بازدید 2398

انگليس در پی جذب نخبه های آواره سوری

اکثر آوارگان سوری به دنبال یافتن سرپناهی برای خودشان در مرزهای اروپایی هستند اما ریم دوکماک Reem Doukmak دانشجوی دوره دکتری نمونه ای از نخبه گرایی دانشگاه وارویک انگلیس یا الگویی برای ساختن آینده ای بهتر است.
کد خبر: ۵۴۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱ 26 October 2015
یک روزنامه انگلیسی نوشت انگلیس تلاش می کنند نخبه های دانشگاه سوری را از میان آوارگانی که به اروپا سرازیر شده اند جذب کند.

به گزارش گاردین، اکثر آوارگان سوری به دنبال یافتن سرپناهی برای خودشان در مرزهای اروپایی هستند اما ریم دوکماک Reem Doukmak دانشجوی دوره دکتری نمونه ای از نخبه گرایی دانشگاه وارویک انگلیس یا الگویی برای ساختن آینده ای بهتر است.

دوکماک که زمانی ساکن شهر حمص در سوریه بود در حالی که در محوطه دانشگاه وارویک قدم می زند می گوید : در اینجا هر امکاناتی که لازم است در اختیار دارید.

شما هرگز به این فکر نمی کنید که ممکن است اتوبوس نیاید یا مواد غذایی در دسترس نباشد. در اینجا برق و وسایل گرمایی فراهم است. به طور کلی اکنون زندگی راحتی دارم.

او گفت حمص یکی از شهرهایی بود که شاهد شدیدترین درگیری ها در جنگ وحشتناک سوریه بود. اتوبوس ها اغلب کار نمی کردند زیرا درگیری در جاده ها جریان داشت یا ایجاد ایست بازرسی ها باعث می شد جاده ها مسدود شود.

کلاس های درس هیچ وقت تا آخر ادامه پیدا نمی کرد زیرا صدای تیراندازی باعث می شد دانشجویان نتوانند بر درس متمرکز شوند.

دانشجویان سر کلاس فقط به این فکر می کردند تا وضع بدتر نشده است به خانه برگردند. مردم هر روز با استرس بیدار می شدند و روزی همراه با خطر را آغاز می کردند.

وی که 33 سال سن دارد افزود سوریه مکانی آرام و امن بود. ما خبرهایی از جنگ و بمباران در عراق و فلسطین را می شنیدیم اما هرگز در سوریه چنین چیزی را در نسل خودمان تجربه نکرده بودیم.

مشکلات باعث شد تا من نتوانم دوام بیاورم و ادامه تحصیل در این دانشگاه را به عنوان بخشی از زندگی خودم بپذیرم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی