بازدید 7758

گندم‌ها سبز نشده شخم زده شدند

کد خبر: ۲۶۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹ 04 August 2012
دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن با بیان این‌که بی تدبیری در بدنه دولت ضربه سنگینی را به کشاورزی اقلید وارد کرده است، گفت: عدم تأمین هزینه‌ها باعث شد کشاورزان این منطقه گندم‌های سبز را شخم زده و محصولات دیگری را جایگزین کنند.

الیاس طاهری در گفت‌و‌‌گو با خانه ملت، ضمن یادآوری این مطلب که استان فارس از قابلیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است، افزود: این استان اولویت اول را به بخش کشاورزی داده و گندم آن در سطح کشور جایگاه اول را دارد.

نماینده مردم اقلید در مجلس نهم ضمن ابراز تأسف از تأثیر منفی خشکسالی اخیر در کشاورزی منطقه، بیان کرد: 34 درصد از مردم در سطح استان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند .

وی در ادامه با بیان این‌‌که خشکسالی تأثیر منفی در بخش اشتغال گذاشته است، تصریح کرد: کاهش سطح آب‌، اجرای قانون هدفمند ‌کردن یارانه‌ها افزایش قیمت حامل های انرژی و نهاده‌ها باعث شده تا هزینه‌های تولید محصولات در بخش کشاورزی بیشتر از قیمت آن باشد.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به این‌که 75 تا 80 درصد مردم شهرستان اقلید در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، گفت: کشاورزی این منطقه دارای جایگاه خاصی است به طوری‌که در بخش کشاورزی اقلید، بیش از 100 هزار تن گندم به دولت تحویل داده شده و این منطقه در استان فارس جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این‌که یک ششم سطح زیر کشت حبوبات کشور در اقلید کشت می‌شود، گفت: برداشت سطح زیر کشت در سطح کشور 2 تن اما در اقلید 2200 میلیون و 200 هزارتن است.

نماینده مردم اقلید در مجلس نهم با اشاره به نامناسب بودن قیمت گندم ، گفت: این امر باعث شده بسیاری از مردم گندم‌های سبز شده را شخم زده و محصول دیگری را کشت کردند؛ متأسفانه این بی‌تدبیری از بدنه دولت ضربه سنگینی به کشاورزی اقلید وارد کرده است.

طاهری افزود: قیمت نامناسب گندم و عدم تأمین هزینه‌های کشاورزان باعث شده، گندم مورد نیاز را از طریق دیگری با قیمت بالا خریداری کنند.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: کشاورزان اقلید نیز مانند سایر استان‌ها گندم خود را به دامداری‌ها و مرغداری‌ها فروختند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی