بازدید 38666
وزير اطلاعات اعلام کرد:

جزییات عملیات دستگیری ۲۰ عامل ترور دانشمندان هسته‌ای

در ترور شهید دکتر علی محمدی، پیشتر تنها عامل اصلی بمب‌گذاری بازداشت شده بود و تیم همکاران او، اعم از عناصر شناسایی و پشتیبانی را در آن مقطع دستگیر نکردیم. با پیگیری‌های بعدی و با تکمیل جمع‌آوری‌ها، سرانجام شماری از همکاران معدوم، جمالی فشی را در شبکه‌های اخیر بازداشت کردیم.
کد خبر: ۲۵۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲ 17 June 2012
وزیر اطلاعات با اشاره به موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) در شناسایی و نابودی دو گروهک تروریستی گفت: در عملیات اخیر، سربازان گمنام امام زمان (عج)، نزدیک بیست نفر از عوامل ترور شهدای هسته‌ای کشور دستگیر شدند.

به گزارش «تابناک» حجت‌السلام و المسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در فاصله چند روز پس از اعلام اطلاعیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به پرسش‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران پاسخ داد که متن کامل آن در پی می‌آید:

ـ ضمن تبریک به جنابعالی و سربازان گمنام امام زمان (عج)، نخستین پرسشم به اطلاعیه چند روز پیش وزارت اطلاعات مربوط است که در آن نه به زمان بازداشت‌ها، نه به مکان و نه به تعداد متهمین اشاره شده بود. آیا علت خاصی داشته و آیا ممکن است در این سه مورد اطلاعات بیشتری بدهید؟

بنده هم این موفقیت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و به خانواه‌های داغدار شهدای هسته‌ای کشور تبریک عرض می‌کنم، ضمنا معمولا فراموش می‌شود که آن چند عملیات تروریستی، جانبازانی هم داشته است. یکی همسر مکرمه و دانشمند شهید دکتر شهریاری که در صحنه حضور داشته و مجروح شدند و علاوه بر داغ همسر شهیدشان، هنوز هم با برخی آثار آن مجروحیت مواجهند که بنده برای سلامتی کامل ایشان دعا می‌کنم.

و دیگری برادر عزیز جناب آقای دکتر فریدون عباسی، رئیس محترم سازمان انرژی اتمی که همزمان با شهید شهریاری ایشان هم ترور شدند اما به خواست خدا آسیبی به ایشان وارد نشد تا بمانند و به خدمات علمی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دهند.

اما در مورد علت عدم صراحت در اطلاعیه وزارت، سوال شما درست است. قطعا علت‌های متعدد و خیلی فنی دارد، زیرا این را در درجه اول رژیم اشغالگر قدس و آن سرویس‌های اطلاعاتی که در این ترور‌ها او را پشتیبانی می‌کردند، درک می‌کنند. شما توجه کنید به نوع اعلام خبر دستگیری‌ها در بی‌بی‌سی فارسی.

در مورد زمان بازداشت‌ها به صورت کلی عرض می‌کنم وقتی متهمی بازداشت می‌شود، همیشه فقط خودش هدف دستگیری نیست و در بسیاری موارد از طریق او می‌خواهیم بقیه مرتبطین وی را پیدا کنیم. از سوی دیگر، در بسیاری از موارد می‌خواهیم تا مدتی که ما نیاز داریم و عملی باشد، ارتباط قبلی متهمین با هم‌دستانشان، یا با شبکه مورد نظر یا با سرویس اطلاعاتی حریف را ادامه دهیم. به اصطلاح اطلاعاتی، فرد را سفید نگه می‌داریم و به جمع آوری اطلاعات از حریف ادامه می‌دهیم یا اطلاعات فریب به خورد حریف می‌دهیم.

به عبارت دیگر، وقتی طرف مقابل نداند که بازداشت شدگان از چه هنگام در اختیار ما بوده‌اند، عملا به این معناست که نخواهد دانست از چه زمانی تماس‌هایی که ظاهرا به این‌ها می‌گرفته، در عمل ما دریافت کنندگان پیام‌هایش بوده‌ایم و نمی‌داند از چه زمانی اطلاعاتی که به عنوان حاصل جمع‌آوری‌های متهمین دریافت می‌کرده، عملا اطلاعات فریبی بوده که از ما دریافت می‌کرده است.

در مورد مکان و مناطق بازداشت متهمین نیز پس از رفع محذوریت‌هایی که داریم، اعلام خواهیم کرد.

در مورد تعداد بازداشتی‌ها هم برای آنکه شما دست خالی برنگردید، عرض می‌کنم در عملیات اخیر، نزدیک بیست نفر بازداشت شده‌اند.

ـ خواهش می‌کنم در مورد اتهامات این افراد هم اگر ممکن است، بفرمایید که آیا اتهامات آن‌ها‌‌‌ همان است که در اطلاعیه وزارت اطلاعات اشاره شده یا اتهامات دیگری هم هست؟

چون فعلا پرونده در دست تحقیق است، باید قدری صبر کرد تا سایر اتهامات کاملا محرز و کاملا مستند شود. اما اجمالا می‌توانم بگویم که اتهامات آنها بیش از آن است که در اطلاعیه اخیر ما آمده بود. مثلا در ترور شهید دکتر علی محمدی، پیشتر تنها عامل اصلی بمب گذاری بازداشت شده بود و تیم همکاران او اعم از عناصر شناسایی و پشتیبانی را در آن مقطع دستگیر نکردیم. با پیگیری‌های بعدی و با تکمیل جمع‌آوری‌ها، سرانجام شماری از همکاران معدوم جمالی فشی را در شبکه‌های اخیر بازداشت کردیم.

ـ وزارت اطلاعات در فروردین ماه نیز اعلام کرد، یک شبکه تروریستی مرتبط با رژیم جعلی اسرائیل را در حالی که آماده انجام عملیات خرابکارانه بوده است، همراه با بمب‌های سنگین و سلاح‌های گوناگون و سایر تجهیزات نظامی کشف کرده است. آیا این دو شبکه به هم مرتبط بوده‌اند؟

قطعا مرتبط بودند اما به معنای تماس مستقیم این دو شبکه با همدیگر آن هم در داخل کشور. ما نیز این تَرابُط را از طریق ارتباط مستقیم آن‌ها کشف نکردیم.

ـ هم در اطلاعیه ۲۲. ۱. ۹۱ وزارت و هم در اطلاعیه اخیر تلویحا به کشیده شدن جمع آوری‌های اطلاعاتی وزارت به خارج از کشور اشاره شده، این جمع‌آوری‌ها چگونه است؟ آیا از بین این متهمین، کسی را هم در خارج دستگیر کرده و به داخل انتقال داده‌اید؟ و آیا اسرائیلی‌ها در اعزام این تروریست‌ها از امکانات و پشتیبانی کشورهای دیگر هم استفاده کرده‌اند؟

اولا در مورد کشیده شدن جمع‌آوری‌های اطلاعاتی به خارج، این را به تلویح نگفته‌ایم بلکه صریحا مورد اشاره قرار داده‌ایم.
دوم آن که علت کشیده شدن جمع‌آوری‌های اطلاعاتی به خارج آن است که اسرائیلی‌ها در اقدامات تروریستی گذشته مطلقا تنها نبوده‌اند. اسرائیلی‌ها فقط نقش یک نقاب را ایفا کرده‌اند و آن‌ها از اطلاعات و امکانات و آموزش و ارتباط دو سرویس CIA و MI۶ در چند عملیات گذشته بهره برده‌اند.

شما دقیقا‌‌‌ همان واقعیتی که در صحنه‌های سیاسی عملیاتی چند دهه گذشته می‌بینید، عین‌‌‌ همان را در چند عملیات تروریستی اخیر می‌بینید؛ یعنی «جنگ نیابتی» توسط یک موجودیت جعلی به نام اسرائیل و «نقش حمایتی» آن هم حمایت تمام عیار توسط دولت‌های آمریکا و انگلیس. شما عین این واقعیت را در جنگ‌های پنهان، نبردهای اطلاعاتی و عملیات تروریستی رژیم اشغالگر قدس می‌بینید. روش‌ترین مصداقش را در چند عملیات انجام شده در کشور ما می‌بینید. این واقعیت را به ویژه ما که مجرای نفوذی به دستگاه‌های اطلاعاتی ـ امنیتی رژیم اشغالگر قدس یافته‌ایم، به عینه دیده‌ایم و به وقتش افشا خواهیم کرد.

سوم این که علاوه بر برخورداری رژیم صهیونیستی از چنان حمایت‌هایی، آن رژیم بیشترین استفاده ممکن را از خاک و تسهیلات چندین کشور در این قبیل عملیات می‌نماید. در همین کشفیات مربوط به دو شبکه اخیر ملاحظه شد که رژیم اشغالگر قدس از خاک یک اقلیم مجاور خاک ما بیشترین بهره‌برداری را نموده است، حتی در آنجا پایگاه آموزش تروریستی و پادگان نظامی در اختیار دارند. ستاد عملیاتی مشترک آمریکا، انگلستان و رژیم اشغالگر قدس در همانجا مستقر است ‌و علیه کشور ما سناریوهایی را طراحی و اجرا می‌کند.

البته یقین داریم که این وضعیت با اطلاع و با اجازه دولت زیربط مربوطه نیست. همچنین در اطلاعات جمع آوری شده در مورد دو شبکه اخیر ،ملاحظه شد که تروریست‌ها به راحتی و به فراوانی از خاک یک کشور همسایه برای رفت و آمد آزادانه به سرزمین‌های اشغالی و برای نقل و انتقال اسلحه و مواد انفجاری استفاده می‌کنند.

این واقعیت خیلی تلخی است که دولت‌های مورد نظر باید در نظر داشته باشند و مشکل را چاره کنند. این وضعیت برای هیچ همسایه‌ای تحمل کردنی نیست و البته قبلا هم بهره‌برداری مثلث خبیث آمریکا، انگلیس و اسرائیل از خاک بعضی دیگر از همسایگان کشف شده بود که می‌خواهیم از این پس هشدار لازم را به نحو مقتضی به آن‌ها بدهیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳۱
انتشار یافته: ۴۵
خداقوت وخسته نباشیدسربازان گمنام اقاامام زمان عج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
این ضد انقلاب چرا میان تابناک نمره منفی می دن. برین بی بی سی فارسی بهتره
یکی هم می خواد اینا رو بگیره
انشاالله خداوند یار و یاور شما سربازان گمنام امام زمان(عج) باشد و سرزمین پاک ایران زمین از شر همه دشمنان این مرز و بوم بدور باشد و دشمنان نیست و نابود گردند....امین
دستشان درد نکند کار بسیار بزرگی است و در مذاکرات هم موضع ایران را قویتر میکند.
انشاءالله به امید روزی که عوامل ترور شهید صیاد و بقیه شهدا ترور یکی پس از دیگری به دام این مردان گمنام گرفتار و به عقوبت کارشان برسند
بسمعه تعالی
خداوند به معلم واستاد بزرگوار دکتر علیمحمدی و دکتر شهریاری و روشن رحمت کند دست سربازان اطلاعات را میبوسیم و برای بقیه سربازان علم ودانش در سنگر دانشگاه ارزوی سلامتی و موفقیت داریم یکی دو ترم در در کلاس دکتر علیمحمدی حضور داشته ام با یاد ان فقط اشک در چشمانم حلفه می زند خدا رحمت کند
ایول دمتون گرم .
دستشان درد نكنه مايه افتخار و غرور ايران اسلامي هستند و اما اي كاش بعضي مسئولين اقتصادي هم مثل شما سربازان گمنام خدمت مي‌كردند اونوقت شاهد اين همه گراني و تورم نبوديم
ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجات.
واعدو لهم مستطعتم بالقوه
ما آماده ایم جانمان را فدای سربازان گمنام کنیم و از حمایتهای آنها دریغ نخواهیم کرد و اگر ملتهای آزاده منطقه مثل همیشه کمک کنند شر امریکا و انگلیس و اسرائیل برای همیشه از جهان کنده میشود.
خداوند به سربازان گمنام امام زمان اجرجزیل مرحمت فرماید.
خدا خیرتان دهد
انشاء الله در پناه امام زمان (عج) موفق و پیروز باشندوهمیشه اماده قطع کردن دست بیگانگان از این خاک مقدس باشند
ازخدا ممنونم
و به همه کسانی که به هر طریق کمک در این امر نمودند خسته نباشید میگویم.و بدانید دعای خیر ما همیشه بدرقه راهتان خواهد بود.
اونایی که تو این پست های که نوشته شده منفی می دن از چی ناراحتن ؟ از اینکه وزارت اطلاعات کسایی رو گرفته که برادرای خونی و ملیشون رو قتل عام کردن ؟ از این ناراحتن که کسی بازداشت شده که یه هموطن و یه دانشمند کشورشون رو به خاک و خون کشیده ؟ این منفی ها واسه چیه ؟
با سپاس خداوند و تشکر از همه سربازان گمنام ولی عصرمان(ع) خدا حافظتان باد.
یا علی مدد دست حق پشت و پناهتان
دستگیری و شناسایی عوامل ترور قطعا کار ارزشمندیه. دست مریزاد. اما کافی نیست.
آمران این ترورها باید در برابر ضربه‌ای که به ملت ایران زدند، ضربه‌ی متقابلی دریافت کنند. وگرنه آنچه اونها هزینه کردن تاحالا، خام کردن چند جوون ایرانی بوده و آنچه بدست آوردن از بین بردن چند دانشمند مهم.

کماکان منتظر شنیدن خبر اقدام متقابل ایران هستیم
با خواندن اين مطالب به ايراني بودن خود افتخار ميكنم.واقعا" خسته نباشيد .
با خواندن اين مطالب به ايراني بودن خود افتخار ميكنم.واقعا" خسته نباشيد .
شما را به خدا مراقب بقیه دانشمندان باشید .چون اسرائیل الان زخم خورده وجهت تقویت روحیه شاید بخواهد دست به اقدام تلافی جویانه بزند. باید مراقب باشیم.
آفرین بر دلاورمردان.
انشاء الله در پناه امام زمان (عج) موفق و پیروز باشندوهمیشه اماده قطع کردن دست بیگانگان از این خاک مقدس باشند
سلام و خسته نباشيد ميكم خدمت سربازان كم ادعا من علي رغم اينكه با عملكرد دولتدر زمينه اقتصاد و حتي سياست مخالفم ولي هميشه به وجود نيروهاي اطلاعاتي قوي افتخار ميكنم و از صميم قلب براي انها ارزوي توفيق دارم . و دشمن بداند ما اكر در بعضي مسايل مخالف عملكرد دولتيم اما همه تا اخرين قطره خون باي انقلاب خواهيم ايستاد . و نخواهيم كذاشت خون شهدايمان هدر رود . ودشمن را در همه زمينه ها ارزو بكور خواهيم كرد.
...والله خيروالماكرين
دستمريزاد.
انشالله با وجود سربازان گمنام صاحب الزمان عوامل ترور شهيد رضايي نژاد هم دستگير و به سزاي اعمال زشتشان خواهند رسيد.
خدا قوت دست همه تون درد نکنه باور کنید بعموان یک ایرونی به خودم بالیدم و اشک شوق در چشمام حلقه زد که فرزندان این ملت این کار بزرگ روانجام دادند جا دارد از وزیر محترم و تمامی کسانی که به حق نام سرباز گمنام ولی عصر را به دنبال می کشند تشکر و قدر دانی کنیم و سخنی هم با همه خبرنگاران لطفا مسئولین اطلاعاتی را مجبور نکنید به خاطر پاسخگوئی به سئوالات شما روند پیگیری اطلاعاتی رو خدشه بهش وارد کنند . با تشکر مجدد
بابا گلی به جمالتون.
مثل همیشه گل کاشتید.
تاکور شود هرآنکه نتوان دید
دست گلتون درد نکنه به امید روزی که دست تمام جنایتکاران از مملکت اسلامیمان کوتاه شود.
این سربازان واقعی امام زمان بدون هیچ قیل و قالی و بدون هیچ حاشیه ای فقط وقتی از کارشان نتیجه گرفتند گزارش می دهند و همه را خوشحال می کنند. این موضوع بدون شک از اخلاص آنها سرچشمه می گیرد. شما دیگر فعالیتهائی که در کشور انجام می شود را بررسی کنید از زمان شروع تا پایان چقدر تنش به مردم وارد می شود. در حالی که بر عکس همه مردم خیالشان جمع است که سربازان گمنام این وزارتخانه در هنگامی که غالب ما در خواب و توهم هستیم چگونه کار می کنند تا بتوانند این گونه در برابر دشمن قد علم کنند. خداوند یارشان باد.
درود بر شیر دلان وزارت اطلاعات ، مایه افتخار همه ایران هستید
از کار اطلاع رسانی - فرهنگی تابناک و همینطور سربازان سلحشور وزارت سپاسگزارم و عید مبعث را به شما عزیزان و هموطنانم وشیعیان گرامی تبریک وتهنیت عرض می نمایم در پناه حق باشید
با سلام واقعا امام زمان پشیبان این جان بر کفان بی نام و نشان باشد.ای کاش عوامل اطلاعات طوری عمل کنند که نگذارند قدمهای پلیدشان وارد کشور شود و دستشان به خون عزیزانمان اغشته نشود و من الله توفیق
الحق و الانصاف که نام سربازان آقا امام زمان برازنده این دوستان عزیز است.سربازانی که همیشه بیدار و هشیارند .
خداوند نگهدارتان باشد رشادت شما بازبان قابل وصف نیست خداوند به فرزندانتان وهمسرانتان سلامتی و به خودتان طول عمر با عزت دهد ما مردم ایران را همیشه سربلند کردید دستان را میبوسیم یاعلی.
الحمدلله
به کوری چشم دشمنان و کسانی که چشم دیدن این موفقیت های عظیم برادران زحمت کش را در وزارت اطلاعات ندارند و منفی می دهند. به امید موفقیت های روز افزون ایرانیان در تمام عرصه ها خصوصا سربازان گمنام امام زمان که الحق در دو سال گذشته مایه افتخار ایران بوده اند. دست همه شان درد نکند. خداوند توفیق دهد.
الهی پاینده باشید حافظان ایران اسلامی .کور باد هر آنکه نتوان دید انشاا...
ارامش و امنیت مان را مدیون شما هستیم .از شما تشکر میکنم
خسته نباشید برادران گمنام انشالله همیشه پاینده و مدافع انقلاب و خون شهیدان باشید.
به معنی واقعی کلمه فعل "ما می توانیم" را صرف کردید.احسنتم
خدا پشت وپناهتان باد انشاءالله که این کار خداپسندانه را انجام دادین ودل خانواده های شهیدان احمدی روشن،شهریاری وقشقایی وبقیه خوانواده های ایرانی را به نوعی شاد کردید.دست مریزاد
خدا نگهدارتان ای دلاورمردان گمنام . این بهترین هدیه در سال جدید برای مردم ایران بود. همسایه خائن و پست فطرتی که در این جنایت دست داشته هم رفتار منافقانه اش بر همگان روشن است و باید آرزوی رهبری منطقه را به گور ببرد و تنها ننگ و بی آبروئی نصیبش خواهد بود.
این که نیروهای اطلاعاتی ایرانی تا این حد داخل سیستمهای تروریستی دشمن نفوذ کردن باعث دلگرمی ما شهروندائیه که نگران اتفاقات اخیر هستیم
و مکر و مکر الله...
خدا قوت خسته نباشن
مردم خواستار اقتدار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی هستند و سربلندی ایران عزیز
طاهر هستم از آذربایجان-اردبیل
دستتان درد نکند. خدا حفظتان کند دل ملتی را شاد کردید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر