بازدید 11230
۸
رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛

تخلف ۵۳ شرکت تولید آبلیمو

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از تخلف ۵۳ شرکت تولید آبلیمو ، از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸ 17 October 2015
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از تخلف ۵۳ شرکت تولید آبلیمو ، از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رسول دیناروند در حاشیه همایش روز جهانی غذا، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون، ۵۳ شرکت تولید کننده آبلیمو از دید سازمان غذا و دارو تخلف داشته اند که اسامی برخی از آنها اعلام و برخی دیگر نیز به مراجع قضائی معرفی شدند. رسانه ای نشدن اسامی برخی از متخلفین، به این معنی نیست که برخورد با آنها صورت نمی گیرد.

وی مهمترین معضل صنعت آبلیمو را وجود رقابت در بین صنایع به منظور کاهش هزینه های تولید دانست و گفت: طبق ضوابط موجود، تولید آبلیمو باید طبیعی باشد که در این مورد تخلفاتی به منظور کاهش هزینه ها انجام شده و محصولات تعدادی از شرکت های متخلف، خطر جدی و فوری را برای سلامتی مردم نداشته و به مردم اطمینان می دهیم که تولید کنندگان متخلف آبلیمو، محصولی خطرناک و سمی را تولید نکرده اند بلکه تخلف آنها مربوط به کاهش قیمت تولید بوده که البته قابل قبول نیست و در همین زمینه نیز، اسامی متخلفان را به سازمان تعزیرات حکومتی و رسانه ها اعلام شده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: خطوط تولیدی آبلیمو که متوقف شده بودند پس از اصلاحات لازم و مورد نظر سازمان غذا و دارو، موفق به اخذ مجوز ورود به بازار شده اند و این نظارت تمام شدنی نیست و مجددا نمونه برداری ها انجام خواهد شد اما لازم است تا شرکت های تولید کننده از برند خود، بیشتر مراقبت کنند که آسیبی به نام کالاهای آنها نرسد.

دیناروند در ادامه با بیان اینکه عرضه آب آشامیدنی دماوند مجاز است، گفت: آب آشامیدنی دماوند مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و عرضه آن در بازار مشکلی ندارد.

وی مصرف خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی را مجاز ندانست و گفت: سازمان دامپزشکی به عنوان دستگاه مسئول بر فرآورده های دامی و خام مانند تخم مرغ و شیر نظارت می کند اما هنوز نتوانسته ایم به شرایطی برسیم که امکان مصرف خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی وجود داشته باشد این میسر خواهد بود اما قاعدتا باید تعدادی از آنها باید حذف شوند و شرایط تولید نیز تغییر کند.

دیناروند در خصوص وضعیت حال حاضر غذا در کشور گفت: مردم شاهد هستند که ما به عنوان دستگاه نظارتی در زمینه غذا مسامحه نمی کنیم و در مواردی که مانند موضوع روغن پالم در سال گذشته یا آبلیمو و آب معدنی در سال جاری، ضرورت وجود داشت وارد شده ایم چرا که سلامت مردم مهمترین اصل برای ما است.

وی از صنعت غذا به عنوان یکی از صنایع پیشرفته در کشور یاد کرد و گفت: این صنعت از نظر اقتصادی و اشتغال برای کشور اهمیت ویژه ای دارد اما در جوانب مربوط به سلامتی آن، ما کوتاه نمی آییم.

دیناروند افزود: هفته گذشته از یکی از صنایع پیشرو کشور در حوزه غذایی بازدید داشتم و از اینکه این شرکت توانسته به ۴۰ کشور دنیا صادرات داشته باشد، خوشحال شدم چرا که بخشی از صادرات، به کشورهای سختگیر اروپایی بود بنابراین زمانی که می توان مواد غذایی را در بالاترین سطح در کشور تولید کرد نباید اجازه داد تا مواد غذایی ناسالم در کشور تولید شوند.

وی خاطر نشان کرد: برنج های خارجی که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند بدون شک کنترل می شوند اما کنترل برنج در سال های ۹۳ و ۹۴، نسبت به گذشته بسیار سختگیرانه انجام شده و ضوابط فنی آن اصلاح شده است. بنابراین با اطمینان می گوییم که مشکلی از این نظر وجود ندارد و در بازار نیز کنترل می شود ضمن اینکه برنج های تولید داخل به تدریج در قالب نظام کدگذاری و رهگیری ساماندهی می شوند و از عرضه فله آن جلوگیری خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۸
اگر همیشه اسم ببرید اونها هم مراقبت میکنند! وقتی هیچوقت هیچ نامی برده نمیشه همه میگن تخلف میکنم و اگر گیر افتادم درست میکنم!!‌!
عرض دو روز آب معدنی دماوند سالم و آبلیموهای فاسد _سالم شدند_جل الخالق
چرا اسمشونو اعلام نمی‌کنید، یا اگه سلامت مردم مهمه زندانی و محاکمه نمی‌کنید؟
الان مردم دارن چپ و راست ترشي ميگرند ايا ميشه بگيد كه سركه هاي بازار از چي درست شده اند ايا با غوره ء كيليويي پنج هزار تومان ميشه يك دبه سركه سه كيليويي به قيمت سه هزار تومان توايد كرد
با سلام
لطفا" سري به كارخانه هاي رب سازي بزنيد و بررسي كنيد آنجا گوجه هست يا خير ؟ سري به كارخانه هاي سركه سازي بزنيد و بررسي كنيد آيا آنجا اثري از انگور هست يا خير ؟ سري به كارخانه هاي توليد دلستر بزنيد و بررسي كنيد آيا آنجا جو پيدا ميشود ؟ سري به كارخانه هاي توليد كالباس بزنيد و بررسي كنيد اثري از گوشت و يا مرغ هست يا خير ؟ و .... ادامه دارد
یعنی این تولیدات کنندگان شیر و آبلیمو و آب معدنی و ... از قدیم هم تولید می کردند و هیچ نظارتی روشون نبوده؟
میشه بگید چی طبیعی و سالمه الان تو ایران؟
آیا اقدام درست حسابی کردین تا عبرت دیگران بشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار