بازدید 13833

چند درصد ایرانیان اختلال روانی دارند؟

مشکلات روان پزشکی در جامعه شبیه یک کوه یخ است که تنها نوک آن پیداست و چون مردم از انگ خوردن می ترسند به پزشک مراجعه نمی کنند.بنابراین این آمار وزارت بهداشت خوشبینانه است
کد خبر: ۲۵۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۱ 17 June 2012
پرویز مظاهری، دبیر انجمن روان پزشکان به خبرآنلاین گفته است: به طورکلی علائم متعددی می‌توانند بیان کننده حالات روحی و روانی در اغلب مردم باشند. کاهش لذت از شرایط زندگی، افت عملکرد، اضطراب و بی‌قراری، افزایش تحریک‌پذیری، عصبانیت تغییر اشتها (پرخوری یا کم خوری)، اختلال خواب (کم‌خوابی یا پرخوابی) و عدم رسیدگی از جمله این علائم هستند.

وی همچنین می افزاید: مشکلات روان پزشکی در جامعه شبیه یک کوه یخ است که تنها نوک آن پیداست و چون مردم از انگ خوردن می ترسند به پزشک مراجعه نمی کنند.بنابراین این آمار وزارت بهداشت خوشبینانه است.از 450 میلیون بیمار روانی که سازمان بهداشت بین اللملی اعلام کرده یک چهارم به پزشک مراجعه می کنند. طبق آمار وزارت بهداشت نزدیک 22 تا 25 درصد افراد جامعه مبتلا به اختلالات روانی هستند یعنی از هر 4 نفر یک نفر مبتلا به اختلالات هستند، اما یک چهارم این افراد برای درمان مراجعه می کنند و از این افراد هم 10 تا 15 درصد بیماری خود را پی گیری می کنند، در حالیکه بیماری های روانی قابل درمان و حتی پیشگیری هستند.متاسفانه در اختلالات روان پزشکی وقتی علائم حاد می شوند، افراد به روان شناس مراجعه می کنند زیرا باور غلط این است که دارو اعتیاد آوراست.حتی بسیاری وقتها ،بیماران درمان تسکینی را خودشان انجام می دهند و مثلا وقتی بیخواب می شوندقرص خواب آور مصرف می کنند در حالیکه لین بی خوابی از علائم افسردگی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۱
با این اوضاع بیشترم میشه .
با این وضعیت کشور ما ، هر کی بگه من اختلال روانی ندارم دورغ محض گفته و من حاظرم بیاد پیش من تا اینو براش ثابت کنم!!!!
چند نفر به خودکشی فکر میکنند یا فکر کرده اند ، با این بیکاری و گرونی و مسکن و ازدواج سخت ، این ملت فقط زنده اند !
این گرانی همه را دیوانه کرده
با توجه به وضعیت اسف بار معیشت مردم متاسفانه باید گفت 100 درصد افراد جامعه به نسبتی درگیرند.
روان پزشکی که هر پنج دقیقه یک بیمار را ویزیت میکند چطور می تواند درمان کند؟ آن هم با دارو های تقریبا یک دست برای بیشتر بیماران.
تابناک تیتر رو اصلاح بکن....چند درصد ایرانیان اختلال روانی ندارند!!!!
سلام لطفا به طرح مطالبی از این دست بپردازید، خیلی لازم است
حاضرم روی جونم شرط ببندم که بالای 85 درصد ایرانی‌ها اختلال روانی دارند. اختلال که فقط خل و چل بودن نیست. از افسردگی بگیر تا پرخاشگری همه اختلال هست که به وفور دیده میشه. آمار 85 درصد خیلی خوشبینانه است.
شما که در این نوشته اعلام نکرده اید ولی من بهتون میگم. روزنامه ها را بخونید و یک گشتی هم در شهر بزنید متوجه میشوید. همه.
منو هم اضافه کن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست