بازدید 221563

آنچه در تجمع اعتراضی مردم در مقابل سفارت عربستان گذشت+ ویدیو

برخی اخبار تأیید نشده حاکی از مشکوک بودن آتش سوزی گسترده داخل سفارت عربستان است. برخی از حاضران در تجمع امشب مقابل سفارت می‌گویند آتش سوزی داخل سفارت، عمدی و کار خود کارکنان سفارت و پیش از ورود تجمع کنندگان به ساختمان اصلی سفارت بوده است
کد خبر: ۵۵۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳ 03 January 2016
سفارت عربستان در تهران در پی شهادت آیت الله شیخ نمر، محل تجمع ایرانیانی بود که به این اقدام ناجوانمردانه دولت سعودی اعتراض داشتند.

به گزارش «تابناک»، سفارت عربستان واقع در نیاوران تهران در پی شهادت آیت الله نمر، محل تجمع معترضان ایرانی بود. عده ای از مردم  با سر دادن شعارهایی علیه آل سعود، در مقابل این سفارت تجمع کردند؛ اما به رغم تلاش نیروی انتظامی برای ممانعت، چندین نفر که رئیس پلیس تهران آنان را خودسر نامیده است، وارد سفارت عربستان شدند و به اتاق های این سفارتخانه رفتند.


چند نفر از تجمع کنندگان که به داخل سفارت رفته بودند، از بالای بام سفارتخانه، کاغذهای مکاتبات اداری داخل اتاق‌ها را به خیابان ریختند. در این میان، در پی وقوع آتش سوزی مختصر در بخش‌هایی از سفارت عربستان، ماشین های آتش نشانی در محل حاضر شدند. برخی اخبار تأیید نشده حاکی از مشکوک بودن آتش سوزی گسترده داخل سفارت عربستان است. برخی از حاضران در تجمع امشب مقابل سفارت می‌گویند، آتش سوزی داخل سفارت، عمدی و کار خود کارکنان سفارت و پیش از ورود تجمع کنندگان به ساختمان اصلی سفارت بوده است

پس از ورود چند نفر به سفارت عربستان، مأموران نیروی انتظامی وارد صحنه شدند و محل این سفارتخانه را تخلیه کردند. همچنین سردار ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ برابر سفارت حضور پیدا کرد و نسبت به آرام نمودن مردم معترض اقدام نمود. علاوه بر رئیس پلیس پایتخت، سردار مومنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز در محل سفارت حاضر شده است.


هم‌اکنون منزل سفیر عربستان کاملا تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و امنیت دیپلمات‌های سعودی به طور کامل برقرار است و در جریان این حادثه نیز به هیچ دیپلمات یا کارمند سفارت هیچ آسیبی وارد نیامده است.

در همین شرایط، صادق حسین جابری انصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امورخارجه ضمن اعلام محكوميت مجدد اعدام ناعادلانه عالم ديني شيخ نمر النمر، بر ضرورت تأمين امنيت اماكن ديپلماتيك عربستان سعودي در تهران و مشهد مقدس تأکید و اعلام کرد، وزارت امور خارجه با درك احساسات پاك مردم مسلمان كشورمان، خواستار جلوگيري از هرگونه تجمع در مقابل این اماكن می باشد.

جابری انصاری تأکید نمود: پلیس دیپلماتیک مسئولیت برخورد با هرگونه تعرض به اماكن ديپلماتيك متعلق به عربستان سعودي را بر عهده دارد و بر اساس وظایف ذاتی خود برای حفظ نظم عمومی و اعاده امنیت این اماکن اقدام می کند.

تعداد بازدید : 197
دانلود گزیده ویدیوها از حوادث سفارت عربستان در تهران

ساعاتی پیش نیز جمعی از شهروندان مشهدی عصر امروز با تجمع مقابل ساختمان کنسولگری عربستان در این شهر اقدام حکومت آل سعود را در اعدام آیت الله نمر محکوم کردند. معترضان به اعدام شیخ نمر و 47 نفر از شیعیان در عربستان زیر بارش باران با سر دادن شعارهایی همچون "حسین، حسین، شعار ماست، شهادت افتخار ماست، مرگ بر سلفی و مرگ بر تکفیری" و پارچه‌نوشته‌هایی با عنوان "ما تا آخر ایستاده ایم"، جنایت آل سعود را محکوم کردند.

مردم مشهد سکوت مسلمانان و جامعه اسلامی در مقابل این جنایت را خیانت به قرآن دانستند و خواستار واکنش جهانی به‌ویژه مسلمانان نسبت به اقدام رژیم آل سعود مبنی بر اعدام شیخ نمر شدند.

خبرنگار «تابناک» از مقابل سفارت عربستان گزارش می‌دهد، بیش از هزار نفر در مقابل سفارت عربستان حضور یافته بودند که پس از حضور گسترده ماموران نیروی انتظامی، عمده تجمع کنندگان متفرق شدند و گروهی از معترضان که همچنان اصرار به تحرکاتی داشتند توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

هم‌اكنون در مقابل سفارت عربستان در تهران مأموران در حال نظافت خرابي ها و برخی نيز در حال نصب داربست براي محافظت از ساختمان سفارت هستند.


سردار ساجدی نیا: تعدادی از مأموران ما زخمی شدند

سردارحسین ساجدی نیا رئیس پلیس پایتخت در این باره گفت: حوالی ساعت 22:20 شنبه شب عده ای از نیروهای خودسر رو به روی سفارت عربستان تجمع کرده و مدتی بعد اقدام به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت ساختمان سفارت کردند.

وی با بیان اینکه در پی این اقدام خسارت هایی به ساختمان سفارت وارد شد، گفت: مأموران پلیس از همان دقایق اولیه با این اقدام مقابله کردند تعدادی از مأموران ما نیز زخمی شدند.

ساجدی نیا با ببان این که تعدادی از نیروهای خودسر حمله کننده به سفارت دستگیر شدند، افزود: عده قلیلی هم وارد سفارت شدند که مأموران پلیس اقدام به خارج کردن این افراد کردند. در حال حاضر اوضاع در اطراف سفارت عربستان آرام است و مأموران پلیس تا هر زمان که لازم باشد، در محل حضور خواهند داشت.

همچنین یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان خبر اخراج سفیر ایران در ریاض و اعزام هواپیما برای انتقال دیپلمات‌های ایرانی و خانواده‌های آنها را ساختگی خواند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر