بازدید 6335
واکنش مجلس به طرح الحاق بحرین به عربستان؛

بحرین لقمه‌ای نیست که به سادگی از حلقوم کسی پایین برود

شهریاری، نماینده مردم زاهدان: اگر قرار است اتفاقی در بحرین بیفتد، این کشور حق جمهوری اسلامی ایران است، نه عربستان./ لاریجانی: چنین کاری بحران سازی در منطقه است.
کد خبر: ۲۴۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴ 14 May 2012
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم زاهدان در مورد الحاق بحرین به عربستان گفت: بحرین لقمه ای نیست که به سادگی از حلقوم کسی پایین برود.

به گزارش تابناک، در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی حسینعلی شهریاری در تذکر شفاهی گفت: بحرین تا سال ۱۳۴۰ شمسی استان چهاردهم ایران بود که با خیانت شاه و مصوبه ننگین مجلس شورای ملی، مستقل شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار است اتفاقی در بحرین بیفتد، این کشور حق جمهوری اسلامی ایران است ، نه عربستان.

وی با تاکید بر اینکه باید با دسیسه های آل خلیفه و آل سعود مبارزه کرد، افزود: از سیاستمداران کشور می خواهم این موضوع را پیگیری کنند، زیرا بحرین باید به جمهوری اسلامی ایران واگذار شود و نه آل سعود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شهریاری گفت: بحرین لقمه ای نیست که به سادگی از حلقوم کسی پایین برود و استفاده اش را ببرند؛ چنین کاری بحران سازی در منطقه است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با صحیح دانستن تذکر نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: این رفتارهای بدلی در شرایط فعلی در منطقه تاثیرات منفی دارد.


واکنش مجلس به طرح الحاق بحرین به عربستان

پیش از ظهر امروز نیز 190 تن از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای حمایت همه جانبه خود را از مردم بحرین و از استقلال و تمامیت ارضی این کشور اعلام کردند.

بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی صبح امروز مجلس از سوی محمد دهقان عضو هیئت رئیسه قرائت شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

مردم متدین و غیور بحرین به ویژه علما، جوانان و شیرزنان بحرینی در طول 15 ماه گذشته نشان دادند که غیرت اسلامی، عرق ملی، مشت‌های گره کرده و فریادهای الله‌اکبر آنها از همه قدرت‌های مهاجم و نیروهای اشغالگر به ویژه عربستان سعودی برتر است و خون پاک شهدای بحرینی بر شمشیرهای تاخته مهاجمان پیروز است و برهان واضح این واقعیت شکست نیروهای مهاجم سپر جزیره، مزدورانی که از پاکستان به این کشور رفته‌اند و همه کسانی‌اند که برای سرکوب این مردم مظلوم به بحرین هجوم آورده‌اند، ده‌ها نفر را شهید کردند، صدها نفر را مجروح نمودند و هزاران نفر را به زندان افکندند ولی نتوانستند قامت بلند مردم غیور بحرین را خم کنند و اراده پولادین آنها را بشکنند.

امروز عربستان پس از این شکست فضاحت بار تصمیم گرفته است در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس بحرین را به عنوان یک کشور مستقل اسلامی- عربی عضو سازمان ملل با عربستان متحد نمایند.

عربستان و حکام بحرین بدانند این اقدام نابخردانه بدون تردید مردم بحرین را منجسم‌تر و متحدتر از گذشته در مقابل اشغالگران قرار خواهد داد و بحران بحرین را به عربستان منتقل خواهد کرد و منطقه را به سوی ناآرامی بیشتر سوق خواهد داد و بر مشکلات موجود خواهد افزود.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم نمودن شدید این اقدام نابخردانه تاکید می‌نماییم که با زور و فشار سیاسی نمی‌توانید ملت‌ها را آرام کنید و با حمایت همه جانبه خود را از مردم شجاع بحرین و از استقلال و تمامیت ارضی این کشور اعلام می‌نماییم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل