بازدید 8683

تست موتور دیزل سواری روی سمند

مرحله اول طراحی و ساخت موتور دیزل سواری به پایان رسیده و آزمون های اولیه این موتور روی سمند، سورن و دنا انجام می شود.
کد خبر: ۳۶۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰ 08 December 2013
مدیرعامل شرکت طراحی و تحقیقات موتور ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: پروژه موتور دیزل ملی، دو بخش موازی شامل بخش موتوری و قوای محرکه و بخش خودوریی را در بر دارد که بخش خودرویی آن حدود یکسال دیگر تکمیل شده و به خطوط تولید انبوه می رسد.
 
به گزارش تابناک به نقل از ایکوپرس،محمد زالی سمند و سورن را نخستین خودروهایی عنوان کرد که برای موتور دیزل در نظر گرفته شده و افزود: تولید نمونه هایی از خودرو دنا با موتور دیزل نیز برای همین منظور به تازگی در دستور کار قرار گرفته است.
 
زالی اظهار کرد: یکی از این سه خودرو وارد مرحله تجاری سازی و عرضه به بازار می شود و دو خودروی دیگر به آزمون های لازم ادامه می دهند.
 
مدیرعامل ایپکو از اتمام مرحله دوم طراحی موتور دیزل تا شش یا هفت ماه دیگر خبر داد و گفت: به این ترتیب سواری دیزلی ایران خودرو زودتر از اواخر سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
 
وی مصرف سوخت موتور دیزل ایران خودرو را پنج و نیم لیتر در صد کیلومتر عنوان و اظهار کرد: موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سوخت کمتری مصرف می کنند، به همین دلیل از آلایندگی کمتری برخوردار هستند.
 
مدیرعامل ایپکو با اشاره به ذهنیت موجود در ایران در مورد خودروهای دیزلی  نیز گفت: سواری های دیزلی ایران خودرو با خودروهای سنگینی که در حال رفت و آمد هستند، کاملا متفاوت و از سروصدای کمتری نیز برخوردار است.
 
شایان ذکر است، موتور دیزل سواری که طراحی آن از سال 89 در ایران خودرو آغاز شد، به‌دلیل قطعات مشترک با موتور «ای. اف.7» و قابلیت انطباق با استانداردهای آلایندگی یورو 5 از اهمیت ویژه‌ای از نظر اقتصادی و زیست‌محیطی برخوردار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر