بازدید 20480

حذف سلسله پادشاهان از درس تاریخ

کد خبر: ۲۱۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳ 02 January 2012
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: در تغییر محتوایی کتاب تاریخ سلسله پادشاهان حذف می‌شود نه شاهان.

محی‌الدین بهرام محمدیان در حاشیه همایش تبیین نظام تحولی در آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد تغییر محتوای کتب درسی به ویژه کتاب تاریخ اظهار داشت: محتوای کتب درسی بر مبنای شکوفایی فطرت دانش‌آموزان تغییر پیدا می‌کند تا با اتکا به چهار محور تفکر، ایمان، علم و عمل بتوانیم عرصه را برای افزون شدن دانش محصلان مهیا کنیم.

وی افزود: کتاب تاریخ قرار است در قالب مطالعات اجتماعی شامل تاریخ، جغرافیا و تعلیمات اجتماعی ارائه شود تا با دوری از روش آموزشی حفظ محور بتوانیم دانش‌آموزان را با ابزارهای جدید از فضاهای تاریخی و تاریخ تحلیل آشنا کنیم که در کنار آن از تاریخ توصیفی نیز غفلت نمی‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی نظام جدید آموزشی گفت: در کتاب جدید تاریخ عصر تاریخ قبل از اسلام، دوره اسلامی، دوره معاصر به ویژه نهادهای حاکمیتی و شخصیت‌های حقوقی را مورد توجه قرار دادیم و از قضاوت‌های جانبدارانه در مورد شخصیت حقیقی افراد پرهیز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سعی شده است در این کتاب با پرهیز از مدیحه‌سرایی و محاکمه شاهان و عوامل تاریخی واقعیت‌ها را منعکس کنیم و از بیان شخصیت حقوقی افراد در قید حیات پرهیز کنیم.

این مسئول بر ضرورت متناسب‌سازی کتاب تاریخ را با حجم و روش‌های آموزشی و استفاده از رسانه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: برخی شایعات از قول بنده واقعیت ندارد چرا که ما در کتاب تاریخ به دنبال حذف پادشاهان نیستیم بلکه سعی می‌شود سلسله شاهان حذف شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش به حرف و حدیث‌های مختلف در مورد قضاوت‌های تاریخی در مورد برخی شاه‌های محترم و نامحترم اشاره کرد و ابراز داشت: چه لزومی دارد که فتحعلی‌ شاه که بزرگ‌ترین خیانت را در عهدنامه ترکمنچای انجام داده در کتاب تاریخ تشویق شود اما از یک پادشاه دیگر به شکل نکوهیده یاد شود.

این مسئول بیان داشت: هرچند برخی شیطنت‌ها را در پنهان کردن تاریخ پرفراز و نشیب دفاع مقدس و بیان برخی از شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم اما هدف ما تالیف کتاب تاریخ واقعیت‌گراست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی