بازدید 3363

آمار کودکان کار در کشور میلیونی نیست

قائم مقام وزیرکشور در امور اجتماعی آمار مجامع بین المللی درباره کودکان کار در ایران را نادرست دانست و گفت: آمار کودکان کار در کشور میلیونی نیست.
کد خبر: ۵۳۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 08 September 2015
قائم مقام وزیرکشور در امور اجتماعی آمار مجامع بین المللی درباره کودکان کار در ایران را نادرست دانست و گفت: آمار کودکان کار در کشور میلیونی نیست.

به گزارش ایرنا، مرتضی میر باقری درحاشیه هفتاد و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور که امروز در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: وزارت کار و رفاه اجتماعی یونیسف را متقاعد کرد که آمار کودکان کار در ایران میلیونی نیست.

وی اظهار داشت: اعداد و ارقام کودکان کار در کشور به بیش از 150هزار نفر نمی رسد و اعدادی که اعلام می شود به خاطر بد بینی های مجامع بین المللی به ایران است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی ادامه داد:از مجامع بین المللی خواسته ایم تا اعداد و ارقام مطرح شده در حوزه کودکان کار را با استانداردهای موجود در این حوزه مطابقت دهند و به ما اعلام کنند، ما نیز تا پایان سال جاری درباره آمار بیان شده، اعلام نظر می کنیم.

میرباقری همچنین درباره ساماندهی متکدیان در مترو تهران گفت: امروز معاون اجتماعی شهردار تهران پیشنهادی را در حوزه ساماندهی متکدیان مترو ظرف مدت سه ماه ارایه داد که با کلیات این طرح موافقت شد.

وی افزود: قرار است جزییات این طرح مشخص شود و ظرف مدت یک هفته آن را ابلاغ کنیم . 

شهرداری نیز با همکاری حوزه قضایی و انتظامی آن را اجرا خواهد کرد.

میرباقری از خبرنگاران خواست تا همزمان با اجرای طرح یاد شده موضوع را پیگیری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل