بازدید 3410

دستگیری ۵۰ مظنون مرتبط با داعش در استانبول

پلیس ترکیه در حمله به چند آپارتمان در حومه شهر استانبول ۵۰ نفر را که گفته می شود قصد پیوستن به داعش در سوریه و عراق را داشتند دستگیر کرده است.
کد خبر: ۵۴۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰ 19 October 2015
پلیس ترکیه در حمله به چند آپارتمان در حومه شهر استانبول ۵۰ نفر را که گفته می شود قصد پیوستن به داعش در سوریه و عراق را داشتند دستگیر کرده است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ترکیه ۵۰ نفر از ملیت های خارجی را در استانبول مظنون به همکاری و عضویت در داعش دستگیر کرده است که گفته می شود در حوادث بمب گذاری آنکارا نیز دست داشتند.

این افراد در حمله به چند آپارتمان در حومه شهر پندیک در بخش آسیایی استانبول دستگیر شده اند. پلیس ملیت های این افراد را اعلام نکرد ولی از قصد سفر آنها به سوریه و عراق برای محلق شدن به داعش خبر داد.

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه داعش را مسئول اصلی بمب گذاری آنکارا اعلام کرده است.

یکی از دو مظنونین اصلی این حادثه که ۱۰۲ کشته بر جا گذاشت، شخصی به نام «یونس امره آلاگوز» معرفی شده است که برادر بمب گذار اصلی شهر سوروس در ماه جولای است. در این بمب گذاری نیز ۳۴ نفر در مرز سوریه و ترکیه کشته شدند.

نام مظنون دیگر «عمر دنیز دوندر» اعلام شده است که اخیراً دو بار در سوریه دیده شده است.

بمب گذاری ها در آستانه برگزاری انتخابات ماه نوامبر ترکیه تنش های بسیاری در شهرهای مختلف این کشور ایجاد کرده است. مردم در تظاهرات خود دولت را مسئول این بمب گذاری ها می دانند.

احزاب مخالف سیاست های رجب طیب اردوغان را در باعث اینگونه حوادث اعلام کرده اند. از سه ماه گذشته تحرکات گروههای مخالفت دولت مثل پ ک ک در مرزهای این کشور با سوریه افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج