بازدید 7325

اوباما، نتانیاهو را مقام دست‌پایین محسوب می‌کند

روزنامه ال پاییس نوشت: باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو را به دلیل اتفاقات اخیر در غزه یک مقام دست پایین محسوب می کند.
کد خبر: ۴۳۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴ 03 October 2014
روزنامه ال پاییس نوشت: باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو را به دلیل اتفاقات اخیر در غزه یک مقام دست پایین محسوب می کند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه ایتالیایی ادامه داد: دولت اسراییل با نزدیک شدن مرحله نهایی مذاکرات هسته ای ایران ، فشارهای خود بر آمریکا را دو برابر کرده و نتانیاهو روز چهارشنبه از اوباما خواست که توافقی را که به ایران اجازه بدهد، ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود، نپذیرد.

این روزنامه با یادآوری این که دیدار اوباما و نتانیاهو، پنج روز پس از پایان دور جدید مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 5+1 صورت گرفت، تصریح کرد :این دیدار در زمانی اتفاق افتاده که روابط بین این دو متحد مستحکم در وضعیت خوبی قرار ندارد.

ال پاییس نوشت :در طول 50 روز حمله نظامی تل اویو علیه مواضع حماس در نوار غزه ، آمریکا موضع دوسویه داشت زیرا از یک سو از حق اسراییل در دفاع از خود حمایت کرد اما از سوی دیگر بر جلوگیری از کشته شدن غیر نظامیان و دفاع از راه حل طولانی مدت مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم غزه تاکید کرد .

روزنامه اسپانیایی ادامه داد :تلاش های میانجی گرایانه واشنگتن نیز در این تنش ها به طور کامل موفق نبودند و موجب نارضایتی های اسراییل شد تا حدی که تل اویو 'جان کری ' وزیر خارجه آمریکا را متهم به همدستی با دشمنان کرد.

نشریه افزود:اوباما و نتانیاهو هیچوقت در ملاقات و گفت و گوها ذوق و شوق زیادی نسبت به هم نشان ندادند و دیدار روز چهارشنبه آن دو باید همانند ملاقات با یک دندانپزشک یا ملاقات با یک فرد بد اخلاق که به اجبار باید با وی گفت‌وگو کرد، ارزیابی شود.

به عقیده ال پاییس،اگر به خاطر جنگ علیه داعش و یا انتخابات آینده کنگره آمریکا نبود ، اوباما برای پرهیز از دیدار با نتانیاهو بهانه ای دست و پا می کرد.

ال پاییس تصریح کرد :در واقع ، کاخ سفید دیدار نتانیاهو را در سطح پایین محسوب کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی