بازدید 92249

فوت غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان تأیید شد+واکنش

در روزهای گذشته، هنوز هیچ گونه خبری از وضعیت آقای رکن آبادی در دست نبود و در لیست مفقودین حادثه فاجعه آمیز منا قرار داشت. حال بعد از گمانه زنی های فروان، مرگ آقای غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان تأیید شد.
کد خبر: ۵۳۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 01 October 2015

در روزهای گذشته، هنوز هیچ گونه خبری از وضعیت آقای رکن آبادی در دست نبود و در لیست مفقودین حادثه فاجعه آمیز منا قرار داشت. حال بعد از گمانه زنی های فروان، مرگ آقای غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان تأیید شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، صبح امروز عبدالرضا رحمانی، وزیر کشور، با حضور در منزل مرحوم تقیانی و رکن آبادی از جان باختگان حادثه منا حج امسال، با ابراز همدردی با خانوده های آنها این فاجعه غم انگیر را تسلیت گفت.

فوت غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان تأیید شد+تکمیلی

بعد از اعلام خبر مفقود شدن غضنفر رکن آبادی در حادثه منا، ابتدا سعودی ها اعلام کردند که شخصی به نام غضنفر رکن آبادی وارد عربستان سعودی نشده است، حال آنکه تصاویر گذرنامه سفیر سابق ایران در بیروت، نشان می‌دهد که وی با همین نام و قانونی به همراه سایر حجاج ایرانی وارد عربستان سعودی شده بود.


بعد از این موضع گیری بچگانه سعودی ها، روزنامه روزنامه الجمهوریه مدعی شده بود که غضنفر رکن آبادی در بیمارستان‌ سعودی بستری است، اما مدیر عملیات پزشکی حج هلال احمر ضمن رد این خبر اعلام کرد که از رکن آبادی خبری نداریم.

این وقایع باعث شده بود که فرضیه ربایش این دیپلمات جمهوری اسلامی افزایش بیابد. این فرضیه هنگامی بیشتر تقویت می شد که نگاهی به دوران سفارت آقای رکن آبادی، نشان می داد که ایشان دو بار در لبنان هدف حمله تروریستی قرار گرفته بود.

بنابراین بر اساس خبری که پایگاه خبری وزات کشور اعلام کرده است، مشخص می شود که آقای رکن آبادی جزء مفقودینی می باشد که امیدی به زنده بودن وی وجود ندارد.

این در حالی است که ساعاتی پیش نیز سازمان حج و زیارت در بیانیه ای اعلام کرد، با کمال تأثر و تألمی عمیق بدین وسیله تعداد حجاج عزیز ایرانی که در حال احرام و انجام مناسک حج در منا به آسمان پر کشیده و ملتی را عزادار نمودند، 464نفر اعلام می شود.

تکمیلی:

در حالی در ساعت 11:20 دقیقه خبری روی پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور قرار گرفت که آقای رکن آبادی و تقیانی را از جان باختگان اعلام کرده بود. اما این پایگاه خبری در کمتر از سی دقیقه در اصلاحیه ای این افراد را جزو مفقودین اعلام نموده و تسلیت گفته است.ضمناً چندی بعد این پایگاه خبری  آقای تقیانی را جزء جان باختگان و آقای رکن ابادی را جزء مفقودین اعلام کرد!



جوابیه به این خبر:

مرتضی رکن آبادی گفت: یک ساعت قبل وزیر کشور به همراه استاندار تهران در منزل آقای رکن آبادی سفیر سابق در لبنان حضور یافتند، و با خانواده ایشان ابراز همدردی کردند. وی افزود: وزیر کشور در این دیدار از آخرین وضعیت آقای رکن آبادی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت "من هرگز نمی‌توانم به خانواده رکن آبادی تسلیت بگویم، و همچنان منتظر هستم با توجه به اینکه هنوز تعدادی جزء مفقودان حادثه منا هستند امیدوارم خبر خوبی در اینباره بشنویم."برادر آقای رکن آبادی از سایتها و خبرگزاری‌هایی که اخبار تأیید نشده‌ای را درخصوص شهادت ایشان منتشر کرده انتقاد کرد و گفت: انتظار داریم تشکیلاتی که عهده دار اطلاع رسانی هستند به وظیفه اخلاقی و انسانی و قانونی خود درست عمل کنند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰۵
انتشار یافته: ۱۱
خدا آل سعود را از روی زمین برای نجات مسلمان محو نماید.
چرا باید چهار دیپلمات ارشد وزارت خارجه بیخبر و با گذرنامه عادی به حج بروند...؟!
خدایش بیامرزد وصبر به خانوده وملت عزیز ایران بدهد
خدا رحمتشون کنه
اینهایی که منفی می دن کی هستن
واقعا برای اینجور افراد متاسفم
1
1
1
1
1
20
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها