بازدید 47730
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

رسایی به سیم آخر زد!/اتحاد ملت مهر تایید نخورده/احمدی نژاد برگردد حمایتش میکنم/رمزگشایی از استعفای خرازی/حذف شعار مرگ بر آمریکا در برخی مساجد/افشای یک فساد 700 میلیون دلاری

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «باید منتظر طوفان‌های نرم افزاری بود!»، «ردپای جریانی خاص در تخریب چهره شجریان»، «جمع آوری ۲۶ امضا برای استیضاح وزیر علوم»، « توصیه زیباکلام به ظریف»، «اقدام جالب شمخانی در دیدار با هاموند» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۲۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 26 August 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در تیتر مهم خبرهای امروز باید به اولین واکنش احمدی مقدم بعد از تکذیبیه های متعدد پیرامون سخنان اخیر وی اشاره کرد. احمدی مقدم بعد از چند تکذیب پیاپی در مورد مصاحبه اش با «رمز عبور» لب به سخن گشوده و خلی کوتاه در مورد تکذیبیه ها سخن گفته است. از اتفاقات دیگر مهم امروز باید به پست اینستاگرامی رسایی اشاره کرد که در آن خواهان پیگیری طرح عدم کفایت رئیس جمهور شده است. ماجرای صادق خرازی و استعفای وی نیز همچنان ادامه دارد و در آخرین اخبار در این مورد معدون اجرایی حزب ندا از چرایی این استعفا پرده برداشته است. سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در مشهد و همچنین ادامه صف آرایی انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان از جمله اخبار مهم دیگر در رصد خانه «تابناک» است.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


باید منتظر طوفان‌های نرم افزاری بود!

نخستین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی گروه‌های تلویزیونی سپاه در استان‌ها با حضور حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه، جمعی از معاونین، مدیران و مسئولان روابط عمومی نیروها، سپاه‌های استانی و رده‌های همطراز و نیز مسئولین گروه‌های تلویزیونی سپاه در مراکز استان‌ها در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.حجت الاسلام سعیدی در این مراسم با بیان اینکه دوران قبل از ظهور عصر غلبه جنگ نرم بر جنگ سخت است گفت:در این شرایط می بایست منتظر طوفان‌های نرم افزاری در عرصه‌ی تسخیر اندیشه جهانیان و به ویژه در جغرافیای جهان اسلام باشیم.وی افزود: توسعه، گسترش و فراگیری سیستم های فن آوری و نرم افزاری امروز تأثیر بسیار مهمی را در عرصه‌های مختلف زندگی بشر دارد.حجت الاسلام سعیدی با تأکید بر مرجعیت روابط عمومی کل سپاه در جامعه رسانه‌ای کشور و ایفای نقش سخنگویی این نهاد مقدس گفت:مسئولیت اعلام مواضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با روابط عمومی کل سپاه است و هرگونه انتشار اخبار و مواضع از مسیرهای دیگر تنها اظهارنظر شخصی است.


رمزگشایی از سیاست کاهش ۳۰۰ هزار معلم

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: ریشه مشکل از آنجا نشأت می‌گیرد که مدیران کنونی آموزش و پرورش گویا متعهد شده‌اند که شتاب و آهنگ رو به رشد نظام آموزشی را در حین اجرای مأموریت اجرای سند تحول به شدت کند کرده و یک باره کاهش 300 هزار معلم را از پیکره فعال و مولد آموزش و پرورش در پوشش الفاظ فریبنده‌ای مانند متناسب سازی، چابک سازی، اصلاح ساختار بودجه‌ای، بهبود نظام حقوق و دستمزد معلمان، آن را عملی موجه جلوه دهند.وی ادامه داد: در مقام تمثیل باید چنین نسخه پیچی برای آموزش و پرورش را به کار طبیبی تشبیه کرد که قصد دارد 30 درصد از وزن انسان خوش قامتی که فکر می‌کند وزن او اضافی است را به طور دفعی و ناگهانی بکاهد؛ بدیهی است تحمیل چنین خواسته‌ای مساوی است با بروز عوارض طاقت فرسایی که هر یک به تنهایی می‌تواند سیستم‌های مختلف بدن چنین انسانی را دچار اختلال کند.حاجی‌بابایی اضافه کرد: چگونه انتظار است سیستمی مانند آموزش و پرورش که از سال 92 تا کنون که در آستانه سومین مهر قرار دارد، قریب به 100 نفر از آن بازنشسته شده یا در حال بازنشستگی است و تا همین الان اجازه استخدام و ورود به احدی را نداده است، از حال و روز خوبی برخودار باشد؟وی تصریح کرد: آیا بهتر نبود به جای «کند کردن چرخ دانشگاه فرهنگیان در پذیرش دانشجو»، «کوچاندن اجباری معلمان از متوسطه به ابتدایی»، «الزام به جمع کردن مدارس روستایی کم جمعیت»، «بالا بردن تراکم کلاسی»، «امر به تعطیلی مجتمع‌هایروستایی که از احکام سند است». «کاهش کادر مدیریتی و پشتیبانی مدارس که مبارزه با جنگ نرم را تدارک می‌کنند»، «واگذاری حدود 1000 مدرسه به بخش خصوصی به قیمت بالابردن ناگهانی 3.5 درصدی دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی در بیلان کار و استثمار کردن معلم روزمزد با دستمزد پایین»، «حذف و کاهش معاونین فناوری، مربیان پرورشی و قرآنی» و دهها کار این چنینی لااقل مجوز جذب 60 هزار معلم ابتدایی را در کارنامه کاری خود ثبت می‌کردند؟


ردپای جریانی خاص در تخریب چهره شجریان

تندروها معتقدند شجریان محبوبیت خود را از دست داده و به همین علت بلیت‌های کنسرتش فروش نرفته، درحالی‌که به نظر می‌رسد در چنین اتفاقی ردپای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت جریان‌هایی خاص دیده می‌شود.به گزارش «ایلنا»، محمدرضا شجریان بزرگ‌مرد آواز ایران مدتی پیش تصمیم به برگزاری کنسرتی در ترکیه گرفت و شرکت دل‌صدا مراحل برگزاری این کنسرت و فروش بلیت را عهده‌دار شد. شجریان پیشتر نیز تورهای متعددی در آمریکا و اروپا گذاشته بود که همواره با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده بود ولی این‌بار کنسرت شجریان با اقبال چندانی روبه‌رو نشد؛ چرا؟ چرا کنسرت‌ شجریان با شکست روبه‌رو شد؟ چرا بلیت‌های این کنسرت فروش نرفت؟ شجریان برندِ تبلیغاتی رئیس‌جمهور فعلی ایران بود و حسن روحانی از صدا و اسم او به عنوان سفیر فرهنگی نام برد و همین مسأله تبلیغ بزرگی در دوره کاندیداتوری وی بود. آخرین آلبوم‌ او فروش بی‌نظیری داشت. نام او باعث شد همایون شجریان هم خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کرد به شهرت برسد؛ شهرتی که عنوانِ پرمخاطب‌ترین کنسرت سال را متعلق به او کرد و امروز آلبوم‌هایش به سرعت به صدر پرفروش‌ها می‌رسد.به‌طور قطع هیچ هنرمندِ با سابقه‌ای مثل شجریان، با حضور در یک شبکه خارجی محبوبیت خود را از دست نمی‌دهد اما پس از این اتفاق، بلافاصله او از سوی اکثریت رسانه‌ها بایکوت شده و هیچکس نامی از او نمی‌برد و به بزرگترین خواننده آواز کلاسیک ایران اجازه برگزاری کنسرت در داخل کشور داده نمی‌شود. در مقابل یک جریانِ مشخصِ بدون تفکر و ریشه‌های ایرانی تبدیل به الگویی ساختگی شده و تمام امکانات را در اختیار می‌گیرد. این یعنی بدون شک مخاطبان نیز توسط همین جریان کنترل می‌شوند.رسانه‌های تندرو این روزهای با موج‌سواری روی خبرِ لغوِ کنسرت شجریان علت آن‌را عدم محبوبیت وی می‌دانند، چراکه او به بی‌بی‌سی رفته است. اگر واقعیت چنین است چرا شجریان اجازه برگزاری کنسرت در ایران را ندارد؟ چرا هر ساله مردم در شبکه‌های اجتماعی از جای خالی ربنای شجریان در سفره‌های افطار سخن می‌گویند؟ آیا اگر اسم شجریان به میان بیاید و کنسرت‌هایش در ایران برگزار شود بازهم او هنرمند مهجوری خواهد بود؟ آخرین کنسرت شجریان در لندن شاهد حضور گسترده مخاطبان بود و از آن کنسرت مدت زیادی نمی‌گذرد.با نگاهی به مباحث مطرح شده؛ در لغوِ کنسرت شجریان بیشتر به نظر می‌رسد سلیقه‌ی مخاطبانی که به کنسرت می‌روند توسط جریانی خاص کنترل شده است. البته موضوع دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد؛ شرایط نامساعد و ناامن ترکیه است. طی چند ماهگذشته در این کشور بمب‌گذاری‌های متعددی رخ داده و همین مسأله باعث ایجاد وحشت میان ایرانیان شده است و چند خودرو ایرانی نیز در همین جریانات منفجر شده‌اند.شجریان در سال 2011 کنسرتی در لندن برگزار کرد که با استقبال گسترده مردم مواجه شد. او پیشتر نیز تورهای آمریکا و اروپای خود را برگزار کرده که اکثرا شاهد بلیت‌فروشی قابل توجهی بودند. این یعنی این هنرمند هنوز طرفداران پروپاقرصی در میان هموطنان خود دارد اگر مجالی برای اجرای برنامه به او داده شود.


چرا زلزله فیروزکوه در تهران احساس شد؟

زلزله ۴.۶ ریشتری شب گذشته در فیروزکوه واقع در شمال شرقی تهران را حتی اهالی غرب پایتخت هم احساس کردند. این در حالی است که کانون زلزله بیش از ۱۰۰ کیلومتر با تهران فاصله داشت.به گزارش «خبرآنلاین»، دکتر مهدی زارع زلزله‌شناس در توضیح کوتاهی دلیل این اتفاق را چنین می‌داند: «در مورد اینکه زلزله دیشب (٣-٦-٩٤؛ با بزرگای ٤.٦ در نزدیکی فیروزکوه) در تهران توسط تعداد بیشتری از مردم (بیش از کانون زلزله) احساس و گزارش شد می‌توان این اینطور توضیح داد که تهران محل مهم‌ترین تمرکز جمعیت در استان (و کشور) است. بنابراین علی‌الاصول مردم بیشتری وجود دارند که در تهران چنین رویدادی را ممکن است حس کنند (بسیار بیش از محدوده کانونی زلزله فیروزکوه).مورد دیگر آن است که در تهران بیشتر مردمی که در طبقات سوم و بالاتر بوده اند این زلزله را حس‌ کرده‌اند و این در فاصله بیش از ١٠٠ کیلومتری طبیعی است. بنابراین اینکه مردم بیشتری در محدوده تهران این زلزله را حس کنند ربطی به انتقال زلزله به گسل‌های تهران ندارد (و البته خطر زلزله در تهران همواره بالاست).»


ورزشکاران ریاست شورا را تعیین‌تکلیف می‌کنند!

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتخابات ریاست شورای شهر تهران گفت: اصلاح‌طلبان در خصوص کاندیداتوری مسجد جامعی برای حضور در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران به توافق رسیده‌اند.وی با بیان این مطلب افزود: علت این موضوع عملکرد خوب وی در شورای اول بوده است همچنین با توجه به تفاهم و تعاملی که با دولت داشتند و اینکه در زمان وی کمیسیون‌های تخصصی تشکیل و از آن زمان مسائل به‌صورت کارشناسی‌تر مورد بررسی قرار گرفت، گزینه مناسبی برای ریاست شورا است.حقانی با تاکید براینکه از مهم‌ترین خصوصیات مسجدجامعی بها دادن به هویت شهر تهران است، اظهار کرد: وی سال‌ها وزیر ارشاد بوده است و در کل دوران خدمتش در وزارت ارشاد عملکرد خوبی داشته است. مسجدجامعی نگاهی نرم‌افزاری به شهر دارد و برای محیط‌زیست و باغات اولویت قائل است و با دولت تدبیر و امید نیز ارتباط خوبی دارد.رئیس کمیته محیط زیست شهر تهران با تاکیدبراینکه تکلیف ریاست شورای شهر تهران را سه ورزشکار حاضر در شورا یعنی هادی ساعی،‌ عباس جدیدی و حسین رضازاده مشخص می‌کنند، یادآور شد: در دوره اول این افراد به مسجد جامعی رای دادند و ایشان ریاست شورا را برعهده گرفت و درسال دوم نیز به چمران رای دادند که ریاست شورا به وی محول شد.حقانی ادامه داد: باید در این دور از انتخابات دید که چرخش قهرمانانه این افراد به چه صورتی است، زیرا هنوز این سه نفر موضع خود را به صورت دقیق اعلام نکرده‌اند.به گفته وی اگرچه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شورا هرکدام گزینه خود را دارند، اما این سه نفر تاثیرگذاری نهایی را در انتخاب رئیس شورای شهر دارند.


حزب اتحاد ملت هنوز مهر تأیید نخورده‌ است

مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور درباره فعالیت حزب اتحاد ملت ایران به فارس می گوید: این حزب مجوز گرفته‌ است آیا اینها بهتر هستند یا آنهایی که بدون مجوز در همه شهرها فعالیت سیاسی می‌کنند؟آیا تشکیل حزب و فعالیت در چارچوب قانون بهتر است یا کسانی که حتی حاضر نیستند مجوز بگیرند؛ از این رو باید به آنها که مجوز دارند فرصت دهیم تا فعالیت خود را انجام دهند و اگر جایی اشکالی یا ایرادی بود حتماً تذکر داده می‌شود چرا که کشور قانون دارد.آنها که حزب را اداره می‌کنند ارکان حزب هستند یعنی هیأت مؤسس، شورای مرکزی، هیأت اجرایی و دبیرکل، اینها باید پاسخگو باشند؛ حزبی تشکیل شده، یک اساسنامه آوردند و ما بررسی کردیم و هیچ ایرادی در اساسنامه و مرامنامه‌شان نیست، البته اتحاد ملت هنوز مهر تائید نخورده‌ است.افرادی که حزب را تشکیل دادند دستگاه‌های مجری راجع به آنها نظر داده است و اگر از فردا فعالیتشان را شروع کنند و فردی که سخنرانی کرد تعرض یا اهانتی  به جایی داشت باید پاسخگو باشد، دستگاه‌های مسئول ما کوچک نیستند و دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند کشور را به خوبی اداره کنند و افرادی که در آن تشکیلات هستند به کارشان کاملاً واقفند و تا کنون چیزی به ما نگفته‌اند.


جمع آوری ۲۶ امضا برای استیضاح وزیر علوم

یک نماینده مجلس نهم گفت: به خاطر عدم به‌کارگیری نیروهای سابق در وزارت علوم در حال جمع‌اوری امضا برای استیضاح وزیر علوم هستیم.اسدالله حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ از جمع آوری ۲۶ امضا برای کلید زدن استیضاح وزیر علوم و تحقیقات خبر داد.وی با تاکید براینکه طرح استیضاح وزیر علوم اولین هفته کاری بعد از تعطیلات مجلس به هیات رئیسه مجلس تحویل داده می‌شود٬ افزود: بلاتکلیفی موضوع بورسیه‌ها٬ عدم نظارت در مراکز آموزش عالی، تبعیض بین دانشگاه‌ها، ‌ تبعیض بین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از جمله موارد استیضاح وزیر علوم است.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدقولی وزیر در به‌کارگیری نیروهای سابق در وزارت علوم، ‌بکارگیری نیروهای مسئله‌دار، ‌ضعف شدید علمی ایران در دنیا، بی‌اعتنایی وزیر در ورود به مجلس و شرکت در جلسات کمیسیون تخصصی مجلس از جمله مسائلی است که باعث پیگیری استیضاح وزیر شده است.


اظهارات حدادیان از طرف خانه مداحان نیست

مدیر روابط عمومی خانه مداحان کشور گفت: آقای حدادیان برای ما قابل احترام است و گاهی در خانه مداحان رفت‌وآمد دارد اما عضو خانه مداحان نیست که بخواهیم بگوییم از طرف خانه مداحان این اظهارات را بیان کرده است.جواد احمدی مدیر روابط عمومی خانه مداحان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مداحان مبنی بر اینکه برای انتخابات مجلس دهم لیست می‌دهند، عنوان کرد: قطعا خانه مداحان در نظر ندارد لیستی را برای انتخابات مجلس ارائه دهد٬ اما همانطور که مرحوم مدرس عنوان کرده سیاسیت ما عین دیانت ما است.احمدی ادامه داد: نباید از حضور مداحان در عرصه سیاست به سوءاستفاده از احساسات دینی مردم تعبیر شود.وی افزود: ممکن است ما در میان مداحان سیاست‌مداران خوبی هم داشته باشیم که حتی صلاحیت‌ بیشتری از برخی نمایندگان فعلی مجلس دارند. اگر به این تشخیص برسیم که باید برای انتخابات از سوی مداحان لیستی داده شود٬ این کار را می‌کنیم و معتقدیم که مردم هم انقدر آگاه هستند که از روی احساساتشان تصمیم نگیرند.


افشای فسادی دیگر در دولت احمدی نژاد

محمدعلی مددی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با ابراز تاسف از فسادهایی که در دولت گذشته اتفاق افتاده بود، گفت: در حالی که هر روز شاهد افشاگری رانت یا فسادی در دولت های نهم و دهم هستیم، تیم دولت قبل برای فرار رو به جلو از اعضای دولت یازدهم شکایت می‌کنند.وی با اشاره به اسنادی که از رانت صورت گرفته در راه آهن اترک – برکت به دستش رسیده است، گفت: فردی که در دهه 70 به دلیل فساد در دادگاه مجرم شناخته می شود و بر مبنای حکم دادگاه، اموالش مصادره شده و چندین سال هم در زندان بوده است، یک باره در دولت احمدی نِژاد مورد اعتماد قرار می گیرد و پروژه 700 میلیون دلاری راه آهن اترک برکت را به وی می سپارند.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه پروژه به این مهمی را به فردی سپرده اند که هیچ گونه تخصص و تجربه ای در زمینه کارهای عمرانی نداشته است گفت: تاسف آورتر اینکه این پروژه با ترک شرایط واگذاری پروژه ها به این شخص واگذار شده است.وی با اعلام اینکه پروژه را به آقای (الف – ر) واگذار کرده اند گفت: این فرد به دلیل ارتباط نزدیکی که با آقای خاص دولت احمدی نژاد داشته موفق شده است این پروژه سودآور به دست بیاورد.مددی با اعلام اینکه (الف – ر )برای انجام پروژه 700 میلیون دلاری راه آهن اترک – برکت هیچ گونه امکانات مالی و تجهیزات نداشته است گفت: این فرد به پیمانکاران بزرگ کشور متوسل می شود و با استفاده از تجهیزات و امکانات مالی آنان، کار در ترکمنستان را آغاز می کند. اماباکمال تاسف پولهایی که از این بابت گرفته، به پیمانکاران نداده و در حال حاضر صدها میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.



ناو یک میلیارد دلاری را با 7هزارتومان منهدم کردیم

دریادار فدوی تصریح کرد: کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بزرگترین مصرف کننده تسلیحات نظامی آمریکا بوده‌اند و هزار میلیارد دلار تسلیحات از غرب خریدند و این در حالی است که ایران از اول تا آخر جنگ نزدیک به 20 میلیارد دلار هزینه کرده است.دریادار فدوی با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها در کمک به عراق در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: صادرات نفت ما در زمستان سال 65 به زیر 100 هزار بشکه با قیمت 6 دلار رسید و در آن دوران نیروی دریایی سپاه با کمترین امکانات در مقابل دشمن ایستادگی کرد.فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما در آن ایام یک ناو یک میلیارد دلاری آمریکا را با 7 هزار تومان از بین بردیم و در جنگ با آمریکا 139 عملیات مقابله به مثل و 17 عملیات موشکی ضد آمریکا انجام دادیم و بخش اعظمی از مسئولین نمی دانند قدرت دریایی ما چقدر است.


توصیه زیباکلام به ظریف

یک استاد دانشگاه با نگارش نامه ای به محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان از او خواست تعریف و تمجید هایی که از او می شود را جدی نگیرد.صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در این نامه اورده آست: «نگران هستم که مبادا این مطالبی که این روزها در محافل و مجامع مختلف در تعریف و تمجید و درمدح و ستایش ازشما اظهار می شود را باور نموده و لاجرم گرفتار غرور و نخوتتان نماید.»


افشای مبلغ کمک مالی عربستان به نخست وزیر مالزی

رئیس شعبه حزب آمنو در مرکز ایالت پاهانگ مالزی ادعا کرد مبلغ ۲.۶ میلیارد رینگیت (۷۰۰ میلیون دلار) از سوی عربستان سعودی به حساب "نجیب رزاق"، نخست وزیر این کشور به عنوان تقدیر از تلاش‌های مالزی در مقابله با داعش و عمل به مذهب اهل سنت و جماعت واریز شده است. این موضوع پیش از این توسط نخست‌وزیر و رئیس حزب آمنو به  146 شعبه این حزب در سراسر مالزی ابلاغ شده است. همچنین گفته شده است نه تنها مالزی، بلکه مسلمانان جنوب فیلیپین و جنوب تایلند نیز از کمک‌های مشابه بهره‌مند شده‌اند.


احمدی‌نژاد برگردد حمایتش می‌کنم

روح الله حسینیان درباره ورود احمدی نژاد به قدرت هم گفت: من نه به عنوان عضو جبهه پایداری بلکه به عنوان آقای روح الله حسینیان می گویم که اگر احمدی نژاد به قدرت بخواهد برگردد حتما از او حمایت خواهم کرد. به دلیل عملکرد بسیار عالی و آباد کردن و نوسازی کشور که در طول تاریخ سابقه ندارد. عزتی که آقای احمدی نژاد برای ما آورد بی نظیر بود. در قلب دشمن قرار می گرفت و آن پیام اسلام که پیام آزادی بخش برای جهان بود را به گوش همه مستکبرین می رساند.حسینیان افزود: آن چیزی که از اول دولت یازدهم نشان داده است این است که این عزت را خدشه دار شده می بینم.


جریان انتصاب‌ فرمانداران زن متوقف‌ شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه حرکتی که برای انتصاب زنان فرماندار آغاز شده بود اکنون متوقف شده است.شهیندخت مولاوردی در حاشیه نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفت: ما اولویت‌های حوزه زنان را شناسایی کردیم و گزارش‌های تفصیلی ما آماده است که در اولین جلسه برنامه ششم توسعه حول این محورها اقدام خواهیم کرد.وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتصاب زنان در پستهای مدیریتی گفت: حرکت‌های خوبی برای انتصاب زنان فرماندار آغاز شد که پس از مدتی متوقف ماند که اکنون به آن نمی پردازم اما در بخش مدیریت میانی انتصابات در حوزه بخشدار و دهیار ادامه دارد. در سطوح استاندار و وزیر هم که معمولا عنوان می کنند که نمی‌توان چنین ریسکی انجام داد. در دولت وزرایی انتخاب شدند که بین یک الی سه دوره سابقه وزارت داشتند و با توجه به شرایطی که دولت در آغاز داشت به زعم خودشان فرصتی برای آزمون و خطا نبود اما در پیش نویس سند اصلاح نظام اداری پیشنهاد شده که حداقل ده درصد در سال به مدیران زن اضافه شود.وی با اشاره به اینکه متاسفانه در شورای اداری استانها شاهد حضور زنان نیستیم، گفت: اما این مطالبه وجود دارد که زنان در بدنه تصمیم گیری کشور حضور داشته باشند.


حذف شعار" مرگ بر آمریکا" در برخی مساجد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات گفت: روحیه استکبارستیزی، ایثارگری وسلحشوری از مسجد نشأت می گیرد اما متاسفانه در برخی از مساجد مشاهده می شود که شعار تکبیر را حذف می کنند و "مرگ بر آمریکا و اسرائیل" را کنار گذاشته اند.وی تصریح کرد: مگر غیر از این است که ما هر چه داریم از روحیه استکبارستیزی و سلحشوری و درسی است که از تاسوعا وعاشورا گرفته ایم و حال افرادی می گویند این جمله و ذکر اضافه است و امروزه کاربردی ندارد و این درد بزرگی است.برات زاده افزود: بسیاری از امورات هستند که در مسجد و به وسیله شماها باید رسیدگی شود و یکی از تکالیف هیئت امنا و فرماندهان بسیج جذب افراد به مسجد است.


موضوع عدم برگزاری کنسرت به دانشگاهها ابلاغ شد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: موضوع عدم برگزاری کنسرت در دانشگاه ها ابلاغ شده است.حجت الاسلام محمد محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخی تلاش های صورت گرفته در دانشگاه ها برای برگزاری کنسرت گفت: برگزاری کنسرت در دانشگاه ها را جزو سیاست های فرهنگی وزارت علوم نمی دانیم و این موضوع به دانشگاه ها هم ابلاغ شده است و دانشگاه ها هم حق برگزاری کنسرت در محیط دانشگاه را ندارند.


تفاوت شعار اصولگرایان و اصلاح طلبان

دبیر شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه دامنه جریان اصلاح طلبی باز است افزود: شعار جریان اصلاح طلبی یا با من یا بر من نیست. طیف اصولگرا وحدت را چنین تعبیر می کنند که وحدت یعنی همه با من، ولی اصلاح طلبان وحدت را "همه با هم" تعبیر می کنند. آنچه که وحدت واقعی را ایجاد می کند " "همه با من" نیست، اتفاقا "همه با من" انشقاق می آورد. وحدت واقعی " همه باهم" بودن است، هر کسی به مردم و باورهای آزادیخواهانه معتقد باشد با ما است و لازم نیست این افراد در همه موارد مثل من یا ما فکر کنند؛ چون این اصلا امکان ندارد. حجت الاسلام والمسلمین هادی غفاری ضمن اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که در اسفند ماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: طبعا هیچ کسی نمی تواند جلو اراده ملی بایستد. وقتی جامعه ای به حدی از رشد اجتماعی برسد دیگر نمی شود در مقابل اراده آن جامعه ایستاد و چیزی را به او تحمیل کرد.


تاثیر یارانه نقدی بر وضعیت سیاسی احزاب

دبیرکل حزب سبز با اشاره به وظایف دولت در برابر احزاب گفت: دولت ها وظیفه دارند با ایجاد فضای سیاسی باز، زمینه و بستر مناسب برای ظهور و بروز احزاب در فضای سیاسی را فراهم کنند. دولت ها ملزم هستند در مقابل احزاب نقد پذیر باشند و آنها را در تصمیم سازی های خود ببینند. حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا و دبیر کل حزب سبز با اشاره به مساله اختصاص یارانه نقدی به احزاب ، مخالفت خود را با نقدی بودن چنین یارانه هایی ابراز و تاکید کرد: دادن یارانه نقدی به احزاب کار اشتباهی است و باید تسهیلاتی برای احزاب ایجاد شود که آنها بتوانند روی پای خود بیاستند. دادن مجوز انتشار روزنامه، مجله و اختصاص سوبسیدهای مرتبط با انتشارات از سویی و اختصاص فضای لازم برای برگزاری میتینگ ها و شکل گیری کنگره های احزاب، تسهیل حضور احزاب در مجامع بین المللی و کمک به ظهور و بروز در این مجامع روی هم رفته می تواند مفیدتر از اختصاص یارانه نقدی باشد. دادن یارانه نقدی احزاب را نسبت به دولت ها جیره خوار می کند.


هاشمی خواهان پرداختن به رای مردم به عنوان حق الناس شد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همراهی زن و مرد را در جمهوری اسلامی برای شرکت در انتخابات و احترام همه مسؤولین به آرای مردم، برخاسته از فرهنگ اسلام و تشیع و یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: رهبری جامعه رأی مردم را حق­الناس خواندند و نمی­دانم چرا رسانه ها به ویژه رسانه ملی این نکته ظریف را در جامعه بیشتر تبیین نکرده و آن را توضیح نمی دهند. وی در ادامه سخنان خویش به دیدار دانشجویان با رهبری و سؤال آنان درباره آرمان­خواهی اشاره کرد و گفت: رهبری در پاسخ به سوال آنها تأکید کردند که آرمان خواهی با محافظه کاری نمی ­سازد و آرمان­خواهی با حقیقت گرایی و واقعیت بینی سازگار است. آیت­ الله هاشمی رفسنجانی با تأکید مجدد بر اهمیت جامعه آرمان­خواه، گفت: شواهد نشان می­ دهد که مردم ایران به طرف راه­های درستی می­ روند که قرآن می­ خواهد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بشارت خداوندی به کسانی را که به حرف ­های دیگران گوش می ­دهند و بهترین­ ها را انتخاب می ­کنند، تابلوی تفکر و اندیشه و آزادخواهی دانست و گفت: امروز جامعه ایرانی به جایی رسیده که دانش ­آموز و دانشجو در اکثر خانواده ­ها هستند و به خاطر آگاهی از شرایط زمان، دیگر فریب ظاهرسازی ها را نمیخورند.


رسایی به سیم آخر زد

حمید رسایی امروز نوشت: متاسفانه در روزهای اخیر همزمان با توافق با آمریکا و ورود بی بی سی و بازگشایی سفارت انگلیس خبیث در کشور، رفتارها و ادعاهای عجیبی دیده و شنیده می شود که بوی بد خودکامگی تندتر از چند سال قبل به مشام می رسد! به بهانه مصوبه ای از طرف شورای عالی امنیت ملی که وجود خارجی ندارد، با رسانه های منتقد برخورد غیر قانونی می شود؛ به بهانه نظم، با طلاب و دانشجویانی که در اعتراض به جنایات انگلیس خبیث و آمریکای جنایتکار شعار مي دهد، برخورد می شود؛ با ادبيات توهین آمیز از طرف عالی ترین مقام اجرایی با منتقدان برخورد می شود؛ به بهانه های واهی از ارائه لوایح قانونی به مجلس سرباز زده می شود؛ به اسم قانونگرایی، نص صریح قانون اساسی و توصیه‌هایی مقام معظم رهبری و حضرت امام درباره شورای نگهبان نقض می شود و این شورا مورد هجمه و تخریب قرار می گیرد؛ اخیرا حتی این روحیه نظارت ناپذیری به حوزه رهبری انقلاب رسیده و تحمل منصف ترین ناظر قانونی و شرعی را هم ندارند و در ادعایی غیرواقعی گفته می شود که امام در کار دولت ها دخالت نمی کرد؛ از این رفتارها بوی بد خودکامگی به مشام می رسد، امروز هم معاون پارلمانی رییس جمهور با ادبیات توهین آمیز با مجلس سخن گفته و برای نمایندگان تعیین تکلیف کرده! آقای انصاری کار از استیضاح گذشته ما فقط یک لایحه و یک طرح عقب مانده داریم: 1 - لایحه توافق هسته ای برجام که امنیت کشور با آن به خطر افتاده و دولت از ارائه آن به مجلس واهمه دارد. 2 - ارائه و رسیدگی به طرح عدم کفایت سیاسی آقای روحانی که رییس مجلس مانع است.

رسایی به سیم آخر زد!/اتحاد ملت مهر تایید نخورده/احمدی نژاد برگردد حمایتش میکنم/اولین واکنش احمدی مقدم به تکذیبیه ها/رمزگشایی از استعفای خرازی/حذف شعار مرگ بر آمریکا در برخی مساجد

احمدی مقدم: گرد و خاک ها که خوابید صحبت میکنم

فرمانده پیشین نیروی انتظامی فعلا قصد ندارد به آنچه درباره مصاحبه اخیرش گفته می شود، پاسخ دهد. به گزارش خبرآنلاين، گفت و گوي اخير اسماعيل احمدي مقدم با هفته نامه رمز عبور که به مسائل پس از انتخابات رياست جمهوري 88 پرداخته بود، با تکذيبيه هاي پياپي اي روبرو شد. از دفتر محمود احمدي نژاد گرفته تا روابط عمومي مجلس، حزب مجمع روحانيون مبارز و ... بخش هايي از اين گفت و گو را رد کردند. اما او در گفت و گو با خبرآنلاين گفت که «فعلا قصد مصاحبه ندارم». احمدي مقدم در پاسخ به سوالي که به تکذيبيه هاي ياد شده اشاره داشت، با خنده گفت: فعلا هر صحبتي بکنم، تکذيب مي شود! مگر اينکه چيزهايي بگوييم که همه خوششان بيايد! او که مي گفت «فعلا پيش برويم، ببينيم چه مي شود»، ادامه داد: بگذاريد گرد و خاک ها بخوابد، بعد صحبت مي کنم.»


اقدام جالب شمخانی در دیدار با هاموند

میزان نوشت: اقدام جالبی که از سوی دریابان "علی شمخانی"، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با هاموند صورت گرفت بسیار قابل توجه است. شمخانی طی دیدار با وزیر امور خارجه انگلیس، بر خلاف روال معمول، لباس نظامی خود را بر تن کرد. این در حالی است که دبیر شورای عالی امنیت ملی طی دیدارهای قبلی خود و با توجه به عرف دیپلماتیک، از پوشیدن لباس نظامی خودداری کرد و با لباس شخصی در برابر رسانه ها ظاهر شد.


رمزگشایی معاون اجرایی ندا از ماجرلای استعفای خرازی

سامان بختیاری معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان به تحلیل خود از استعفای صادق خرازی رئیس شورای مرکزی این حزب پرداخت و اظهار داشت: آقای خرازی به دلیل هجمه‌های بسیاری که طی روزهای اخیر به ندا و شخص ایشان صورت گرفت به نوعی با استعفای خودشان فداکاری کردند. وی با بیان اینکه تلقی آقای خرازی این بود که اگر از سمت خود کناره گیری کنند ضربه‌های وارده به حزب ندا هم کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد:‌ این رفتار آقای خرازی بیانگر پایبندی عملی ایشان به دموکراسی است. بختیاری افزود: امروز حزب ندای ایرانیان به یک مرحله از رشد رسیده است که باید چرخش نخبگان در آن صورت بگیرد اما علت اینکه این چرخش نخبگان چرا حساسیت‌برانگیز شده و در این دو سه روز در رأس اخبار قرار دارد قابل تأمل است. معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه رئیس شورای مرکزی حزب (سید صادق خرازی) برای استعفای خود با هیچکس مشورت نکرده است، گفت:‌ به نظر می‌رسد نگاه آقای خرازی این است که هم‌اکنون که حزب یک پویایی رسیده است از ریاست شورای مرکزی حزب کنار رفته و زمام کار را به نخبگان موجود در این حزب واگذار کند. بختیاری با بیان اینکه حزب ندای ایرانیان در این چند روز از سوی جریانات تندرو مورد هجمه قرار گرفته است، گفت: به ما اتهام می‌زنند که ندا ‌آمده تا انشقاق ایجاد کند، کدام انشقاق؟ ما مگر به غیر از اساسنامه و راهبردها اقدام دیگری انجام داده‌ایم؟ وی با تأکید بر اینکه جریانات تندرو با گفتمان ندا موافق نیستند، گفت: ندا از روزی که آمده تعامل، مدارا و اصلاحات گام به گام را پی‌ریزی می‌کند بنابراین ما خارج از اساسنامه خود پی‌چیزی را نگرفتیم و همچنان روی اصول خود پایبند هستیم. عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این پرسش که چرا این جریانات تندرو اعضای حزب ندا را اصلا‌ح‌طلبان بدلی می‌دانند، گفت: اگر ما بدلی هستیم پس چه کسی اصلی است؟ عنوان اینگونه اظهارات مضحک است و این دسته‌بندی‌ها برای شروع هجمه است. بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: تمام افرادی که امروز در ندا مشغول به فعالیت حزبی هستند شاید از لحاظ سنی رقم کمتری نسبت به دیگران به خود اختصاص دهند اما به لحاظ تجربه تشکیلاتی کارنامه درخشانی دارند.


جان کری کارمندی با مهارت محدود

«ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی در جدیدترین اظهارات خود به تغییرات روابط جهانی با محوریت دو کشور آمریکا و روسیه پرداخت و نوشت تفاوت بسیاری میان سرگئی لاوروفِ زیرک وزیر خارجه روسیه و همتای آمریکایی‌اش «جان کری» وجود دارد. خلفان در ادامه توئیت‌های خود نوشت: لاوروف موفق شد فرش روابط دیپلماتیک گسترده جهانی را از زیر پای وزیر خارجه ضعیف آمریکا بکشد؛ وزارت خارجه روسیه امروز با رهبری لاوروف به سمت توافقات سازنده بیشتر بین‌المللی پیش می‌رود. وی افزود: کشوری که «هنری کسینجر» (وزیر اسبق آمریکا) روزی وزارت خارجه آن را رهبری می‌کرد کری به عنوان کارمندی با مهارت محدود به نظر می‌رسد.


مکانیزم وحدت اصولگرایان

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه روند وحدت در جبهه اصولگرایی بسیار مطلوب است،گفت: انسجام و همگرایی اصولگرایان در شرایط کنونی کاملا محسوس و قابل قبول است واین روند تا انتخابات آتی به صورت جدی دنبال خواهد شد. وی در پاسخ به این سؤال که مکانیزم وحدت در جبهه اصولگرایی چیست و اصولگرایان قرار است با کدام فرمول به وحدت برسند، تصریح کرد: مکانیزم وحدت مشخص شده است اما بنده فعلاً نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم و تنها می‌توانم بگوییم که این مکانیزم بهترین مسیر برای وحدت است. همه گروه‌های اصولگرا به این نتیجه رسیده‌اند که راهی جز وحدت ندارند. دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به دیدار آیات مصباح، یزدی و موحدی کرمانی، تاکید کرد: دیدارهای حضرت آیات موحدی، مصباح و یزدی برای همگرایی اصولگرایان بسیار مفید بوده است و بزرگان تصمیم گرفته‌اند مسیر وحدت را تا رساندن اصولگرایان به یک تصمیم قطعی و نهایی رهبری کنند؛ آیت‌الله یزدی و موحدی کرمانی بر مسیر وحدت تاکید دارند و استاد مصباح نیز به همه گروه‌های اصولگرا توصیه کرده‌اند که برای همگرایی و انسجام بیشتر، تلاش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار