بازدید 2594

حذف واسطه گری و کاهش قاچاق فرآورده های نفتی

مدیر کل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت گفت : هدفمندسازی یارانه ها علاوه بر حذف واسطه گری موجب کاهش قاچاق بسیاری از فرآورده های نفتی شده است .
کد خبر: ۲۱۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱ 25 December 2011
محمود بازاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، در خصوص اثرهای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در یک سالگی اجرای این قانون اظهار داشت : در بسیاری از کالاها از جمله سوخت واقعی نبودن قیمت ها مزیتی را برای قاچاق گسترده آن از کشور به کشورهای همسایه فراهم کرده بود که اجرای تنها بخشی از قانون این مزیت ها را از بین برد .

وی افزود: هدفمندسازی یارانه ها اهداف مناسبی را مدنظر داشت که برخی از این اهداف محقق و برخی نیز به طور کامل پیگیری نشده است .

مدیر کل دفتر توسعه صادرات گفت : هدفمندسازی یارانه ها علاوه بر حذف واسطه گری موجب کاهش قاچاق بسیاری از فرآورده های نفتی شده است .

وی اظهارکرد: در زمان پرداخت یارانه سوخت بسیاری از فرآورده های نفتی به کشورهای همجوار قاچاق می شد اما اکنون با حذف یارانه سوخت مزیت قاچاق بسیاری از سوخت ها از جمله گازوییل و بویژه بنزین از بین رفته است .

بازاری تصریح کرد : بسیاری از همسایگان ما که در گذشته به واسطه قاچاق سوخت با مشکل تامین فرآورده مواجه نبودند با مشکل سوخت مواجه شده  و در جستجوی بازارهایی برای تامین فرآورده های مورد نیاز خود هستند .

مدیر کل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: واقعی سازی قیمت ها اثرهای متفاوتی بر تولید صادرات داشت و اگرچه برنامه های متفاوتی برای کاهش آثار نا مناسب تولید پیش بینی شده بود اما در عمل موفق به تحقق این برنامه ها نشده است .

وی افزود: بحث تولید صادراتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مشکل هایی که برخی تولید کنندگان با آن مواجه شدند موجب می شود شرایطی به وجود آید که بازارهای صادراتی به دست آمده با چالش مواجه شود و با از دست رفتن برخی بازارهای کسب مجدد آن کار چندان ساده ای نخواهد بود .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر