بازدید 32940
اولویت نخست، معافیت از خدمت است؛

«خدمت وظیفه سربازی»، اولویت دوم مشمولان

لباس نظامی، پوتین، یقلبی و ... تنها نشانه‌های سربازی نیستند، از این دوران دوستانی به جای می‌مانند که تا آخر عمر، لقب «هم‌خدمتی» را بر پیشانی خواهند داشت؛ نشانه ای مردانه از یک دوران مردساز؛ دورانی که گویا دیگر خواهان ندارد و کم نشنیده‌ایم که امروزی‌ها با شنیدن خبر «معافیت» سور می‌دهند و ... اصلا برخی مشمولان درس می‌خوانند تا خدمت نروند، برخی هم خارج رفتن را چاره می‌کنند و گویا، دیگر کسی نمی‌خواهد مرد بشود!
کد خبر: ۲۰۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱ 22 November 2011
سرویس اجتماعی ـ سربازی از آن دسته داستان‌هایی است که برای عده ای کابوس است و پر از وحشت و برای کسانی که تجربه کرده‌اند، خاطره؛ حالا خوب و بدش بماند. اینجا هر که سربازی رفته، به نوعی بزرگ شده و از سدی سخت گذشته است، اما خیلی‌ها هستند که این را نمی‌خواهند و حاضرند به هر راهی شده، از زیر بار خدمت سربازی فرار کنند، البته از حق نگذریم که گاهی هم حق دارند.

نام سربازی که می‌آید، بزرگتر‌ها می‌گویند: «مردساز» است و سختی‌های شیرینی دارد، اما کسانی که به خدمت رفته‌اند، وقتی از آن حرف می‌زنند، همیشه آه و نفرین می‌فرستند برای کسانی که در مدت سربازی آزارشان داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، مسئولین می‌کوشند تا جوانان مشمول خدمت سربازی را با استفاده از قوانین سفت و سخت و ایجاد محدودیت‌های اجتماعی، علمی و حتی با دستگیری و به زور، به سربازی بفرستند؛ اما نکته‌ اینجاست که چه مشکلاتی هست که برخی جوانان از سربازی فرار می‌کنند؟

در چند سال اخیر، تغییراتی در نظام وظیفه صورت گرفت و قوانین گوناگونی تصویب شد که هیچ کدام تمام و کمال اجرا نشدند. کاهش مدت زمان سربازی که بر پایه مدرک تحصیلی و منطقه خدمتی صورت گرفت، از این دست است که بسیاری از آن استقبال کردند؛ افزون بر این، در برخی قوانین مربوط به معافیت نیز اصلاحاتی صورت گرفت و موارد معافیت‌ها بیشتر از پیش شد.

شاید بارز‌ترین تغییر در موارد معافیت، معافیت سه برادری بود که از سال گذشته اجرایی شد و خیلی‌ها توانستند با استناد به آن معافیت بگیرند. اما جالب اینجاست که این قانون که تازه مصوب شده و به اجرا هم رسیده، دوباره راهی مجلس شورای اسلامی شده تا مورد بازنگری قرار گیرد.

داریوش قنبری، نماینده مجلس شورای اسلامی، در این‌ باره گفت: این قانون از سوی مجلس تصویب شده و نیازی به بازگشت نداشته است، اما به پافشاری مقامات نظام وظیفه، دوباره به مجلس ارایه شده است.

وی با تأکید بر اجرای این قانون افزود: قانون بسیار خوب و مفیدی است، چرا که خانواده‌هایی هستند که دو فرزندشان به سربازی رفته و دیگر واقعا نیازی برای رفتن نفر سوم نیست و باید به آن‌ها معافی تعلق بگیرد.

اما سردار صدرالسادات، رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا در واکنش به این پرسش که چرا قانونی که اجرا می‌شده، به مجلس رفته است، در پاسخی عجیب گفت: این قانون اجرا نشده و اکنون هم در مجلس است تا تصویب شود و وقتی پس از تأیید شورای نگهبان به عنوان قانون به سازمان نظام وظیفه ابلاغ شد، می‌توان درباره آن سخن گفت!

این در حالی است که سردار کمالی، جانشین اداره منابع نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، در کنفرانس خبری گفت: تا کنون ۴۳۰ هزار نفر از معافیت سه برادری استفاده کرده و معاف شده‌اند و به موجب مصوبه قانون معافیت سه برادری تا سال ۹۱ ادامه دارد.

سردار کمالی درباره معافیت دو برادری نیز گفت: مجلس تصمیم گرفت که این معافیت بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح باشد. ما هم می‌گوییم که این طرح در صورتی اجرا خواهد شد که ستاد کل نیروهای مسلح با مشمول مازاد روبه‌رو باشد. البته با توجه به اینکه در صورت اجرا، در مرحله نخست، شامل پانصد هزار نفر می‌شود، ستاد کل نیروهای مسلح این مصوبه را اجرا نمی‌کند.

وی افزود: برخی از مشمولان برای این مصوبه مرتکب غیبت شده‌اند که از آن‌ها می‌خواهیم منتظر اجرای این بند از قانون نمانند و هر چه زود‌تر خود را معرفی کنند.

روز گذشته، سردار کمالی در حالی از تغییرات ریز و درشت در قوانین سخن گفت که ممکن است به زودی تغییر کنند؛ به عبارت دیگر، سخنان جانشین اداره منابع نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، نشان می‌دهد که گویا اولویت نخست مشمولان، معافیت از خدمت شده که با طرح مباحثی مانند معافیت دو برادری ـ که نه به دار است و نه به بار ـ برخی حاضرند که پیه اضافه خدمت را به تن بمالند و در انتظار تصویب بنشینند.

در اینچنین شرایطی، آیا بهتر نیست که مسئولان امر، همه موارد مربوط به خدمت سربازی را یک بار و برای همیشه بررسی و مدون کنند تا تکلیف بر همه مشخص شود؟

چرا که شاید اگر شرایط خدمت سربازی بهبود پیدا کند، برخی از جوانانی که به دنبال یافتن راه گریز از آن هستند، با میل و رغبت از آن استقبال کنند، به ویژه آن دسته‌ای که بر این باورند که گاه خدمت آنقدر سخت و طاقت‌فرسا می‌شود که فرار را راحت‌تر از سربازی می‌توان تحمل کرد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۵۹
نمي دانم شما كدام بزرگترها را مي گوييد كه مي گويند مردساز است ولي بزرگترهاي ما كه به ما نصيحت كردند هرطور شده نرو كه دو سال از جوانيت را تباه مي كند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
دقیقا! بزرگترهای ما که به ما اینرو گفتند و ما نیز به کوچکترها همین رو میگوییم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
تباهی رو خوب اومدی، دوره آموزش نظامی قبول ولی خدا وکیلی بقیه اش واقعا بیهودگیست. اتلاف وقت جوانان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
چرا باید یه آدم تحصیلکرده از پست دادن و س4راه کشیک دادن و از دست دادن 2سال از عمرش خوشحال باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
با سلام و ادب،
مسئولین محترم، سالهاست در بحث و سر فصل های معافیت های نظام وظیفه شاهد انواع معافیتها که تبعا مورد نیاز جامعه می بوده و موقعیتهای زمانی مختلف آنها را می طلبد وجود داشته و دارد، اما آنچه همواره ذهن اینجانب را مشغول ساخته این است که در میان این معافیت ها جای معافیت تک فرزند همواره خالی بوده و هست.
آیا این جفایی در حق آن خانواده ای که تنها یک فرزند دارند و تمام حاصل عمرشان همین فرزند است نیست که تک فرزندشان نیز از آنها جدا شود؟
از مسئولین محترم تقاضا دارم تا به این مهم که ذهن خانواده های دارای یک فرزند را شدیدا مشغول نموده است ارزش قائل شوند و حد اقل بصورت محدود مورد بررسی قرار دهند.

با تشکر فراوان – و من الله توفیق
خواهشمندم تابناک این موضوع را برای اولین بار پیگیری کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
سربازی رو جایی 2سال میرن که بدونی بعد دو سال وضعیت اشتغال و اقتصاد حداقل ثابته،نه اینجا...!!
خنده داره اینکه سربازی مرد میسازه مغالطه ای قدیمی و کهنه که هنوز هم بعضیا میگن.
پاسخ ها
حجت
| Canada |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
دقیقاً همینطوره، خانواده ها الآن باید نگران این باشن که جوونشون معتاد و خلافکار بیرون نیاد از سربازی
amin
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
به نظر من یکی دیگر از عوامل مهم اینه که بعضیها با شرکت کردن در چند تا اردو و عضویت در بسیج بدون انجام هیچ کار خاصی مدت زیادی از خدمت سربازیشون رو معاف میشند و این خودش یه تبعیض بزرکه
تکلیف امثال ما که به خاطر قانون دو برادری غیبت کردیم و متاهل هستیم و مستاجر و کسی هم نیست که هزینه زندگی ما را پرداخت کند چیست؟؟
پاسخ ها
شهاب
| Switzerland |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
با همون که به شما گفت غیبت کن!
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
برادر تو این زمان کم هم زن گرفتی خونه اجاره کردی بچه دار شدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
هیچی دیگه... از نظر نویسنده فرصت از کفت رفت، مرد نشدی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
من هم شرایط مشابه دارم.
بخدا زندگیم به هم ریخته ، چرا کسی درک نمیکنه ؟!
اجاره خونه و خرجی بدهند 2 سال واسشون کلاغ پر میرم. دارم دیوونه میشم.
با شرایط تحدید و جنگ هم بیشتر از این نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
بله تهــــــدید !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
تهدید منظورت بود
مثلا اگه به سربازا تو صف مثل آدم بگن بشین همه میشینن ولی همون اول کاری میگن بتمرگید مثلا میخاون چیو ثابت کنن
پاسخ ها
شهاب
| Switzerland |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
ما که تو کل اموزشیمون یه بارم بتمرگ نشنیدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
ميخوان خوردت كنن تا مرد شي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
منم بد وبراه نشنیدم .
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
درسته خيلي وقتا لازم نيست فحاشي كنن اما رفتارشون مودبانه نيست سربازو 1چيز بي ارزش و پايين ميدونن نه 1 انسان كه داراي حرمت كرامت عزت و... خيلاشون چون مافوقشون باشون اينجوري حرف زده و خوردشون كره اوناهم همونجور حرف ميزنن
بخصوص ارتش
امان
| United States |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
نمیخوام بد دهنی رو رد کنم اما خود من شهریور 90 رفتم آموزشی. مرکز آموزش شهید رجایی ناجا استان کرمانشاه. خداییش جز یه عده که تعدادشون کمتر انگشتان یک دست بود و معلوم بود شخصیت خانوادگی ضعیفی دارند مابقی پرسنل ، فرماندهان و... انسانهای بسیار مودبی بودند که همیشه با احترام بامون برخورد کردند و البته نوع رفتار خود ما هم بی تاثیر نبود.
آقا تو رو هر كي مي پرستيد . پيگيري معافيت تحصيلي ها بشيد.
همه مقطع هاي دانشگاهي معافيت تحصيلي هاشون كم شده.
لطفا كمك كنيد. و معافيت تحصيلي ها رو كم نكنيد.
به خدا همش استرس شده/.
چند روز پیش افغانی را دیدم که داره ژنتیک دانشگاه شیراز می خونه گفتم تو کشورتون سربازی داری گفت تو کشور ما سربازی شغل حساب میشه و هر کی میره بین 500 هزار تا 1 میلیون ایرانی می گیره.بعدش گفت بورسیه دانشگاه کابل است و ماهی هم 800 هزار تومان می گیره(تازه با فوق لیسانس)گفتم خاک بر سر ما که اگر دکترا (مکانیک) هم بگیرم باید حق تدریسی دانشگاه آزاد واحد شهرستان ؟؟ کار کنم .البته قبلش هم باید دو سال پا بچسبونم.روزی را دارم می بینم که کار روزگار عوض شده و ایرانی ها اون هم با مدارک بالا میرن افغانستان کارگری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
احسنت ب این نظر کاملا موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
ببینم افغانستان ویزاش چطوریه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
درست میبینی اون روز را
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
10 سال ديگه به اين حرفي كه زدي ميرسي مطمئن باش
بی طرف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
راست میگه منم اینو از یه افغانی شنیدم که سربازی تئ اونجا اختیاریه ولی اگه کسی بخواد سربازی بره بهش حقوق خوبی میدن!! هییییییییییی.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
البته سرباز افغانستان داره با جونش بازی میکنه با وضعیت اونجا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
اگر در افغانستان بابت سربازی رفتن ماهی یک میلیون نه بلکه 100هزار تومن هم میدادند الان ارتش افغانستان چندین میلیون سرباز داشت و دیگه لازم نبود بیاد تو مملکت ما کارگری.
یکی از اقوام ما تازه به خدمت سربازی رفته, جالبه که حتی کوله پشتی و هیچ چیزی بهشون ندادن و گفتن که باید خودشون برن از بازار بخرن و 200 هزار تومن خرج گذاشتن روی دستشون.
اگر تابناک قصد پیگیری این موضوع رو داره خوشحال میشم همکاری کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
یادش بخیر ما هم که رفتیم هیچ چی ندادند، حتی واکس برای پوتین! گفتند پدافند تازه از نیروی هوایی جدا شده پول نداره!!! حتی برای جارو و مایه دستشویی هم خودمون پول گذاشتیم
اين مملكت نيازي به خدمت كردن ما ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
احسنت
من 30 سالمه نرفتم زن وبچه هم دارم با اين مشكلات اقتصادي امكان نداره حتي فكرشم بكنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
چطوری کار پیدا کردی؟ خدا شانس بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
خوش به حالت میثم من چه کار کنم؟برم یا نرم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
من هم.
آقایان با سرباز پیاده می خوان به جنگ موشک کوروز و هواپیما برن؟؟؟ ارتش ارتش حرفه ای...از جوونا واسه پیشرفت مملکت استفاده کنین نه اینکه 2 سال وقتشونو به باد بدین....
این خبر رو زدین که 10000 تا کامت بگیره و پر بیننده باشه، موفق باشید
کلا وقت تلف کردن مخصوصا برای لیسانس به بالا
آقا جان چرا در زمان جنگ اضافه در مشمولان خیلی ها داوطلب و با عشق به جبهه های جنگ میرفتند ؟ و چرا الان خیلی ها میل به رفتن ندارند ؟ من خودم 28 ماه جبهه بودم اما پسرم همش میگه من یکی سربازی برو نیستم ؟ یه جای کار ایراد داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
از خودت بپرس، جوابشو هممون میدونیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
به خاطر اینکه شما هدف داشتی برای مملکت جنگیدی ولی ما باید بریم الافی خداینکرده اگه جنگ بشه ما هم مثل شما با عشق می ریم ولی حالا سربازی کجا و جنگ کجا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
اگه 28 ماه جبهه بودي كه بچه ات معافه
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
اگه 28 ماه جبهه بودی پسرت معاف میشه که....
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
نخیر آقا مهدی. از امسال کسر خدمت ها هم حذف شد. حداکثر معافی کسر خدمت 9 ماه شد
واقعا شده کابوس زندگی من... هم برای تحصیل هم برای ازدواج.... از این بند خوشم اومد...

آیا بهتر نیست که مسئولان امر، همه موارد مربوط به خدمت سربازی را یک بار و برای همیشه بررسی و مدون کنند تا تکلیف بر همه مشخص شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
نه داداشم، پس معلومه با استرس حال نمی کنی.
سربازی در ایران یعنی تلف کردن دو سال از عمر یک نیروی جوان که کشورهای پیشرفته برای ثانیه های آن هم برنامه ریزی می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
عزیزم شالا 2 سال بود. بعد فارغ التحصیلی 6 ماه وقت داری دفترچه بدی بعدش هم تا نوبتت بشه متوسط 6 ماه طول میکشه بعدشم اگه اضاف نخوری 4 ماه یا بیشتر طول میکشه کارتت بیاد. تو تموم این مدت هم هیچ کاری نمیتونی بکنی چون پایان خدمت نداری
من که هیچ خاطره خوبی از سربازی ندارم ، اینقدر ازمون بیگاری کشیدن ، هنوز که هنوزه بعضی شبا کابوس اون روزها رو میبینم
ولی بد جور دو سال استرس رو به جونمون انداختید.من که تازگی مشکل تیروئید پیدا کردم دکتر میگه نتیجه استرس های زیاد هست.جانم فدای رهبر من درد دلمو به گوش رهبر عزیزم می رسونم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
عزیزم تو هم وی پی ان؟؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
ببخشید، من اشتباهی مثبت دادم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
آره برو برسون تیروئیدت خوب میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
دلت خوشه تو هم ...
خوب میشی..
هرچند كه بازتاب نگارش مارا بازتاب نخواهد داد. وليكن جواناني كه جهت ادامه تحصيل در دانشگاه آزاد به دورترين نفطه كشور رفته تا مدرك تحصيلي بگيرد مردنخواهند شد مگر با اتلاف وقت در سربازي مرد شوند. به نظر اينجانب كه 33سال قبل خدمت وظيفه را انجام داده ام و اكنون فرزندم در حال انجام وظيفه است بصراحت ميگويم . سربازي در اين زمان صرفا وقت تلف كردن است. چون هيچگونه بازدهي از آن مشاهده نمي شود و از آن نه مردي ونه جنگاوري بدست نمي آيد
1 - قانون مدون !!!!

2 - آنها که متاهل می شوند هیچ امتیازی ندارند . آن وقت میگویند چرا سن ازدواج بالا می رود .

3 - میشه خواهش کنم بپرسید چرا سربازی 1 سال نیست ؟!!

4 - چرا معافیت کفالت برای آنهاست که فقط یک فرزند ذکور دارند ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
معافیت کفالت تک پسری رو هم که برداشتن به ما که رسید خوشحال باششششششششش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
ارتش سئوال نداره
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
چرا یه سال؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
اقا مجید خیالت راحت. معافیت کفالت حذف شد. باید هم تک پسر باشی هم پدر بالای 59 سال و هم نیاز به مراقبت. من تا دکترا خوندم تا سه سال دیگه پدرم 59 بشه اما ی شبه قانون چند ده ساله عوض شد
به تازگي يكه دادخواست هم براي معافيت دوبرادري ثبت شده به نشاني زير. لطفاً شما هم در وبسايتتان بگذاريد.
برو خدا خیرت بده
مردم بچه های دسته گلشون رابا چه بدبختی بزرگ میکنند میفرستند سربازی
بعد از 5ماه جنازه شون را تحویل میگیرند
لطفاًً معافیت کفالت پدر بالای 59 سال رو فراموش نکنید که قرار است بعد از چندین و چند و سال به یک باره حذف شود؟؟اونم حالا که نوبت به ما رسیده و کلی براش برنامه ریختیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
منم مثل تو ام :(( الان اجرا می شه ؟ من دوماه دیگه پدرم می شه 59 سالش خداااااااا :((
یاشار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
چرا هیج جا به این مساله اشاره نمی شه ؟ حتی تو سایت نظام وظیفه هم ننوشته . ولی تو صدا و سیما گفت که حذف میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
معافیت کفالت پدر بالای 59واقعا" برای همه ضرورتی ندارد و باید وضعیت سلامت پدر بررسی شود نه سن او همان بهتر که این قانون تبعیض آمیز اصلاح شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
بحث خوبی و بدی این قانون لغو شده نیست، بحث اینه که نباید یه شبه حذف بشه که برنامه ی ملت بهم بریزه، باید 1-2 سال مهلت بدن تا مردم به مشکل نخورن.
ناشناس
| United States |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
تبعیض آمیز اینه که پسر برخی ...ا معاف شن ! نه معافیت کفالت ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
اگه معافیت کفالت اشکال داشت چرا n سال اجرا می شد؟ اگه تبعیضه، پس اونایی که اینطوری معاف شدن هم باید برن خدمت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
ای بابا من کلی برنامه ریزی کردم رو این قانون کفالت کلی از زندگیم عقب موندم پدر من 20 روز دیگه سنش میرسه این قانون ابلاغ شده یا نه ؟ از کی اجرا میشه؟ ای بابا به خدا دارم از استرس می میرم لطفا یکی واضح توضیح بده !
سربازي دوران خوبي است و خاطره انگيز
ولي از مشكلاتش هم بگيم .
لباس و پوتين افتضاح ! كه مجبور شدم خودم بخرم .
غذايي كه مجبوري ميخوردم .
بيگاري خارج از وظيفه كه هيچ ربطي به خدمت نداره و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
از سوسك و دمب موش نگفتي ! و همينطور جناب ساس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
میدونین چرا میگیم از سربازی خاطره خوش داریم چچون اینقدر بدبختی میکشیم که 2 تا خنده هم میشه خاطره خوش
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
بهت مثبت دادم که فکر کنی حرفت قشنگه و باز بری همونجایی که بودی و خاطرات بیشتری جمع کنی . واقعا نمی دونم چی بگم بهت .
میشه بگید حقوق یک لیسانس وظیفه چنده؟ آیا هزینه رفت و آمدش و پوشش میده؟
یعنی به اصطلاح جوانی که داره مرد میشه باید از باباش پول تو جیبی بگیره!
خدا سایه پدرها رو مستدام بداره تا هم جونها بتونن مردشن هم امورات نظام وظیفه بگذره!
ما که پدرمونو به رحمت خدا رفته کی باید جورمونو بکشه؟
پاسخ ها
شهاب
| Switzerland |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
واقعا حرفت درسته.قانون گفته خدمت کنین.نگفته که مجانی باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
اشتباه منفی دادم.
ناشناس
| United States |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
خدا رحمت کنه بابارو
قصه نخور داداشی خدا بزرگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
آخيييييييي بابايي
مسیح
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
محض اطلاع حقوق من فوق لیسانس وظیفه متاهل 53 تومنه. شرایط هم یه جوریه که نمی تونم کار کنم. متقاضی وام نبود؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
من الان در حال خدمت هستم 26 سالمه و با هزار بدبختی لیسانس گرفتم با 53 هزار تومن حقوق با کلی گرفتاری زندگی موندم چطور خدمتو تموم کنم تو این 7 ماهی که خدمت کردم خدا رو گواه می گیرم جز وقا تلف کردن هیچ چیز دیگه ای ندیدم !!! چرا باید تو این دوران که من باید به فکر ازدواج و کار باشم برم سربازی و هیچی که عایدم نمیشه از جیب خودم هم خرج کنم بعد از 2 سال هم به علت بالا رفتن سن هیچ جا نتونم کار پیدا کنم ؟؟ به چه امیدی باید تلاش کرد ؟ بیکاری ؟ فقر ؟ متاسفم واقعا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
من نه پدرم هست نه مادرم خودمم متاهلم واقعاً چطوری برم خدمت؟
زمانی به قول شما با انجام خدمت سربازی مرد میشدند اما حالا ترس از این است که مبادا معتاد بر گردند.
شنیده بودم تابناک چرتا پرت میگه ولی واقعا ندیده بودم...
بابا واقعا اگر یه خبری مینویسین 10 دقیقه روش تحقیق کنین. قانون معافیت 3برادری تصویب شده و اجرا میشه نه 2 برادری.. پس فکر نکنین از مسئولان نظام وظیفه سوتی گرفتین... زود این خبرا حذف کنین تا بیشتر فحش نخوردین.
حتي يك دليل نسبتا قانع كننده براي انجام خدمت وظيفه اجياري در متن نيست. البته به جز دليل بي اساس مردسازي!!!
باسلام
ما ایرونی هاوقت برامون اهمیت نداره وگرنه نمیذاشتیم نیروی جوونیمون توپادگان به بطالت بگذره،همه دغدغه جوانان شده خدمت سربازی.
این امر لزوم تشکیل ارتش حرفه ای رو نشون میده با حقوق مکفی تا هر کس خواست بره.
دوستم سال 84 رفت خدمت. یه ماه بعدش به جای اینکه مرد بشه مرده شد. بر اثر بی مبالاتی پادگان بوووووووووووق مرد...
اين ريز هزينه منه سرباز كه تو شهر خودم خدمت ميكنم. (تازه با اعمال رياضت اقتصادي شديد)
1-كرايه ماشين و هزينه صبحانه 100000 تومان.
2-هزينه ماهيانه (سالي يه دست لباس ارزون و كرايه اتوبوس و...)ماهي 100000 تومان.
و اما حقوق بنده ماهي زير 60000 تومان.
حالا چرا بايد سربازِي رفت؟
سلام. ایران احتیاج به جوونایی داره که ایران رو بسازند. من بسیار از جوون های هم سن خودم رو میشناسم که با مدرک دکترای دانشگاه های درجه یک دنیا، نمی تونن به ایران برگردن چون سربازی نرفتن. به نظر من، اوونها در غربت به اندازه کافی مرد شدن و حالا وفتشه که بتونن به کشورشون برگردن و خدمتی بکنن. نه اینکه برن سربازی و عمرشون رو تو پادگان بگذرونن.
خواهش مي كنم اين موضوع مهم را پيگيري كنيد:
هم اكنون افرادي كه پدر يا مادر پير بدون سرپرست داشته باشند، معافيت كفالت مي گيرند اما
كساني كه متأهلند و زن و بچه دارند (كه طبق شرع و قانون واجب النفقه ي مرد هستند) نمي توانند معافيت كفالت بگيرند. چرا؟؟؟
از اون زمان که جوون ها می رفتن سربازی و مرد! برمیگشتن ، خیلی خیلی گذشته
میشه یک فکری به حالا تک فرزندها هم بشه ؟
تکلیف امثال ما که به خاطر قانون دو برادری غیبت کردیم و متاهل هستیم و مستاجر و کسی هم نیست که هزینه زندگی ما را پرداخت کند چیست؟
برای تاکید دوباره گذاشتم چون مشکل من هم هست.
سربازی واقعا" برای برخی جوانان سختی نکشیده و پرادعا از نان شب واجبتر است البته اگر قانونش برای ریز و درشت و فقیر و غنی یکسان باشد.
به نظر من یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج همین سربازیه، اگر سربازی نبود، پسرها دو سال زودتر می رفتن دنبال کار از اون ورم زودتر به فکر ازدواج می افتادن.
شما رو به خدا قسم یکم منطقی فکر کنید "تا کنون ۴۳۰ هزار نفر از معافیت سه برادری استفاده کرده " آخه مگر چند نفر کلا مشمولن که توشون 430000 نفر که میشه نیم میلیون نفر و به عبارتی 0.5 درصد جمعیت کل کشور معاف سه برادری شدند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
راست میگه ها!!!
مگه چند درصد جمعیت ما تو این سنن؟
اینم از اون اماراشونه!!!
2سال خیلی ظلمه با این شرایط که کار پیدا نمیشه ....
شما را به خدا در مورد اين افرادي كه سالهاست غيبت كرده اند و حالا زن و بچه دارند بنويسيد. يك فكري به حال اينها بكنيد.
دوستانی که تشریف میبرن سربازی مواظب باشن که زمینه اعتیاد و مسایل دیگه بیداد میکنه
من یه شخصه شاهد بودم
متاهلین باید کفالت زن و بچه را به عهده گیرند
این قشر را دریابید
سربازی من را داغون کرد همه چیز را از دست دادم
با سلام
بسيار از تابناك ممنونم بابت مطرح كردن اين موضوع بسيار مهم.
به نظر من كه بعد از ازدواج به سربازي رفتم واقعا يكي از دورانهاي سخت زندگيم بود. و چندين سال پس از آن در مورد سربازي در كشورهاي مختلف مطالع كردم و به اين نتيجه رسيده ام كه تنها راه حل اين مشكل سربازي با حقوق مكفي است كه در اين صورت افراد با دل و جان به سربازي مي روند. يعني حقوق حداقل 500 هزار توماني براي سربازان وظيفه و در اين صورت ارتش و نيروي انتظامي حرفه اي هم خواهيم داشت.
این قانون جدید دقیقاً از کی اجرا میشه؟ سردار کمالی گفته تا یکی دو ماه آینده. من که تا 25 روز دیگه می تونم معافیت کفالت بگیرم الان استرس زیادی دارم. نمی دونم این قانون از کی اجرا میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
منم شرایطم دقیقا مثل شماست بابا تو رو خا یکی بگه تکلیف کسایی مثل من و ایشون چیه ؟ این قانون از کی اجرا میشه؟
به جای اینگونه معافیت ها، به فکر متاهل ها (لااقل در سطح کارشناسی ارشد و دکتری) باشید که یه گره ای از کارشون بازشه از طریق دادن کسری یا معافیت. کمک واقعی به جوانان از همین کانال ها صورت می گیره نه شعار دادن تو رادیو و تلویزیون.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
فکر کردی چون ارشد گرفتی تافته ی جدا بافته ای و دیپلمه ها انسان نیستن ؟ تو که خدمتی نداری که انقدر نگرانی ، سختی خدمت مال اون دیپلمه بخت برگشته است .
می خواستم برم ازدواج کنم به امید اینکه قانون دو برادری تصویب شد اما حالا باید با 26 سال سن مدرک فوق حداقل پنج سال در این جامعه اسلامی مجرد تو خیابانهای شهر چشم چرانی کنم
من الان هشت ماهه مدارکمو برای معافیت فرستادم دارم از بی خبری میمیرم
آدم باید تا 24 سالگی درس بخونه (انم برای لیسانس) بدون هیچ درامدی بعدشم دو سال سربازی میشی 26 دو سالم دنبال کار میشی 28
بعدشم میگن چرا مردم زن نمیگیرن چرا گناه میکنن چرا؟؟؟
واقعا چرا؟؟ من که نفهمیدم
شما حرف سردار صدرالسادات را اشتباه فهميده‌ايد. معافيت سه‌برادري يعني سه برادر خدمت كرده و برادر چهارم معاف است. و دو برادري يعني دو برادر خدمت كرده باشند و برادر سوم معاف شود. و معافيت سه‌برادري اجرا شده و لي دو برادري كه به زعم شما سه برادري بوده هنوز در مجلس است و تا سال 91 اجرايي نيست.
پس کی میخواهید معافیت جدید اعلام کنید ما که موهامون رنگ دندونامون شده همه هم فهمیدن خدمت بکن نیستیم .بزارین هرکی دوست داره بره مشکل برای خانواده ها درست نکنید لطفا
به نظر من باید از نیروهای مشمول در زمینه تحصیلیشون استفاده کرد یا در زمینه خدمات اجتماعی مختلف و ارتش باید حرفه ای باشه.
سلام؛
من 21 ماه خدمت كردم، آنهم با ليسانس، جز ريزش موي سر و بيماري عصبي حاصلي برام نداشت. ضمنا 2 سال هم از كل برنامه هاي زندگي منجمله كار خودم افتادم. دقيقا همان موقع اعزام كار من در ايران خودرو جور شد.
حالا بگين چرا سن ازدواج بالا رفته؟؟؟!!!
من خودم زمان جنگ سرباز بودم و اگر منصفانه بخام بگم تو دو سال خدمت خیلی چیزها یاد گرفتم و روحیه ام تغییر کرد قبل از اون حتی یک مسافرت بدون خانواده نرفته بودم و خیلی وابسته به دیگران بودم . اینه که بعضی ها میگن سربازی تغییرات مثبتی در زندگی پسرها ایجاد میکنه . ولی وضعیت جامعه الان خیلی فرق کرده و درصد کمی از مشمولان از این دو سال بهره ای میبرند. کشور هم همینطور . درصد بالایی از سربازان وظیفه به کارهایی گمارده میشوند که هیچ منفعتی برای مملکت یا خودشان ندارد.( مثل رانندگی و کارهای اداری پیش پا افتاده و...) یک جوان در اوج توانایی زمانی را که باید برای یادگیری علم یا حرفه ای استفاده کند به کارهایی گمارده میشود که روزها را میشمارد تا این دو سال تمام شود . من فکر میکنم تغییر این قانون به قانونی که مدت سربازی تبدیل به یک دوره کارآموزی اجباری ( منظور این است که هر شخصی در جامعه یک کار مفید آموخته باشد ) برای جامعه و جوانان مفید باشد . و شاید این دوران سکوی پرتاب جوانان به زندگی جدیدشان باشد
نظر های گوناگون ارایه شد از قبیل(مرد ساختن-وقت تلف شدن-معافیت-هزینه کردن-بیگاری کردن و.......)ولی متاسفانه کسی نگفته این مملکت برای دفاع از خاک و ناموس احتیاج به سرباز داره همان گونه که در 8 سال دفاع مقدس سرباز و بسیجی و ارتشی و سپاهی جنگیدند و دفاع کردند و کشور را حفظ کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
لطفا خلط مبحث نکنید. صحبت سر دفاع از مملکت نیست. هیچ کس شکی نداره باید از مملکت دفاع کرد و این کار در وهله اول به عهده جوانان است.
صحبت روش این خدمت و دفاع است. آیا روش فعلی که کم از بیگاری نیست برای دفاع درست است.
آیا میدانی در قانون حداقل حقوق بر مبنای نیاز های حداقلی یک انسان محاسبه میشود. مثلا چه میزان پروتین لازم دارد و هزینه درمانی حداقل چه میزان است و...
حال چگونه نیمی از تمام افراد ذکور این مملکت باید دوسال را با حقوقی کمتر از یک هفتم حداقل حقوق طی کنند؟
ایا میدانی در قانون جیره یک سرباز چقدر است و شامل چه چیزهایی میشود؟ و چقدر از آن را به سربازان میدهند؟
قانونگذار برای حفظ امنیت کشور مجموعه ای دستورات را در قالب قانون مدون کرده ولی متاسفانه به مرور زمان تمام قسمتها حذف شده و نیروی جوان به عنوان سرباز باید مفت خدمت کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
خجالت از اون همه منفی بکش که واسه نظرت گذاشتن
بله وجود سرباز لازمه اما نه با حقوق ماهی 60-70 تومن با حقوقی بالا در حد همون 80 درصدی که خودشون اعلام کردن باید اندازه 80 درصد حقوق یه افسر تازه خدمت رو دریافت کنن
تو که اینطور حرف می زنی معلومه خودت الطاف ویژه شامل حالت شده و معاف شدی حالا نفست از جای گرم بیرون میاد تو اگه مردی و راست می گی اول باید خودت رفته باشی
هرچند میدونم تو اگه زمان جنگم بودی از اوناش بودی که تا آخر جنگ تو سوراخ موش خودتو قایم می کردی و الان فقط شعار میدی در ضمن ایرانی نیاز به نصیحت امثال شما نداره و خودش می دونه چطور از خاک و ناموسش دفاع کنه
خدمت سربازی نه تنها خدمت نیست بلکه بدترین شکل ممکن برای اتلاف عمر قشر عظیمی از جوانان است. با فراگیر شدن تحصیلات دانشگاهی در میان جوانان، سطح عمومی فرهنگ و آگاهی در جامعه و در بین جوانان رشد کرده است. از این رو لازم است که خدمت وظیفه عمومی نیز خود را متناسب با مقتضیات و نیازهای جامعه و کشور تنظیم نماید. البته قابل تقدیر است که در دهه اخیر تغییرات و تلطیفاتی در نوع خدمت گرفتن از لایه بالایی تحصیل کرده‌گان (نخبگان و نفرات برتر علمی) انجام گرفته است. اما این تغییرات کفایت نمی‌کند و نیاز به یک بازنگری اساسی دارد تا قشر وسیع‌‌تری از جوانان تحصیل‌کرده را شامل شود و با سبک‌ جدید زندگی نیز سازگار گردد. اطمینان دارم در صورتی که نیروی انتظامی و نهادهای مسوول از استادان دلسوز رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی برای بررسی ابعاد مساله سربازی و پیشنهاد راه حل علمی دعوت کنند، بخش قابل توجهی از همکاران دانشگاهی نسبت به حل این مشکل موضع مثبتی اتخاذ خواهند کرد.
با سلام
بسيار از تابناك ممنونم بابت مطرح كردن اين موضوع بسيار مهم.
به نظر من كه بعد از ازدواج به سربازي رفتم واقعا يكي از دورانهاي سخت زندگيم بود. و چندين سال پس از آن در مورد سربازي در كشورهاي مختلف مطالع كردم و به اين نتيجه رسيده ام كه تنها راه حل اين مشكل سربازي با حقوق مكفي است كه در اين صورت افراد با دل و جان به سربازي مي روند. يعني حقوق حداقل 500 هزار توماني براي سربازان وظيفه و در اين صورت ارتش و نيروي انتظامي حرفه اي هم خواهيم داشت.
من قبلا" خيلي در مورد خدمت ... كه چه عرض كنم، بيگاري، بيماري و ... سربازي نوشتم هيچ كدومو نذاشتيد بياد بالا.
ولي حالا فقط يه خواهش دارم كاشكي مي شد يكي از اين مسئولين نظام وظيفه نظرات رو بخونه، بلكه شايدم يه تجديد نظر بكنن. من 27 سالمه سربازي هم نرفتم و هيچوقت هم نخواهم رفت، مگر اينكه جنگ بشه اونم به صورت داوطلب واسه دفاع از كشور و ناموسم ميرم جبهه.
بعضیا میرن متخصص عمل می کنند تا معاف شندددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
شما رو به هر هر چی اعتقاد دارید . یه فکری برای متاهل ها بکنید . با این مخارج سربازی رفتن محاله ! من 5 ساله متاهلم . چطوری برم سربازی ؟؟؟؟؟
من نمی دونم این همه Like میشه این کامنتا اگه نظر مردم نیست اگه خواست ملت نیست پس چیه ؟ حرف دشمنان هست ؟

خب چرا لحاظ نمیشه ؟ مسئولین مگه نمخونن اینارو؟ شما هم که معلوم نیست خودتون کجایی هستین نظرتون چیه اصلا استقلال رای دارین ؟!

3ومین کامنتیه که میدم و درج نمیشه
من چند سال تحصیلم رو کش دادم تا بتونم از قانون کفالت استفاده کنم
اما حالا قانون عوض شده
و من هم باید دو سال رو هدر بدم برای سربازی
هم دو سال درس خوندن رو کش دادم
خودتون تصور کنید من الان چه حالی دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
همدردیم آقا مهرداد
یعنی چی که تنها فرزند ذکورو بالای ۱۸ سال که دارای پدر بالای ۵۹ سال است در صورت نیاز پدر به مراقبت می تواند معاف شود،

پدری که نیاز به مراقبت داره که دیگه سن براش مطرح نیست و حالا اگر پدر بالای ۵۹ باشه حتما باید نیاز به مراقبت داشته باشه تا معافیت شامل حال بشود ؟

مگه در کل چند تا تک فرزند پسر داریم که شما میخوای سرباز خونه هاتو باهاش پر کنی؟

سردار کار همه پدران بالای ۵۹ سال مثل شما نیست که قانون تصویب کنن. دارن واسه یه لقمه نون جون می کنن.
باید از تحصیلکرده ها درست استفاده کنند و کار مرتبط با رشته تحصیلیشون بهشون بدن ،اینطوری کسی به فکر معافیت نمی افته، الانه بعضیا رو میبینم که به اسم امریه سربازی رسما دارن کار تخصصی میکنند و بقیه بیگاری...
کاش برای متاهلین با این همه بدبختی مثل اجاره خونه های سنگینو ..... یه فکری میشد!
الان هر کی مرده می ره سربازِی!!
اتفاقا سربازی اینقدرا هم چیز بدی نیست
درسته خیلی از چیزا مثل قدیم نیست ولی شاید یکی اون چیزا جوونامون باشن من خودم هم جوونم و ازسربازی خیلی خوشم نمیاد ولی انصاف هم چیزه خوبیه
اگه ما تو زمان رضا شاه بودیم چی میشد!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
این منطقت منو کشته ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
تابلوئه که اصلا سربازی نرفتی.
آخه برن خدمت که چی نه پول میدن نه کار درست حسابی بابا من با مدرک مهندسی رفتم سابقه بیمه برام حساب نشده الان هم دنبالش هستم باید به حقوق الانم پول بدن در صورتی که من سال 82 سرباز بودم.
منم با قانون دو برادری معاف میشدم. قبل از اینکه برم سربازی این قانون تصویب شد الان چند ماهه خدمت من تموم شده ولی هنوزم که هنوزه اجرا نشده! فاصله تصویب با اجرا چقدر باید باشه؟! در ضمن من مهندس مکانیک هستم و 50 هزار تومان حقوق میگرفتم!
به جای اتلاف وقت جوانان، نیروی تخصصی نظامی تربیت کنید به جای گرفتن چندین سرباز و دادن حقوق ۵۰ هزار تومنی که پول کرایه ماشین سرباز هم نمیشه این پولها رو جمع کنید و به نیروهای تخصصی نظامی بپردازید.
دو سال حبس به جرم جوانی.
دولت عرضه كار درست كردن نداره جونها را اين جوري مشغول مي كنه تا آمار بيكاري بالا نره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
آفرين اينو خوب اومدي
دوستان لطفا یکی به اطلاع برسونه سربازی از چه زمانی 24 ماه می شود. ؟!‌
دوبرادری که تصویب نکردید
حقوقم که اضاف نکردید
کارم که بهمون نمی دید
خوب بیایم خدمت چیکار وقتی میخوایم علاف بگردیم!
پس پول نفت کجا میره؟
من که تا حالا یه نفرو هم ندیدم که بگه سربازی خوبه و آدمو مرد بار میاره!!!!
کی گفته اون درجه دار حق داره به جوون مردم توهین کنه ؟
چرا باید تو اون امکانات بهداشتی در حد صفر زندگی کنه؟ 90% سربازا بیماری های پوستی و انواع آلرژی رو هدیه میگیرن از سربازی؟
به کدامین گناه؟
چرا با این حقوق؟
اصلا از نظر نظامی هم دیگه این سربازی کارایی نداره؟
به جای سرباز درجه دار استخدام کنن.
در جواب دوستی که گفته در زمان جنگ عاشقانه رفته جنگیده ولی جوونای این زمونه نمیخوان برن سربازی باید بگم که شما برای خدمت به وطن عاشقانه رفتین ولی باور کنین تو این زمونه سربازی دیگه معنی خدمت به وطن رو نداره سرباز شده نیروی کار مفت ... چقدر سرباز راهنمایی رانندگی میریزه سر چهارراه ها ؟ باور کنین اگه دوربین کنترلنصب کنن همین چهارراه ها دیگه نیازی به جریمه نویس نیست کسی هم جرات نمیکنه وقتی مامور نیست خلاف کنه حالا چرا دوربین نمیزارن واسه این که دوربین خرج داره ولی سرباز مفته بره اونجا دوسال وایسه بعدش یکی دیگه به جاش میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
حرفت حق و حسابی
زنده باشی
من با لیسانس برق تمام مدت سربازیم به بطالت گذشت!
هیچ مردونگی نیست و فقط در کل دوره به هم سن و سالایی که معاف شدند قبطه خوردم
بگذریم که چقدر زجر بی مورد توی آموزشی و تقسیم من بیچاره تک فرزند پسر به شهرستان کشیدم و هنوز کابوسش همرامه
آره به خدا
داره دیوانه ام میکنه فکر این سربازی
18 مااااااااااااه
وقتی هم برگردم هم هرچی درس خوندم یادم میره هم دیگه حس کارای تحقیقاتی و... نیست
آخه اجبار کردن به این خدمت درست نیست، به جاش تشویق کنید مثلا حقوق بالا
قرار بود در قانون جدید ، سربازی خوشایند بشه و محور اصلی و مهم این قانون ، افزایش حقوق سربازان بود که به کلی رفت رو هوا. پس این قانون جدید که اون همه روش مانور میکردند حسنش چی بود؟ نه تنها حقوق سربازان افزایش پیدا نکرد و سربازی خوشایند نشد ، بلکه تعدادی از معافیت ها هم از قانون حذف شد. واقعاً بسی جای تاسف داره که قانونی که با اون همه سر و صدا در مجلس بررسی شد و به تصویب رسید چنین سرنوشت نا امید کننده ای داشت که جای بسی تاسف داره.
5 ماه خدمت کردم و فوق لیسانس قبول شدم. الان که فوق لیسانس خودمو گرفتم و متاهل هم هستم دوباره باید برگردم ادامه خدمت. کار موقت داشتم که اونوم بخاطر خدمت باید ولش کنم. چطوری باید خرج خودم و خانومم رو بدم خدا میدونه... اخه چه گناهی کردم تو این مملکت به دنیا اومدم
سلام اميدوارم بيشتر بشه سربازي خيلي خوبه كمك به ميهن و ناموس ما ميكنه التماس دعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
قراره تا سال 91 دو سال بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
اتفاقا همین باعث شده ن ازدواج بره بالا و به ناموسهامون تجاوز بشه
ناشناس
| Malaysia |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
چون التماس دعا کردید ، دعا کردم خدا همه بیماران رو شفای عاجل بدهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
تو خودت رفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
اونی که به میهن و ناموست کمک می کنه غیرته نه سربازی ! . بهت منفی دادم که یاد بری دنبالش .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
چرا قبل حرف زدن یکم فکر نکردی که با این حرفت شبیه شخصیت ناپلئون تو قلعه حیوانات می شی؟ بسه اینقدر شعار دادن!
2 سال برای خدمت سربازی زیاد است، اگر خدمت را یک سال کنند خوب است آموزشی را هم یک ماه کنند
سربازی بیشتر معتاد میسازه تا مرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
دوست عزیز اینگونه نیست که شما میگویید لطفا" منفی پراکنی نکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
اتفاقا اگر سربازی نباشد درصد معتادها بسیار بالاتر میرود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
این دو تا نظر دهنده اولی خبر ندارند از واقعیت گویا

100% با نظر این موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
چشمانتان را به روی حقیقت نبندید.با یک پرس و جوی ساده به وضع اعتیاد در سربازی پی میبرید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
آخ گفتی دادش من به خدا سیگارم نمیکشید رفت یه شهر مرزی و متاسفانه معتاد شد و با بدبختی ترک کرد البته سیگاری موند و با زنش هر روز سر این جریان دعوا داره ،با پسر رئیس پادگان میرفت اوایل قلیون کشی بعد سیگار و بعد .... . خداشاهد مادرم پیر شد تا ترک کرد
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
من چون دوستاي معتاد با مرامي داشتم بهم رحم كردن قصر در رفتم
99% کامنتها را افرادری نوشتند که در آستانه ی رفتن به سربازی هستند کاملا مشخصه.اما بنده به عنوان کسی که چند سال پیش با مدرک لیسانس سربازی سختی را گذراندم باید بگویم که سربازی آنقدرا هم چیز بدی نیست و آن کارخانه ی مردسازی که میگویند پر بیراه نیست من آنجا پسرانی را میدیم که تحمل دو روز دوری از خانواده و تحمل حتی یک ذره سختی را هم نداشتند اما بعد از خدمت بسیار اخلاقشان بهتر و محکمتر میشدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
آفرین بر تو،
میشه بگی کل خرج دوران سربازیت چقدر بود و چه میزان حقوق گرفتی و مابقی رو از کجا تامین کردی؟
ناشناس
| United States |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
میگم خیلی خوشت اومده چهارسال دیگه هم برو!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
نه عزیزم همه هم اینجور نیستن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
در جواب شما
خرج دوران سربازی من بسیار کم شد چون عادت به ولخرجی نداشتم و اگر خرجی هم بود از پس انداز خودم خرج میکردم چون قبل از اینکه برم خدمت و در زمان تحصیلم کارگری میکردم و پس انداز داشتم.بهتره شما هم منتظر نباشی که مخارجت رو یکی دیگه بده عادت خوبی نیست.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
با سلام اگر سربازي رفتي فشار ها دوري ها و.. چشيدي ميدوني سربازي جز ايجاد وقفه در ازدواج (كه باعث مرد شدن مسوليت پذيري مدريت زمان مكان و..ميشه)ميشه 2 دوري از خانواده 2سال بيكاري 2سال ... چيز ديگه اي هم گيرت مياد؟نه مهارتي يا تحصيلاتي بدست مياري؟ نه پس 2 سال عقب ميوفتي پس 2سال ديرتر ميري سر كار 2سال دير تر ازدواج 2سال ديرتر صاحب خونه 2 سال ديرتر بچه دار ميشه و خيلي 2سالي هاي ديگه به اميدي ان روزي كه سربازي جزو خدمت هاي اختياري باشه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
خب معلومه از کجا گرفته ...
فقط سربازي دو سال از بهترين لحظات عمر يك جوان كه در اوج پتانسيل ميگرد وبه كابوس تبديل ميكند اگر هدف خدمت به كشور چرا در پادگان نظامي .با توجه به رشته وفليد كاري فرد بگن اين دوسالو خدمت مفيد وموثربكنه.
بسیار کار خوبی کردند که معافیت پسر پدر بالای 50 سال را اصلاح کردند چون ملاک باید سطح سلامت پدر باشد نه سن او.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
باید سن رو بردارند اگر این منطق شما باشه
خواهش میکنم نظر من رو منتشر کنید ... طی این قانون جدید که چند روز پیش اعلام شد تک پسرها فقط در صورتی که پدرشون بالای 60 سال باشه و مریض باشه و نیاز به مراقبت داشته باشه میتونن معاف بشوند در صورتی که تا قبل از این تک پسر در صورتی معاف میشد که یا پدرش مریض بود و یا اینکه پدرش بلای 59 سال تمام سن داشت اما نظام وظیفه این قانون رو برداشته و عوض کرده ... آیا این درسته که کسی که یه پسر داره بچه اش بره سربازی اما کسی که سه تا پسر داره یکیش معاف بشه ؟ قبلا تا همین چند سال پیش کسی اگه 10 تا پسر هم داشت همشون باید خدمت می رفتن و نهایتش اونا رو با هم اعزام نمی کردن اما تو این چند سال آقایون اومدن اول معافیت 4 برادری بعدش 3 برادری رو درست کردن و الان چند وقته که زمزمه 2 برادری هم میاد ... واقعا کسی که یک پسر داره و عصای دست خانواده هست درسته بره سربازی اما کسی که سه تا پسر داره نباید یه بچه اش بره ؟ این درسته ؟ چه منطق و استدلالی پشت اینه ؟ هر چند وقت یه بار یه قانونی میگذارند و ... و بعضا اون قانون رو بعد از یه مدت برمیدارن ... واقعا چه استدلالی هست که قانون کفالت تک پسری رو از 59 سال تمام پدر به پدر بیمار و نیاز به مراقبت تبدیل کردن ... خواهشا پیگیری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
داداش قرار نیست که کسی که سه تا پسر داره یکیش معاف بشه بلکه هرکس که 3تا پسرش سربازیشون رو تمام و کمال تموم کرده باشند پسر چهارم به حق از خدمت معاف میشه شما اگر یه خورده انصاف داشته باشی و خودت رو بزاری جای اون پدر و مادری که 3 تا پسرشون رو با تمام سختی ها و مخارجش فرستادند سربازی اونوقت میفهمی منطقش چیه.در ضمن الان کمتر پسری عصای دست پدر مادرشه و پسرها اغلب با این بیکاری و بی پولیشون یکی باید خرج خودشون رو بده.
سید عباس
| Kuwait |
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
حرف درستی میزنید شما من هم تک پسرم تا سال 93 پدرم میشه 60 ساله تمام امیدم به این بود که پدرم که به این سن برسند معاف بشم و بتونم برگردم ایران و بتونم به پدرم و خانواده ام خدمت کنم ولی متاسفانه قوانین غیر منصفانست
من هم با قانون جدید معاف می شدم به خاطر همین به فکر ازدواج بودم ولی دیگه بی خیال شدم ولی از مسولین این سوال را دارم را دارم ایا کدام قران وکدام امام گفته که برید با دختر مردم ازدواج کنید ولی دوسال پیشش نباشید در حالی که امام محمد باقر می فرماید من 4روز بدون همسرم نمی توانم باشم ما حالا با مدرک فوق لیسانس وبیکاری و با 26 سال می خواستیم ازدواج کنیم از حق الله که خیلی ضایع کردیم ولی خداییش از حق الناس می ترسیم که همان حق شوهر بودن برای دختر مردم است
دوستان تو رو خدا بیاید یه خورده منطقی باشید شما فقط از دید شخصیتون به قضیه نگاه میکنید چرا به این فکر نمیکنید که یه مملکت به امنیت که سرباز حافظشه احتیاج داره من خودم لیسانس دارم و الان وسطای سربازیم 28 سالمه خیلیم مشکل دارم ولی با منطق با این قضیه برخورد میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
گرفتن سرباز به صورت حرفه اي هم يه گزينست نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
برای حفظ امنیت به علم نیاز است دو سال به دور از درس و بحث یعنی عقب ماندگی از علم
ناشناس
| Malaysia |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
شما اجازه بدهید سربازیتون تموم بشه اگر منطقی براتون باقی مونده بود اونوقت میشه بحث کرد که آیا منطق اون چیزیه که به زور و اجباراعلام میشه یا اینکه نه، منطق همون عدالت و حقیقت و رعایت حق دو طرف (خدمت کننده و خدمت گیرنده) است. و بعدش بحث کنیم آیا هر روشی برای رسیدن به یک هدف درسته؟ این که میخواهید از مملکت دفاع کنید حرف منطقیه ولی آیا روشی که داره اجرا میشه هم منطقیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
وای وای من با صحبت های تو متحول شدم الان دارم میرم خودمو معرفی کنم
به نماینده ها بفرمایید یه سوزن به خودتون بزنید یه جوال دوز به مردم
حقوق سرباز 50 هزار تومن؛ نماینده حقوق مادام العمر
سرباز اجباری باید خدمت کنه، نماینده اختیاری
هر دو هم دارن به مملکت خدمت میکنن، و مملکت هم به مجلس نیاز داره هم به امنیت
حالا من یه پیشنهاد میدم.
حذف حقوق ماهانه نماینده ها، اولا صداقت در خدمتشون رو ثابت کردن دوما اختیاریست و اجباری در کار نیست.
در ضمن نگید پس چجوری زندگی کنن، ببینین چند ساله جوانان این مملکت دوسال بی حقوق در سخت ترین شرایط خدمت کردن (حتی مصدوم و کشته شدن ولی از نمایندگی کسی تاحالا نمرده).
باید حداقل حقوق مصوب هر سال و به سرباز پرداخت کرد.
یکی نیست از آقایون سوال کنه چرا حداقل سربازی تخصصی نمیشه؟
طرف از دانشگاه با هزار ذوق و شوق فارغ میشه بجای اینکه بره دنبال رشته اش تو این مدت سربازی هرچی هم بلد بوده از یادش میره.
خجالت آوره.خدمت سربازی وظیفه ی هر فرد ذکور ایرانی است که در راه دفاع از کشورش آمادگی داشته باشه. به نظر من اصلا تلف کردن عمر نیست. از شهدایی خجالت بکشید که بدون اینکه وظیفه ای به دوش شان باشه رفتن و جنگیدن و شهید شدن و چه آدمایی که اون روزا مشمول بودن و وظیفه داشتن که از خاک کشورمون از ایران عزیزمون حمایت کنن ولی سرشون رو زیر برف کردن و به جبهه نرفتن.
هر فرد ایرانی باید همیشه آمادگی دفاع از خاک و ناموسش رو داشته باشه تا هیچ اجنبی جرات تهدید این آب و خاک رو نداشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
وضعیت جاری عکس مقصود شما ست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
فقط شعار
من با 26 سال مدرک فوق لیسانس، بنده خدا خانواده دختری که میخواستم ازدواج کنم به این امید بودند که من معاف میشم چون تک پسرم . ولی حالا این قانونو که شنیدن از من قطع امید میکنن. یکی تو را خدا به ما بگه ما چرا هم باید 2 سال وقتمون تلف بشه هم دلمون شکسته بشه هم دل طرف مقابلمون. آخه ما تو این مملکت به چی دلمون باید خوش باشه ای خدااااااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
عشقت از دست رفت
به خدا بحث من تنبلی یا از زیر کار در رفتن یا قانون رو دور زدن نیست، فقط می گم وقتی یه قانونی مثل کفالت پدر بالای 59 سال که 40-50 سال بوده و ما بر همین اساس براش برنامه ریختیم یک شبه باید لغو بشه و زندگی ما بهم بریزه، از اول اگه می دونستیم معاف نمیشیم خوب زودتر می رفتیم خدمت، الان وضعیت کارمون بهم ریخته، اگرم قراره قانون عوض شه باید یه مهلتی بدن(مثلاً یک سال) تا مردم آمادگی داشته باشن.
ما که رفتیم و عمرمون حروم شد رفت، ولی شما رو به خدا این کارو با زندگی بقیه جوون های اون مملکت نکنین. ازشون تو جای درست استفاده کنین. یه ارتش حرفه ای با حقوق مکفی برای سربازهاش درست کنین و بذارین بقیه برن و چرخ های اقتصاد مملکت رو بچرخونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
كاملا موافقم.
نمیدونم چرا بعضی خانواده ها چون فرزندانشان پسره همگی به سربازی برن ولی خانواده هایی که فرزند دختر دارن به اونا بخندن.
ما که رفتیم و تموم شد اونجا فقط وقتمون هدر رفت ، 2 سال دیرتر وارد بازار کار شدیم
هرچند كه نظرم را نميزنيد ولي من خودم خدمتم ارتش بود بغير از آموزشي كه 03 عجب شير بودم مابقي خدمتم عمر جوانيم بود كه حروم شد نيروي جوانيم از بين رفت همين
میگم کی حرف ما را گوش میکنه اینقدر داریم نظر میدیم. اونا کار خودشونا میکنن میخوان ما را "مرد" کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!! :))))
تابناک عزیز خیلی ممنون که یک درد بسیار بزرگ از جوانان این مملکت را مطرح میکنید شاید بعضی از نمایندگان واقعی که بفکر مردم هستند این موضوع را حل کنند بجای تیم فوتبال گرفتن برای حوزه انتخابیه خو د اگر به این مساله بپردازند نتیجه وثواب دنیا واخرت رانصیب خود خواهند کرد لطفا درد دل ونظر کسانی که الان هم خدمت میکنند بپرسید که چگونه با انهارفتار میشود سربازی باید مثل بیشترکشورها داوطلبانه باشد مگر بسیج داوطلبانه نیست پس چرا بیست میلیون بسیجی داریم بشعور جوانان توهین نکنید سربازی مرد میسازد یعنی چه؟؟ نمایندگان عزیز ..سردار کمالی وسردار سادات به داد جوانها برسید
مگه قانون همیشگی میتونیم تصویب کنیم؟؟؟/ همیشه باید تعداد تبصره ها از مواد قانون بیشتر باشه!!!!!!!!!!!!
کلی درس بخونی بری خدمت بهد که برمیگردی میبینی دخترای همکلاسیت رفتن سرکار بهد تو باد بیکار بچرخی . اینجاش خیلی زوره
با سلام.
ممکنه یکی بگه حقوق ماهیانه یه وظیفه امریه و متاهل چقده؟
من اول دی اعزامم.
من 2 ماه دیگه دکترام تموم میشه،اینهمه طول دادم تا از معافیت تک پسر استفاده کنم حالا با مدرک دکترا بعد 29 سال باید برم سربازی،حالا این سربازی چیه منو میخواد بسازه خدا میدونه.
من 28 سالمه لیسانس عمران شدم راننده و تایپیست ماهی 46000 تومن خیلی خوبه اقساطم 400000 نصف روز اونجام 2شب هم شیفت حالا قسط من کی بده؟چه جوری کار کنم
در بهترين يگان ناجا با تحصيلات عاليه خدمت كردم ولي با اين حال سربازي را عيني شدن وحشتناك ترين كابوس هايم يافتم و پرپر شدن ناب ترين لحظه هاي جواني ام را پيش چشمم ديدم!
اینهمه آدم تو این مملکت به زور میرن سربازی . فقط می خوام ببینم اگه یه روز جنگ بشه چند درصد این آدما با این خاطرات خوش سربازی ( بیگاری کشیدن، توهین، هدر رفتن وقت و پول و...) حاضرن برن جلو دشمن؟ یه دودوتا 4 تا بکنین میبین که رفتنشون بیشتر به ضرر مملکته
اونی که میگه چرا خانواده تک پسر باید بره سربازی چون 90 درصد تک پسرها لوسند و خانواده ای که سه فرزندش رفته حق نداره خوشی فرزند چهارمش و با نرفتن به سربازی ببینه؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
سلام دوست عزیز ،
ای کاش یکم با منطق قضاوت کنیم. نه با افکار عامیانه.
شما یکطرفه به قاضی رفتید، اولا کسی نگفت قانون سه برادری یا دو برادری مشکل داره یا نیازه حذف بشه اتفاقا خیلی هم موافق قانون مذکورم، در ثانی شما از کجا می دونی که تک پسرها لوس هستند؟ لوس بودن بسه به شرایط زندگیه نه تک پسری پس خیلی از چند برادر ها هم هستند که لوس هستند/ این دلیل نمی شه!
در پایان من تک پسر هستم، کودک بودم که مادرم به رحمت خدا رفت، سالهاس که زندگی سختی دارم که نیاز به مطرح کردنش نمی بینم. یکم عادلانه قضاوت کن، شاید سختی که من تو زندگیم چشیدم صدها پسر چند برادری هم نچشیده باشه پس می بینی که بحث لوس بودن بی معنا ست.در پایان امیدوارم قوانین چند برادری هم مستدام باشه.
ای کاش درباره معضلات اخلاقی و سیگار و اعتیاد در سربازی هم بنویسید
من که با فوق لیسانس رفتم خدمت.. تموم شد... خدا رو شکر... الان یک روزه خدمتم تموم شده.. اینقدر خوشحالم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
تبريك مي گم.
سربازی معقولش اینه که فقط دوره ی آموزشی باشه.
بقیه اش فقط حروم کردن عمر پسر هاست
من نمیدونم چرا قانون هایی که دوست دارن سریع اجرا میشه مثل قانون راهنمایی رانندگی جدید.همون لحظه که تصویب شد از فرداش اجرا شد ولی قانونی مثل 2 برادری 2 سال مجلس تصویب کرد ولی شورای نگهبان تایید نکرد. آخه چرا اینقدر تفاوت در قوانین
چرا اخه به وقت اين همه جوان اهميت داده نميشه.....
اگر واقعا وقت زمان ما جوانا بجاي پا جوف كردن براي تحصيل يا پيدا كردن مهارت باشه چه اشكالي داره چرا قانون ها 0 يا 1 اره نه
چرا 3 برادري معاف اما 2 برادي كسري خدمت نداره
هزینه هایی که سربازی به من که الان سربازم تحمیل کرده واقعا کمر شکنه !! این چه انصافیه که من 16 سال درس بخونم بعد 2 سال برم سربازی بعدشم دنبال کار بچرخم و آخرشم هیچی بیکار !!!!!!!!!!!!!! درسته با 26 سال سن من از پدرم پول بگیرم خرج سربازی کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونوقت میگید سن ازدواج و بزهکاری و جرم و جنایت !!! فکر میکنید اونی که دزدی می کنه از این کار خوشش میاد ؟ نه عزیزم گاهی مجبور میشه چون یه جای کار قانون میلنگه ، با چه امیدی آخه من میتونم بعد سربازی به پیشرفت مملکت کمک کنم در حالی که دغدغم این شده که بعد سربازی چطور پول دربارم که فقط از گشنگی نمیرم و شب بیرون نخوابم . حالا ازدواج تو سرم بخوره ،
سلام ای کاش میشد سربازی را خرید من مادرم کویتیه و پدرم ایرانی تو کویت زندگی میکنم خیلی دوست دارم تو ایران باشم و با خیال آسوده تو ایران زندگی کنم ولی به خاطر سربازی مجبورم دور از وطن باشم و غریبانه زندگی کنم اینجا خیلی بده آدم کویتی نباشه از نظر زندگی فرصت های شغلی در آمد خونه همه چیز سخته فقط دعا میکنم که مسئولین یه فکری به حال ما هم یکنند چه اشکال داره من تو وطنم باشم پیش پدرم و فامیل هام باشم در نهایت به همه میگم که قدر وطن را بدانید تا وقتی ایران هستید قدرش را نمیدانید ولی وقتی از ایران دور میشید میفهمید که چه چیز گران بهایی را از دست دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
شما در باغ نیستی ده میلیون تومام بدهی معافی !!! بزگترین بی عدالتی هم همینجاست !!!
خیلی جالبه ، هر کسی فقط به فکر خودشه!!!!
اتفاقا تک پسرهای بچه ننه هم باید خدمت کنند.من درسم داره تموم میشه و خیلی مشتاقم که تو ارتش خدمت کنم چون شنیدم ارتشی ها سختگیرترند.اما همون افغانیهایی که ما با دیده ی تمسخر بهشون نگاه می کنیم.هم شرایط سخت راخیلی خوب تحمل میکنند هم کار با اسلحه رو بلدن. سربازی باعث میشه قدر خون سربازانی که در راه اسلام وایران شهید شده اند را بیشتر بدانیم.و در مقابل فشارهای خارجی و تحریمها با یکدلی و اتحاد مقابله کنیم.
پاسخ ها
کمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
آقا ما بدون رفتن به سربازی میتونیم قدر خون سربازانی که در راه اسلام وایران شهید شده اند را بدانیم.
شما اگر نمی توانید برید سربازی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
کلی خندیدم
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
من 1 تک پسرم اما نه بچه ننم نه از شرایت سخت میترسم استفاده از چندین سلاح رایج در نیروهای نظامی ایران رو هم بلدم..قدر خون سربازایی که شهید شدن رو هم خوب میدونم چون هم تو فامیل زیاد شهید داریم هم همه ی هم وطنام که شهید شدن مثل فامیلم برام عزیزن...اگه 1 نگاه به وضع دانشجوهای این مملکت بندازی میفهمی بشترمون تو شهر دیگه درس خوندیم و با این وضع اسف بار امور اداری تو این مملکت کاملا با مشکلات از نزدیک در تماسیم...شما 2 سال برو عمرت و هدر بده برا کس دیگه نظر نده...
سربازي يعني سد يعني دوسال علافي دو سال عقب بودن از دنياي واقعي و ديدن آموزشهاي پوسيده و ...
من فردی 45ساله میباشم که خدمت سربازی را انجام دام 2سال سربازی راکه می رویم هیچ تازه اگر جایی مشغول به کار شدی که شما را بیمه می کنند باید هزینه بیمه خدمت خودت رابدی تا جزء سابقه کار محاسبه گردد مسخره تر از آن اینست که باید هزینه بیمه را بنرخ روز بدهید نه زمان انجام خدمت با آنهمه هزینه هایش در بیشتر دنیا سربازی 8ماه میباشد آنهم خدمت در مکانهای مورد نیازو مثمثر برای جامعه مثل آسایشگاههای سالمندان وغیره
فضای سربازی اصلاً سالم نیست.
انحراف و اعتیاد بیداد می کنه.
من از پدرم 58 ساله ام خجالت می کشم که به جای کار کردن و زندگی مستقل دوسال باید برم سربازی و تنهاش بذارم.
اونایی که بد و بیراه نشنیدن.من بعد از 8 سال هنوز زانوی پای چپم درد میکنه.تازه از یه سیکل هم سیلی خوردم.چرا؟ چون زیره شلوار نطامیم یه شلوار دیگه پوشیده بودم.بخاطر سرما.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
منم تو سري خوردم و سيلي كه هنوز بعد از 20 سال از يادم نرفته و هيچ وقت اونايي كه جرات كردند و به من كه به قول خودشون براي دفاع از ميهن به سربازي اومده بودم رو نمي بخشم بلاخره فردايي هم هست.
متاسفم براي تابناك كه گزينشي نظرات را منتشر مي كند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
آره واقعا من 3تا نظر دادم ولی هیچ کدوم منتشر نشد واقعا متاسفم ....
تابناک تو حداقل وظیفه انتشار نظرات که بخشی از وظیفه تو هست خوب انجام بده ه ه ه کسایی که این نظرات باید به گوششون برسه که خوب وظیفشون انجام نمی دن حد اقل تو وظیفه خود تو خوب انجام بده
از ماست که بر ماست
چرا باید به بهانه های مختلف در کشور اینقدر معافی داد تا بقیه مجبور بشوند مدت زیادتری خدمت کنند ؟
ایا بهتر نبود همه کمتر خدمت کنند . به جای اینکه یه عده خدمت نکنند و یه عده ...

بیچاره سرباز
حالا نظرات رو که به طور عمومی نمی خواهید منتشر نمیکنید لااقل حرفمون رو به مسئولین!(از نمایندگان گرفته تا ...) برسونید...شاید یکمی از خدا بترسند و انصاف رو رعایت کنند...کمک که نمیکنند تازه چوب هم لای چرخ پنچر شده زندگی ما هم میگذارند.. ظلم که شاخ و دم نداره! (من دلم بیش از اینکه برای خودم بسوزه برای بعضی ها میسوزه که با تصمیمات و قوانین و مصوبات و تاییدات خودشون باید پاسخگوی نابود کردن زندگی جوانان باشند..این دو روز زندگی هم تموم میشه ولی...)
این قانون استخوان لای زخم کی میخاد اصلاح بشه ؟ خدا میدونه و بس .
میدونید چه قدر دانشجو کارشناسی تو مالزی هست ،فقط برای فرار از خدمت مقدس سربازی .
یه سوال دیگه اینکه این خدمت اگه مقدس است ،چرا نخبه ها از این امر مقدس معاف میشوند .مگر امر معافی دارد .
خودمون رو گول نزنیم ،اسامی رو هم عوض نکنیم ، خدمات مقدس سربازی همون اجباری سابق است .
از اجباری معاف میشن نه از امور مقدس
سربازي يه كابوسه
این سربازی انگیزه رو برای ادامه تحصیل حسابی بالا برده!!! فک کنم اینجوری که پیش میره باید تا لب گور باید درس بخونیم.
به نظر بنده بهتر است فروش خدمت سربازي دوباره برقرارشود هركسي دوست داشت بخرد(كسي هم كه ندارد تعهد مالي بدهد كه ظرف مدت دو يا سه سال پرداخت كند)هر كسي هم دوست نداشت برود خدمت كند آنها كه خريدند كارت معافيت از خدمت در زمان صلح بگيرند آنها هم كه خواستند بروند كارت پايان خدمت دريافت كنند. هم همه اقشار جامعه با قضيه سربازي درگير نمي شوند هم اينكه براي آنها كه مي روند امكان اينكه حقوق بهتري دريافت كنند و در ضمن دچار انواع و اقسام فسادها نشوند وجود داشته باشد در كنار اين به بحث نيروهاي نظامي و انتظامي حرفه اي نيز پرداخته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
بفروشن که تو که پول داری بخری و به ریش جوانهای بی پول که میرن خدمت بخندی؟
من میخوام ازدواج کنم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
مبارکه!
حالا سربازی رفتی یا نه؟
تابناک جون اینو به گوش مسئولان برسون تورو خدا
بابا این معافیت دوبرادری رو برای یک ماه یا حتی 6 اه اجرا کنن
والا به خدا من خیلی گرفتارم مسئولیت خونواده و.. هزار بدبختی دیگه
دلمون به این خوش بود
همیشه بد شانس بودم
گفتم این دفته دیگه شانس به ما روی آورده
ولی........................!
به خدا گرفتار خرج و مخارج خونم وگرنه 1/5 که آدمو نمیکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
اگه قرار به اجرا باشه چرا 1 ماه یا 6 ماه .. این چه حرفی است که میزنین .. یعنی اینکه شما دارین میگین مشکل سربازی من و حل کنین به دلیل 2 برادری .. و بعد اونها دیگه به من ربطی نداره .. خوب چه توقع دارین که کسای دیگه به شما اهمیت بدن ؟؟
به نظرم اگه بيان قانون 2 برادريو براي كسايي كه مشكل دارن اجرا كنن مثلا كسي كه پدرش رحمت خدا رفته يا مادرش يا زن بچه داره ياجز كمته امداد يا چيزايي شبيح اين..... من كه رفتم خيل هم سختم بود اميدوارم شما نريد
خنده دار اینجاست : آقا تا ظهر تو خونه خوابه ، باباهه صبح تا شب سر کار . ولی پسره کفالت پدره رو می گیره ! ولی اون بدبختی که متاهله و داره زندگی می گردونه کفیل زن و بچه اش نیست ... اوج عدالت !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
اون متاهل که شما میگین باید قبل از اینکه زن بگیره خدمت میرفت و حالا که قانون رو رعایت نکرده و سربازی نرفته نباید انتظار تسهیلات داشته باشه.
به نظر من اگه همه دو ماه سربازی داشتن ومعافی ها کمتر بود منصفانه تر بود ولی 18 ماه سربازی خیلی بی انصافیه
بعضي از اين قواننين مغايرت كلي با قوانين اسلامي دارن عين همين قانون دير كرد وامها كه هيچ كس اشكالي ازش نمي گيره در صورتي كه عين رباست و .....
خدمت سربازي هم در زمان صلح و بدون حقوق( ايني كه ميدن همون بدون حقوق محسوب ميشه) اون هم به قول تابناك با محدود كردن بعضي امكانات اجتماعي افراد و گرو كشي مدارك و غيره ... خود ظلم و زور گويي و تك تكه افراد مسئول در پيشگاه خدا جوابگو خواهند بود
چرا نظرات رو منتشر نمی کنید ؟ خجالت آوره ، شما هم سانسور؟
تابناک یک نگاه کن به نظرات و بازدید ها .. واقعا موضوع سربازی دغدغه بخش مهمی از مردم است .. خیلی خوب میشه اگه بیشتر به موضوع بپردازی و با مسئولین مربوطه مصاحبه کنین
سلام دوستان ببینید بالا برید و پایین بیاید باید باید باید باید و باید باید سربازی بهانه تراشی هم نکنید حرفاتونم قبول دارم ولی کاری نمیشه کرد و وضعیت همینه سربازی مثل یک سر سره می مونه باید بری داخلشو چشماتو ببندی تا تموم بشه اگه امروز فردا کنی هیچ وقت به آخرش نمیرسی انقدر هم سوسول نباشید عمو بلند شید بدید نترسید البته پاسداری و دژبانی ترس داره و پارتی داره ولی چه میشه کرد برید تا تموم شه عقیدتی جای خوبیه که اونم جای هر کسی نیست و هر کی رو نمیبرن عقیدتی دکتر هم که بشی باید بری و وقتی رفتید بچه های ارشد منتظر شما هستن تا جارو بدند دستتون و داد بزنند سرتون و بیگاری بدید و اگر دعوا کردی مستقیم میری بازداشتگاه و کتکم میخوری ولی برید تا تموم بشه
حاضرم دوباره برم مرزبانی بقران قسم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی