بازدید 63363
آخرین آمار ثبت نام کنندگان انتخابات خبرگان و مجلس

هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد+ویدیو

سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به طور همزمان در وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 21 December 2015
رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور خود را کاندیدای انتخابات کردسومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین روز  ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به طور همزمان در وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد.
 
به گزارش «تابناک»، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.به نظر می رسد در روزهای باقیمانده روند ثبت نام کاندیداها برای مجلسین شتاب بیشتری به خود بگیرد.

 هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد

مجلس خبرگان برای تقویت اصل رهبری است+ویدیو آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در ستاد انتخابات کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

فاطمه و محسن هاشمی و قدرت‌الله علیخانی، به همراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بودند.

هاشمی‌رفسنجانی از تهران برای این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرده است.



ویدیو ثبت نام هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس خبرگان:

تعداد بازدید : 41


مجلس خبرگان برای تقویت اصل رهبری است

رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور خود را کاندیدای انتخابات کرد+ویدیوحجت الاسلام محسن قمی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس خبرگان از ورود به جناح بندی‌های سیاسی اجتناب داشته و خواهد داشت. مجلس خبرگان محل تجمع خبرگان مورد اعتماد ملت و محل اتحاد است.

وی افزود: امام فرمودند هر کس حداقل شرایط را می‌تواند داشته باشد مکلف به حضور در این عرصه است. مشروعیت نظام بر عهده مجلس خبرگان رهبری است و به واسطه همین مجلس است که مردم به نظام اعتماد می کنند.

قمی با بیان اینکه مجلس خبرگان برای تقویت اصل رهبری بوده و خبرگان پشتوانه آزادی کشورند، گفت: اعضای خبرگان باید بصیرت داشته و تصمیم پذیر نباشند. آنچه در متن قانون اساسی آمده رصد شرایط رهبری است و این رصد هم به دور از جنجال با همراهی امام و رهبری انجام شده است.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: شورای رهبری در نسخه اول قانون اساسی بود ولی در پیش نویس به دلیل برخی ملاحظات برداشته و تبدیل به رهبر شد نه شورای رهبری. وجود آیت‌الله خامنه‌ای بعد از امام ثابت کرده که این شیوه بهتر است.


 آیت الله مصباح یزدی کاندیدای خبرگان شد

حجت الاسلام و‌المسلمین ابوالحسن حقانی عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پیش از ظهر امروز به نیابت از آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در فرمانداری قم حاضر شد تا اقدامات ثبت نام وی برای کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران را انجام دهد.

وی در حال حاضر نیز نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و عضو  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.

حضور داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی + اسامی

حجت الاسلام طاهری نماینده فعلی مردم گرگان، موسوی الرضا ثروتی نماینده فعلی بجنورد با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حوزه های انتخابیه فعلی خود ثبت نام کردند.

همچنین حجت الله دمیاد استاندار سابق کرمانشاه از حوزه انتخابیه کرمانشاه(اصولگرا)، احمدی بی غش استاندار سابق خراسان شمالی از حوزه انتخابیه شازند(اصولگرا)، شهربانو امانی نماینده مجلس ششم(اصلاح طلب)، جلال جلالی زاده نماینده مجلس ششم(اصلاح طلب)، یعقوب جگدال نماینده فعلی مجلس از حوزه انتخابیه چابهار، عبدالکریم رجبی نماینده فعلی مینودشت برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.

مهدی کوچک زاده نماینده فعلی مردم تهران برای ثبت نام در حوزه فعلی خود با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نمام کرد.

نام‌نویسی فرماندار سابق شمیرانات در انتخابات مجلس

رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور خود را کاندیدای انتخابات کرد+ویدیومحمد معتقد لاریجانی فرماندار سابق شمیرانات با حضور در فرمانداری تهران برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرد.

وی در جمع خبرنگاران با بیان در دوره‌ای دبیر شورای اصولگرایان تهران بوده است، خاطرنشان کرد: گرایش فکری من اصولگرایی است و خط قرمز مطالبات مقام معظم رهبری است اما در این دوره مستقل شرکت کرده ام.

لاریجانی با بیان اینکه به درخواست معتمدان و برخی دانشجویان برای کاندیداتوری مجلس اقدام کرده است، اظهارداشت: با توجه به شناختی که از مشکلات و معضلات تهران دارم برای ثبت نام در انتخابات مجلس اقدام کردم و احساس کردم می‌توانم برای مردمی که هزینه زیادی را در تهران برای زندگی متقبل می‌شوند کار کنم.

فرماندار سابق شمیرانات رسالت مجلس قانون گذاری و نظارت دانست و خاطرنشان کرد: در این دو زمینه تلاش خود را به کار خواهم بست و معتقدم که کار نشدنی وجود ندارد.


ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات از مرز ۲ هزار نفر گذشت

رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور خود را کاندیدای انتخابات کرددبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۷۶۶ نفر در انتخابات مجلس و ۲۴۹ نفر برای انتخابات خبرگان تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور از ثبت نام 1766 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و 249 نفر برای انتخابات خبرگان خبر داد.

وی افزود: آمار امروز 9 نفر برای خبرگان و 85 نفر برای مجلس ثبت نام کرده‌اند.

 شورای ائتلاف اصولگرایان اعلام موجودیت کرد

رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور خود را کاندیدای انتخابات کرددر پی جلسه‌ی شب گذشته تشکلها و فعالان اصولگرا دفتر غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، اطلاعیه‌ای را به شرح زیر منتشر کرد:

همزمان با آغاز فعالیت‌های انتخاباتی و در پی احساس لزوم اتحاد و ائتلاف میان تشکل‌های اصولگرای سراسر کشور در انتخابات دورۀ دهم مجلس شورای اسلامی و درخواست این تشکل‌ها از حضرات آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی برای هدایت اصولگرایان در مسیر وحدت، «شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان» به دعوت حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر محترم جامعۀ روحانیت مبارز با حضور نمایندگان تشکل‌های اصولگرا و شماری از شخصیت‌های فعال سیاسی اصولگرا تشکیل شد.

اعضای این شورا در نخستین جلسات خود که در آستانۀ هفتۀ وحدت و میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) برگزار شد با استعانت از درگاه خداوند متعال و توکل بر او، نکات زیر را مورد تأیید و تأکید قرار دادند:

1 ـ ضرورت وحدت و همدلی همۀ تشکل‌ها و جمعیت‌ها و انجمن‌ها و نیروهای اصولگرا در انتخابات

2 ـ ائتلاف نیروهای اصولگرا بر پایۀ راه نورانی امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و شاخص‌ها و ضوابط ذکر شده در منشور جامعۀ روحانیت مبارز و جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم

3 ـ رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات انتخاباتی و پرهیز از تخریب دیگران (اعم از اصولگرایان دیگر یا رقبای اصولگرایان)

4 ـ مرزبندی دقیق میان اصولگرایی با فتنه و جریان انحراف

5 ـ اهتمام بر انتخاب افراد اصلح و اجتناب از هرگونه تعصب جزبی و سازمانی و پرهیز از قبیله‌گرائی

6 ـ هوشیاری کافی در برابر انواع توطئه‌های دشمنان انقلاب و ترفندهای تفرقه افکن میان نیروهای اصولگرا

شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در اولین و دومین جلسۀ خود با اتخاذ تصمیمات لازم دربارۀ ساز و کار مناسب برای تشخیص نامزدهای اصلح و نیز اجرای فعالیت‌های انتخاباتی بر دعوت از همۀ فعالان سیاسی و نیروهای با بصیرت اصولگرا و تشکل‌های مختلفی که در همۀ مواقف و مراحل حساس با حضور آگاهانۀ خود در صحنه، انقلاب اسلامی را یاری کرده‌اند تأکید کرد و از همگان خواست با عنایت به اطلاع‌رسانی‌های بعدی که از طریق اطلاعیه‌های آیندۀ شورا صورت خواهد گرفت خود را برای ایفای وظیفۀ اسلامی و ملی در انتخابات دورۀ دهم مجلس شورای اسلامی آماده سازند.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

آخرین آمار ثبت نام کنندگان انتخابات خبرگان و مجلس

ما اولین کشوری بوریم که نظام پارلمانی را از دوره مشروطه قبول کردیممحمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور از رئیس ستاد انتخابات کشور از ثبت نام 240 نفر در انتخابات خبرگان و 1689 نفر در انتخابات مجلس خبر داد.

وی تصریح کرد: از میان ثبت نام کنندگان نمایندگی مجلس، 105 نفر خانم و برای انتخابات خبرگان نیز 4 نفر خانم ثبت نام کرده اند.

مقیمی تصریح کرد: از 240 داوطلب خبرگان رهبری 182 نفر ثبت نامشان تکمیل و 58 نفر ثبت نامشان در حال تکمیل است.


عبور کشور از مشکلات و انسجام ما در سایه ولایت فقیه و شخص رهبر انقلاب است

ما اولین کشوری بوریم که نظام پارلمانی را از دوره مشروطه قبول کردیمامروز صبح حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران با حضور در وزارت کشور، از حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ثبت نام کرد. وزیر کشور روحانی را همراهی می کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور پس از ثبت نام برای پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آغاز شدن ثبت نام داوطلبان انتخابات شور و هیجان خوبی در کشور به وجود آمده است.

وی افزود: ما به دنیا با زبان و عمل اعلام می‌کنیم که تصمیم گیر اصلی برای مدیریت کشور آرای مردم و صندوق‌های انتخاباتی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما اولین کشوری در این منطقه هستیم که نظام پارلمانی را از دوره مشروطه قبول کرده، پذیرفتیم و به آن عمل کردیم. هرچند در سال‌های بعد انحرافی ایجاد شد اما اولین کشوری بودیم که به نظام پارلمانی عمل کردیم.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: ما در نظام مردم سالاری اولین کشوری بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر رساندیم و امروز برای سی و سومین انتخابات آماده می‌شویم.

روحانی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مرکز قانون گذاری است که نمایندگان مردم بر دستگاه‌ اجرایی نظارت می‌کنند و آرای این نمایندگان است که اجازه آغاز فعالیت وزرا را می‌دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین انتخابات خبرگان که مهمترین ستون این نظام بوده از اهمیت بالایی برخوردار است.

روحانی افزود: امروز اگر در کشور اتحاد، انسجام و هماهنگی وجود دارد و می‌توانیم از مشکلات مهم به راحتی عبور کنیم به دلیل وجود سایه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری یکی از ستون و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره برای روز مبادا آماده است و این مهم برای ثبات سیاسی کشور بسیار اهمیت دارد و مردم احساس می‌کنند در هیچ شرایطی در کشور خلا به وجود نخواهد آمد بنابراین مجلس خبرگان رهبری بسیار حائز اهمیت است.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه هر دو انتخبات برای ما مبارک خواهد بود گفت: از تمام کسانی که خود را صالح می‌دانند دعوت می‌کنیم تا برای خدمت به مردم چه در مجلس شورای اسلامی و چه مجلس خبرگان رهبری وارد صحنه انتخابات شوند و ثبت نام کنند و از بعضی دغدغه‌هایی که در کنار و گوشه گفته می‌شود اعتنا نکنند زیرا کشور ما کشور قانون است.

روحانی با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون عمل خواهد کرد اظهار داشت: دولت ، وزارت کشور، هیات های اجرایی همه بر اساس قانون عمل خواهند کرد و حتی اگر خدایی ناکرده در گوشه‌ای از اجرا تخلفی صورت بگیرد این دولت با شدت برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: ما در پی انتخابات صد در صد سالم و شکوهمند که باعث شکوه نظام خواهد بود هستیم.

روحانی با بیان اینکه دولت به دنبال انتخاباتی رقابتی و حضور حداکثری مردم است گفت: دولت با همکاری شورای نگهبان این اهداف را تامین خواهد کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حضور بانوان در صحنه انتخابات و با بیان اینکه بانوان باید در امور سیاسی و اجتماعی کشور مشارکت بیشتری داشته باشند تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نه تنها در منطقه بلکه در عرصه‌های جهانی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بانوان همواره نقش پررنگی در مشارکت‌های مهم کشور داشته‌اند گفت: حضور بانوان در مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی اگر پررنگ‌تر از آقایان نباشد کمرنگ‌تر نیست و در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی هر کدام از بانوان که خود را صالح می‌دانند باید برای ثبت نام حضور یابند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای ما فرقی نمی‌کند که نماینده، آقا یا خانم باشد ادامه داد: حضور تعداد قابل ملاحظه‌ای از بانوان در عرصه سیاسی برای افکار عمومی جهان بسیار مهم است که درک کنند همه چیز براساس جنسیت نبوده بلکه براساس شایستگی افراد است.

روحانی تاکید کرد: انتظار داریم کسانی که خود را در این عرصه صالح می‌بینند برای ثبت نام حضور یابند و انشاءالله این انتخابات منشا وحدت و انسجام بیشتر شود.

وی با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی باید رقابت‌هایی سالم و در چارچوب‌های اخلاقی بین تمامی احزاب،‌گروه‌ها و جناح‌ها باشد تصریح کرد: اگر در انتخابات رقابت وجود نداشته باشد ما شاهد نشاط نخواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  ما نیاز به یک رقابت سالم که منجر به دلگرمی و وحدت بیشتر شود، داریم.

براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

۱ - اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
۲ - تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
۳ - ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.
۴ – داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن.
۵ - نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه.
۶ - سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینائی، شنوائی و گویائی.
۷ - حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

۱ - اصل شناسنامه
۲ - اصل کارت ملی
۳ - آخرین مدرک تحصیلی (حداقل فوق لیسانس یا معادل آن)
۴ - عکس
۵ - اصل کارت پایان خدمت و گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال

همچنین داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری هنگام ثبت نام باید اصل شناسنامه عکس دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4×6 و پرسشنامه اعلام داوطلبی را ارائه کنند.


ویدیو حضور رئیس جمهور در وزارت کشور برای ثبت نام مجلس خبرگان را در تابناک ببینید:

تعداد بازدید : 38
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار