بازدید 4270

بروجردی: کنگره به‌دنبال برهم‌زدن برجام است

کد خبر: ۵۵۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 08 January 2016
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس٬ با بیان اینکه اینکه مقامات و نهادهای ایالت متحده با سنگ‌اندازی به‌دنبال ابراز نارضایتی از عدم حضور در بازارهای اقتصادی ایران هستند٬ گفت: آمریکا برجام را فرصتی برای توسعه اقتصادی می‌دانست٬ اما در عمل شاهد هستیم که ایالت متحده از بازار ایران محروم ماند.

به گزارش ایسنا، علاالدین بروجردی در واکنش به طرح جدید کنگره آمریکا برای تحریم برخی از بانک‌های ایران با بهانه حمایت از تروریسم٬ گفت: به طور حتم این طرح مغایر با برجام بوده و به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 آسیب وارد می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به اقدامات و اعمال تحریم‌های جدید در چند وقت اخیر از سوی کنگره و دولت آمریکا علیه ایران٬ گفت:‌ در شرایط کنونی به زمان اجرای برجام نزدیک می شویم٬ اما در این میان کشور آمریکا هیچ جایگاهی در عرصه اقتصادی ایران نداشته و کشورهای اروپایی در این بخش حضوری فعالی دارند٬ این در حالی است که آمریکایی‌ها با استفاده از برجام به‌دنبال افزایش درآمدهای اقتصادی خود بودند.

وی با اعلام اینکه مقامات و نهادها ایالت متحده با سنگ‌اندازی به‌دنبال ابراز نارضایتی خود از عدم حضور در بازارهای اقتصادی ایران هستند٬ افزود: آمریکا برجام را فرصتی برای توسعه اقتصادی می‌دانست٬ اما در عمل شاهد هستیم که ایالت متحده از بازار ایران محروم ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، بروجردی با انتقاد از اقدامات و موانع زنجیره‌ای آمریکا پس از برجام٬ گفت: آمریکایی‌ها در شرایط کنونی به این نتیجه رسیده‌اند٬ که ایران پس از اجرای برجام در مرحله جدیدی قرار می‌گیرد٬ از این‌رو نمایندگان لابی‌های صهیونیستی در کنگره تلاش می‌کنند٬ بازی برجام را به هم بزنند.

وی افزود: کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا طرح جدیدی را برای افزایش تحریم ها علیه ایران در دستور کار دارد که در صورت تصویب این طرح، دولت اوباما نمی تواند بعضی از بانک‌های ایرانی را تحت قانون برجام از تحریم ها آزاد کند و تنها در صورتی می‌تواند تحریم های ایران را بردارد که از کنگره مجوز قانونی دریافت کرده باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی