بازدید 37485
بسته خبری تابناک؛

نحوه همکاری زنجانی با وزارت اطلاعات/کاندیداتوری روحانی در انتخابات پیش رو/ماجرای مراسم عروسی که سیاسی شد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «پخش خبر مهدی کروبی از صدا و سیما»؛«مدل و بازیگر ایرانی از زندان آزاد شد» و«دعای مصباحی مقدم برای آیت الله مصباح» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 09 December 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نقش سه‌فقیه در جریان اصولگرایی

محمد دهقان عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به نقش‌آفرینی فقها در جریان اصولگرایی و ویژگی‌های این جریان اظهار داشت: تمام کسانی که به انقلاب اسلامی و اصول آن با همه ابعادش اعتقاد دارند، کسانی که در طول انقلاب برای خود ثروت‌اندوزی نکرده و به فکر پر کردن جیب خود نبوده و از یک زندگی معمولی برخوردارند و روحیه مردمی‌شان همسان با عموم جامعه بوده‌، اصولگرا هستند.عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با اشاره به روحیه ضد ظلم، ضد استکباری و ضدآمریکایی اصولگرایان تصریح کرد: اصولگرا کسانی هستند که از آرمان‌های امام و شهدا عقب‌نشینی نمی‌کنند و از مبارزه خسته نمی‌شوند. دهقان بابیان اینکه پیش‌ازاین، سالها مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی نقش گردانندگی جریانات سیاسی اصولگرا را به عهده داشتند، یادآور شد: امروز این نقش تکثیر و به سه عالم بزرگوار منتقل‌شده است.

انتقاد یک عضو حزب اعتدال و توسعه از اصلاح‌طلبان

رسول‌زاده عضو سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه گفت: جای تعجب است که فضای ذهنی برخی نیروهای اصلاح‌طلب، هنوز با واقعیات امروز جامعه ایرانی همخوان نشده و همچنان درفضای تک‌قطبی دو دهه قبل است.چندی پیش اشرف بروجردی عضو بنیاد باران که چندی پیش طی گفت‌و‌گویی به ناکارآمدی دولت یازدهم در برخی حوزه‌ها اشاره‌کرده و گفته بود که ما این ضعف را در قوه مجریه می‌بینیم که همه‌کسانی که آنجا حضور دارند، کسانی هستند نه منتسب به اصلاح‌طلبان هستند و نه کارآمدی لازم رادارند.این عضو بنیاد باران که حالا معاونت حزب اتحاد ملت ایران را بر عهده دارد همچنین خواستار تغییر چهره کابینه فراجناحی روحانی، پس از انتخابات مجلس شده و تلویحاً گفته است دولت باید به کابینه‌ای یکدست از اصلاح‌طلبان تبدیل شود.

تهدید هسته ای داعش توسط پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه در دیدار با وزیر دفاع این کشور بار دیگر بر عزم مسکو بر مبارزه با تروریسم تأکید کرد.بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری روسیه، وی که در این نشست در مورد استقرار زیردریایی اتمی این کشور در مدیترانه صحبت می‌کرد، گفت: «در ارتباط با زیردریایی، ما باید هرآنچه در میدان نبرد رخ می‌دهد و نحوه عملکرد تسلیحات را بررسی کنیم. هم موشک‌های "کالیبر" و هم راکت‌های "خا 101" عملکرد خوبی داشته‌اند. داریم می‌بینیم که این‌ها تسلیحات مدرن، جدید، موثر و با دقت بالایی هستند که می‌توانند هم کلاهک متعارف و هم کلاهک‌های مخصوص هسته‌ای حمل کنند.»پوتین ادامه داد: «طبیعتا ما در نبرد با تروریست‌ها نیازی به این کار نداریم و امیدوارم که هرگز هم نیازی به این کار نباشد. اما به طور کلی، این مسئله نشانگر پیشرفت قابل توجه ما در زمینه ارتقا تسلیحات و تجهیزاتی است که به ارتش و نیروی دریایی روسیه ارائه می‌شود.»

نحوه همکاری زنجانی با وزارت اطلاعات

ح.ف.ه متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی در ادامه دفاعیات خود گفت: روزی که برای تمدید قرارداد بازداشت نزد قاضی مقیسه رفتیم ایشان به ما گفتند مگر شما اعتقادی به خدا ندارید پس چرا از لطف او غافلید اگر در خارج از کشور دستگیر می‌شدید کسی نمی‌توانست کاری برای شما کند آنجا بود که من به خودم آمدم و موضوع را به شکل دیگری دیدم.وی در ادامه با اشاره به نحوه معرفی زنجانی به وزارت اطلاعات گفت: پس از رشد نسبی سیستم I BAN TO I BAN احساس کردم باید نظارت بالاتری روی آن باشد به خاطر همین با دوستانم در وزارت اطلاعات تماس گرفتم و جلسه‌ای با مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شد.وی با بیان اینکه در آن جلسه بابک زنجانی توانایی‌ها خود را تشریح کرد و قرار شد موضوع مورد بررسی قرار گیرد گفت: پس از بررسی‌ها خودشان با زنجانی تماس گرفتند و از آنجا به بعد دیگر من برای زنجانی غریبه شدم.

پیشنهاد سردار نقدی برای پایان فقر

سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در نشست صمیمی با اساتید، دانشجویان و کارکنان بسیجی دانشگاه‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: همان‌طور که بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب شنیدیم، مسئله روز ما مسئله نفوذ است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد توجیه برخی افراد که رابطه با آمریکا را راه‌حل شکوفایی اقتصادی و بهبود معیشت مردم می‌دانند، اظهار کرد: اگر ثروت همین غارتگرانی که شعار می‌دهند مردم گرسنه‌اند و باید با آمریکا برای بهبود وضعیت رابطه داشته باشیم را بین مردم تقسیم کنند دیگر گرسنه‌ای نمی‌ماند.سردار نقدی خاطرنشان کرد: بر اساس استدلال و منطق شکم‌پرستان باید گفت که برای رسیدن اقتصاد به شکوفایی باید چندین عنصر مادی از جمله نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه مالی لازم است.

سعید مرتضوی: من برگشتم!

دادستان سابق تهران که خروج وی از کشور برای حضور در راهپیمایی اربعین بحث‌برانگیز شده بود، از بازگشت خود به تهران در یکشنبه گذشته خبر داد.به گزارش خبرآنلاین، او گفت که اکنون هم مشغول پذیرایی از میهمانانی است که به مناسبت بازگشتش از سفر زیارتی آمده‌اند.خروج از کشور سعید مرتضوی، متهم پرونده‌های کهریزک و تأمین اجتماعی، واکنش‌های بسیاری را میان نمایندگان مجلس و رسانه‌ها به دنبال داشت؛ زیرا دی‌ماه 1392 غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌ قضائیه گفته بود که «درباره پرونده سازمان تأمین اجتماعی اجمالاً می‌دانم (مرتضوی) ممنوع‌الخروج شده و همین روزها ایشان احضار شده است».

شخصیت‌های مختلف در حال رایزنی‌ با شورای نگهبان

محسن مهرعلیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به فعالیت شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: حرکتی گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب با تشکیل این شورا کامل شده چراکه باعث هماهنگی بیشتر شده است و الان همه در شورای عالی با ساختار طراحی شده فعالیت‌های انتخاباتی خود را پیش می‌برند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به موضوع هماهنگی با چهره‌های معتدل٬ خاطرنشان کرد: این مسئله شدنی است. در مورد حزب اعتدال و توسعه که این حزب عضو شورای هماهنگی است٬ و به‌صورت کلی افراد و اشخاص شاخصی که جزو شخصیت‌های شاخص اعتدالگرا هستند٬ در این شورا حضور دارند. در نتیجه تمام اصلاح‌طلبان و اعتدالگراها در شورا هستند و امیدواریم تمام تلاش‌ها برای ارائه لیست واحد که اساسا رمز موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده است٬ محقق شود. همانطور که دیدیم در انتخابات سال ۹۲ هم وحدت اصلاح‌طلبان باعث پیروزی شد. ان‌شاءالله برای این انتخابات هم اصلاح‌طلبان و هم اعتدالگرایان همین رویه را در پیش خواهند گرفت.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی با اشاره به مسئله رایزنی با مراجع اجرایی و نظارتی٬ متذکر شد: به نظر من به رایزنی اصلاح‌طلبان با اعضای شورای نگهبان نیاز داریم. در حال حاضر شخصیت‌های مختلفی در حال انجام این رایزنی‌ها هستند تا سعی شود برخی سوء‌تفاهم‌ها که موجب دادن اطلاعات‌های غلط است٬ از بین برود. آنچه اصل است٬ این است که همه آنها که خود را برای انتخابات مجلس آماده می کنند دلسوز هستند و از عضو این نظام‌اند

قطبی نمی تواند به ایران بیاید

وکیل افشین قطبی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، مادر افشین قطبی چند روزی در بیمارستان فیروزگر در بخش ICU بستری بودند و امروز نیز شرایط خوبی نداشتند و متاسفانه در ساعت 12 فوت کردند.وی ادامه داد: این مادر تا لحظه آخر منتظر آمدن پسرش بود و ما تلاش بسیاری انجام دادیم تا به خواسته‌اش برسد اما متاسفانه به هر دری که زدیم بسته بود و هیچ کس برای آمدن افشین به ما کمک نکرد تا این مرد مادرش را ببیند. از هرکسی که فکرش کنید کمک خواستیم اما کسی کمکی نکرد.افشین قطبی یک فصل در پرسپولیس نتیجه خوبی کسب کردند و این تیم قهرمان شد، به جای تشکر این جور جوابش را بدهیم.

علت صلح امام حسن (ع) از نظر روحانی

روحانی در نشست امروز هیات دولت تصریح کرد: تروریسم را خود آنها درست کردند و خودشان با پول و آدم های خودشان ، بذر تروریسم را در این منطقه نشاندند، آنها خودشان حامی این کشورهای کوچک هستند . روحانی تصریح کرد: امام مجتبی (ع) برای ایجاد وحدت بین مسلمانان و برای صلح چقدر زجر کشیدند و چقدر زخم زبان شنیدند ، و حتی کسانی که جزو اصحاب آن حضرت بودند گاهی شرایط آن زمان را درک نمی کردند و نمی فهمیدند که اگر تفرقه و جنگ در آن مقطعی که روم آماده حمله به دنیای اسلام بود و نیز اگر جنگ داخلی ادامه پیدا می کرد چه شرایطی ایجاد می شد.رئیس جمهور گفت: امام مجتبی (ع) شرایط جهانی ، منطقه ای و شرایط مسلمانها را مدنظر قرار داد و مسیر صلح را انتخاب کرد و پیمود.

روایت همسر روحانی از پاسخ امام در مورد تعدد زوجات

حسن روحانی در کتاب خاطراتش به سؤالات تعدادی از بانوان درباره تعدد زوجات و حجاب از امام خمینی (ره) و پاسخ طنزگونه معظم‌له اشاره‌کرده و می‌نویسد: شب (شب جمعه) بعد از نماز مغرب و عشا، خانم‌ها اصرار دارند خدمت امام برسند. مخصوصاً که امروز امام سخنرانی هم نداشتند. احمد آقا رفت داخل و برگشت و بشارت داد که امام پذیرفته‌اند و چند دقیقه بعد خانم‌ها می‌توانند در منزل اندرونی خدمت امام بروند. مجموعاً شاید حدود بیست، سی نفر از خانم‌ها جمع شده‌اند. اتاق کوچک است و به‌هرحال به نحو فشرده می‌توانند همه بنشینند. قرار شد ملاقات یک ربع تا نیم ساعت بیشتر طول نکشد. در این مدت من هم باید بچه‌داری کنم تا خانم‌ها از ملاقات امام برگردند. ملاقات شاید حدود بیست‌دقیقه‌ای طول کشید. همسرم تعریف می‌کرد که امام برخورد محبت‌آمیزی نسبت به همۀ خانم‌ها داشتند. سؤالاتی هم خدمت امام مطرح شد و امام به سؤالات پاسخ دادند. ازجمله بحث حجاب در حکومت اسلامی که امام فرموده بودند چادر الزامی نخواهد بود. راجع به تعدد زوجات هم بحثی مطرح‌شده بود و خانمی از امام می‌پرسند که آقا چرا اسلام اجازه داده مردها چهارتا زن بگیرند؟ امام با لحن مطایبه [مزاح کردن]، فرموده بود برای اینکه سر شما بی‌کلاه نماند.

جزئیات ماجرای بیمارستان خمینی شهر

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی ها نشان می دهد در بیمارستان خمینی شهر پزشک و پرستار مرتکب تخلف شده اند.محمد حاجی آقاجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره ماجرای شکافتن بخیه های پسربچه چهار ساله در بیمارستان خمینی شهر به دلیل پول نداشتن اولیای کودک افزود: بنده به همراه دو گروه برای بررسی موضوع به استان اصفهان اعزام شدیم و در بررسی ها مشخص شد پزشک و پرستار متخلف هستند و بر این اساس، تصمیم به برکناری رئیس و مدیر بیمارستان گرفته شد.وی گفت: پرونده پزشک و پرستار متخلف نیز به دادگاه نظام پزشکی ارجاع و نخستین جلسه دادگاه برگزار شد.حاجی آقاجانی افزود: به دلیل بیمه نبودن کودک، هزینه بخیه زخم زیر چانه وی مبلغ 105 هزار تومان بوده است اما این ،‌ دلیل برخورد غیر قابل دفاع با این بیمار نیست.وی گفت: نباید قبل از ارائه خدمات در مراکز درمانی وجهی از بیمار گرفته شود.احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری اصفهان نیز در این برنامه با بیان اینکه پزشکی قانونی جراحت زخم پسربچه خمینی شهری را تأیید کرده و پزشک و پرستار مقصر شناخته شده اند گفت: بر اساس قانون مجازات خودداری از کمک به مصدوم و بند 2 ماده واحده این قانون، متخلفان به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم می شوند.

ائتلاف اصلاح‌طلب - اصول‌گرا؛ هرگز

ائتلاف میان دو گروه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب فرض محال نیست؛ اما زمزمه‌ها درباره نزدیکی چهره‌های میانه‌روی اصول‌گرا مثل ناطق نوری و علی لاریجانی به اصلاح‌طلبان دلیلی بر ایجاد ائتلاف آنها با اصلاح‌طلبان نخواهد بود. جواد اطاعت، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» با رد احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصول‌گرایان معتدل از جمله لاریجانی و ناطق نوری تأکید کرده که ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصول‌گرایان موضوعیت ندارد، چراکه هردو از جریان‌های ریشه‌دار کشورند و اصل بر این است که این دو جریان با هم رقابت کنند. چراکه ائتلاف دو جریان یا حزب سیاسی معمولا در مقابل رقیب مشترک صورت می‌گیرد و اگر دو جناح اصلی کشور بخواهند با هم ائتلاف کنند، اصولا موضوع رقابت مخدوش خواهد شد. او معتقد است، اصلاح‌طلبان مایلند رقبایی داشته باشند که قاعده‌بازی را رعایت می‌کنند. وی تأکید می‌کند با توجه به مشی اعتدالی آقایان لاریجانی و ناطق نوری اصلاح‌طلبان از داشتن چنین رقبایی خوشحال خواهند بود.

اصلاحات‌هراسي اصولگرايان را به باتلاق انداخت

سيدمحمود ميرلوحي عضو شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با «آرمان» مي‌گويد: اگر اصولگرايان پشت احمدي‌نژاد قرار نمي‌گرفتند جامعه به این مشکلات گرفتار نمی‌شد. او مي‌گويد اصلاحات‌هراسي اصولگرايان بود كه آنها را به اين سو كشاند، اصلاحات‌هراسي كه از ابتدايش ساخته و پرداخته ذهن خود آنان است.امروز اصولگراياني مثل آقاي مطهري يا آقاي توكلي خودشان مي‌گويند كه ما گفتيم نبايد پشت سر آقاي احمدي‌نژاد برويم. اما متاسفانه اصلاحات‌هراسي آنها را به اين روز انداخت. امروز ما مي‌گوييم پشت سر تندروها نرويد. اگر با آنها متحد شدند طبيعي است كه بايد با تمام توان با آنها مقابله كرد. اينكه مي‌گويند اصلاح‌طلبان، رئيس دولت اصلاحات يا آقاي هاشمي به اختلافات دامن مي‌زنند اين‌گونه نيست. ملت اين را مي‌گويد كه شما به خاطر اصلاحات‌هراسي‌تان به دامي افتاديد كه مسبب آن مشکلات شدید. ما دلسوزانه به آنها مي‌گوييم كه پشت سر اصولگرايان تندرو قرار نگيريد. اگر تندروها را بگذاريم روي ترازوي سياست كدامشان مي‌توانند با آقاي هاشمي برابري كنند؟ آنها تعريفي از انقلاب، ارزش‌ها و اسلام مي‌كنند كه مطابق با افرادي است كه هيچ‌گاه در انقلاب نبوده‌اند. اين اشتباه شماست نه اشتباه كساني كه از صدر انقلاب و فراز و فرودهاي چهار- پنج دهه انقلاب بوده‌اند و احساس مسئوليت مي‌كنند. يك روز اينها تصور مي‌كردند مساله‌شان رئيس دولت اصلاحات است اما شما مي‌بينيد امروز با آقايان هاشمي و ناطق نوري مشكل دارند. امروز كارشان به جايي رسيده است كه در برابر آقاي ناطق قرار گرفته‌اند. ما به اصولگرايان توصيه مي‌كنيم اين ترس از اصلاح‌طلبان كه مونتاژ ذهنشان است را كنار بگذارند. اصلاح‌طلب واقعي چيزي نيست كه شما مونتاژ مي‌كنيد. به تعبير شهيد بهشتي آن چيزي كه هستيم را بگوييد. اينها مرتب اصلاح‌طلبي ذهني خودشان را با يك سري رفتارهاي نامناسب مونتاژ مي‌كنند. مثلا مي‌روند سراغ كسي كه روزي در دورترين نقاط اصلاح‌طلب بوده و او را بر صدر اصلاح‌طلبي مي‌نشانند و تعميمش مي‌دهند به همه اصلاح‌طلبان. بعد شروع مي‌كنند و از اين اصلاح‌طلبي مي‌ترسند و به آن حمله مي‌كنند. بعد هم خودشان آن را مبناي اتحاد و اتفاق خودشان قرار مي‌دهند. اصلاحات‌هراسي اصولگرايان را به باتلاق انداخت.

حضور3 غول خودروساز در ایران قطعی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با اجرایی شدن برجام ۳ خودروسازی از سوئد، آلمان و فرانسه به صورت عملیاتی وارد ایران می‌شوند و از سویی با خودروسازان ایتالیا و ژاپن نیز در حال تفاهم هستیم تا بعد از لغو تحریم‌ها در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند. محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و فنلاند افزود: طی ماه‌های اخیر مذاکرات خوبی در مورد صنعت خودرو صورت گرفته است و خوشبختانه اکثر آنها جنبه عملیاتی به خود گرفته است. لذا پس از برداشته شدن تحریم‌ها شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری وارد ایران می‌شوند. وی گفت: ما آماده پذیرش سرمایه‌گذاری‌های مشترکی هستیم که منجر به تولید محصولات رقابت‌پذیر شود به طوری که در بخش خودرو نیز در حال توافق برای تولید و صادرات حداقل ۳۰ درصد محصولات تولید شده در ایران به خارج از کشور هستیم.

حمله گاو خشمگین به 15 تهرانی!

فرار گاو خشمگین از دست قصاب، 15 زن و مرد تماشاچی را با سرنوشت‌های دردناکی مواجه کرد. پس از بررسی‌های قضایی و پلیسی، صاحب گاو با پرداخت دیه روبه‌رو شد. چندی پیش ساکنان خیابان سپهر سعادت‌آباد وقتی شنیدند مردی در همسایگی‌شان قصد دارد گاوی را قربانی کند با اشتیاق زیادی از خانه‌هایشان بیرون ریختند و در محل ایستادن قصاب حلقه زدند. وقتی وانت حامل گاو در بین این حلقه توقف کرد همه مشتاقانه دیدند که چند مرد گاو را از پشت خودرو به پایین کشیدند و روی زمین خواباندند تا قصاب مراسم قربانی را اجرا کند. هنوز قصاب آماده نشده بود که ناگهان گاو خشمگین وحشت‌زده با چابکی تقلایی کرد و با پرتاب کردن مردان که پاهایش را گرفته بودند از جا برخاست. 60 زن و مرد تماشاچی که از این واکنش سریع گاو غافلگیر شده بودند با ترس و واهمه پا به فرار گذاشتند و همین کافی بود تا گاو با وحشت بیشتری سرگردان و حیران به اطراف بدود و به زنان و مردان ضربه بزند. گاو خشمگین هنوز رها بود و هیاهویی به پا کرده بود، صدای جیغ‌های مردانه و زنانه فضا را پر کرده بود تا اینکه صاحب گاو، قصاب و چند مرد به سمت گاو حمله کردند تا آن را مهار کنند و وقتی دیدند نمی‌توانند گاو را کنترل کنند با چاقو به آن حمله بردند و با ضرباتی توانستند گاو را زمینگیر کنند و پیش از مرگش به‌خاطر خونریزی شدید، آن را قربانی کنند.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش دوباره کلید خورد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۴۰ امضا به هیأت رئیسه مجلس خبر داد. جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 40 امضا به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد. کوچکی نژاد تصریح کرد: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به علت عدم انجام تعهدات و همچنین عدم انجام قول‌های داده شده به مجلس تهیه شده است.

کاندیداتوری روحانی در انتخابات پیش رو!

در حقیقت رقابت اصلی در انتخابات آتی خبرگان، میان جناح میانه رو و تندروها خواهد بود. به گزارش نامه نیوز، المانیتور در گزارشی به حواشی انتخابات‌های پیش رو در ایران پرداخته و در این باره می نویسد: به نظر می رسد، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران فراتر از پیروزی در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری، به یکی از دیگر از نهادهای کلیدی جمهوری اسلامی ایران نیز نگاهی دارد؛ مجلس خبرگان رهبری. یکی از نهادهای مهم حیاتی در کشور که بر عملکرد رهبری ایران نظارت و وظیفه انتخاب جانشین وی را دارد. بسیاری در محافل سیاسی داخلی ایران تقریبا اطمینان دارند که روحانی نیز برای حضور در مجلس آینده خبرگان رهبری در این انتخابات شرکت خواهد کرد. انتظار می رود که کاندیداتوری وی به طور رسمی تا زمان آغاز ثبت نام انتخابات اعلام نخواهد شد. محمدجواد حق شناس، یک تحلیلگر اصلاح طلب به خبرگزاری المانیتور در این باره می گوید: روحانی پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری بود و من فکر می‌کنم احتمال بسیاری وجود دارد، که وی بار دیگر در این انتخابات شرکت کند. هیچ مانع قانونی در مسیر کاندیداتوری روحانی وجود ندارد.

تکذیب ممنوعیت تحصیل در رشته علوم انسانی 

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه اعلام کرد: هیچگونه تصمیمی درباره ممنوعیت یا محدودسازی تحصیل دانش آموزان در رشته علوم انسانی اتخاذ نشده است. به گزارش ایلنا، وزارت آموزش و پرورش با صدور این اطلاعیه اظهار می دارد، نه تنها تصمیمی درباره ممنوعیت یا محدودسازی تحصیل دانش آموزان در رشته علوم انسانی اتخاذ نشده بلکه براساس سند تحول بینادین این نهاد موظف به گسترش و تقویت مدارس خاص علوم انسانی است. در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: در پی انعکاس خبر ممنوعیت تحصیل دانش آموزان در رشته علوم انسانی به نقل از مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در رسانه ها، به منظور تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند آنچه که تحت عنوان ممنوعیت تحصیل دانش آموزان در مدارس عادی دولتی در رشته علوم انسانی منعکس شده به هیچ وجه از سیاست های کلان وزارت آموزش و پرورش نبوده و برنامه ها و سیاست های کلان این وزارتخانه و هرگونه تغییر درآن ها صرفا توسط وزیر آموزش و پرورش یا مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه به صورت رسمی در اختیار عموم قرار می گیرد.

فتنه‌گر جد و آبادتان است؛ هفت‌پشتتان است!

مناظره حجت‌الاسلام سید محمود نبویان با مصطفی کواکبیان در حالی در دانشگاه شاهد برگزار شد که این مناظره با حواشی جالبی نیز همراه بود. به گزارش تسنیم، دربخشی از این مناظره داغ، کواکبیان با لحن تند گفت؛ همه مشکلات کشور برجام نیست باید موضوعات دیگر بررسی شود باید نظریات و تفکرات آیت‌الله مصباح یزدی که مشکل اصلی است به بحث گذاشته شود که بعد از این اظهارات دانشجویان در حالی که نبویان در حال تشکر از کواکبیان بود، شعار مرگ بر فتنه‌گر به سمت سن حرکت کرده و خواستار عذرخواهی وی به دلیل هجمه به آیت‌الله مصباح شدند؛ کواکبیان بعد از متشنج شدن سالن جلسه گفت برای سلامتی آیت‌‌الله مصباح صلوات بفرستید؛ نبویان هم تریبون را گرفت و گفت، آیت‌الله مصباح از افتخارت جمهوری اسلامی است؛ اگر دوست دارید بروید بزرگترهایتان را بیاورید تا درباره تک تک نظریات استاد مصباح مناظره کنیم. دانشجویان همچنان شعار مرگ بر فتنه‌گر سر می‌دادند که کواکبیان با عصبانیت خطاب به دانشجویان گفت: فتنه‌گر هفت پشت‌تان است؛ جدآبادتان است.

رایزنی اصلاح طلبان با شورای نگهبان

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی با اشاره به مسئله رایزنی با مراجع اجرایی و نظارتی٬ متذکر شد: به نظر من به رایزنی اصلاح‌طلبان با اعضای شورای نگهبان نیاز داریم. در حال حاضر شخصیت‌های مختلفی در حال انجام این رایزنی‌ها هستند تا سعی شود برخی سوء‌تفاهم‌ها که موجب دادن اطلاعات‌های غلط است٬ از بین برود. آنچه اصل است٬ این است که همه آنها که خود را برای انتخابات مجلس آماده می کنند دلسوز هستند و از عضو این نظام‌اند.مهرعلیزاده افزود: به نظر می‌رسد بعضا رقابت‌ها باعث می‌شود در مورد برخی افراد اطلاعات خلاف واقع داده شود٬ لذا رایزنی‌ها می‌تواند این اطلاعات نادرست را تصحیح کند.


توصیه موتلفه ای ها به سید حسن خمینی

محمد نبی حبیبی در گفت و گو با ایرنا افزود: در دیگر استان های کشور اصولگرایان به فهرست هایی رسیده اند که مطالعاتشان برای گزینش فرد مطلوب ادامه دارد.وی درمورد احتمال حضور سیدحسن خمینی در انتخابات هم اظهارداشت: چند سال پیش این موضوع را در یک ملاقات حضوری به سید حسن خمینی گفتم که ما قبول داریم در بیت امام راحل شما فرد شاخص هستید اما در این ماجراهای سیاسی و جناح های مختلفی که تشکیل می شود فراجناحی عمل کنید.دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ما فراجناحی که مورد تعریف رهبر معظم انقلاب باشد را قبول داریم.حبیبی خاطرنشان کرد: زمانی استنباط از فراجناحی این می شود که یک نفر نمی خواهد درخصوص حق بودن حق و باطل بودن باطل اتفاقی اظهار نظر صریحی کند.وی ادامه داد: این نوع فراجناحی عمل کردن یک تسامح مطلق بی خاصیت را نشان می دهد که امید می رود بیت امام خمینی (ره) و دوستانی که وابسته به این بیت هستند و همچنین سید حسن خمینی این نوع فراجناحی بودن و موضع صریح علیه باطل و له حق را داشته باشند و ادامه دهند.

نامه بازیگر ایرانی به پوتین

حسام نواب صفوی در صفحه اینستاگرام خودخطاب به رئیس جمهور روسیه نوشت: سلام آقاي پوتين: مردم گردشگر ما نيز ميتوانند به كريمه بيايند؟؟؟ دستوري اعمال فرماييد مردم ما بدون ويزا به مردم شما در كريمه بپيوندند لااقل ميدانيم دلار و ارز مملكت دست رفقاي خودمان مي آيد.

هموطنان: اگه مقامات ما اجازه دادن چند هتل در اختيار گردشگران در جزيره كيش براي يك فصل دست گرداشگران روس قرار گيرد آنها كيش را ببينند ديگر سمت دوبي و آنتاليا نميروند اينجوري مقامات روسي هم ميدانند ارز كشورشان در دست رفيشان است، از اين بهتر؟؟؟ شما بگيد دوستان قبول كنيد آنتاليا ديگه بسه، بريم پيش رفقاي روس خودمان در ادامه مثل طرح سالمسازي چند هتل تعين ميشه براي توريستها تازه همين الان ميشود كيش وقشم دريا رفت واگر يك فرودگاه در منطقه شمشك و ديزين احداث شود، با يك ساعت پرواز ميتوان در منطقه بينظير ديزين اسكي كرد، وهم توريست اولين نشانه هاي تمدن بشري در تخت جمشيدو.....چرا اينهمه دلار بايد بره تو جيب اينا؟؟؟؟؟؟ وقتي ميشود در زيباترين و بزرگترين جزيره جهان.

قشم.سرمايه گزاري كرد چرا آناليا؟؟؟چراامارات؟؟ ديديد كه چطوري اماراتيها پول مردمو بالا كشيدن !!آآناليا هم بدتر از اونها ..ميپرسن روس از كي تا حالا با ايران دوست بوده ؟جواب از همين امروز .مگه عراق با ما خوب بود ؟؟؟الان با هم دوستيم ببينيد چقدر راحت ميريم كربلا پس ايران امروز يك ايران قدرتمند است و در كنار برادران روسي، سوري ،عراقي لبناني ،يمني و...با همه برادر ميشويم بجز يك كشور خلاصه من اگر بخواهم يك سفر كوتاه داشته باشم ميرم پيش برادران روس بله باز هم تمدن ايران زمين تا چهارگوشه جهان خواهد رفت.


پخش خبر مهدی کروبی از صدا و سیما

شبکه رادیویی جوان صدا و سیما در بخش خبری ساعت 18:30 روز گذشته خود (سه شنبه 17 آذرماه 1394) خبر عیادت حسین فریدون دستیار رئیس جمهور و برادر وی از مهدی کروبی، را پخش کرد. سایت خبری عصر ایران از پخش خبر عیادت حسین فریدون دستیار رئیس جمهور از مهدی کروبی، در یکی از بخش های خبری صدا و سیما خبر داد.


مدل و بازیگر ایرانی از زندان آزاد شد

فرزان اطهری مدل مرد ایرانی تبعه سوئد، بعد از دو سال و ۷ ماه از زندان مرکزی دوبی آزاد شد. به گزارش کافه سینما، صفحه رسمی فرزان اطهری در اینستاگرام نوشت بعد از ۸۴ هفته حدود ۳ ساعت پیش به روز شد و این چهره معروف دنیای مد با انتشار عکسی همراه با خانواده اش در فرودگاه استکهلم از آزادی خود خبر داد. او وارد سوئد شد.اطهری که به عنوان یک مدل بین‌المللی شناخته شده‌ بود، اواخر بهار ۲۰۱۳ به اتهام حمل و فروش کوکائین بازداشت شد و با وجود رد اتهامات وارده، از سوی دادگاه بدوی امارات متحده عربی به حبس ابد و و پرداخت ۵۰ هزار درهم امارات به عنوان جریمه محکوم شد. (حکم او می‌توانست اعدام باشد.)در گزارش پلیس امارات آمده بود وی ۲۱ گرم کوکائین همراه داشته و در بازجویی پلیس پذیرفته که قصد فروش این مواد را داشته است اما فرزان با رد این اتهام ها در دادگاه گفت که به زور پای صورتجلسه پلیس را که به عربی نوشته شده بود، امضا کرده است و از محتوای آن اطلاعی نداشت.وی پس از گذشت ۹ ماه حبس در زندان مرکزی دوبی توانست نامه‌ای از زندان منتشر کند و در آن بیشتر مطالب رسانه‌ها در خصوص خود را کذب خواند.

ماجرای عروسی که سیاسی شد

روزنامه جمهوری اسلامی که از حضئر مسئولان محلی در مراسم عقد پسر مولوی عبدالحمید در ایام اربعین انتقاد کرده بود، امروز جوابیه دفتر وی را منتشر کرد.به نوشته این روزنامه، دفتر مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد مراسم عقد پسر مولوی عبدالحمید در شب بیست و سوم ماه صفر بوده نه شب اربعین، در این قبیل مراسم برحسب آداب و سنن موجود آیاتی از قرآن مجید تلاوت می‌شود و معتمدین و بزرگان صرفاً جهت شهادت ازدواج حضور می‌یابند، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان هم در این مراسم شرکت کرده بود و حضور مسئولان استانی در این مراسم نشان از وحدت و همبستگی مثال زدنی اقوام و مذاهب در این استان دارد.ارسال کنندگان این دو نامه، با این مطالب، اعلام کردند مطلب چاپ شده در روزنامه کذب است درحالی که برخلاف این تکذیب‌ها،‌ مطالب این دو نامه صحت آنچه در ستون جهت اطلاع روزنامه در تاریخ 16/9/94 در این زمینه به چاپ رسیده است را تایید می‌کند زیرا اولاً در این خبر نوشته شده بود «در ایام اربعین» نه شب اربعین، ثانیاً روزنامه این اقدام را براساس سنت رایج در کشور نادرست دانسته و ثالثاً ضمن اشاره به اینکه شرکت مسئولان با نیت تالیف قلوب صورت گرفته، به آنان تذکر داده که تالیف قلوب را در اموری که با سنت‌های عموم مردم تناسبی ندارد جستجو نکنند و از راه‌های دیگر در پی تحقق این هدف شایسته باشند. ضمناً حضور بعضی افراد یاد شده در این نامه‌ها، نمی‌تواند این اقدام نادرست را توجیه کند.

شرایط امروز شرایط سال ۹۲ نیست

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: از اخبار و آثار و قرائنی که هست به نظر می رسد وضع رقیبانمان خوب نیست و شرایط امروز مشابه ۹۲ نخواهد بود. سال ۹۲ توافق بر روی یک نفر بود؛ اما در مجلس کار آنها سخت تر است.سید مرتضی نبوی در گفت و گو با پایگاه خبری نما افزود: دشواری وحدت مجدد برای ائتلاف کنندگان 92 فرصتی برای اصولگرایان است که با یک ائتلاف حداکثری و حضور چهره های کم حاشیه، نو، موثر و مقبول در افکار عمومی به پیروزی برسند.وی افزود: با تجربه انتخابات سال 92، برای اصولگرایان راهی جز وحدت باقی نمانده است. در عین حال ما واقعیت ها را هم نمی توانیم از نظر دور کنیم. فکر می کنم ائتلاف به صورت 100 درصد اگر ممکن نشد، باید سعی کرد ائتلاف «تا حد ممکن حداکثری» را شکل دهند.وی تصریح کرد: اگر اصولگرایان وحدت کنند هم شرایط این انتخابات سخت است، چه برسد به اینکه بخواهند متفرق باشند. بخصوص در شهرهای بزرگ یک فهرست داشته باشند .


نامه عضو مجمع تشخیص به قوه قضاییه درباره تخلفات شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار رسیدگی به تخلفات شهردار تهران شد.این عضو مجمع و کمیسیون نظارت تشخیص مصلحت نظام در نامه خود تاکید کرده است که قوه قضاییه باید با پیگیری سریعتر این موضوع مانع تسری فساد به دستگاه‌های دیگر کشور شود.بند «ز» پیوست نامه‌ای که این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به آملی لاریجانی ارسال کرده است٬ نشان می‌دهد پیش از این نیز سازمان بازرسی کل کشور به موضوع تخلفات شهرداری تهران ورود کرده و موضوع تخلفات برای سازمان بازرسی مبرهن شده است که برخی از پرونده‌های آن نیز به دادستانی ارجاع شده است.

دعای مصباحی مقدم برای آیت الله مصباح

پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت نوشت: مسئول رسانه ای جامعه روحانیت گفت: رابطه آقای مصباحی مقدم با آیت الله مصباح یزدی رابطه شاگرد و استاد است.قربانی با اشاره به  گفت و گوی خود با مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت:حجت الاسلام مصباحی مقدم اظهارداشتند آیت الله مصباح یزدی استاد بنده بودند و بنده افتخار شاگردی ایشان را در دروس معارف قرآن ،فلسفه و بسیاری از دروس دیگر را داشتم و حتی به دعوت ایشان، استاد موسسه امام خمینی(ره) طی سالهای متمادی و عضو شورای عالی موسسه امام خمینی (ره) بودم.

به گفته قربانی، مصباحی مقدم رابطه خود با آیت الله مصباح یزدی را رابطه شاگرد و استاد عنوان کرد و با بیان این مطلب که "وظیفه خود می دانم که حرمت استاد را حفظ کنم"اظهار داشت: بنده دائماً برای سلامتی ایشان دعا می کنم. قربانی ادامه داد: مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش که از اظهارات اخیر شما سوء استفاده شد وحاشیه هایی ایجاد کرده گفت که رقیب دنبال شکاف و اختلاف در جریان اصولگرایی است.اصولگرایان مراقبت کنند.ایشان همچنین اظهار داشتند: حرکت وحدت اصولگرایان مورد حمایت جامعتین و سه فقیه بزرگوار حضرات آیات موحدی کرمانی و یزدی و مصباح یزدی می باشد و اگر هم احیاناً نظری باشد که سه بزرگوار در اینگونه مسائل رهنمودی ارائه بدهند یا با یکدیگر نشستی داشته باشند که به وحدت اصولگرایان کمک کند حتماً دریغ نخواهند کرد.

مردم عربستان برده آل سعودند

آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر کل بهزیستی استان قم با تاکید بر این که رژیم آل سعود دشمن سر سخت اسلام و شیعیان است، گفت: این رژیم در دانشگاه های وهابی، شیعیان را کافر می دانند و کشتن آنان را واجب و مال و اراضی را مباح عنوان می کنند. وی افزود: این رژیم بر اساس خرافات، مذهبی باعنوان وهابیت درست کرده و با همین مذهب، میلیونها قرآن چاپ می کنند، ولی خود نه تنها به آن عمل نمی کنند، بلکه زیر پرچم غرب و رژیم کودک کش اسرائیل قرار¬گرفته و زیر سلطه این جنایتکاران مسلمانان را قتل عام می کنند. این مرجع تقلید با بیان این که رژیم سعودی لیاقت مدیریت کعبه را ندارد، با تأکید بر اینکه نزدیک به 26 میلیون نفر امسال وارد عراق برای مراسم اربعین شده، ولی اتفاقی نیافتاد اظهار داشت: فاجعه منا مشخصه یک سوء مدیریت است و ما مسلمانان از این موضوع ناراحت هستیم. آیت الله نوری همدانی گفت: این رژیم سعودی، رژیمی زورگو است و برای مردم خود ارزشی قائل نیست، چون مردم در این کشور اختیاری از خود ندارند و در حقیقت مردم این کشور برده های آل سعود اند.

پلیس فتا تلگرام ندارد

سرهنگ علیرضا آذردرخش سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به افزایش تعداد صفحات جعلی با نشان پلیس فتا در شبکه‌های اجتماعی گفت: اخیراً در شبکه اجتماعی تلگرام نیز یک صفحه تحت عنوان پلیس فتا ایجاد شده است که ارتباطی با پلیس فتا ندارد. وی به کاربران شبکه اجتماعی تلگرام هشدار داد که در دام گردانندگان این صفحه نیفتند و برای دسترسی به هشدارها و اطلاعات لازم در خصوص پلیس فتا حتما به سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir مراجعه کنند. سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در توصیه به کاربرانی که از نام پلیس فتا سوء استفاده می کنند، گفت: برابر ماده 555 مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها