر روحانی به اروپا

انتشار ویدئوی جدید داعش درباره حملات تروریستی پاریس، بازتاب توافقات ایران و چین در جریان سفر شی جین پینگ به تهران، بازتاب آغاز سفر رئیس جمهور ایران به اروپا، دستاوردهای جدید ارتش سوریه علیه شورشیان در غرب این کشور و درخواست دانشگاهیان آمریکایی از اوباما برای اعمال فشار بر اردوغان، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۶۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 25 January 2016
انتشار ویدئوی داعش از حملات تروریستی پاریس/ بازتاب آغاز سفر روحانی به اروپاانتشار ویدئوی جدید داعش درباره حملات تروریستی پاریس، بازتاب توافقات ایران و چین در جریان سفر شی جین پینگ به تهران، بازتاب آغاز سفر رئیس جمهور ایران به اروپا، دستاوردهای جدید ارتش سوریه علیه شورشیان در غرب این کشور و درخواست دانشگاهیان آمریکایی از اوباما برای اعمال فشار بر اردوغان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

انتشار ویدئوی داعش از حملات تروریستی پاریس/ بازتاب آغاز سفر روحانی به اروپا

به گزارش «تابناک»، انتشار ویدئویی جدید از حملات تروریستی پاریس توسط داعش، مهمترین موضوعی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. به نوشته سایت شبکه خبری «سی ان ان»، گروه تروریستی داعش، یک ویدئوی تبلیغاتی جدید منتشر کرده که دربردارنده آخرین پیام های عاملان حملات پاریس است. این ویدئوی هجده دقیقه ای، با مونتاژ اخبار رسانه ها درباره حملات ماه نوامبر آغاز و سپس تصویر و نام 9 تروریستی که مسئول این حملات بودند، نمایش داده می شود. در این ویدئو، از تروریست ها با نام  «شیرهای خلیفه» یاد شده و پیامی که هر یک از آن ها پیش از انجام عملیات مذکور ضبط کرده اند، پخش می شود. با این حال، هیچ یک از آن ها به جزئیات عملیات اشاره ای نمی کنند.

انتشار ویدئوی داعش از حملات تروریستی پاریس/ بازتاب آغاز سفر روحانی به اروپا

اما بخشی از مطالب امروز نیز به موضوعات مربوط به ایران اختصاص دارد. روزنامه «نیویورک تایمز»، موضوع سفر اخیر رئیس جمهور چین به تهران را مورد توجه قرار داده و از توسعه نقش آفرینی چین در ایران سخن گفته است. این روزنامه می نویسد، روز شنبه، دو کشور ایران و چین توافق کردند تا حجم تجارت خود را در دهه پیش رو به 600 میلیارد دلار برسانند. این توافق در جریان دیدار شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از ایران حاصل شد که نخستین رهبر خارجی بود که پس از برداشته شدن تحریم های ایران، وارد این کشور می شد. این روزنامه می افزاید نقش آفرینی عمیق چین در ایران، تنها به ده ها هزار خودروی ارزان قیمت که به این کشور صادر کرده محدود نمی شود، بلکه سرمایه گذاران خصوصی و دولتی چینی نیز در ایران فعال هستند. 

انتشار ویدئوی داعش از حملات تروریستی پاریس/ بازتاب آغاز سفر روحانی به اروپا

خبرگزاری «رویترز» آغاز سفر اروپایی رئیس جمهور ایران را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد، پس از آنکه برداشته شدن تحریم های بین المللی، ایران را با جمعیتی 80 میلیونی به عرصه اقتصاد جهانی بازگرداند، حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور، ضمن سفر به اروپا سعی دارد، کشورهای اروپایی را به سرمایه گذاری در ایران ترغیب کند. روحانی در نخستین سفر خود پس از اجرایی شدن توافق هسته ای، با هیأتی 120 نفره متشکل از کارآفرینان و فعالان اقتصادی ایرانی و همچنین وزیر نفت و برخی دیگر از وزرای کابینه، به رم و پاریس می رود. قرار است در این سفر وی با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفت و گو کند. 

انتشار ویدئوی داعش از حملات تروریستی پاریس/ بازتاب آغاز سفر روحانی به اروپا

در مطلبی درباره سوریه، شماری از مطبوعات و رسانه ها، از جمله «لس آنجلس تایمز» از دستاوردهای جدید ارتش سوریه در مقابل شورشیان در آستانه دور جدید مذاکرات صلح خبر داده اند. این روزنامه می نویسد، بر اساس گزارش های منابع وابسته به دولت و همچنین شورشیان، ارتش سوریه مواضع گروه های شورشی را در کوهستان های استان لاذقیه در غرب این کشور هدف حمله قرار دادند. این حملات سبب حاصل شدن دستاوردهایی جدید برای دولت دمشق در آستانه آغاز مذاکرات صلح در ژنو شده است. بر اساس گزارش نهاد ناظر بر حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، پیشروی های ارتش پس از درگیری شدید با عناصر گروه تروریستی جبهه النصره انجام گرفت. پشتیبانی هوایی روسیه، یکی از عواملی است که پیشروی نیروهای ارتش سوریه را در لاذقیه تسهیل کرده است.

انتشار ویدئوی داعش از حملات تروریستی پاریس/ بازتاب آغاز سفر روحانی به اروپا

در نهایت، در مطلبی درباره ترکیه، روزنامه «تودی زمان» از درخواست شماری از چهره های دانشگاهی آمریکا از رئیس جمهور این کشور برای اعتراض به اقدامات دولت آنکارا خبر داده است. به نوشته این روزنامه، شخصیت های دانشگاهی آمریکا، عریضه ای تدوین کرده اند که از باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور می خواهد از رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود درخواست کند تا عملیات نظامی در جنوب شرق این کشور را که علیه گروه های کرد در جریان است، متوقف کند. امضاکنندگان این عریضه با بیان اینکه نسبت به وقایع ترکیه بسیار نگران هستند، آمده که استدلال های دولت ترکیه مبنی بر اینکه با این عملیات ها در حال مبارزه با تروریسم داخلی (شبه نظامیان گروه پ.ک.ک) است، توجیهی برای اقدامات گسترده جاری در مناطق کردنشین نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار