بازدید 23028

روایت احمدی نژاد از پشت پرده ویروس ایدز

در دنيا برخي قدرت‌ها براي فروش دارو يك ويروس را توليد مي‌كنند حتي ديده شده است كه با اهداف سياسي يك ويروس را به يك جامعه منتقل مي‌كند به عنوان مثال براي من سوال است كه ويروس HIV چرا در كشورهايي كه در اوج بي‌بندو باري هستند شايع نيست، اما در كشوري شايع مي‌شود كه قدرت‌هاي بزرگ مي‌خواهند مردم آن كشور متوجه نباشند كه منابع‌شان به غارت مي‌رود، آن‌ها مريضي توليد مي‌كنند تا بتوانند دارو و تجهيزات بفروشند، اما فرهنگ و تمدن ما با چنين مسائلي مخالف است اسطوره‌ها و قهرمانان ما كساني بودند كه فداكار بودند و به مردم خدمت مي‌كردند.
کد خبر: ۲۲۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸ 17 January 2012
رييس‌جمهور گفت: بايد به جايي برسيم از نظر اخلاق و فرهنگ طبابت در دنيا الگو شويم نه اين‌كه به سمتي برويم كه جامعه پزشكي حيات خود را در وجود بيمار و توليد آن در كشور بداند.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد در هفدهمين جشنواره تحقيقات پزشكي رازي با تشكر از فعالان اين عرصه اظهار كرد: اين جلسه نشان ديگري از حركت‌هاي علمي پرشتاب ملت ما و جامعه پژوهشي كشور است. سرعت حركت مناسب است و جا دارد كه از همه عالمان و دانشمندان كشور تشكر كنم، اما مي‌دانم كه ظرفيت علمي كشور ما بيشتر از اين است.

رييس‌جمهور در ادامه به مبحث سلامت اشاره كرد و گفت: از اركان اصلي سعادت انسان سلامت است. سلامت يك نعمت و هديه خداوندي است كه با چيزي نمي‌توان آن را برابر كرد. خوشبختانه كار روي سلامت در كشور زياد شده است، اما در ابتداي راه هستيم و تا رسيدن به جامعه سالم به لحاظ جسمي و روحي فاصله زياد است از وزير بهداشت و همكارانش مي‌خواهم كه در اين زمينه فعاليت‌هاي بيشتري كنند به خصوص در زمينه تغذيه كه اصلاح آن مانع بسياري از بيماري‌هاست.

احمدي‌نژاد در ادامه به رعايت بهداشت اشاره كرد و گفت: رعايت بهداشت مقدم بر درمان است و پژوهش‌ها و تحقيقات خوبي روي اين زمينه انجام شده در زمينه درمان هم در سال‌هاي اخير شاهد پيشرفت‌هاي بسياري بوده‌ايم شايد در 10 سال قبل اگر اين پيشرفت‌ها وجود داشت شاهد مهاجرت‌هاي درماني به خارج از كشور نبوديم اين مهاجرت‌ها امروز تقريبا صفر شده است. حتي در بعضي از زمينه‌ها شاهد ورود بيماران به كشور براي درمان هستيم.

احمدي‌نژاد افزود: بايد طوري برنامه‌ريزي كنيم كه از نظر درماني همه دستاوردهاي امروز بشر در اختيارمان باشد، چرا كه شيوه‌هاي درمان متنوع است و ما بايد اين تنوع را در كشور داشته باشيم باور من اين است كه مي‌توانيم يك مرجع جهاني در بخش درمان باشيم كما اين‌كه آمارها نشان مي‌دهد سالانه 25 الي 30 هزار نفر براي درمان به كشور ما مي‌آيند.

رييس‌جمهور كشورمان در ادامه افزود: در بخش دارو نيز كارهاي خوبي شده است البته مريضي‌ها پيچيده شده و نياز به داروهاي نوتركيب وجود دارد در اين زمينه بايد پيشرفت‌ها با سرعت بيشتري ادامه يابد اين كلام معصوم است كه براي هر دردي درماني وجود دارد، پس بايد به دنبال درمان همه بيماري‌ها باشيم و فكر نكنيم كه يك بيماري لاعلاج است.

وي تصريح كرد: هم اكنون پنج درصد داروها وارد مي‌شوند، در حالي كه اين پنج درصد 35 درصد بودجه مربوط به دارو را مصرف مي‌كنند. بايد تلاش كنيم كه هرچه بيشتر داروها را در داخل بسازيم هرچند كه من معتقدم بايد تعامل در زمينه ساخت دارو با كشورهاي ديگر داشته باشيم و تلاش براي ساختن دارو در داخل بهانه‌اي براي عدم تعامل نباشد. البته بايد دانست كه ساخت برخي داروها نياز به پژوهش و تحقيقات دارد و دولت هم از پژوهش و تحقيقات حمايت مي‌كند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: 50 درصد تحقيقات در بخش وزارت بهداشت انجام مي‌شود در حالي كه تنها 10 درصد بودجه تحقيقات به اين وزارتخانه ارائه مي‌شود، اي كاش مي‌توانستيم اين رقم را به 50 درصد برسانيم اما مي‌توانم به شما اعلام كنم كه به 20 درصد خواهيم رساند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر علوم بومي در كشور گفت: 500 سال قبل از گاليله دانشمندان ما گردش زمين را كشف كرده بودند و براساس حركت ستارگان و زمين بود كه توانستند هزار سال پيش دقيق‌ترين تقويم يعني تقوم جلالي را طراحي كنند. تقويمي كه هر هزار سال تنها يك ثانيه خطا دارد. اما متاسفانه در دوره‌اي غفلت شد و انسان‌هاي بي‌كفايت به قدرت رسيدند و روند پيشرفت در كشور ما متوقف شد. ملت تحقير شدند.

وي ادامه داد: اما با تمام اين‌ها معتقدم هنوز فاصله‌ها زياد نيست و مي‌توان به قله‌هاي علم رسيد. جالب است وقتي كه موعود بيايد معلوم مي‌شود كه از 27 مرحله علم تنها دو مرحله طي شده است اين نشان مي‌دهد كه هنوز فاصله ما زياد نيست و بايد تلاش كنيم تا به پيروزي و موفقيت برسيم.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر توجه به طب سنتي در كشور گفت: مكتب پزشكي امروز در دنيا براساس شناختي است كه از انسان وجود دارد و ما هم براساس اين مكتب تلاش مي‌كنيم داروها و تجهيزات پزشكي بسازيم و بايد در اين راه با سرعت مسير را طي كنيم.

رييس جمهور در ادامه افزود: اما مبادا تنها به اين مكتب پزشكي اكتفا كنيم. مكاتب طبي و پزشكي ديگري هم وجود دارد و چرا از آن‌ها استفاده نكنيم. امروز اثبات شده است كه روح و جسم روي هم تاثير مي‌گذارند و اين محور پزشكي سنتي ما بوده است و ما بايد روي اين پزشكي سنتي كار كنيم و حتي وزارت بهداشت مي‌تواند يك بخش مجزا در زمينه پرداختن به اين مكتب پزشكي و آموزش آن ايجاد كند. مكتبي كه به موازات مكتب پزشكي روز دنيا مي‌تواند به آن پرداخته شود.

وي تصريح كرد: طب سنتي ما ادعا دارد كه برخي از بيماري‌ها مثل صرع را مي‌تواند مداوا كند و يا از وقوع آن پيشگيري كند و ما بايد اين فرصت‌ را به آن بدهيم بايد طبيبان سنتي را جمع آوري و علم آن‌ها را مكتوب كنيم و آموزش دهيم.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان گفت: اين نگاه و فرهنگ در كشور ما از ديرباز وجود داشته است كه سعادت هر كسي در ميزان خدمتش به جامعه و ساير افراد جامعه است در حالي كه يك نگاه در دنيا وجود دارد كه مادي است و سعادت هر فرد را در ميزان بهره‌مندي‌اش از مواهب مادي مي‌بيند. با اين نگاه مادي حمله و كشتن افراد در راستاي سعادت است، اما ما اين نگاه را قبول نداريم و در همين راستا پزشكي را يك شغل مقدس مي‌دانيم كه فعالان‌ آن افرادي بودند كه به دنبال خدمت بيشتر به مردم بودند نه اينكه به دنبال منافع بيشتر مادي باشند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: در اين زمينه بايد كاري كنيم كه پزشكي به يك تجارت تبديل نشود و اين طور نباشد كه يك پزشك براي اين‌كه دوستش يك آزمايشگاه دارد و از آن هم سود مي‌برد بيشتر بيماران خود را مجبور به آزمايش كند در حالي كه نياز به اين مساله وجود ندارد.

وي تصريح كرد: در دنيا برخي قدرت‌ها براي فروش دارو يك ويروس را توليد مي‌كنند حتي ديده شده است كه با اهداف سياسي يك ويروس را به يك جامعه منتقل مي‌كند به عنوان مثال براي من سوال است كه ويروس HIV چرا در كشورهايي كه در اوج بي‌بندو باري هستند شايع نيست، اما در كشوري شايع مي‌شود كه قدرت‌هاي بزرگ مي‌خواهند مردم آن كشور متوجه نباشند كه منابع‌شان به غارت مي‌رود، آن‌ها مريضي توليد مي‌كنند تا بتوانند دارو و تجهيزات بفروشند، اما فرهنگ و تمدن ما با چنين مسائلي مخالف است اسطوره‌ها و قهرمانان ما كساني بودند كه فداكار بودند و به مردم خدمت مي‌كردند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به سخنان يكي از اساتيد در اين جشنوراه اشاره كرد و گفت: براي اين‌كه نخبگان ما جذب شوند دولت مصوبه‌اي دارد كه براساس آن دانشگاه‌ها به هر اندازه كه نخبه جذب كنند پست سازماني خواهند گرفت. من تاكيد دارم كه حتي يك نخبه جوان كه در اين جشنواره جايزه مي‌گيرد بر زمين نماند و بتواند در دانشگاه‌ها به فعاليت تحقيقاتي خود ادامه دهد و براساس چارت سازماني نيز حقوق دريافت كند. در اين زمينه اعلام كرده‌ايم كه محدوديتي وجود ندارد.

احمدي‌نژاد در پايان گفت: باور داريم كه ايران مي‌تواند بر بام علمي جهان بنشيند و پرچم‌دار حيات طيبه و سعادتمندي انسان باشد.

رييس جمهور در اين مراسم از 44 برگزيده اين جشنواره در گروه‌هاي مختلف علوم پايه، علوم باليني داخلي، علوم باليني جراحي، علوم دارويي، علوم بهداشتي، مديريت و تغذيه، علوم توانبخشي و پيراپزشكي، علوم دندانپزشكي، فناوري‌هاي نوين، ابداعات و اختراعات و HFR تجليل كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها