بازدید 30298
۱

رشوه میلیون دلاری عربستان به احمد شهید برای موضع‌گیری تند علیه ایران+ سند

سایت ویکی‌لیکس در چهارچوب انتشار بیش از نیم میلیون سند، اسناد محرنامه‌ای را از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرد که این اسناد حاوی نامه‌های محرمانه این وزارتخانه با سفارتخانه‌های ریاض در جهان بوده است‌. این اسناد حاوی تعداد زیادی ایمیل و تلگراف بود که میان وزارت امور خارجه عربستان و نمایندگی های این کشور در جهان رد و بدل شد.
کد خبر: ۵۲۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 27 July 2015

موضوع حقوق بشر همواره یکی از موضوعاتی است که از بعد از انقلاب اسلامی ایران به عنوان اهرم فشار طرف غربی به ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش «تابناک»، در چند سال اخیر، سازمان ملل برای گزارش در ارتباط با وضعیت حقوق بشر در ایران، یک گزارشگر ویژه به نام «احمد شهید» منسوب کرده است، حال آنکه مطالب گزارشگر رسمی سازمان ملل علیه ایران بر خلاف سایر مطالب به عنوان گزارش‌های رسمی و معتبر تلقی می شو‌د و به عنوان پایه ای برای تنظیم روابط با ایران تبدیل شده است.

به تازگی ویکی لیکس سندی ‌منتشر‌ کرده ‌که پشت پرده گزارش‌های غیر موثق علیه ایران در موضوع حقوق بشر را توسط احمد شهید را روشن می کند. بر اساس این اسناد، عربستان سعودی، یک میلیون دلار به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور وضع حقوق بشر رشو‌ه داده است تا موضع گیری تندی در قبال مسائل ایران بگیرد و گزارش‌های جهت دار بنویسد.

رشوه میلیون دلاری عربستان به احمد شهید برای موضع گیری تند علیه ایران+ سند

پایگاه خبری الوعی نیوز مدعی شده است که سند درز کرده از پایگاه ویکی‌لیکس، حاکی از آن است که سفارت عربستان در کویت به "احمد شهید،" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر، یک میلیون دلار رشوه داده ‌تا موضعگیری تندی در قبال ایران در پیش گیرد.

بر اساس این سند ـ که جزو اسناد طبقه بندی شده و محرمانه است ـ سفارت عربستان سعودی در کویت، اقدام به پرداخت یک میلیون دلار رشوه به "احمد شهید" کرد. احمد شهید مراتب تشکر عمیق خود را از وزیر خارجه عربستان ابراز کرده و وعده داده است همه تلاش و توان خود را برای تشدید مواضعش در قبال پرونده ایران به کار خواهد گرفت.

به نوشته این پایگاه، سایت ویکی‌لیکس در چهارچوب انتشار بیش از نیم میلیون سند، اسناد محرنامه‌ای را از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرد که این اسناد حاوی نامه‌های محرمانه این وزارتخانه با سفارتخانه‌های ریاض در جهان بوده است‌. این اسناد حاوی تعداد زیادی ایمیل و تلگراف بود که میان وزارت امور خارجه عربستان و نمایندگی های این کشور در جهان رد و بدل شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶۱
انتشار یافته: ۱
قابل توجه قوه قصائیه که با افشای این سند از سازمان ملل بخواهند که این مزدور را تعویض کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس