بازدید 79978
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

موضوع صحبت فرمانده سپاه با صالحی چه بود؟ /نظر هاشمی درباره توافق ایران و 1+5 /درخواست دو آیت الله از نمایندگان مستعفی فارس /خوش و بش عارف و احمدی نژاد /آخرین وضعیت فیلم مذهبی تعلیق شده

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: نظر سردار نقدی در مورد توافق هسته ای، شروط داعش برای پوشش زنان، خبر آهنگ امیر تتلو در رسانه های آمریکایی! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۱۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 18 July 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر سردار نقدی در مورد توافق هسته ای

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر پاسخ مقام معظم رهبری به نامه رئیس جمهور گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند، باید وحدت را حفظ کنیم و با متانت و تدبیر به جمع بندی مذاکرات وین رسیدگی کنیم. وی افزود: آنچه در جمع بندی مذاکرات وین و همچنین پیشنویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل آمده است یک مسأله بسیار جدی برای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و سرنوشت انقلاب اسلامی است و به هیچ وجه نمی توان آن را سرسری گرفت. نقدی مجددا تأکید کرد: تدبیر روشن مقام معظم رهبری، بررسی این مسائل در مراجع قانونی است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اگر هر یک از اعضای شورای عالی امنیت ملی بدون مطالعه سطر به سطر جمع بندی مذاکرات و همچنین بدون در نظر گرفتن تبعات آن در امنیت ملی کشور اظهار نظری کنند، چه مثبت و چه منفی، امنیت ملی را به بازی گرفته اند. وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون مطالعه دقیق، متن 159 صفحه ای و ضمائم برجام و متن پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در مورد این مسئله حساس اظهار نظر کنند، چه مثبت و چه منفی، آنها نیز به موکلان خود جفا کرده اند. نقدی تصریح کرد: همه باید مصالح امنیت ملی را به دقت در نظر داشته باشیم. هر موضع گیری ولو کوچک در این شرایط سرنوشت ساز و حساس کنونی می تواند آثار بسیار بزرگی در سرنوشت انقلاب اسلامی داشته باشد.


موضوع صحبت فرمانده سپاه با صالحی چه بود؟

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران، درخصوص موضوع مذاکرات هسته‌ای، با بیان اینکه نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد، گفت: انشاءالله باید ببینیم نتیجه در عمل چه می‌شود. وی که در کنار آقای صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای نشسته بود، افزود: الان با ایشان هم همین صحبت‌ها را می‌کردم و به خصوص در قطعنامه، نگرانی وجود دارد که امیدواریم به فضل خدا برطرف شود. فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: انشاءالله استقامت و پایداری در برابر زورگویی دشمنان، نظام استکبار و سلطه بیشتر و محکم تر باشد و عزم مردم نیز راسخ تر شود. سرلشکر جعفری گفت: امیدواریم همدلی و همزبانی دولت و ملت کارها را بیشتر جلو ببرد و سختی ها را پشت سر بگذاریم.


2 اولویت‌ مجلس در خصوص جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو اولویت در مورد توافق هسته‌ای در دستور کار مجلس است گفت: توجه کامل به مسائل اقتصادی و همگرایی داخلی برای فائق آمدن بر مشکلات از جمله این اولویت‌هاست. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نماز عید سعید فطر که در مصلی تهران برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره اولویت مجلس بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، گفت: دو اولویت مهم داخلی درخصوص مذاکرات هسته‌ای در دستور کار مجلس قرار دارد.وی افزود: اولین اولویت توجه کامل به مسائل اقتصادی و حل این مسائل در داخل کشور است. لاریجانی ادامه داد: دومین موضوع نیز همگرایی داخلی در کشور برای فایق آمدن بر مشکلات است.


نظر عارف در مورد اختلاف در اصول

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با تأکید بر اینکه در کشور بر سر اصول هیچ اختلافی نیست، گفت: اختلاف نظرها برای حرکت و کارآیی بیشتر است و ان‌شاءالله همدلی و همزبانی را در عمل در انتخابات اسفند ماه نشان خواهیم داد. وی افزود با اشاره به نامگذاری امسال به نام همدلی و همزبانی، افزود: این شعار بسیار ارزشمند است به‌ خصوص با موفقیت ارزشمندی که در صحنه سیاسی به دست ‌آوردیم، حقیقتاً باید این شعار محور تفاهم و همدلی باشد و در انتخابات پیش رو آن را نشان دهیم. رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه هدف و راه همه ما یکی است، گفت: امیدواریم راه و روشی که در 36 سال انقلاب اسلامی یعنی توجه به آرمان‌ها و حاکمیت ارزش‌ها داشتیم همچنان استمرار یابد. عارف افزود: آرزوی همه ما این است که نظام حکومتی به جایی برسد که بتوانیم آن را تحویل صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی (عج) بدهیم. وی گفت: البته در این مسیر حرکت کرده ایم اما کندی هایی داشتیم که باید بتوانیم در فضای جدید و با این همبستگی که در کشور خواهیم داشت با سرعت بیشتری در این مسیر حرکت کنیم.


نظر هاشمی درباره توافق ایران و 1+5

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران امروز افتخار می‌کند که حق خودش را گرفته است. هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه اگر بخواهید یک جمله به عنوان عیدی خطاب به ملت ایران بگویید چیست، گفت: ملت ایران امروز افتخار می‌کند که حق خودش را گرفته است.


توئیت تبریک عید فطر باراک اوباما

شنبه



شروط داعش برای پوشش زنان

تروریست های داعش به محض تصرف منطقه ای در کشورهای عراق یا سوریه و یا لیبی، شروط خود را درباره شیوه پوشیدن، شکل و نیز خورد وخوراک مردم را اعلام می کند. این گروه اخیرا ۷ هفت شرط برای خروج زنان از خانه هایشان در تابلوها و بنرهای نصب شده اعلام کرده اند. هفت شرط با عنوان (شروط حجاب شرعی) درباره لباس زنان :

۱-باید ضخیم باشد طوری که پشت آن پیدا نباشد.
۲- گشاد باشد.
۳- چسبان نباشد.
۴- همه بدن را بپوشاند.
a۵- شبیه لباس زنان یا مردان کافر نباشد.
۶- توجه دیگران را به خود جلب نکند.
۷- معطر نباشد.

درخواست دو آیت الله از نمایندگان مستعفی

نماینده ولی فقیه در استان فارس و نماینده فارس در خبرگان رهبری از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی خواستند تا از طرح استیضاح وزیر کشور در مجلس جلوگیری کنند.

به نوشته فارس حجت‌الاسلام اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و حجت الاسلام سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری طی نامه‌ای به نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از طرح استیضاح وزیر کشور در صحن علنی مجلس شدند. متن کامل این نامه که خطاب به نمایندگان استان فارس ارسال شده، به این شرح است:

نمایندگان محترم مردم شریف فارس در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه پر خیر و برکت رمضان المبارک و تبریک عید سعید فطر و تشکر از شما نمایندگان محترم و پر تلاش مردم فارس و تقدیر از مساعی جمیله‌تان که همواره اهداف عالیه و مترقی استان را مدنظر قرار داده و به فکر رفع مشکلات و محرومیت‌های مختلف مردم فارس هستید، اعلام می‌دارد که به منظور حفظ وحدت و هماهنگی موجود و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده بدخواهان نظام و با تاسی از بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب در سال همدلی و همزبانی که فصل‌الخطاب قضایای این چنینی است، نسبت به اعاده طرح استیضاح وزیر کشور و جلوگیری از طرح آن در صحن مجلس اقدام و آن‌را کن لم یکن قلمداد نمایید.

این جانبان به منظور حفظ آرامش و مقابله با ایجاد فتنه در این فضای آرام و پیش از انتخابات مهم، تعامل تمامی مسئولین استان را با استاندار منتصب خواهان بوده و از دولت تدبیر و امید انتظار است که در مقاطع حساس از نظرات ارشادی دلسوزان نظام بهره جسته و نسبت به توجه به خواسته اکثریت آحاد مردم و ولی نعمتان نظام اسلامی و تامین نظر آنان اهتمام و انعطاف بیشتری از خود نشان دهند.

اسدلله ایمانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز

سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و نماینده مردم شریف فارس در مجلس خبرگان رهبری

آخرین وضعیت فیلم مذهبی تعلیق شده

کارگردان فیلم رستاخیر با بیان اینکه خبر توقیف شدن رستاخیز، تنها چند دقیقه است روی خروجی خبرگزاری ها رفته و من خودم خبر ندارم، گفت: فقط این را بگویم که می دانم اتفاقات دیگری خواهد افتاد. احمدرضا درویش کارگردان سینما در گفت و گو با خبرگزاری میزان در خصوص دلایل توقیف شدن رستاخیز گفت: من اکنون در جاده هستم و اطلاعی از این موضوع ندارم. وی افزود: خبر توقیف شدن رستاخیز تنها چند دقیقه است که به روی خروجی خبرگزاری ها رفته و من خودم خبر ندارم. درویش خاطرنشان کرد: فقط این را بگویم که می دانم اتفاقات دیگری خواهد افتاد. گفتنی است سازمان سینمایی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد، به رعایت جایگاه و شان مراجع عظام تقلید و عالمان شاخص دینی یادآوری می کنیم که اکران فیلم «رستاخیز» تا تأمین نظر برخی از مراجع بزرگوار تقلید به تعویق می افتد.



پیغام تهدیدآمیز ابوعزرائیل به آل سعود


ابوعزرائیل از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق، رژیم سعودی را تهدید کرد که از سمت یمن وارد عربستان خواهد شد. این رزمنده عراقی در دیدار با فرماندهان حرکت انصارالله یمن در بغداد گفت که به عربستانی ها می گوییم از یمن به سوی شما می آییم. ابو عزرائیل که نام واقعی او «ایوب فالح الربیعی» است، 37 سال دارد.  گفته می شود او کارش را به عنوان استاد ورزش در یکی از دانشگاه های عراق ترک کرد تا به نیروهای بسیج مردمی بپیوندد. ابوعزرائیل شهرت خود را از کلیپ های طنزی که روزانه در طول عملیات آزادسازی شهر تکریت از دست داعش می ساخت، کسب کرده است.


درباره دسترسی کامل به تأسیسات هسته ای ایران گفت وگو نشده

جان کري، وزير امور خارجه آمريکا، اعلام کرد ايران و گروه 1+5 هرگز درباره دسترسي کامل بازرسان به تأسيسات هسته اي ايران در هر زمان و مکاني گفت وگو نکردند. کري گفت : «هيچ کشوري در هيچ کجاي جهان نيست که اجازه چنين دسترسي را دهد. تنها مثالي که به فکرم مي رسد عراق پس از حمله امريکاست که ما در آن زمان کنترل آن کشور را کاملا به دست گرفته بوديم. اين مسأله نيز کاملا متفاوت است».

به گزارش اسپوتنيک وي افزود: عبارت «هر زمان و هر کجا» حسن تعبيري است که در سياست استفاده شده است، اما تدابير نظارتي واقعي نيست. کري تأکيد کرد ايران و گروه 5+1 درباره دسترسي مديريت شده و تحت کنترل برخي سايت هاي هسته اي اين کشور توافق کرده اند و برخي افراد هستند که بايد با آنها گفتگو شود و تحقيقات ديگري بايد صورت گيرد. وزير امور خارجه آمريکا اضافه کرد: «اگر ايران اجازه دسترسي کافي و مجاز را به تاسيسات هسته اي فراهم نکند، با يکسري تحريم ها روبه رو خواهد شد». وي اضافه کرد: «اگر آنها اجازه دسترسي لازم را به منظور روشن شدن سؤالات ما درباره برخي سايت ها ندهند، ما به شوراي امنيت مي رويم و مي توانيم همه تحريم ها را بازگردانيم». قطعنامه مربوط به ايران روز چهارشنبه به طور رسمي به شوراي امنيت ارائه شد. اين سند تحريم هاي اقتصادي سازمان ملل را ضد ايران مورد بازنگري قرار خواهد داد

اوباما چگونه کنگره را در اولین قدم دور می زند؟

سناتور باب کورکر با بیان اینکه اوباما قراراست روز سه شنبه با دور زدن کنگره به طور مستقیم به شورای امنیت سازمان ملل برود و ضمن به تصویب رساندن این توافق نامه، تمام قطعنامه های پیشین علیه ایران را لغوکند ، این اقدام اوباما را توهین به مجلس سنا، مجلس نمایندگان و مردم آمریکا دانست.

تد کروز سناتور محافظه کار و نامزد ریاست جمهوری آینده آمریکا نیز در نامه ای به اوباما ادعا کرده است تا زمانی که اوباما قول جلوگیری از رای گیری شورای امنیت را ندهد، درانتصابات و مصوبات وزارت خارجه آمریکا تأخیر ایجاد خواهد کرد.
قرار است شورای امنیت سازمان ملل صبح روز دوشنبه قطعنامه ای را به رأی بگذارد که توافق نامه ایران و 5+1 را مورد تأیید قرار خواهد داد.

آموزش سلام نازی به ملکه دردسرساز شد

انتشار فیلمی قدیمی از ملکه انگلستان در حال اجرای سلام نمادین حزب نازی خشم مقامات کاخ باکینگهام را برانگیخت. در این ویدئوی قدیمی ملکه انگلستان در کنار مادر و خواهر کوچکترش در حال آموختن سلام نمادین حزب نازی از سوی ادوارد هشتم دیده می‌شود. روزنامه "سان" در صفحه نخست خود، تصویری از یک فیلم قدیمی متعلق به سال ۱۹۳۳ را منتشر کرده که در آن ملکه کنونی بریتانیا، هنگامی که حدود هفت سال داشته، با دست راستش سلام نازی می‌دهد. ملکه بریتانیا در این تصویر، همراه مادر، خواهر و عمویش دیده می‌شود.

بسته خبری شنبه

عارف و احمدی نژاد یکدیگر را در آغوش کشیدند

تصویر زیر مربوط به امروز و در حاشیه نماز عید سعید فطر است که محمدرضا عارف و احمدی نژاد را حین روبوسی نشان می دهد.

بسته خبری شنبه

گاف فائزه هشمی یا یک دروغ مطبوعاتی؟

یک روزنامه اصلاح طلب در گزارشی که از نشست اخیر حزب جمعیت زنان مسلمان نواندیش ارائه کرده، نهضت ثبت‌نام حداکثری تا رسیدن به سهمیه ٣٠ درصدی را اولویت اصلی این زنان برای انتخابات مجلس اعلام نموده و در ادامه، صحبت های سخنرانان این نشست را نیز منتشر کرده است. این روزنامه در بخشی از گزارش خود می نویسد: سخنران بعدی «فائزه هاشمی» بود. او هم با خرده‌ گرفتن از رد طرح سهمیه ٣٠ درصدی زنان از مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد که دو نفر در مجمع به این طرح رأی ندادند و عامل رد شدن آن بودند. او گفت: «خودمان هم فکر می‌کردیم که چون آقای هاشمی به‌ عنوان رئیس مجمع از این موضوع دفاع کرد حتما رأی خواهد آورد. ولی رأی نیاورد. با شرمندگی باید بگویم که یکی از کسانی که رأی نداده، عموی من {محمد هاشمي} بوده است. اگر می‌دانستم ایشان رأی نمی‌دهد می‌رفتیم لابی می‌کردیم! دیشب متوجه شدم که یکی از آن دونفر عموی من محمد هاشمی، بوده است

این در حالی است که در فهرست اشخاص حقیقی عضو مجمع نام محمد هاشمی دیده نمیشود و وی از سال 90 در مجمع عضویت ندارد.

دلیل به دست آمدن توافق چرخش 180 درجه ای آمریکا بود

هافینگتون پست نوشت: دلیل به دست آمدن توافق، چرخش صد و هشتاد درجه ای آمریکا در موضوع غنی سازی اورانیوم بود. به دیوید موریسون در تحلیلی برای این روزنامه آمریکایی نوشت: در سال ۲۰۱۳ یا همان حدود، دولت اوباما، در مواضع خود یک چرخش صدو هشتاد درجه ای انجام داد و پذیرفت که ایران در خاک خود، تأسیسات غنی سازی اورانیوم داشته باشد. به همین دلیلی است که مذاکرات آمریکا با ایران درباره فعالیت های هسته ای ایران که در ماه مارس ۲۰۱۳ به طور مخفیانه در عمان آغاز شده بود، در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ با موفقیت به پایان رسید و طرح جامع اقدام مشترک موسوم به برجام به بار نشست. بدون این که به سیاستی بازگردد که به هیچ توافقی هم نمی رسید. پیش از آن دولت آمریکا و متحدانش حدود یک دهه زمان صرف کردند تا ایران را متقاعد کنند که برنامه غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند و حتی در سال های اخیر تلاش کردند با اعمال تحریم های اقتصادی که هنوز هم پابرجاست، این خواسته خود را به ثمر بنشانند.

دو نفر فوتبالی که حسابی از توافق خوشحال شدند!

خداداد عزیزی در گفت وگویی اشاره کرده است: توافق هسته‌ای ۲ نفر را در فوتبال حسابی خوشحال کرد و آن ۲ نفر رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی هستند چون به خواست‌شان می‌رسند. کفاشیان می‌تواند پول کروش را بپردازد و او هم به دستمزدش می‌رسد که در کار حرفه‌ای حقش است؛ البته امیدواریم کفاشیان حواسش به پول واریزی فیفا باشد و به همه جای فدراسیون دست بکشد و یک دفعه کل قرارداد کروش را نپردازد.

کشف ۸۵ درصد تریاک دنیا در ایران

علیرضا جزینی از کشف ۸۵ درصد تریاک دنیا در ایران خبر داد. به گزارش فارس، وی گفت: ۳۵ درصد کشفیات هروئین دنیا نیز در ایران صورت می‌گیرد اما با این حال می‌توانیم به طور قطع بگوییم ما در مصرف تریاک رتبه اول دنیا نیستیم، چرا که تجارت مواد مخدر در ایران ۳ میلیارد دلار است اما در کشوری مانند روسیه این تجارت ۱۸ میلیارد دلار می‌شود.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به توقف صادرات مخدرهای صنعتی از کشور، گفت: سال گذشته حدود ۴۷ گذرنامه از ایرانیان به دلیل قاچاق مواد مخدر باطل شده است به طوری که کشور تایلند که مقصد قاچاق مخدرهای صنعتی از ایران به شمار می‌رفت، از کشور ما تشکر کرده است.

شکست داعش 10 تا 20 سال زمان می برد

رئیس ستاد مشترک نیروهای آمریکایی، برآورد کرد که شکست دادن داعش، به 10 تا 20 سال زمان نیاز دارد. به گزارش العالم، ژنرال "ریموند اودرنو" در گفت وگو با خبرنگاران، زمان لازم برای شکست دادن داعش را بیش از برآوردهای کاخ سفید دانست و ارزیابی کرد که برای این کار، 10 تا 20 سال زمان لازم است. بر پایه این گزارش، ژنرال ادورنو افزود: شکست دادن گروه (داعش)، به سمتی پیش می رود که برای تحقق آن، زمانی بیشتر از توقع دیگران نیاز است.

به نوشته وبگاه شبکه سی.ان.ان رئیس ستاد مشترک نیروهای آمریکایی خاطرنشان کرد: من متوجه شدم که برای شکست دادن داعش، به چیزی فراتر از عملیات نظامی نیاز است و برای تحقق این هدف، به اقدامات اقتصادی و دیپلماتیک نیز نیازمندیم.

خبر آهنگ امیر تتلو در رسانه های آمریکایی!

خواننده ای که این روزها با خواندن ترانه خلیج مسلم فارس دوباره جنجالی به پا کرده است، با انتشار عکسی از واکنش دو نشریه معتبر دنیا به آهنگش خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، امیر تتلو خواننده زیرزمینی که اخیرا ترانه ای را با موضوع انرژی هسته ای خوانده و روی یکی از کشتی های نیروی دریایی کشورمان برایش ویدئو کلیپ ساخته است، عکسی در اینستاگرامش منتشر کرده که نشان از توجه نشریه نیویورک تایمز و واشنگتن پست به موزیک ویدئوی جدیدش دارد.

بسته خبری شنبه



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار