بازدید 42987

چند ثانیه هیجان را با تیزر متفاوت ایرانی تجربه کنید+ویدئو

در این تیزر که شرکت تبلیغاتی تدبیر پاسارگاد شرق، تولید آن را بر عهده داشته، با بهره گرفتن از فضای ورزش پینت بال که ورزشی پرتحرک و پرهیجان است و اتفاقا در آن از گلوله‌های رنگی استفاده می‌شود، این پیام را منتقل می‌کند که این پودر می‌تواند سخت‌ترین لکه‌ها را از بین برده و شما حتی اگر با بهترین لباس‌هایتان به این ورزش بروید و رنگی شوید، جای هیچ نگرانی نیست، چون پودر هوم کر می‌تواند این لکه‌ها را از بین ببرد!
کد خبر: ۴۷۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ 09 February 2015
در دوران معاصر، تبلیغات به بخش مهمی از فرایندهای تأثیر‌گذار در زندگی افراد‌ جامعه برای کشش و استفاده از کالا و یا خدمات تبدیل شده است. اینکه تبلیغات در ایران چه میزان ‌تأثیرگذاری دارد، موضوعی است که ‌اهمیت بسزایی داشته و جای مطالعه و تأمل بسیار دارد.

به گزارش «تابناک»، امروزه‌ مطالعه‌ آگهی‌های بازرگانی‌ رسانه‌ها از بعد مضامین‌ و محتوای‌ در برگیرنده آن، ‌یک‌ جهت‌ مطالعاتی‌ جامعه‌شناسی‌ ‌ در وسایل‌ ارتباط جمعی‌ شناخته‌ می‌شود. در واقع باید نکات زیادی ‌در یک پیام آگهی تبلیغاتی ‌باشد که البته تنها با یک نگاه سطحی قابل درک نخواهد بود.

یک آگهی مؤثر، مانند سایر فرم‌های ارتباطاتی، زمانی کارآمد‌تر خواهد بود که نیاز‌ها و خواسته‌های مصرف کننده را برآورده کند و او را تحت تأثیر قرار دهد. این در حالی است که در عرصه تبلیغات در کشورمان کمتر دیده می‌شود ‌شرکت‌های تبلیغاتی و صاحبان کالا و خدمات، دست به خلاقیت زده و خارج از عرف فعلی در صنعت تبلیغات، کالا یا خدمات خود را ‌تبلیغ کنند، بلکه همیشه‌ کلیشه‌ای این را کار را انجام می‌دهند‌ که اغلب موجب دلزدگی مخاطبان می‌شود؛ برای نمونه، هم‌اکنون وقتی آگهی بازرگانی در تلویزیون رسمی کشور برای بینندگان به نمایش در‌می‌آید، عموما یکسری آگهی شبیه هم، کنار یکدیگر چیده می‌شود و تفاوت چندانی در آن‌ها احساس نمی‌شود و حتی گاه‌ نتایج بالعکس دارد.

از سوی دیگر، متأسفانه گاهی در تبلیغات تلویزیونی نوع خاصی از کالا با مزایای خاص تبلیغ می‌شود که در ‌‌نهایت مصرف کننده با اولین بار استفاده از آن کالا به صحت آن تبلیغ شک کرده و کم کم از تبلیغات یکسان منزجر می‌شود.

این گونه تبلیغات در رسانه‌ها که متأسفانه تعداد آن‌ها کم هم نیست، چنان یک کالا را با اغراق و دور از واقعیت تبلیغ می‌کنند که‌ خود به ضد تبلیغ تبدیل می‌شود و نه تنها مخاطب را جذب نمی‌نماید، بلکه باعث می‌شود ‌از آن نوع کالا یا برند منزجر شود.

اما به راستی چرا صاحبان کالا و خدمات و شرکت‌های تبلیغاتی گمان می‌‌کنند باید حتما همه چیز را مستقیم به مخاطب بگویند و در انتقال پیام تجاری خود از نکات روان‌شناسی بهره لازم را نمی‌برند؟ بنابراین بیننده کمتر آگهی متفاوتی می‌بیند و درست به همین دلیل است که اگر بپرسند چند آگهی بازرگانی را به یاد دارید که نام ببرید، قطعا کمتر از دو یا سه آگهی در ذهنش ‌نمانده است.

با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد باید از کسانی که جرأت و جسارت متفاوت بودن و ریسک‌پذیری را به جان خریده و کارهای نو و خلاقانه‌ای در این عرصه تولید می‌کنند، دفاع کرد و برای بالا بردن سطح این صنعت، کمک نمود تا سطح کیفی در حوزه تولید محتوا و داستان در تیزرهای تلویزیونی ارتقا یابد.

هرچند در سال‌های اخیر بسیاری از کسانی که حرفهٔ ساختن تیزرهای تبلیغاتی را بر عهده داشته‌اند، سعی کرده‌اند ‌با ساختن بعضی از تیزرهای تبلیغاتی، نگاه مردم به آن کالا و یا خدمت را عوض کنند و اگر امروز از مردم بپرسیم، کدام کالا برای شما آشنا‌تر و جذاب‌تر است بی‌شک نام آن کالا ملکه ذهن مصرف کننده شده است، هرگز به مرز و نقطه ایده آل در تبلیغات نزدیک نشده‌اند.

در روزهای اخیر تیزر تبلیغاتی منتشر شده ‌که یکی از این نمونه‌هاست که توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب نماید و به عنوان سبک جدید در تبلیغات مطرح شود. در این تیزر تبلیغاتی، یک پودر شوینده جدید ‌به نام «هوم کر» که محصول جدید گروه بین‌المللی صنعتی پارس است، ‌تبلیغ می‌شود.

در این تیزر که شرکت تبلیغاتی تدبیر پاسارگاد شرق تولید آن را بر عهده داشته، با بهره گرفتن از فضای ورزش پینت بال ـ که ورزشی پرتحرک و پرهیجان است و اتفاقا در آن از گلوله‌های رنگی استفاده می‌شود ـ این پیام را منتقل می‌کند که این پودر می‌تواند سخت‌ترین لکه‌ها را از بین برده و شما حتی اگر با بهترین لباس‌هایتان به این ورزش بروید و رنگی شوید، جای هیچ نگرانی نیست، چون پودر هوم کر می‌تواند این لکه‌ها را از بین ببرد!

‌نگاهی به تیزرهای مشابه در چند سال اخیر، نشان می‌دهد ‌این نحوه تبلیغات می‌تواند به عنوان الگو در سایر تبلیغات کالا‌ها یا خدمات استفاده شود، زیرا در عین نوع آوری، حس اعتماد و باور‌پذیری را به بیینده القا می‌نماید؛ موضوعی که حلقه گمشده تبلیغات در ایران بوده است.


تعداد بازدید : 344
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی