بازدید 9916
۳

انتقاد فرزند اخوان ثالث از "سرديس" اين شاعر

کد خبر: ۲۶۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵ 26 August 2012
فرزند مهدي اخوان ثالث گفت: سردیس اخوان ثالث اصلا شایسته این شاعر بزرگ نیست.

زردشت اخوان ثالث در گفت‌وگو با ایسنا در خراسان رضوي، با بيان اين‌كه مراسم یادبود مهدي اخوان ثالث هر سال به صورت خودجوش توسط دوستداران وی برگزار می‌شود،‌ افزود: سردیس ساخته‌شده برای اخوان ثالث هرگز شایسته او نبوده و تنها شباهت کوچکی به او دارد. این سازه تنها می‌تواند شبیه یکی از شخصیت‌های «شاهنامه» باشد.

او در ادامه تأکید کرد: چندین‌بار طرح‌های مختلف ارائه کردیم و قول همکاری و رسیدگی داده شد؛ ولی هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته است. شایسته این بود تا کاری پخته و حرفه‌‌يی صورت گیرد و سردیس بهتری ساخته شود.

فرزند مهدی اخوان ثالث در رابطه با برگزاری مراسم یادبود این شاعر، آن را حرکتی خودجوش توصیف و اظهار کرد: هیچ‌وقت برنامه‌ای برای یادبود این شاعر از پیش تعیین نشده است و این جمع خودخواسته از طرف دوستان و دوستداران قدیم مهدی اخوان ثالث هر سال در چهارم شهریورماه بر سر مزار او گرد هم می‌آیند.

او سپس از آماده شدن چندین اثر برای انتشار در رابطه با مهدی اخوان ثالث خبر داد و گفت: بخشی از اشعار چاپ‌نشده اخوان ثالث زیر نظر استاد محمد قهرمان جمع‌آوری شده و آماده انتشار است.

زردشت اخوان ثالث همچنین به کتاب «ذیلی بر امثال و حکم دهخدا» اشاره کرد و گفت: این کتاب شامل تماثیلی است که اخوان ثالث جمع‌آوری کرده که در مجموعه «امثال و حکم» دهخدا نیست. او در این کتاب شواهد هر مثل را نقل کرده و قصد بیان هرکدام را قصه‌وار تعریف می‌کند. «حریم سایه‌های سبز» نيز عنوان جلد سوم مقالات مهدی اخوان ثالث است که براي انتشار آماده شده است.

فرزند این شاعر در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه مقالات نوشته‌شده درباره مهدی اخوان ثالث که در دوره‌های مختلف نگاشته شده است، نیز با عنوان «ناگه غروب کدامین ستاره» آماده چاپ است.

او یادآور شد: یک اثر صوتی با نام «چاووشی» نیز در رابطه با اخوان منتشر شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت و هم‌اکنون هم کاری رادیویی روی یکی از آثار وی با عنوان «قصه شهر سنگستان» در قالب نمایشنامه صورت گرفته و به پایان رسیده است که باید برای اخذ مجوز انتشار آن اقدام شود.

در مراسم یادبود مهدی اخوان ثالث كه روز گذشته، چهارم شهريور، در محل مزار اين شاعر واقع در باغ آرامگاه فردوسي برگزار شد، بسیاری از دوستداران او و خانواده این شاعر حضور داشتند و ياد او را گرامی داشتند. محمد قهرمان، شاعر و از دوستان نزدیک مهدی اخوان ثالث، نیز قصیده‌ای خواند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
ياد شاعر توانا و خلاق سراينده ي دست گرم دوست در اين شبهاي سرد شهر ، كه گويي زمستان است! ، گرامي باد. چاووشي ! بر آريم و آخر شاهنامه ي او را غمگنانه بخوانيم. بيا اي خسته خاطر دوست ! اي مانند من دلكنده و غمگين ،من اينجا بس دلم تنگ است . . .
یادش گرامی باد.
روحش شاد ويادش گراميباد،اخوان با اشعارش تا ابد زنده است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست