بازدید 7830
۱
سردار ساجدی‌نیا اعلام کرد:

اسباب‌کشی در نوروز ممنوع

کد خبر: ۲۳۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳ 11 March 2012
ممنوعیت اسباب کشی در نوروز ،کشف 95 درصد جرایم جنایی، کاهش حوادث چهارشنبه سوری و راه اندازی 300 ایستگاه پلیس در محلات مهمترین موضوعات نشست خبری امروز رئیس پلیس تهران بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی نیا ظهر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به تمهیدات پلیس برای روزهای پایانی سال و ایام نوروز اظهار داشت: پلیس تهران از اوایل اسفند تا 15 فروردین هر سال طی دو مرحله اقدام به اجرای برنامه های خود برای تامین امنیت و تسهیل ترافیک می کند. در مرحله اول که مباحث ترافیکی مد نظر است مراکز خرید، معابر عبوری و بزرگراهی تحت پوشش تسهیلات ترافیکی قرار می گیرد. این در حالی است  که در سال جاری نیز با توجه به اینکه خرید شهروندان از ابتدای اسفند آغاز شده است شاهد افزایش ترافیک هستیم.

وی ادامه داد: در مسائل ترافیکی دو موضوع چهارشنبه آخر سال و پنجشنبه آخر سال برنامه ریزی شده است. امسال برای پنجشنبه آخر سال و افزایش ترافیک مسیرهای منتهی به بهشت زهرا تسهیلات ویژه ای از جمله مسیرهای جدید و افزایش نیرو را در دستور کار را داریم.

ساجدی نیا افزود: در این ایام بار ترافیکی بزرگراههای نواب، تندرویان، صالح آباد و پل صنیع خانی افزایش یافته که سعی می کنیم از هر دو لاین برای ورود به بهشت زهرا استفاده کنیم. ضمن اینکه نیروهای پلیس از ساعت 4 بامداد در این مسیرها مستقر می شوند.

 رئیس پلیس تهران با اشاره به طرحهای ترافیکی نوروز تاکید کرد: با توجه به خلوتی معابر سطح شهر و به منظور جلوگیری از تصادفات، پلیس بزرگراه طرحهای ویژه ای را اجرا می کند. در نوروز با سرعت غیر مجاز و حرکات مخاطره آمیز برخورد جدی می شود.

 وی در مورد تمهیدات انتظامی روزهای پایانی سال و مقابله با سرقت تاکید کرد: ماموران پلیس پیشگیری، امنیت و آگاهی در معابر اصلی، ایستگاههای مترو، مراکز تجاری و ایستگاههای اتوبوس مستقر شده و به صورت محسوس و نامحسوس اقدام به کنترل این معابر می کنند. ضمن اینکه مراکزی که دارای سابقه سرقت و جیب بری است بیشتر کنترل می شود. امسال نیروهای پلیس در نمایشگاههای بهاره نیز حضور داشته اند و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

 کاهش حوادث چهارشنبه سوری/ کشف بیش از 17 میلیون مواد محترقه

رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه حوادث چهارشنبه پایان سال در سه سال گذشته کاهش یافته است گفت: در سال 87 شاهد مجروح شدن 560 شهروند بودیم که این آمار در سالهای 88 و 89 به 185 و کمتر از 100 مورد کاهش پیدا کرد. خانواده‌ها نیز به عنوان یک پلیس باید روی فرزندان نظارت بیشتری داشته باشند. البته خوشبختانه مشکلی در معابر و محلات اصلی تاکنون نداشته ایم و پیش بینی می کنیم امسال نیز وضعیت خوبی در سطح معابر داشته باشیم.

 وی ادامه داد: پلیس تهران امسال کشفیات خوبی را در سطح کلانتریها، پلیس آگاهی و پلیس امنیت داشت و در مجموع بیش از 17 میلیون عدد مواد محترقه کشف و ضبط شد. همچنین انبارها و محل فروش اکلیل و سرنج از دو ماه قبل پلمپ شده است.


به گفته ساجدی نیا، افرادی که به علت هنجارشکنی در چهارشنبه آخر سال دستگیر شوند تا پایان نوروز در بازداشت می مانند.

 راه اندازی 300 ایستگاه پلیس در محلات

ساجدی نیا  از راه اندازی 300 ایستگاه پلیس در محلات همزمان با آغاز طرح نوروزی خبر داد و افزود: علاوه بر 160 ایستگاه قبلی، از 27 اسفند 300 محله دیگر نیز به ایستگاه پلیس مجهز می شود. نیروهای پلیس تا 15 فروردین برای امنیت بیشتر در راستای طرح امنیت محله محور در محلات مستقر می شوند.

خدمات 24 ساعته پلیس گذرنامه و اماکن در نوروز

وی از ارائه خدمات پلیس گذرنامه و اماکن در نوروز خبر داد و گفت: در طول ایام نوروز خدمات پلیس اماکن به صورت 24 ساعته انجام شده و تمام مراکز گذرنامه تهران نیز تا 15 فروردین به فعالیت می پردازند. ضمن اینکه سه مرکز را برای صدور گذرنامه های با قید فوریت همانند سفرهای عتبات، حج و خارج کشور در نظر گرفته ایم. همچنین افرادی که گذرنامه های آنها مفقود شده و پس از سه ماه صادر نشده است می توانند در ایام نوروز گذرنامه های خود را از این مراکز دریافت کنند.

 کنترل اراذل و اوباش در نوروز

رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه اراذل و اوباش و سارقان خرد و خشن در نوروز کنترل می شوند تاکید کرد: با توجه به اینکه  برخی از سارقان خرد در نوروز آزاد می شوند بر اساس هماهنگی مقامات قضایی، کلانتری ها این افراد را کنترل می کنند.
ساجدی نیا در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد اجرای طرح های عمرانی در پایتخت همزمان با روزهای پایانی سال تاکید کرد: پروژه هایی که هم اکنون در تهران همانند میدان امام حسین اجرا می شود با توافق پلیس بوده و از 15 اسفند هرگونه طرح عمرانی ممنوع شده است. البته برای اینکه معبری باز شود و ترافیک تسهیل شوند شهروندان باید مدتی سختی را تحمل کنند.

 اسباب کشی بدون مجوز پلیس ممنوع

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد ممنوعیت اسباب کشی در نوروز گفت: از روز اول فروردین تا 13 هرگونه اسباب کشی در سطح شهر ممنوع بوده و افراد باید از کلانتری محل مجوز کتبی اسباب کشی دریافت کند در غیر این صورت پلیس با متخلفان برخورد می کند.

رئیس پلیس تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد برخورد با کیف قاپی و جیب بری گفت: در اماکن شلوغ سرقتهایی مانند کیف قاپی و جیب بری رخ می دهد که پلیس برای اگاهی شهروندان بروشورهای اطلاع رسانی در این امکان توزیع می کند.

کشف 95 درصدی جرایم جنایی در تهران
 
ساجدی نیا  در پاسخ به مهر از کشف 95 درصدی جرایم جنایی پایتخت خبر داد و افزود: خوشبختانه وقوع جرایم جنایی در تهران رو به کاهش است و وضعیت خوبی را در این حوزه شاهد هستیم. در دو سال گذشته هیچ آدم ربایی منجر به کشته شدن گروگان نداشتیم و تمامی گروگان گیران از سوی پلیس دستگیر شده اند. امیدوارم در سال اینده نیز شاهد کاهش جرایم جنایی باشیم.

نزاع مهمترین دلیل تماس مردم با 110

 وی نزاع را مهمترین دلیل تماس مردمی با 110 برشمرد و افزود: نزاع منجر به قتل کاهش یافته است اما همچنان این موضوع بیشترین تماس 110 را به خود اختصاص داده است. سرقت و تصادفات در رتبه های بعدی تماس با 110 قرار دارند.

 رئیس پلیس تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد همکاری آتش نشانی و پلیس در چهارشنبه سوری اظهارداشت: نشستی با مسئولان آتش نشانی برگزار کردیم که مقرر شد آنها برای رسیدن سریعتر به حوادث از خطوط بی آر تی و ویژه استفاده کنند و حضور نیروهای در بافت های سنتی و قدیمی بیشتر شود. همچنین نیروهای آتش نشانی در کنار پلیس حضور دارند تا در اطفای حریق سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.

ساجدی نیا  اجرای دوره آزمایشی جدایی پلیس 110 از کلانتری ها را موفقیت آمیز دانست و گفت: دوره آزمایشی استقلال واحدهای 110 از کلانتری ها به خوبی اجرا شد و این امر باعث شد تا سرعت عمل و پاسخگویی افزایش یابد.

 وی در پایان فعالیت پلیس در مقابله با جرایم اقتصادی را موفق ارزیابی و افزود: در دستگیری مخلان اقتصادی بسیار خوب عمل کردیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
در صورت امكان بايستي پليس 110 يا شاخه اي از آن جهت تماس تلفني شهر وندان براي رانندگان متخلفي كه ديوانه وار در اتوبان ها رانندگي پر خطر ميكنند انجام وظيفه كنند من 30 سال است كه رانندگي ميكنم در چند كشور ديگر هم رانندگي كرده ام، ئاقعا بايستي فكري به حال اين وضعيت رانندگي متخلفين نمود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل